Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet Whisk(e)y draadje

Het Whisk(e)y draadje

518 antwoorden
100 weergaven
18-5-2026
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Het Whiskey draadje

A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Het Whiskey draadje

Winehouse zei:
Klik om te vergroten...
Als er nou heroïne en meth enzo om winehouse heen zaten ipv jack dan zou het kloppen
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Het Whiskey draadje

Rabbithole zei:
Wow, heb je die kist er ook bij gehad? :hearteyes: Moooooi! :hearteyes:
Klik om te vergroten...

was bij n vriend thuis, ik ga geen 100 euro of meer uit geven aan n fles dat vind ik overdreven. zat trouwens n ander kistje bij
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Het Whiskey draadje

Heb ook maar een fles Glenlivet gekocht om mijn collectie uit te breiden.
Ik begin netjes met de 12 jaar =].
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Het Whiskey draadje

Wat voor whisky kunnen jullie aanraden voor een newbie met weinig geld?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Het Whiskey draadje

Dreuge zei:
Wat voor whisky kunnen jullie aanraden voor een newbie met weinig geld?
Klik om te vergroten...
Johhny Walker.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Het Whiskey draadje

Dreuge zei:
Wat voor whisky kunnen jullie aanraden voor een newbie met weinig geld?
Klik om te vergroten...

Wat is weinig?
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Het Whiskey draadje

KoxBox zei:
Dreuge zei:
Wat voor whisky kunnen jullie aanraden voor een newbie met weinig geld?
Klik om te vergroten...
Johhny Walker.
Klik om te vergroten...

Er zijn echt wel betere whisky's in de prijsklasse van Johnnie Walker.
B
BLOEDLINKLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Het Whiskey draadje

Rabbithole zei:
KoxBox zei:
Dreuge zei:
Wat voor whisky kunnen jullie aanraden voor een newbie met weinig geld?
Klik om te vergroten...
Johhny Walker.
Klik om te vergroten...

Er zijn echt wel betere whisky's in de prijsklasse van Johnnie Walker.
Klik om te vergroten...

Noem ze eens dan aub? Ik ben daar ook wel in geïnteresseerd.

Perfecte tip voor cheapass whisky is trouwens de aldi/lidl in Duitsland. Als ik whisky wil halen die ik toch met cola ga mixen, hoef ik geen dure, en daar krijg je ze voor 6,5-7 euro voor een fles van 0,7L.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Het Whiskey draadje

Hangt er een beetje vanaf wat je lekker vindt. Als je een beginnende whiskydrinker bent kun je beter met Ierse whisky beginnen, dat is een extra keer gedestilleerd waardoor het veel zachter en 'smoother' smaakt; Schotse whisky is scherper. Veel kenners houden meer Schotse whisky, maar als je nog aan de smaak moet wennen is Ierse een goed alternatief.
B
BLOEDLINKLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Het Whiskey draadje

Oke, ga ik even proberen een goedkope Ierse whisky te scoren, thnx voor de tip.
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Het Whiskey draadje

Ik vraag me ontzettend hard af nu hoe jullie het eigenlijk drinken eigenlijk! Ik slaag er gewoon niet in, zeker niet met whiskey, al zit er liter cola bij, om het binnen te houden. Ik moet érgens een schakel in alcohol ontbreken really. The only way for me to get drunk are alcohol pops or disgustingly sweet wine. Houden jullie van dat brandende gevoel dan? Of is het echt puur voor de smaak?
(In peperroomsaus mag er wél een flinke scheut whiskey tho <<;:wink:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Het Whiskey draadje

Echte whiskey drink je ook niet om dronken te worden. En je moet het ook niet naar binnen willen gieten maar nippen. Een glas wat je eigenlijk in 2 grote slokken op zou kunnen hebben doe ik een uur of langer mee.
r
ragnarokLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Het Whiskey draadje

DrippTone zei:
Echte whiskey drink je ook niet om dronken te worden. En je moet het ook niet naar binnen willen gieten maar nippen. Een glas wat je eigenlijk in 2 grote slokken op zou kunnen hebben doe ik een uur of langer mee.
Klik om te vergroten...

Dat dus.. :grin:

Verkijk jij je ook nog wel eens op de hoeveelheid die je inschenkt? Dat je eerst denkt wat lijkt het weinig om er vervolgens een klein beetje bij te schenken waardoor het ineens eigenlijk weer veel is. Het gebeurt me regelmatig :P
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Het Whiskey draadje

Daarom drink ik uit dit soort glazen.


Die schenk ik half vol, 4 druppels water erbij. En als je zin hebt een nipje nemen. Maar het glas moet niet leeg, gewoon de deksel er op houden.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Het Whiskey draadje

DrippTone zei:
Daarom drink ik uit dit soort glazen.


Die schenk ik half vol, 4 druppels water erbij. En als je zin hebt een nipje nemen. Maar het glas moet niet leeg, gewoon de deksel er op houden.
Klik om te vergroten...
Handige dingetjes, en nog mooi/elegant ook. :beer:
r
ragnarokLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Het Whiskey draadje

Nette glaasjes hoor, met dat dekseltje zo :)



Ik heb er zo een, alleen dan met Glenlivet er op :P.
En ik schenk dus altijd op gevoel in en geen water erbij.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Het Whiskey draadje

Nouja, ik doe het niet standaard bij elke whiskey hoor, maar bij sommige moet je het wel doen om de geur en smaak los te maken. Vaak bij de wat oudere whiskeys.
e
eymaardusenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Het Whiskey draadje

Ik heb staan:

Lagavulin 16 yo - AANRADER! Vol, krachtig, en rokerig, heerlijk!
Coal Ila 12 yo - Ook erg lekker maar iets milder in smaak. Wat toegankelijker.
Laphroag 10 yo - Goede whiskey maar zal toch beduidend minder dan de lagavulin.

Islay Whiskeys :hearteyes:
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#20
EI, hoeveel dagen doe jij er maar over om 1 fles leeg te gieten, je lijkt wel elke week een nieuwe te hebben :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...26
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."