Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswaarom drinken mensen alcohol

waarom drinken mensen alcohol

47 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik omdat 'k bezopen wil worden
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#2
ja maar het is fout waarom verbied de overheid niet achol gebruik onder de 21
het in nu de dag niet normaal meer hoeveel jongeren er onder de 16 beginnen met drinken
de jeugd word erdoor verpest hersenschade en vroegtijdig stoppen met school
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#3
waarom drinken toch zoveel mensen alcohol terwijl het nog schadelijker is dan de meeste drugs .
de overheid staat alcohol toe om de mensen sneller dood te laten gaan zodat ze zelf meer geld krijgen

zelfde geld voor roken iedereen lekker roken en de overheid maar lekker verdienen
adolf hitler had het verboden als hij zelf aan de macht was gekomen
maar de nederlandse overheid niet hoor die denken niet aan al die mensen die verslaaft zijn aaan de alcohol en zich erdoor in de shit helpen

waneer zal de maadschapij eindelijk roken en alcohol verbieden ?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Omdat het fijn is, en verboden word het niet want de accijns weegt nog goed op tegen de gemaakte onkosten door alcohol gebruik.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik denk dat dat te kort door de bocht is,

In amerika is alcoholverslaving zoveel hoger omdat kinderen domweg niet weten wat ze doen, voorlichting word er dan ook niet meer gegeven enzo. Voorlichten is beter dan verbieden.

Zou mooier zijn als dit soort dingen verplichte kost word op school . En gewoon uitleg, niet alleen de slechte dingen maar het hele verhaal
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oom Klaas zei:
Omdat het fijn is
Klik om te vergroten...
M
Miepje91Lid
01-01-2024, 00:00
#7
ik denk dat wanneer je het verbied, het alleen maar erger word. want dat is ook volgens mij ook een beetje de reden dat jongeren onder de 16 drinken.
want het is oo zo stoer om voor je 16e helemaal straalbezopen te zijn (not)
en reken maar dat er onder de 16 heel wat mensen in het ziekenhuis belanden door drank.
dus wann je die leeftijd naar 21 zou brengen zou het geen moer uitmaken.
maar ot

mensen drinken omdezelfde reden als andere drugs gebruiken.
a, of voor de gezelligheid, b, of door probemen, of c, ze simpel weg niets beters te doen hebben.
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Miepje91 zei:
mensen drinken omdezelfde reden als andere drugs gebruiken.
a, of voor de gezelligheid, b, of door probemen, of c, ze simpel weg niets beters te doen hebben. [/i]
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je bij alcohol zeker ook nog de smaak kan toevoegen. En dan heb ik het vooral over bepaalde coctails, speciale biertjes, wijnen, likeuren, ... naja eigenlijk alles gewoon :tongueout:

En het sociale aspect natuurlijk...

Zelf drink ik eigenlijk alleen als ik er zin in heb -en dan heb ik het over de smaak, vooral van m'n duveltjes- en dan weet ik het goed te beperken; maar ik ben dan ook niet zo voor alcohol... (ik vind het best wel kut om dronken te zijn)
M
Miepje91Lid
01-01-2024, 00:00
#9
(ik vind het best wel kut om dronken te zijn)
Klik om te vergroten...

het dronken zelf is wel te doen, maar de volgende dag..:(

en ind de smaak speelt bij drank bij bepaalde gebruikers zeker een rol.
enige jammere is dat dat lang niet bij iedereen zo is.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roken en alcohol is sowieso iets heel anders. Roken is al schadelijk in kleine hoeveelheden. Alcohol is alleen schadelijk als je er niet verantwoordelijk mee omgaat.

In de goede hoeveelheden is het (vooral in gezelschap) erg leuk om te drinken en het is onzin om het te verbieden omdat sommigen er niet mee om kunnen gaan. Ik heb sowieso een bloedhekel aan een overheid die mij gaat vertellen wat ik wel of niet mag gebruiken. Het is mijn lichaam en leven en zolang ik er niemand mee lastig val, moet ik ook niet lastig gevallen worden.

Het verhogen van de leeftijdsgrens naar 18 jaar heb ik dan weer geen problemen mee.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#11
ImmortalTech zei:
Het verhogen van de leeftijdsgrens naar 18 jaar heb ik dan weer geen problemen mee.
Klik om te vergroten...
Heb ik ook geen probleem mee , maar of dat werkelijk zoveel zou uithalen ?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik denk dat de overheid het niet kan maken om alles te verbieden, en gezien alcohol genoeg opbrengt en in die zin ook niet gevaarlijk is als je er goed mee omgaat, lijkt me dat ze het niet kunnen verbieden
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#13
ImmortalTech zei:
Het is mijn lichaam en leven en zolang ik er niemand mee lastig val, moet ik ook niet lastig gevallen worden.
Klik om te vergroten...

Met een stomdronken kop valt iedereen al wel eens iemand lastig......................
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#14
Greenlabs zei:
ImmortalTech zei:
Het is mijn lichaam en leven en zolang ik er niemand mee lastig val, moet ik ook niet lastig gevallen worden.
Klik om te vergroten...

Met een stomdronken kop valt iedereen al wel eens iemand lastig......................
Klik om te vergroten...

Als je er verantwoordelijk mee omgaat, dan word je ook niet stomdronken. Sowieso vind ik dat het andersom ook geldt. Zodra ik iemand lastig val, dan vind ik het terecht dat ik ook word lastig gevallen/beboet.

SchilDpadDo zei:
ImmortalTech zei:
Het verhogen van de leeftijdsgrens naar 18 jaar heb ik dan weer geen problemen mee.
Klik om te vergroten...
Heb ik ook geen probleem mee , maar of dat werkelijk zoveel zou uithalen ?
Klik om te vergroten...

Er zullen altijd wel mensen drinken die dat wettelijk niet mogen, maar als je de grens naar 18 jaar verhoogt dan zullen dit mensen van 16/17 jaar zijn ipv mensen van 14/15 jaar denk ik. Is toch een kleine verbetering.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Verbieden is geen oplossing. Net als het dat bij andere drugs niet is. Andere voorlichting wel.

Voorlichting het hele verhaal idd, en verteld door iemand waar jongeren naar luisteren, een 20er ofzo met persoonlijke ervaring, die de wereld van de jongeren begrijpt ipv een oude grijze gereformeerde docent waar ze toch dat soort dingen niet van aannemen.

Ik ben ook voor uitbreiding van het concept jongerencentrum om een grotere rol te spelen in het bereiken en opvoeden van de jongeren in de maatschappij. Daar kunnen de jongeren dan wel vrij zijn om te doen wat ze willen, maar kunnen jong volwassene vrijwilligers zorgen voor sociale controle. Met wat meer middelen zouden die vrijwilligers bijvoorbeeld een cursus kunnen krijgen om die taak doeltreffender uit te voeren en zich in het algemeen meer bewust te zijn van die taak.
En ook jongerencentra gericht op bepaalde doelgroepen zoals Marokkaanse hangjongeren.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#16
Prima idee Wacky ..... ben ik het helemaal mee eens!
Als je jongeren iets verbied doen ze het juist wel is mijn (ook persoonlijke) ervaring
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Verbieden maakt het juist o zo interressant. Voorlichten zal absoluut beter helpen als verplichte schoolstof, ouders vergeten/willen dit toch om te doen.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Omdat het kan.
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Waarom drinken mensen alcohol?? Omdat het lekker is, je je er een euforisch gevoel van krijgt als je drinkt en het werkt ontremmend. Na 1 a 2 biertjes vind je het makkelijk om met andere mensen te gaan praten en zeker als het om het andere geslacht gaat (tenzij je homo bent :P ). Versieren dus :grin:
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Oom Klaas zei:
Omdat het kan.
Klik om te vergroten...

Nu je dit zegt moet ik gelijk aan de zomer van 2008 denken toen ik op mn terug reis van vakantie dronken studenten tegen kwam in de trein :grin: Een van hun zei, morgen ga ik weer keihard zuipen en weet je waarom? Omdat het kan :beer: :kots:

Sorry voor deze offtopic post

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."