Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe laat (vroeg) op de dag begin je aan je eerste drankje?

Hoe laat (vroeg) op de dag begin je aan je eerste drankje?

72 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Hoe laat (vroeg) op de dag begin je aan je eerste drankj

Svali zei:
Tja, die periodes heb ik zelf ook wel gekend. Maar ga niet het ontbijt overslaan, dan wordt het een aflopende zaak. Als je dat vaak doet dan.
Klik om te vergroten...
Ik durf het wel n's soms te doen hoor als er bv weinig eten in huis is ofzo of als ik vroeg (rond 7:00) moet opstaan maar dan eet ik al gauw erna wel een paar sandwiches of een warme maaltijd :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Hoe laat (vroeg) op de dag begin je aan je eerste drankj

Ik durf het wel n's soms te doen hoor als er bv weinig eten in huis is ofzo of als ik vroeg (rond 7:00) moet opstaan maar dan eet ik al gauw erna wel een paar sandwiches of een warme maaltijd :wink:
Klik om te vergroten...

Is dat dan voordat je gaat werken?
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Hoe laat (vroeg) op de dag begin je aan je eerste drankj

Svali zei:
Ik durf het wel n's soms te doen hoor als er bv weinig eten in huis is ofzo of als ik vroeg (rond 7:00) moet opstaan maar dan eet ik al gauw erna wel een paar sandwiches of een warme maaltijd :wink:
Klik om te vergroten...

Is dat dan voordat je gaat werken?
Klik om te vergroten...
Ja uiteraard , ik drink àltijd voor ik naar me baan toe ga en ik camoufleer dit heel simpel : ik neem een 50cl flesje coca cola , pleur de helft van die cola in een grotere fles ofzo en gooi dan weer de helft van dat flesje vol met wodka en zo ga ik naar me werk toe en zo kom ik er ook meestal wel aan. Z
Zogezegd en op het eerste zicht als de Coca Cola addict dan maar ipv een Alcoholist :grin: Ik let er ook altijd 's avonds enorm hard op dat er sowieso nog wat wodka in huis is voor de volgende ochtend want anders zit ik natuurlijk met een 'probleem'....
Ook kom ik zonder eerst Alcohol te gedronken hebben bijna nooit me huis niet uit zonder en als dat dan toch zo is dan is dat natuurlijk met de doordachte en subtiele plus onopvallende Coca Cola flesjes truk of om naar de supermarkt, slijterij of kroeg te gaan om daar de benodigde Alcohol te bekomen.

Ik weet dat het zeer extreem allemaal klinkt , maar ik besef het zeer goed dat dit mijn eigen volste verantwoordelijkheid is uiteraard. En verder zeg ik altijd : 'je moet er maar tegen kennen' maar dat heeft dan weer met de ondertussen fors opgebouwde tolerantie te maken uiteraard .

Plus ik weet ook dat als dit blijft doorgaan tot pakweg me 40ste dat ik er dan misschien wel enige niet al te leuke consequenties aan ken overhouden maar ja dat is dan ook op dit moment natuurlijk nog een ver van mijn bed show en er ken altijd wel wat gebeuren of je nou overmatig drinkt of niet. En wie weet gebeurt het wel helemaal niet of zelfs veel later. Je leeft tenslotte nu.
Bovendien ben ik zonder Alcohol in me lichaam of in nuchtere toestand namelijk redelijk apathisch en dat is niet eg wat ik wil en voel me daar niet eg prettig bij.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Hoe laat (vroeg) op de dag begin je aan je eerste drankj

Ik let er ook altijd 's avonds enorm hard op dat er sowieso nog wat wodka in huis is voor de volgende ochtend want anders zit ik natuurlijk met een 'probleem'....
Klik om te vergroten...

Eerlijk gezegd vind ik dit mooi om te lezen. Niet dat ik vind dat je goed bezig bent, maar soms is het fijn te lezen dat er mensen zijn die nog een fase verder zijn dan ik ben. Ik laat het nog altijd aan komen op wat jij noemt het 'probleem'. Hevig zweten, trillen, paniekerig enz. Dat is ook één van de redenen dat ik geen vodka of andere sterke drank meer drink, want dan is het voor mij niet meer mogelijk om te blijven werken. Tenzij ik het zo zou gaan doen zoals jij nu doet, maar daar kom ik gelukkig nog steeds onderuit.

Ik weet dat het zeer extreem allemaal klinkt , maar ik besef het zeer goed dat dit mijn eigen volste verantwoordelijkheid is uiteraard. En verder zeg ik altijd : 'je moet er maar tegen kennen' maar dat heeft dan weer met de ondertussen fors opgebouwde tolerantie te maken uiteraard .
Klik om te vergroten...

Klinkt extreem ja, maar ik snap je heel goed. En de tolerantie is natuurlijk hoog, maar de schadelijke effecten worden niet echt verminderd.

Plus ik weet ook dat als dit blijft doorgaan tot pakweg me 40ste dat ik er dan misschien wel enige niet al te leuke consequenties aan ken overhouden maar ja dat is dan ook op dit moment natuurlijk nog een ver van mijn bed show en er ken altijd wel wat gebeuren of je nou overmatig drinkt of niet. En wie weet gebeurt het wel helemaal niet of zelfs veel later. Je leeft tenslotte nu.
Klik om te vergroten...

Je bent nog vrij jong dus? Ik kan nu wel de wijze moederkloek gaan uithangen dat het niet goed voor je is, maar ja...

Ja, je kan ook overlijden aan een auto ongeluk, maar vraag je dan of die auto jouw kant komt op rijden? Tuurlijk leef je nu, maar het kan ook juist nu verkeerd gaan en des te meer je nu drinkt des te lastiger het wordt om er later mee op te houden. Ik ben nog geen veertig, maar de consequenties komen sneller des te vroeger je begint. Ik merk het nu al. Alcohol is erger dan heroïne, en dat bedoel ik dan juist lichamelijk. Alcoholisten sterven eerder dan mensen die heroïne gebruiken.

Bovendien ben ik zonder Alcohol in me lichaam of in nuchtere toestand namelijk redelijk apathisch en dat is niet eg wat ik wil en voel me daar niet eg prettig bij.
Klik om te vergroten...

Is dat hoe je bent of hoe je geworden bent?
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Hoe laat (vroeg) op de dag begin je aan je eerste drankj

Svali zei:
Ik let er ook altijd 's avonds enorm hard op dat er sowieso nog wat wodka in huis is voor de volgende ochtend want anders zit ik natuurlijk met een 'probleem'....
Klik om te vergroten...

Eerlijk gezegd vind ik dit mooi om te lezen. Niet dat ik vind dat je goed bezig bent, maar soms is het fijn te lezen dat er mensen zijn die nog een fase verder zijn dan ik ben. Ik laat het nog altijd aan komen op wat jij noemt het 'probleem'. Hevig zweten, trillen, paniekerig enz.

Zoals ik het al in het PB vermeldde , is dat bij mij absoluut niet het geval en zullen die neveneffecten hopelijk ook nooit verschijnen :wink:
Het is gewoon de drang om te drinken en om terug weer in die euforische roes te kennen zijn en niet naar een vorm van apathie of nervositeit te gaan afzakken. Er vallen dan toch wel wat remmingen weg.

Ik weet dat het zeer extreem allemaal klinkt , maar ik besef het zeer goed dat dit mijn eigen volste verantwoordelijkheid is uiteraard. En verder zeg ik altijd : 'je moet er maar tegen kennen' maar dat heeft dan weer met de ondertussen fors opgebouwde tolerantie te maken uiteraard .
Klik om te vergroten...

Klinkt extreem ja, maar ik snap je heel goed. En de tolerantie is natuurlijk hoog, maar de schadelijke effecten worden niet echt verminderd.

Plus ik weet ook dat als dit blijft doorgaan tot pakweg me 40ste dat ik er dan misschien wel enige niet al te leuke consequenties aan ken overhouden maar ja dat is dan ook op dit moment natuurlijk nog een ver van mijn bed show en er ken altijd wel wat gebeuren of je nou overmatig drinkt of niet. En wie weet gebeurt het wel helemaal niet of zelfs veel later. Je leeft tenslotte nu.
Klik om te vergroten...

Je bent nog vrij jong dus? Ik kan nu wel de wijze moederkloek gaan uithangen dat het niet goed voor je is, maar ja...

Ja, je kan ook overlijden aan een auto ongeluk, maar vraag je dan of die auto jouw kant komt op rijden? Tuurlijk leef je nu, maar het kan ook juist nu verkeerd gaan en des te meer je nu drinkt des te lastiger het wordt om er later mee op te houden. Ik ben nog geen veertig, maar de consequenties komen sneller des te vroeger je begint. Ik merk het nu al. Alcohol is erger dan heroïne, en dat bedoel ik dan juist lichamelijk. Alcoholisten sterven eerder dan mensen die heroïne gebruiken.

Iedereen zal op een dag wel sterven , alleen weten we nooit voor de volle procent hoe.
Bovendien ben ik zonder Alcohol in me lichaam of in nuchtere toestand namelijk redelijk apathisch en dat is niet eg wat ik wil en voel me daar niet eg prettig bij.
Klik om te vergroten...

Is dat hoe je bent of hoe je geworden bent?
Klik om te vergroten...

Dat is nou n's een vraag waar ik eigenlijk totaal geen antwoord op weet.
Het is verder ook zo dat ik me ook gewoon veel meer optimaal vermaak na het benuttigen van Alcohol en raar maar waar ook beter en helderder ken nadenken na of tijdens het drinken van Alcohol. Zal ook weer met gewoonte en tolerantie te maken hebben zekers....
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Hoe laat (vroeg) op de dag begin je aan je eerste drankj

Ik vind het een hele interessante reactie, en met alle goed bedoelingen plaats ik deze post.

Wat me opvalt is dat je aangeeft dat je je met alcohol beter voelt dan zonder. Als ik dit lees vraag ik mij serieus af, of jij jezelf echt kent. Zonder alcohol ben je apathisch en nerveus schrijf je, en met zijn de remmingen weg.

Ik pretendeer zeker geen expert te zijn. Toch lijkt me dat je een grote kans laat schieten, door jezelf continu te verdoven. Als je jezelf de kans geeft om jezelf te leren kennen, dan zul je zien hoe geweldig je bent zonder welke drugs wat dan ook.

En dan ga je door die apathie en nerveusiteit heen, en zie wie je eigenlijk bent en welke grote mogelijkheden je hebt. En geloof me, deze stap is voor iedereen hard werken is. Als je dit jezelf hebt gegund, en je leert je eigen ik kennen, zie je dat het leven veel beter kan zijn.

Ik wens je alle geluk en kracht toe met het maken van de goede keuzes, en nogmaals deze reactie is echt goed bedoeld, niet belerend of whatever maar puur vanuit eigen ervaring, en ik hoop dat je er iets mee kan.

:wave:
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Hoe laat (vroeg) op de dag begin je aan je eerste drankj

zjimiz zei:
Ik vind het een hele interessante reactie, en met alle goed bedoelingen plaats ik deze post.

Wat me opvalt is dat je aangeeft dat je je met alcohol beter voelt dan zonder. Als ik dit lees vraag ik mij serieus af, of jij jezelf echt kent. Zonder alcohol ben je apathisch en nerveus schrijf je, en met zijn de remmingen weg.

Ik pretendeer zeker geen expert te zijn. Toch lijkt me dat je een grote kans laat schieten, door jezelf continu te verdoven. Als je jezelf de kans geeft om jezelf te leren kennen, dan zul je zien hoe geweldig je bent zonder welke drugs wat dan ook.

En dan ga je door die apathie en nerveusiteit heen, en zie wie je eigenlijk bent en welke grote mogelijkheden je hebt. En geloof me, deze stap is voor iedereen hard werken is. Als je dit jezelf hebt gegund, en je leert je eigen ik kennen, zie je dat het leven veel beter kan zijn.

Ik wens je alle geluk en kracht toe met het maken van de goede keuzes, en nogmaals deze reactie is echt goed bedoeld, niet belerend of whatever maar puur vanuit eigen ervaring, en ik hoop dat je er iets mee kan.

:wave:
Klik om te vergroten...

Als ik zou doen wat jij beschrijft zou ik de meeste dingen in het dagelijkse leven ook maar saai vinden want nou ik er zo de laatste dagen over nadenk drink ik veelal ook omdat ik het drinken en de effecten juist leuk vind.
Nogmaals , de nadelige effecten zijn pas te merken als je zonder zit of op financiëel vlak maar ja dan moet je maar zorgen dat je niet zonder zit en dat je het ken betalen want hoe extreem het ook mag klinken , Alcohol is mijn medicatie.

Al die berichten die ik een week geleden in dit topic heb neergetypt was toen ik zo goed als een hele fles wodka had gezopen om het er maar effe bij te vertellen dus als ik heb gezopen komt er allesbehalve dronkemanspraat uit , integendeel, het stimuleert mijn gedachtengang.

Een Blonde honnepon of een mooie meid waarvan ik eg van ga houden en zielsgraag zal zien zal het kennen afbouwenn tot gematigd drinken zoals ik al zei en ook deze persoon zal ik dankzij de Alcohol tegenkomen :wink:

Groeten ,
Je favo Blank tuig
p
penelopeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Hoe laat (vroeg) op de dag begin je aan je eerste drankj

Iedere ochtend om 8:30 :flushed:

Hoezo verslaafd...:)
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Hoe laat (vroeg) op de dag begin je aan je eerste drankj

Is dat vol te houden? Lijkt me nogal een slopende levensstijl.
M
Mokum3.33Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Hoe laat (vroeg) op de dag begin je aan je eerste drankj

Als de 5 in de klok zit
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Hoe laat (vroeg) op de dag begin je aan je eerste drankj

penelopee zei:
Iedere ochtend om 8:30 :flushed:

Hoezo verslaafd...:)
Klik om te vergroten...
Ik heb toch nergens mijn verslaving ontkend? Ik weet ervan maar ik ken er best mee leven aangezien het zoals ik al zei (buiten de kleinschalige financiële gevolgen dan) eerder een positief effect en positieve gevolgen heeft dan negatieve. In Oost-Europa om maar een voorbeeld te noemen, zal er niet veel verschil zijn met mij hoor ivm de hoeveelheid en de tijdstippen van het Alcoholgebruik en daar kijken ze er niet eg raar van op hoor als je 's morgens voor je naar je werk toe gaat of bij je ontbijt een borrel of twee drinkt en bij het middageten daarzo heb ik al gehoord en gelezen dat het daar de normaalste zaak van de wereld is dat men Alcohol drinkt bij het middagmaal , zowel op het werk als in de thuissituatie.
Zal grotendeels ook wel met het koude weer daarzo te maken hebben dat het een gewoonte is om op te warmen maar dan nog , als je niet graag Alcohol drinkt dan zou je het toch niet gaan doen veronderstel ik. Dus het hangt grotendeels af van hoe graag je het drinkt en tot hoeverre je tolerantie ivm Alcoholgebruik gevorderd is. Met andere woorden dus zoals ik al altijd zeg : Je Moet Er Maar Tegen Kennen ! :wink:
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Hoe laat (vroeg) op de dag begin je aan je eerste drankj

penelopee schreef:Iedere ochtend om 8:30 :flushed:

Hoezo verslaafd...:)
Klik om te vergroten...

NocturnalJohnny schreef:
Ik heb toch nergens mijn verslaving ontkend?
Klik om te vergroten...

Ik denk dat ze het over zichzelf had.

Zal grotendeels ook wel met het koude weer daarzo te maken hebben dat het een gewoonte is om op te warmen maar dan nog , als je niet graag Alcohol drinkt dan zou je het toch niet gaan doen veronderstel ik. Dus het hangt grotendeels af van hoe graag je het drinkt en tot hoeverre je tolerantie ivm Alcoholgebruik gevorderd is. Met andere woorden dus zoals ik al altijd zeg : Je Moet Er Maar Tegen Kennen ! :wink:
Klik om te vergroten...

Alcohol vernietigd je lichaam, en dat doet het ook bij jou. Dat je nu alleen de positieve gevolgen ziet heeft vooral te maken met je jonge leeftijd, en niet met het feit dat alcohol niet zo slecht voor je is. Ik weet ook hoe het is in het begin en dan lijkt het allemaal wel mee te vallen, maar er gaat een tijd komen dat je het ook moeilijk gaat krijgen. En om dan te stoppen wordt juist moeilijk. Landen zoals Polen en Rusland zijn amper te noemen als goede voorbeelden van drankgebruik, kijk maar eens naar het sterftegehalte van alcoholmisbruik. Tolerantie is geen teken dat je goed tegen drank kan, lichamelijk gezien in ieder geval niet. Misschien kun je veel hebben, maar je lever en nieren gaan pas kuren vertonen na jarenlang misbruik, vergeet dat niet.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Hoe laat (vroeg) op de dag begin je aan je eerste drankj

helaas maar waar wat Svali verteld.
alcohol wordt niet voor niets een sluip moordenaar genoemd.
in het begin het je enkel een kater na veel alcohol, en dit kan jaren
goed gaan. maar altijd komt er dan opeens die dag dat je lichaam aangeeft t
toch niet allemaal aan te kunnen, en vaak is de schade dan allang geleden.
t klinkt zo passe en flauw maar, alcohol maakt echt meer kapot dan je lief is.
weet t, klinkt niet om aan te horen, maarja, dat is wel vaker met dingen die
wel waar zijn.

succes,
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."