"Dit is een trip report dat ik een tijdje geleden heb geschreven. Het was de eerste keer in m'n leven dat ik drugs had gebruikt en het was direct een hele harde drug: DXM. DXM is een keiharde dissociatieve stof dat word gebruikt als hoestremmer, maar in hoge dosseringen is het dus een dissociatieve stof (soort van LSD en Ketamine gecombineerd denk ik, ik heb deze stoffen overigens nog nooit zelf gebruikt). Het kan zijn dat deze tripreport een beetje moeilijk te lezen is, Nederlands is niet m'n moedertaal namelijk. (als er iets onduidelijk is, vraagt het gerust! Aan/opmerkingen zijn meer dan welkom!)
De eerste keer dat ik DXM had gebruikt was ook gelijk de eerste keer in m'n hele leven dat ik drugs had gebruikt (als we alcohol niet mee tellen). Alles begon al rond de middag toen we met een goede vriend in het centrum waren op een zomerse dag. We zaten bij de McDonald's en we waren aan het nadenken wat we die avond zouden kunnen doen. M'n vriend begon te vertellen over een nieuwe populaire drug, DXM, en hoe makkelijk het is om het zelf te maken. Ik wist toen die tijd nog bijna helemaal niks over drugs (alleen dat drugs slecht zijn, ik was tijdens deze trip 16 jaar oud) en begon er over te vragen en die vriend van me vertelde er alles over. Hij vertelde dat je er hele gave hallucinaties van kan krijgen en dat de hele wereld veranderd. Hij vertelde ook precies hoe je de actieve stof, dextromethorfan, uit een hoestdrank kan filteren.
We besloten dat dus maar te doen en gingen langs een heleboel winkels en apotheken om de hoestdrank en andere spulletjes te kopen, daarna zijn we naar een andere vriend zijn huis gegaan om de DXM te maken. M'n tripvriend vertelde uitgebreid wat hij deed bij elke stap zodat ik het ook zou leren (het is echt een piece of cake). Het duurde zo'n 20 minuten en de DXM was klaar. Vol spanning dronken we allebei ongeveer 580-600mg DXM citraat, wat genoeg zou zijn voor een plateau 3 trip voor mij en een plateau 2 voor m'n tripvriend. We dronken ook nog allebei wat grapefruitsap om de dxm nog beter in het bloed te laten komen (heeft te maken met een enzym in de lever, grapefruitsap zorgt ervoor dat de enzym dat DXM processeert tijdelijk minder goed gaat werken en daardoor komt de DXM beter in het bloed en dus is de trip veel harder). De DXM smaakte ongelofelijk vies en dronken daarna nog wat sap om de vieze smaak weg te halen.
Daarna zijn we met de vriend van wie dit huis was wat weed gaan kopen met de auto (hij was 100% nuchter en was de Bob ). We kwamen bij de ontmoetingsplaats aan en we gingen met m'n tripvriend ff ergens anders zitten. Hij zei dat hij zodirect moest kotsen en zei dat dat heel normaal was (kwam door de grote hoeveelheid citroenzuur dat was gebruikt tijdens het maken van de dxm, vind de maag niet zo leuk). Ik vond het allemaal maar raar en ik begon me ook een beetje raar te voelen maar ik probeerde het in me te houden. De vriend kwam toen terug en we gingen met de auto terug naar het huis waar we eerst waren. Tijdens de rit kreeg ik ongelofelijke jeuk aan m'n kop en begon te krabben als een idioot (allergische reactie). Iedereen in die auto maar lachen maar m'n tripvriend zei dat "dat er ook bij hoort". Daarna moest ik 3x kotsen (godzijdank had ik al een lege vuilniszak in m'n hand, doei Big Mac met friet) en besloten we maar uit te stappen en onze eigen weg te vervolgen. Dus wij, 2 kerels van 16 en 18 in het centrum van een hoofdstad, keihard aan het trippen en helemaal in een andere wereld. De trip was begonnen...
Er waren 3 problemen al direct in het begin:
1. Ik moest af zien te komen van die dikke kotszak die ik in m'n hand had.
2. We moesten uit de binnenstad zien te komen
3. Ik wist absoluut niet wat er met me gebeurde en ik begon een beetje te freaken. M'n ogen werkten niet meer samen en ik zag alles dubbel en ik zag alleen maar hallucinaties + het leek er op dat alles langzamer ging. Ook m'n benen deden raar en ik kon niet goed meer lopen.
We zijn toen naar de patio van een flatgebouw gelopen en heb daar nog een paar keer staan kotsen in de bosjes en toen ben ik gaan zitten. M'n tripvriend probeerde me een beetje te kalmeren en uit te leggen wat er gebeurde en waar we waren. Dat lukte en toen zijn we gaan lopen, en niet zo'n beetje ook. Ik begon te klagen dat ik ongelofelijke dorst had en dat ik snel water moest krijgen of anders zou ik dood gaan (niet waar dus, kwam gewoon door de hallucinaties dat ik zo maf was, die vertelde me dat ik snel moest drinken of anders .....). Dus we zijn op zoek gegaan naar water. Alle winkels waren al dicht en onze enige optie was om naar een metrostation te lopen en daar naar de plee te gaan. We moesten ongeveer 2 kilometer lopen in totaal, en dat lukte niet echt. Het gevoel dat ik had tijdens het lopen is onbeschrijfbaar. Mijn ogen keken rechtstreeks naar voren, maar mijn hersenen vertelde mij dat mijn hoofd helemaal naar links stond en mijn benen een meter voor mij (dat klopte dus niet, ik stond rechtop als een normale persoon). Dat maakte het lopen een stuk moeilijker en dit zorgde voor het "robo effect" (ik liep als een robot en zag er uit als een mafkees). Tijdens het lopen ben ik een paar keer spontaan gaan zitten en door de hallucinaties heb ik een paar keer keihard geroepen dat ik dood ging, en zo ging het maar door de hele 2km.
Eenmaal aangekomen had ik helemaal geen dorst meer en zijn we dus ook geen water meer gaan halen. We gingen ff rusten op een bankje en m'n tripvriend vertelde me weer waar we waren en wat we gingen doen. Hij zette wat muziek op op zijn iPod en ik mocht ook meeluisteren. Muziek klonk absoluut verschrikkelijk en ik werd direct misselijk toen ik muziek hoorde.
Het was inmiddels 3 uur later en het ergste deel was over. Ik begon te wennen aan het effect en ik flipte ook niet meer zo erg. Ik vond het eigenlijk wel leuk nu, het was donker en ik zag "vriendelijkere" hallucinaties en het lopen was gewoon grappig! We zijn toen naar een afgelegen terrein gelopen waar een caravan stond (ja vraag me niet waarom) en daarin zaten wat vrienden van m'n tripvriend. Daar ben ik alleen in die caravan gaan liggen omdat ik helemaal kapot was. In die caravan begon ik nog veel harder te trippen als eerder omdat het echt pikdonker was en ik was op m'n gemak. Ik hoorde allemaal dingen door m'n hoofd gaan en ontmoette een of ander wezen (God?). M'n tripvriend filmde me en op het videotje is te zien hoe ik allemaal onbegrijpelijke onzin uitkraam waar je helemaal niks van verstaat, maar in de hallucinatie was het allemaal super echt en ik communiceerde daarin perfect.
Anyway, toen besloten we maar naar huis te gaan omdat we allemaal nogal moe waren. We hebben toen een taxi besteld en zijn vlug naar huis gegaan. De taxirit was trouwens echt freaky, we reden over de snelweg en alles begon helemaal wit te worden. Het was midden in de nacht maar het leek er gewoon op dat het dag was en ik zag allemaal dieren op de snelweg. Het leek er ook op dat de taxichauffeur een dikke paashaas ofzo was die aan het zwaaien was naar de andere dieren op de snelweg. De taxirit duurde bijna 2 jaar en het leek er op dat we maar 5km/h gingen.
Eenmaal thuis ben ik direct in bed gaan liggen en heb daar nog ff liggen trippen. Op een gegeven moment werd ik wel een beetje bang toen ik allemaal nare dingen zag over de hell en dood gaan (de poort naar de hell opende op mijn vloer). Gelukkig ben ik later toch nog goed in slaap gevallen.
De volgende morgen was m'n bed zeiknat van het zweet en m'n ogen waren nog steeds een beetje in de war. Ik was het eerste half uurtje een beetje nerveus over wat er was gebeurd; is de trip voorbij, gaan m'n ogen nog wel normaal werken, wat is er allemaal gebeurd ...... enzovoort. Ik voelde me ook erg slap de rest van de dag en ik had zin om helemaal niks te doen... Dat was het wel zo'n beetje."
In: Eerste keer drugs (DXM) (lang, maar het lezen waard)
1-1-2024