Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKan ik tegen alcohol?

Kan ik tegen alcohol?

55 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
S
SadpandaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eeh.. ik schat dat je zo ongeveer 54.67 weerstand hebt tegen alcohol, ik kan er misschien een aantal decimalen naast zitten.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Immo zei:
Ik had laatst 8 flesjes Heineken op, gewoon normale flesjes die in een kratje zitten, en ik was niet dronken, wel redelijk aangeschoten. Ben ik nu de man of niet?

gr. IMMO
Klik om te vergroten...

Ja, want je hebt niet veel tolerantie.
Dat is handig voor in de kroeg :grin:
Zelf heb ik na een sixpack al dat ik aangeschoten ben,
zo zou het eigenlijk ook gewoon horen.
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Niemand kan 'tegen' alcohol. Iedereen heeft zijn grens, maar die kun je altijd wat hoger leggen door meer te drinken en zo 'kan je tegen alcohol'.
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hmmm, ik heb ergens een keer iets gelezen over dat je onder een bepaalde leeftijd niet merkt dat je dronken bent ofzo. Dacht dat het een halfjaar geleden in de krant stond ofzo. Ik heb zo geen bron en ben te lui om te zoeken, maar dat kan het ook zijn. Je moet er wel mee oppassen want de alcohol tast je lichaam wel aan en als je dan teveel drinkt en ondertussen niet dronken wordt kan je nog wel KO gaan.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#5
yxes zei:
Hmmm, ik heb ergens een keer iets gelezen over dat je onder een bepaalde leeftijd niet merkt dat je dronken bent ofzo. Dacht dat het een halfjaar geleden in de krant stond ofzo.
Klik om te vergroten...

Hier linkje over alcohol in de hersenen. Lijkt me sterk dat als je jonger bent je bepaalde onderdelen mist waardoor je niet dronken kan worden. In tegendeel. Toen mijn broertje 3 was heeft die aan de champagne gezeten en was overduidelijk te merken dat hij er effect van had.

http://www.jellinek.nl/brain/start.htm
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#6
SchilDpadDo zei:
yxes zei:
Hmmm, ik heb ergens een keer iets gelezen over dat je onder een bepaalde leeftijd niet merkt dat je dronken bent ofzo. Dacht dat het een halfjaar geleden in de krant stond ofzo.
Klik om te vergroten...

Hier linkje over alcohol in de hersenen. Lijkt me sterk dat als je jonger bent je bepaalde onderdelen mist waardoor je niet dronken kan worden. In tegendeel. Toen mijn broertje 3 was heeft die aan de champagne gezeten en was overduidelijk te merken dat hij er effect van had.

http://www.jellinek.nl/brain/start.htm
Klik om te vergroten...

Kan zijn dat ik het mis heb hoor, maar meen zoiets te hebben gelezen. :P haha broertje van 3 aan de champagne, doet me denken aan t overbuurjongetje van 5 die bier lekker vond. Pakte een glas whiskey van t aanrecht en spuugde het uit met de text bah das vies bier hahahah:P
a
altamiroLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hahaha, kom ik aanzetten met m'n 3 halve liters.

Bij de 4e begin ik serieus scheef te lopen. Alcohol is de goedkoopste drugs die ik ken :wink:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mijn pep is goedkoper hoor :P
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
SchilDpadDo zei:
yxes zei:
Hmmm, ik heb ergens een keer iets gelezen over dat je onder een bepaalde leeftijd niet merkt dat je dronken bent ofzo. Dacht dat het een halfjaar geleden in de krant stond ofzo.
Klik om te vergroten...

Hier linkje over alcohol in de hersenen. Lijkt me sterk dat als je jonger bent je bepaalde onderdelen mist waardoor je niet dronken kan worden. In tegendeel. Toen mijn broertje 3 was heeft die aan de champagne gezeten en was overduidelijk te merken dat hij er effect van had.

http://www.jellinek.nl/brain/start.htm
Klik om te vergroten...

Er was laatst nog een documentaire over op tv waar ze test hebben gedaan. Eenmalig ergens in de jaren 80 hebben ze een aantal kinderen alcohol gegeven, dezelfde hoeveelheid dat een volwassene nodig heeft om dronken te worden en ze voelden er niets van.

Ook nog iets met ratten, een "puber rat" die ondersteboven hingen aan een rooster en alcohol gaven en die liep gewoon naar boven terwijl een volwassen rat die dezelfde hoeveelheid op had er van viel.
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#10
KoxBox zei:
SchilDpadDo zei:
yxes zei:
Hmmm, ik heb ergens een keer iets gelezen over dat je onder een bepaalde leeftijd niet merkt dat je dronken bent ofzo. Dacht dat het een halfjaar geleden in de krant stond ofzo.
Klik om te vergroten...

Hier linkje over alcohol in de hersenen. Lijkt me sterk dat als je jonger bent je bepaalde onderdelen mist waardoor je niet dronken kan worden. In tegendeel. Toen mijn broertje 3 was heeft die aan de champagne gezeten en was overduidelijk te merken dat hij er effect van had.

http://www.jellinek.nl/brain/start.htm
Klik om te vergroten...

Er was laatst nog een documentaire over op tv waar ze test hebben gedaan. Eenmalig ergens in de jaren 80 hebben ze een aantal kinderen alcohol gegeven, dezelfde hoeveelheid dat een volwassene nodig heeft om dronken te worden en ze voelden er niets van.

Ook nog iets met ratten, een "puber rat" die ondersteboven hingen aan een rooster en alcohol gaven en die liep gewoon naar boven terwijl een volwassen rat die dezelfde hoeveelheid op had er van viel.
Klik om te vergroten...

dat is wat ik bedoelde
M
MescalineLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ben zelf begonnen met drinken op mijn 15de, toen vond ik 5 biertjes al wel voldoende, ben nu bijna 20 en soms pleur ik ook nog wel eens in slaap na een stuk of 8 biertjes, je moet hier trouwens niet trots op zijn dat je er zogezegd goed tegen kan, je gaat namelijk altijd wel grenzen opzoeken en komt er nog wel achter dat dat vaak minder slim is.
Maar goed, 1 tip kijk uit met alcohol, het lijkt allemaal zo onschuldig maar het is het niet, zeker niet als je al zo jong begint
M
MotorheadLid
01-01-2024, 00:00
#12
Immo zei:
Ik had laatst 8 flesjes Heineken op, gewoon normale flesjes die in een kratje zitten, en ik was niet dronken, wel redelijk aangeschoten. Ben ik nu de man of niet?

gr. IMMO
Klik om te vergroten...
tjonge jonge 8 biertjes maar ik drink zonder pardon zo 12 biertjes zelfs tijdens het fietsen, ik ben het meest gewend onder onze dorpelingen :sunglasses:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Motorhead zei:
tjonge jonge 8 biertjes maar ik drink zonder pardon zo 12 biertjes zelfs tijdens het fietsen, ik ben het meest gewend onder onze dorpelingen :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Voel je jezelf nu stoer ? :rolleyes:
b
bren87Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Zoals je zelf zegt is het niet verstandig om alcohol te drinken, zeker niet als je zo jong bent. Je hersenen zijn nog niet uitgegroeid/ontwikkeld en alcohol bevorderd dit absoluut niet. Ik deed dit ook en ben nu 25. Ik ben toch heel wat meer vergeetachtig geworden dan dat ik eerst was. Als je jong bent probeer je ook dingen uit, wat niet erg is maar pas er wel mee op.

Naar mate ik ouder ben geworden lijk ik er slechter tegen te kunnen dan eerst. Black outs zijn vaker aan de orde wat betekend dat mijn hersenen de afgelopen 10 jaar toch wel schade hebben opgelopen.

Of je er tegen kan blijft de vraag maar dat is voor een ieder anders, of je bijv genoeg hebt gegeten e.d. Er zijn altijd grenzen, maar naarmate je meer drinkt naar mate je er beter tegen kan (ik takel alweer af). 8 bier lijkt voor mij ook heel weinig (dat is al een eeuw geleden) maar als je net begint is dat meer dan genoeg voor je.
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#15
laat de alcoholist maar even de wijze vertaling overbrengen, komtie..
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sublimo zei:
Motorhead zei:
tjonge jonge 8 biertjes maar ik drink zonder pardon zo 12 biertjes zelfs tijdens het fietsen, ik ben het meest gewend onder onze dorpelingen :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Voel je jezelf nu stoer ? :rolleyes:
Klik om te vergroten...
De stoerste van het dorp, ik drink ook wel een kratje op de fiets, als ik helemaal naar bavaria zelf toe fiets.
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben er gister achtergekomen dat het antwoord 'nee' is.
5e halve liter en werd al zat, hevige buzz in mijn hoofd door de combinatie met wiet. Zo hevig dat het niet meer relaxt werd, ff wezen kotsen en daarna maar naar bed gegaan. Mijn pa zei dat ik in een coma lag (figuurlijk dan hé!).
p
pvh337Lid
01-01-2024, 00:00
#18
alcoholist zei:
STRANQER zei:
Hallo allemaal,

Ik ben 14 jaar oud en ik zuip dan ook regelmatig wat, alsjeblieft geen dingen van: "als je 14 bent moet je niet drinken! Alcohol is niet goed voor je!":angry:.
Ik had laatst 8 flesjes Heineken op, gewoon normale flesjes die in een kratje zitten, en ik was niet dronken, wel redelijk aangeschoten. Weet iemand van jullie of ik dan slecht of goed of normaal tegen alcohol kan? Lengte: 1.74 Gewicht: 62 kg

Gr STRANQ3R
Klik om te vergroten...
hoe wazig wil je het hebben
Klik om te vergroten...

check :wink:
p
pvh337Lid
01-01-2024, 00:00
#19
STRANQER zei:
Hallo allemaal,

Ik ben 14 jaar oud en ik zuip dan ook regelmatig wat, alsjeblieft geen dingen van: "als je 14 bent moet je niet drinken! Alcohol is niet goed voor je!":angry:.
Ik had laatst 8 flesjes Heineken op, gewoon normale flesjes die in een kratje zitten, en ik was niet dronken, wel redelijk aangeschoten. Weet iemand van jullie of ik dan slecht of goed of normaal tegen alcohol kan? Lengte: 1.74 Gewicht: 62 kg

Gr STRANQ3R
Klik om te vergroten...

tuurlijk word je ni zat.. heineken is water eh
G
GamesLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ga je nou een topic waar jaren geleden de laatste reactie gepost is bumpen voor zo'n klotebericht? Ga lekker Heineken bashen met je Belgische vrienden die allemaal zo enorm veel verstand van bier hebben maar doe dat niet hier.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."