De titel spreekt voor zich. Wat vind jij een normaal tijdstip om aan je eerste alcoholische versnapering te beginnen? Laten we een onderscheid maken tussen doordeweeks en 's weekends voor de mensen met een vaste baan. En hoe verloopt je dag dan verder, blijf je drinken, neem je genoegen met één of twee drankjes? Volg je elke dag hetzelfde drinkritme of verschilt het erg. Ben je een sociale drinker of open je met even veel gemak in je eentje een blikje bier? Blijft het bij één blikje of glaasje wijn? Etcetera etcetara; ik ben gewoon benieuwd naar jullie gemiddeld alcoholgebruik!
Bij mij verschilt het heel erg. Ik denk dat ik elke dag wel alcohol aan raak maar lang niet altijd veel. In mijn geval komt dit grotendeels door het feit dat ik vaak bij vrienden over de vloer kom waar altijd wel bier aanwezig is. Mijn vriendin lust ook wel een drankje en zeker als je de zomermaanden met de middagen in het park erbij optelt, zijn er genoeg gelegenheden waar een drankje lekker smaakt.
Het tijdstip is meestal ná avondeten, de middagen op het terras of in het park daar gelaten. Soms gaat het eerste blikje rond vijf uur al open. Vier uur is best vroeg voor mijn doen en gebeurt het nóg eerder, dan sta ik er toch wel bij stil dat het best vroeg is voor alcohol.
Bij de gelegenheden die ik nu noem, betreft het grotendeels alleen bier, soms rode wijn. De sterke drank raak ik pas aan als ik erna nog de stad in ga en dan is het vaak wodka gemixt met spa rood, ijsblokjes en citroenschijfjes. Ik ben verder niet echt een sterke drank-drinker; whiskey en rum ben ik nog maar net aan het ontdekken. De reden dát ik toch sterke drank drink is omdat ik niet meer laveloos vermoeid en lam dronken wil worden van twintig biertjes. Liever drink ik een paar glazen wodka+iets waardoor ik veel helderder aangeschoten/dronken word.
Tenslotte tel ik alle afters en festivals als Lowlands niet mee want dan is het gewoon 24uur lang alcohol.
![:)]()