Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKan ik tegen alcohol?

Kan ik tegen alcohol?

55 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb teveel mensen aan de alcohol kapot zien gaan, iedere ochtend als ik moet werken op het instituut waar ook een korsakof kliniek zit. Zie ik allemaal mannen tussen de 35 en 65 met rekjes en rolstoelen daar naar de dagbesteding gaan. Maar ook in het dagelijkse leven bij een hele goed vriend van waar ik mede om die reden geen contact meer mee heb. Kan het niet aanzien hoe iemand zich echt kapot drinkt laat staan dat ik zoveel voorbeelden waar hij zich naartoe drinkt zie. Dat weet hij zelf ook al te goed maar na een dikke 20 jaar lukt het denkt niet meer. Kwam hem vandaag tegen en hij maakte wel een nuchtere indruk. Toch kan ik gewoon geen contact meer hebben met medegebruikers te riskant.

Wat ik bedoel met dat het bij mij even duurt voor ik het lekker vind heeft te maken met omschakeling. Vind de eerste dagen het effect niet lekker en deed het dan alleen om goedkoper van de kaart te zijn. Bij gebrek aan pammetjes of beter mijn gedachtegang tijdje terug nog zelfs dan ging ik maar wat bier halen voor 2 euro 4 blikken en dat deed zijn werk wel. Ook het eerste pilsje vind ik niet lekker als ik hem openmaak moet er 1 of 2 drinken voordat ik het lekker begin te vinden. Bier of alcohol heeft zoveel nadelen voor mij dat de lol er vanzelf vanaf gaat want ik wordt ook nog een irritant mannetje als ik dronken ben. Houd me commentaar dan al helemaal niet voor me en dat leidt tot beschamende bekentenissen tot super asociaal dronken gedrag.

Iedereen heeft zijn eigen smaak..
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja die heb je er altijd tussen zitten, ik werk dan wel in een AH maar zie daar ook mensen die gewoon hun leven vergooien aan de drank. Maar goed dat kan ook gebeuren met drugs. Het effect is alleen anders, niet perse minder leuk.
Wat velen vergeten is dat alcohol eigenlijk ook gewoon drugs is, dat je het effect niet leuk vindt is jou mening. Maar het gaat niet alleen om het effect van dronken worden, als je gewoon een paar biertjes drinkt wordt je lekker losjes en zo. Maar goed als je zelf zegt dat je het niet in de hand kan houden, dan moet je er ook niet aan beginnen :wink:
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat is mijn mening ja kon ik het maar voor anderen bepalen dat ze alcohol niet lekker vinden. En bier is harddrugs en brengt meer maatschappelijke schade met zich mee dan welke drug dan ook. Misschien dat benzodiazepinen ook veel gebruikt wordt maar ik denk dat alcohol de koploper is.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#4
pvh337 zei:
je bent duidelijk onbeschaafd opgevoed..
Klik om te vergroten...

Wie ben jij om dat beoordelen toevallig is er niks op mijn opvoeding aan te merken. Ben zelf degene die beslist hoe ik doe en daar heeft mijn opvoeding geen kut mee te maken. Dus een beetje respect graag voor mijn ouders want die kunnen er niks aan doen dat ik ben wie ik ben. En lukt het niet om gewoon respectvol met me om te gaan zeg dan gewoon niets!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
willemvaag zei:
lukt het niet om gewoon respectvol met me om te gaan zeg dan gewoon niets!
Klik om te vergroten...

Zo is het en niet anders, heb respect voor ieders mening.
Ben je niet akkoord geef dan een zinvol weerwoord ipv over opvoeding en shit te beginnen.

De negativiteit stopt hier, de eerste die nog negatief/irritant gaat doen in dit topic krijgt een ban.
p
pwooppwoopLid
01-01-2024, 00:00
#6
Games zei:
pvh337 zei:
Games zei:
Ga je nou een topic waar jaren geleden de laatste reactie gepost is bumpen voor zo'n klotebericht? Ga lekker Heineken bashen met je Belgische vrienden die allemaal zo enorm veel verstand van bier hebben maar doe dat niet hier.
Klik om te vergroten...

je bent duidelijk uit nederland :) enjoy your moments
Klik om te vergroten...
Godverdomme zeg, ja ik kom uit Nederland en ik vind het prima. Net als het pils hier, vind het heerlijk om gewoon een lich t pilsje in de kroeg te drinken zoals Hertog Jan/Amstel/Heineken.
Zwaarder bier drink ik ook vaak genoeg, maar soms heb ik gewoon zin om een pilsje te drinken wat niet gelijk 10-12% is. Ga dan verdomme niet bashen dat jou smaak beter is dan die van anderen.
Klik om te vergroten...

ik denk dat het veel te maken heeft met wat je bent opgegroeid, ik kom van belgie, en voor mij persoonlijk gaat er niets boven jupiler qua bier
dan ken ik ook weer paar mensen die uit nederland komen, en die zweren dan weeer bij heiniken... wat er bij mij echt niet ingaat, maarja, iederes zen smaak zeker
S
SadpandaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eeh.. ik schat dat je zo ongeveer 54.67 weerstand hebt tegen alcohol, ik kan er misschien een aantal decimalen naast zitten.
S
STRANQERLid
01-01-2024, 00:00
#8
OK bedankt allemaal voor jullie reactie, en nee mijn vrienden zijden niet dat ik er niet tegen kon, ik was gewoon nieuwsgierig.
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat ben ik met je eens, dat drugs, na hero en crack en die andere spuitjes het schadelijkst is.
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#10
STRANQER zei:
Hallo allemaal,

Ik ben 14 jaar oud en ik zuip dan ook regelmatig wat, alsjeblieft geen dingen van: "als je 14 bent moet je niet drinken! Alcohol is niet goed voor je!":angry:.
Ik had laatst 8 flesjes Heineken op, gewoon normale flesjes die in een kratje zitten, en ik was niet dronken, wel redelijk aangeschoten. Weet iemand van jullie of ik dan slecht of goed of normaal tegen alcohol kan? Lengte: 1.74 Gewicht: 62 kg

Gr STRANQ3R
Klik om te vergroten...
hoe wazig wil je het hebben
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
kenny zei:
Eeh.. ik schat dat je zo ongeveer 54.67 weerstand hebt tegen alcohol, ik kan er misschien een aantal decimalen naast zitten.
Klik om te vergroten...
Dit vind ik nou zo laag he, jij weet ook donders goed dat 52.23 de hoogst geregistreerde weerstand ooit is. Hij zal hooguit op 24.35.


ot;
Niets vreemds aan de hand volgens mij :confused:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Acht flesjes is teveel voor een veertienjarige, is niet bevorderlijk voor de groei van je hersenen (ja ik zeg het toch :P). Als je van acht flesjes niet dronken wordt is op die leeftijd wel mazzel hebben, wellicht heb je een goeie bodem. Het gen om alcohol af te breken is bij jou nog niet ontwikkeld dus dat kan het niet zijn, en misschien heb je vantevoren behoorlijk goed gegeten.
Ben er niet trots op .... je had beter ff flink ziek kunnen worden

:kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :grin: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :rock:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kinderen...
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zeggen je vriendjes dat je er niet goed tegen kan ofzo ?! Das wel gemeen van ze, maar ik denk dat je er goed genoeg tegen kan hoor en dat je niet nog meer hoeft te proberen.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wacky zei:
Zeggen je vriendjes dat je er niet goed tegen kan ofzo ?! Das wel gemeen van ze, maar ik denk dat je er goed genoeg tegen kan hoor en dat je niet nog meer hoeft te proberen.
Klik om te vergroten...

+1!

Ik pleur al om na 6 bier :openmouth: Restecp!
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#16
ImmortalTech zei:
Restecp!
Klik om te vergroten...
Geen restecp voor hoeveelheid dopegebruik :openmouth:.

En wees blij als je na 6 bier om pleurt, lekker goedkoop zo'n roes :wink:
f
funky_skunk_junkyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wacky zei:
Zeggen je vriendjes dat je er niet goed tegen kan ofzo ?! Das wel gemeen van ze, maar ik denk dat je er goed genoeg tegen kan hoor en dat je niet nog meer hoeft te proberen.
Klik om te vergroten...


Hahaha ik dacht precies hetzelfde :tearsofjoy:
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Niemand kan 'tegen' alcohol. Iedereen heeft zijn grens, maar die kun je altijd wat hoger leggen door meer te drinken en zo 'kan je tegen alcohol'.
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hmmm, ik heb ergens een keer iets gelezen over dat je onder een bepaalde leeftijd niet merkt dat je dronken bent ofzo. Dacht dat het een halfjaar geleden in de krant stond ofzo. Ik heb zo geen bron en ben te lui om te zoeken, maar dat kan het ook zijn. Je moet er wel mee oppassen want de alcohol tast je lichaam wel aan en als je dan teveel drinkt en ondertussen niet dronken wordt kan je nog wel KO gaan.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#20
yxes zei:
Hmmm, ik heb ergens een keer iets gelezen over dat je onder een bepaalde leeftijd niet merkt dat je dronken bent ofzo. Dacht dat het een halfjaar geleden in de krant stond ofzo.
Klik om te vergroten...

Hier linkje over alcohol in de hersenen. Lijkt me sterk dat als je jonger bent je bepaalde onderdelen mist waardoor je niet dronken kan worden. In tegendeel. Toen mijn broertje 3 was heeft die aan de champagne gezeten en was overduidelijk te merken dat hij er effect van had.

http://www.jellinek.nl/brain/start.htm

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."