Ik let er ook altijd 's avonds enorm hard op dat er sowieso nog wat wodka in huis is voor de volgende ochtend want anders zit ik natuurlijk met een 'probleem'....
Eerlijk gezegd vind ik dit mooi om te lezen. Niet dat ik vind dat je goed bezig bent, maar soms is het fijn te lezen dat er mensen zijn die nog een fase verder zijn dan ik ben. Ik laat het nog altijd aan komen op wat jij noemt het 'probleem'. Hevig zweten, trillen, paniekerig enz.
Zoals ik het al in het PB vermeldde , is dat bij mij absoluut niet het geval en zullen die neveneffecten hopelijk ook nooit verschijnen
![:wink:]()
Het is gewoon de drang om te drinken en om terug weer in die euforische roes te kennen zijn en niet naar een vorm van apathie of nervositeit te gaan afzakken. Er vallen dan toch wel wat remmingen weg.
Ik weet dat het zeer extreem allemaal klinkt , maar ik besef het zeer goed dat dit mijn eigen volste verantwoordelijkheid is uiteraard. En verder zeg ik altijd : 'je moet er maar tegen kennen' maar dat heeft dan weer met de ondertussen fors opgebouwde tolerantie te maken uiteraard .
Klinkt extreem ja, maar ik snap je heel goed. En de tolerantie is natuurlijk hoog, maar de schadelijke effecten worden niet echt verminderd.
Plus ik weet ook dat als dit blijft doorgaan tot pakweg me 40ste dat ik er dan misschien wel enige niet al te leuke consequenties aan ken overhouden maar ja dat is dan ook op dit moment natuurlijk nog een ver van mijn bed show en er ken altijd wel wat gebeuren of je nou overmatig drinkt of niet. En wie weet gebeurt het wel helemaal niet of zelfs veel later. Je leeft tenslotte nu.
Je bent nog vrij jong dus? Ik kan nu wel de wijze moederkloek gaan uithangen dat het niet goed voor je is, maar ja...
Ja, je kan ook overlijden aan een auto ongeluk, maar vraag je dan of die auto jouw kant komt op rijden? Tuurlijk leef je nu, maar het kan ook juist nu verkeerd gaan en des te meer je nu drinkt des te lastiger het wordt om er later mee op te houden. Ik ben nog geen veertig, maar de consequenties komen sneller des te vroeger je begint. Ik merk het nu al. Alcohol is erger dan heroïne, en dat bedoel ik dan juist lichamelijk. Alcoholisten sterven eerder dan mensen die heroïne gebruiken.
Iedereen zal op een dag wel sterven , alleen weten we nooit voor de volle procent hoe.
Bovendien ben ik zonder Alcohol in me lichaam of in nuchtere toestand namelijk redelijk apathisch en dat is niet eg wat ik wil en voel me daar niet eg prettig bij.
Is dat hoe je bent of hoe je geworden bent?