Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet Whisk(e)y draadje

Het Whisk(e)y draadje

518 antwoorden
106 weergaven
18-5-2026
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Het Whiskey draadje

oke,..dank jullie wel,..drink ze nog,..en geniet van je whisky,..
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Het Whiskey draadje

Johnny Walker Red Label all the way ! Heb al Jack Daniels geproefd maar was niet genoeg om me er echt iets van te herinneren....
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Het Whiskey draadje

Zoals ik zei, die is erg sterk, niet echt voor beginners. :sunglasses:
S
Space-monkeyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Het Whiskey draadje

Red Label Johnny Walker voor op een lekker feestje, en de Chivas Regal voor op de speciale gelegenheden ^^ Heerlijk spul die laatste! :grin:
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Het Whiskey draadje

Space-monkey zei:
Red Label Johnny Walker voor op een lekker feestje, en de Chivas Regal voor op de speciale gelegenheden ^^ Heerlijk spul die laatste! :grin:
Klik om te vergroten...


Chivas is ook egt heerlijk, red label is cola whiskey (net ook maar n litertje gekocht bij de Gall&Gall)
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Het Whiskey draadje

hehe, die heb ik alle 2 ook.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Het Whiskey draadje

knolselderij zei:
Space-monkey zei:
Red Label Johnny Walker voor op een lekker feestje, en de Chivas Regal voor op de speciale gelegenheden ^^ Heerlijk spul die laatste! :grin:
Klik om te vergroten...


Chivas is ook egt heerlijk, red label is cola whiskey (net ook maar n litertje gekocht bij de Gall&Gall)
Klik om te vergroten...

Geef mij maar whiskey cola.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Het Whiskey draadje

KoxBox zei:
Geef mij maar whiskey cola.
Klik om te vergroten...
Daar vind ik Jack Daniels dan wel weer echt prima voor.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Het Whiskey draadje

SchilDpadDo zei:
KoxBox zei:
Geef mij maar whiskey cola.
Klik om te vergroten...
Daar vind ik Jack Daniels dan wel weer echt prima voor.
Klik om te vergroten...

WAAAAAT :openmouth: :confused: Zo ruïneer je toch die uitstekende Jack man!! :cry: Gewoon Johnny Walker of J&B tot daar dat zijn maar pis whiskeys die je sowieso niet gewoon drinkt...
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Het Whiskey draadje

KoxBox zei:
SchilDpadDo zei:
KoxBox zei:
Geef mij maar whiskey cola.
Klik om te vergroten...
Daar vind ik Jack Daniels dan wel weer echt prima voor.
Klik om te vergroten...

WAAAAAT :openmouth: :confused: Zo ruïneer je toch die uitstekende Jack man!! :cry: Gewoon Johnny Walker of J&B tot daar dat zijn maar pis whiskeys die je sowieso niet gewoon drinkt...
Klik om te vergroten...
Ruineren doe je sowieso niet, je mengt gewoon 2 smaken. En Prijs/smaak verhouding vind ik dan een Jack het lekkerste ermee gemixt. Misschien dat die dure ook heerlijk smaken , maar dat vind ik dan te zonde..
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Het Whiskey draadje

Jack Daniels goedkoop?? :wave: Ik bedoelde net Johnny Walker of J&B omdat die goedkoop zijn...
Ik weet niet wat jij dan duur vindt maar 20€+ voor een whiskey valt bij mij al onder de duurdere.
S
Silvio-DLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Het Whiskey draadje

Doet u mij maar gewoon The Famous Grouse :grin:

voor de rest heb ik 't niet zo met die Amerikaanse troep eerlijk gezegd :tongueout: gewoon ouderwets en Schots :wink:
W
WakkoeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Het Whiskey draadje

Aah whiskey, de enige drank waar ik verslaafd aan zou kunenn raken alleen al door de smaak..

Ben een grote fan van de Blue label, maar de prijs ligt me toch net wat te hoog (€175)

Ook de Glenfiddich 15 jaar gaat er ook wel in, alhoewel de goedkopere 12 jaar en de black, green en gold label ook prima te doen zijn:)

Maar geen Jack Daniels ofzo, slootwater:|
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Het Whiskey draadje

Wakkoe zei:
Maar geen Jack Daniels ofzo, slootwater:|
Klik om te vergroten...
Vind ik een behoorlijk overdreven conclusie. Er is niks mis met een Jack daniels. Alleen in verhouding tot andere whiskey's doet die een beetje onder, maarja , daar is de prijs ook naar. Dat is nou eenmaal prijs/kwaliteit verhouding. Maar om nou te concluderen dat het direct slootwater is .. nee.
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Het Whiskey draadje

Er staat weer een flesje Glenfiddich 12 years old op m'n kamer. Binnenkort maar eens aanbreken, zodra mijn Bushmills 10 years old op is. :grin:

Olle
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Het Whiskey draadje

KoxBox zei:
Chivas regal, Jack Daniels en Johnny Walker Black label vind ik best wel te drinken.
Klik om te vergroten...
Black Label is om te mixen, Jack Daniels is gewoon goor, en Chivas Regal ken ik niet. :P

Olle
W
WakkoeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Het Whiskey draadje

SchilDpadDo zei:
Wakkoe zei:
Maar geen Jack Daniels ofzo, slootwater:|
Klik om te vergroten...
Vind ik een behoorlijk overdreven conclusie. Er is niks mis met een Jack daniels. Alleen in verhouding tot andere whiskey's doet die een beetje onder, maarja , daar is de prijs ook naar. Dat is nou eenmaal prijs/kwaliteit verhouding. Maar om nou te concluderen dat het direct slootwater is .. nee.
Klik om te vergroten...

Ok, laat ik het zo zeggen, ik vind het slootwater:)
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Het Whiskey draadje

Ik ben Single Malt fan, blended gaat er bij mij niet in. Dat is omdat ik nog nooit een blend heb gedronken die ik echt echt lekker vond. Schotse Whisky is boven al mijn favoriet, Ierse Whiskey is ook lekker. Maar ik heb weinig goeds te melden over alle Amerikaanse, Canadese, Indische en Japanse spirits. Heb ook een Nederlandse whisk(e)y gedronken maar dat was echt te triest voor woorden. Mijn voorkeur gaat ook uit naar de rook/turf whisky, een lekkere bittere sterke smaak. Ben ook dol op de Non-chilled filtered cask strenght Whisky's. De meeste whisky's die ik lekker vind komen uit het NoordOosten en de eilanden van Schotland.

Glen Livet is een van mijn favorieten, ben ook naar een proeverij van Glen Livet geweest en heb dus al hun whisky's geproefd.

Ik zal even een lijstje maken mijn favoriete single malt whisky's tot nu toe.

-The Arran Malt 12 years old, een Isle Whisky. Imho de beste schotse whisky. De brouwerij bestaat nog niet zo lang, het is ook hun eerste 12 year die ze uitbrengen. Het is een hele zachte whisky die toegankelijk is voor alle smaken, en de prijs maakt het ook zeer aantrekkelijk om die in huis te halen(30,-).

-Talisker 18 years old, een Isle Whisky. Een lekkere zilte turf whisky van het eiland Skye. Deze whisky heeft de titel 'Best single malt of the year 2007' gewonnen op de World Whisky Awards. En terecht imho. En de prijs is nog best redelijk voor zo'n whisky, 60,-.

-The Glen Livet Nadurra 16 years old cask strenght Non-chilled filtered, een Speyside Whisky. Deze whisky is niet voor de mietjes, het alcohol percentage is zo hoog dat je de smaak pas echt proeft na een paar slokken. Maar dit is ook echt een juweeltje. Een sterke borrel met een zachte smaak, lekker fris, beetje fruitig. Volgens mij is deze whisky zo'n 40 euro bij een goeie slijter.

-GlenFarclas 25 years old, een Highland Whisky. Een zeer bijzondere whisky waar ik 2 glazen van heb mogen drinken, en meer zullen het er waarschijnlijk niet worden tenzij ik de loterij win. Toch vind ik het niet de lekkerste whisky die ik ooit heb gedronken.

-Benromach Peat Smoke 6 years old, een Speyside Whisky. Als je van rokerige turf whisky houd moet je deze eens gedronken hebben. En betaalbaar.

-Blair Athol 18 years old van Duncan Taylor, een Highland Whisky. Weer een zeer bijzondere whisky waar ik maar even van heb mogen genieten. Een whisky die je niet zomaar even in huis haalt, maar wel een die de moeite waard zou zijn.

-Aberlour Double Cask Matured 12 years old, een Speyside Whisky. Een warme en volle whisky, valt bij de meeste wel in de smaak.

-The Macallan Fine Oak 12 years old, een Highland Whisky. Een frisse smaak, lichte whisky. Makkelijk te drinken.

-Coal Ila 12 years old, een Isle Whisky. Turf whisky, en van de eilanden dus die zoute zeelucht proef je er ook in terug.

-Glenkinchie 12 years old, een Lowland Whisky. Kan me nog herinneren dat ie lekker was, maar daar blijft het bij.

-Dalwhinnie 15 years old, een Highland Whisky. Een zachte volle whisky met een beetje turf maar ook fruitige tonen. Erg fijne whisky.

-Highland Park 18 years old, een Isle Whisky. Imho de beste uit de Highland Park collectie, lekkere whisky die ook voor iedereen wel toegankelijk is.



Momenteel drink ik een lekker glas Laphroaig van The Ultimate Whisky Collection, een 8 jaar oude. Erg lekker, vol/sterk en een goeie turf smaak. Ik zeg salut aan alle whisky liefhebbers. :beer:
S
Space-monkeyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Het Whiskey draadje

Wakkoe zei:
SchilDpadDo zei:
Wakkoe zei:
Maar geen Jack Daniels ofzo, slootwater:|
Klik om te vergroten...
Vind ik een behoorlijk overdreven conclusie. Er is niks mis met een Jack daniels. Alleen in verhouding tot andere whiskey's doet die een beetje onder, maarja , daar is de prijs ook naar. Dat is nou eenmaal prijs/kwaliteit verhouding. Maar om nou te concluderen dat het direct slootwater is .. nee.
Klik om te vergroten...

Ok, laat ik het zo zeggen, ik vind het slootwater:)
Klik om te vergroten...

Same here. Ik heb 't vroeger gedronken, omdat 't toen het enige was wat ik kende (je ziet 't overal in de rock-sferen en grote bands zitten volgens mij als franchise eromheen.) maar nadat mijn smaak zich had uitgebreid nog eens een jack geprobeerd, maar ik had 't gevoel alsof ik uit een prullebak stond te drinken. :tearsofjoy: dus tja, het ligt waarschijnlijk gewoon aan je smaak, maar ik vind 't niet meer te drinken eigenlijk.
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mijn Glenfiddich zit nog dicht :openmouth:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...26
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."