#1
Heb teveel mensen aan de alcohol kapot zien gaan, iedere ochtend als ik moet werken op het instituut waar ook een korsakof kliniek zit. Zie ik allemaal mannen tussen de 35 en 65 met rekjes en rolstoelen daar naar de dagbesteding gaan. Maar ook in het dagelijkse leven bij een hele goed vriend van waar ik mede om die reden geen contact meer mee heb. Kan het niet aanzien hoe iemand zich echt kapot drinkt laat staan dat ik zoveel voorbeelden waar hij zich naartoe drinkt zie. Dat weet hij zelf ook al te goed maar na een dikke 20 jaar lukt het denkt niet meer. Kwam hem vandaag tegen en hij maakte wel een nuchtere indruk. Toch kan ik gewoon geen contact meer hebben met medegebruikers te riskant.
Wat ik bedoel met dat het bij mij even duurt voor ik het lekker vind heeft te maken met omschakeling. Vind de eerste dagen het effect niet lekker en deed het dan alleen om goedkoper van de kaart te zijn. Bij gebrek aan pammetjes of beter mijn gedachtegang tijdje terug nog zelfs dan ging ik maar wat bier halen voor 2 euro 4 blikken en dat deed zijn werk wel. Ook het eerste pilsje vind ik niet lekker als ik hem openmaak moet er 1 of 2 drinken voordat ik het lekker begin te vinden. Bier of alcohol heeft zoveel nadelen voor mij dat de lol er vanzelf vanaf gaat want ik wordt ook nog een irritant mannetje als ik dronken ben. Houd me commentaar dan al helemaal niet voor me en dat leidt tot beschamende bekentenissen tot super asociaal dronken gedrag.
Iedereen heeft zijn eigen smaak..
Wat ik bedoel met dat het bij mij even duurt voor ik het lekker vind heeft te maken met omschakeling. Vind de eerste dagen het effect niet lekker en deed het dan alleen om goedkoper van de kaart te zijn. Bij gebrek aan pammetjes of beter mijn gedachtegang tijdje terug nog zelfs dan ging ik maar wat bier halen voor 2 euro 4 blikken en dat deed zijn werk wel. Ook het eerste pilsje vind ik niet lekker als ik hem openmaak moet er 1 of 2 drinken voordat ik het lekker begin te vinden. Bier of alcohol heeft zoveel nadelen voor mij dat de lol er vanzelf vanaf gaat want ik wordt ook nog een irritant mannetje als ik dronken ben. Houd me commentaar dan al helemaal niet voor me en dat leidt tot beschamende bekentenissen tot super asociaal dronken gedrag.
Iedereen heeft zijn eigen smaak..
