Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet Whisk(e)y draadje

Het Whisk(e)y draadje

518 antwoorden
102 weergaven
18-5-2026
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Het Whiskey draadje

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ontkenning_(psychologie)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Projectie_(psychologie)
t
the butcherLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Het Whiskey draadje

Deranged zei:
En alleen echte mannen pissen in een fles.
Klik om te vergroten...
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Het Whiskey draadje

Ontkenning is een psychologisch afweermechanisme. Het verschijnsel treedt op als iemand wordt geconfronteerd met gevoelens of emoties die moeilijk of helemaal niet te accepteren zijn. De persoon spreekt dan de feiten tegen om het negatieve gevoel niet te hoeven confronteren.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Het Whiskey draadje

Am I dead or am I living
too afraid to care
too afraid to know
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Het Whiskey draadje

ik ben wel gek van de Amerikaanse whiskeys (Jack, Wild Turkey, Maker's mark), maar ook de Ierse vind ik de moeite waard en uiteraard zijn er genoeg Schotse die mij boeien

echter...ik heb nog nooit Japanse gehad: wat zijn jullie ervaringen daarmee?
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Het Whiskey draadje

D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Het Whiskey draadje

Well now you're lookin' for a world of truth
Trying to find a better way
The time has come to see yourself
You always look the other way

Well I can see the promised land
And I know I can make it

I don't wanna face it oh no
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Het Whiskey draadje

Exceptional Insight zei:
Ontopic:



<3
Klik om te vergroten...

Die is inderdaad erg lekker, doet zeker niet onder voor de 16 jaar oude. Ik heb nu een Finlaggan staan die volgens mij van de destilleerderij van Laphroaig komt, doet me erg aan die 10 jaar oude denken die jij nu drinkt. Zeker een aanrader als je van die zilte turf whisky's houdt.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Het Whiskey draadje

En IK krijg een waarschuwing om off topic te gaan?!! Komaan zeg een klein beetje hypocriet lijkt me.
r
ragnarokLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Het Whiskey draadje

DrippTone zei:
Die is inderdaad erg lekker, doet zeker niet onder voor de 16 jaar oude. Ik heb nu een Finlaggan staan die volgens mij van de destilleerderij van Laphroaig komt, doet me erg aan die 10 jaar oude denken die jij nu drinkt. Zeker een aanrader als je van die zilte turf whisky's houdt.
Klik om te vergroten...

Jij was ook een peat liefhebber toch? Ken jij de Ardbeg, 10yrs?
Ik vind die ook erg lekker, ook zeer rokerig en bij vlagen ruik ik gerookte ham, iets fruitger dan de Laphroiag in mijn ogen. :)
Miss toch maar een Whiskyproeverij houden een keer :grin:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Het Whiskey draadje

Deranged zei:
[Zielige hypocriete poging van iemand die niets van mensen en relaties afweet, en al helemaal niet van mij en mijn relatie, om mensen waardoor ze zijn afgewezen te beledigen om zichzelf daardoor beter te voelen.]
Klik om te vergroten...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Psychose
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verslaving
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grootheidswaanzin
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jeruzalem-syndroom
http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcistisc ... dsstoornis

Op het eerste gezicht heeft een narcist een zeer sterk gevoel van eigenwaarde en straalt zelfvertrouwen uit. Vreemd genoeg is echter het tegendeel het geval. Narcisten hebben, meestal onderbewust, juist weinig gevoel van zelfwaarde en compenseren dit door zich als beter of belangrijker dan anderen te beschouwen. Dit wordt in het Engels wel de narcissistic paradox genoemd. Om zich te beschermen tegen kritiek heeft een narcist niet veel aandacht voor de mening of de gevoelens van anderen en zo vaak een onderontwikkeld inlevingsvermogen. Een narcistische persoonlijkheid kan zodoende een bezwaar vormen bij de uitoefening van bepaalde functies waarbij anderen dienen te worden beoordeeld.
Klik om te vergroten...

Vaak kan iemand met grootheidswaan in eerste instantie innemend en charmant zijn en de aandacht van zijn omgeving krijgen, maar later ebt de bewondering weg en maakt plaats voor irritatie.
Klik om te vergroten...

Typische voorbeelden van een psychose zijn bijvoorbeeld de opvatting van de patiënt dat personen op de televisie tegen hem persoonlijk spreken, dat reclames een speciale boodschap aan hem laten zien of dat de buren hem steeds in de gaten houden.
Klik om te vergroten...

En jouw ziekelijke en walgelijke gedrag in deze situatie heeft mij er alleen maar meer van overtuigd dat mijn keuze 100% juist was. Goed werk als je had willen laten zien wat ik nu 'mis'. Ik zie alleen een zielig obsessief hypocriet hoopje zelfontkenning, dat niemand behalve zichzelf voor de gek houdt.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Het Whiskey draadje

[offtopic]
Ik ruik Asperger.

En nog een aantal meer schizotypische persoonlijkheids trekjes. En onzekerheid, bang om gekwetst te worden waardoor Deranged mensen het liefst onder de indruk heeft van zijn sterke verbale vermogen maar uiteindelijk is hij net zo onzeker of misschien nog onzekerder dan de gemiddelde mens. Hij zet zichzelf neer als übermensch en als intelligent persoon maar is ondertussen eenzaam en alleen in zijn eigen ontwikkeling achtergebleven bij de sociale contacten. Vermijd mensen die hem zouden kunnen doorzien maar heeft bij een bepaald iemand de fout gemaakt die toe te laten in zijn opgetrokken vesting van zogenaamde onverschilligheid en kreeg niet de respons waarop hij hoopte.

Het spijt me voor je Deranged. Ik heb echt medelijden met je. Ik herken veel van mezelf in jou en zolang je maar net blijft doen alsof het je niet raakt zal het je alleen maar meer verdriet doen. Je hebt jezelf niet opengesteld voor de gevoelens van de ander en niet gezien dat de persoon tot wie jij je aangetrokken voelde jou het liefst in haar leven had gehad als iemand met wie je diepzinnige gesprekken kunt voeren maar niet als levenspartner.

Je teleurstelling is normaal en begrijpelijk. Succes met de aankomende tijd. Hoe hard jij zal roepen dat dit bovenstaande niet waar is hoe harder je mijn theorie onderbouwd.

Veel plezier met je fantasie vriendinnetje.[/offtopic]

En nu weer over Whisky/Whiskey.
Persoonlijk vind ik heel af en toe een slokje erg lekker. Alleen jammer dat er zoveel alcohol in zit, ik vind de smaak van Whiskey lekker maar alcohol kan ik niet zo goed hebben. Meestal heb ik dan ook wel aan een klein slokje genoeg. En dan heb ik het niet over rommel als bourbon maar over Scotch Whisky die heeft niet zo'n rooksmaakje wat ik nogal dominant vind.
r
ragnarokLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Het Whiskey draadje

Drientje zei:
rooksmaakje
Klik om te vergroten...

:hearteyes:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Het Whiskey draadje

ragnarok zei:
Jij was ook een peat liefhebber toch? Ken jij de Ardbeg, 10yrs?
Ik vind die ook erg lekker, ook zeer rokerig en bij vlagen ruik ik gerookte ham, iets fruitger dan de Laphroiag in mijn ogen. :)
Miss toch maar een Whiskyproeverij houden een keer :grin:
Klik om te vergroten...

Arbeg vind ik te weinig diepgang qua smaakt hebben. Doe mij dan eerder een Coal Ila.

Maar ik ben inderdaad een fan van peat smoked whisky.

Dan heb ik trouwens nog een aanrader voor jou. Van Benromach, de Peat Smoke. Ja zo heet die. :P heeft maar iets van 5 jaar op vat gelegen maar een zeer lekkere whisky.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Het Whiskey draadje

Rabbithole zei:
Deranged zei:
[Zielige hypocriete poging van iemand die niets van mensen en relaties afweet, en al helemaal niet van mij en mijn relatie, om mensen waardoor ze zijn afgewezen te beledigen om zichzelf daardoor beter te voelen.]
Klik om te vergroten...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Psychose
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verslaving
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grootheidswaanzin
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jeruzalem-syndroom
http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcistisc ... dsstoornis

Op het eerste gezicht heeft een narcist een zeer sterk gevoel van eigenwaarde en straalt zelfvertrouwen uit. Vreemd genoeg is echter het tegendeel het geval. Narcisten hebben, meestal onderbewust, juist weinig gevoel van zelfwaarde en compenseren dit door zich als beter of belangrijker dan anderen te beschouwen. Dit wordt in het Engels wel de narcissistic paradox genoemd. Om zich te beschermen tegen kritiek heeft een narcist niet veel aandacht voor de mening of de gevoelens van anderen en zo vaak een onderontwikkeld inlevingsvermogen. Een narcistische persoonlijkheid kan zodoende een bezwaar vormen bij de uitoefening van bepaalde functies waarbij anderen dienen te worden beoordeeld.
Klik om te vergroten...

Vaak kan iemand met grootheidswaan in eerste instantie innemend en charmant zijn en de aandacht van zijn omgeving krijgen, maar later ebt de bewondering weg en maakt plaats voor irritatie.
Klik om te vergroten...

Typische voorbeelden van een psychose zijn bijvoorbeeld de opvatting van de patiënt dat personen op de televisie tegen hem persoonlijk spreken, dat reclames een speciale boodschap aan hem laten zien of dat de buren hem steeds in de gaten houden.
Klik om te vergroten...

En jouw ziekelijke en walgelijke gedrag in deze situatie heeft mij er alleen maar meer van overtuigd dat mijn keuze 100% juist was. Goed werk als je had willen laten zien wat ik nu 'mis'. Ik zie alleen een zielig obsessief hypocriet hoopje zelfontkenning, dat niemand behalve zichzelf voor de gek houdt.
Klik om te vergroten...
You don't feel you could love me but I feel you could.
r
ragnarokLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Het Whiskey draadje

DrippTone zei:
Doe mij dan eerder een Coal Ila.

Maar ik ben inderdaad een fan van peat smoked whisky.

Dan heb ik trouwens nog een aanrader voor jou. Van Benromach, de Peat Smoke. Ja zo heet die. :P heeft maar iets van 5 jaar op vat gelegen maar een zeer lekkere whisky.
Klik om te vergroten...

Beankt!
Als ik weer een nieuwe ga halen zal ik ze in gedachte houden.

Ik moet de Ardbeg eerst nog wat vaker drinken voordat ik een beter oordeel kan vellen, maar ik vond het eerste glaasje erg lekker :grin:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zijn er ook 14jarige whisky's?
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Het Whiskey draadje

Baby, you're so vicious. You hit me with a flower.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Het Whiskey draadje

Maar wat is nou de lekkerste Whisky?
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Het Whiskey draadje

woensdag weer loon ! en dan eens een sterke zoeken, een echte brander !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...26
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."