Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsÉén maand zonder alcohol

Één maand zonder alcohol

105 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik merk vooral dat mijn stemming steeds beter wordt. Ik voel me wat fitter in het hoofd, minder last van klachten. Daarnaast heeft mijn zelfvertrouwen volgens mij wat meer een boost gekregen. En er is niets chiller dan wakker worden op een zondag zonder kater.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heel veel succes, maar met dit weer niet lekker een biertje kunnen drinken hoeft voor mij niet :wink: Ben inderdaad ook wel benieuwd hoe het jullie afgaat :P.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
We nuttigen met zijn allen een hoop alcohol. De niet-drinkers zijn dan ook een uitzondering. Kun jij een maand zonder alcohol? We willen de zomer fris beginnen, door in de maand Mei géén alcohol te drinken.

Wie doet er mee?

Zou het lukken? Één maand per jaar géén alcohol drinken?
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja, alcohol wordt snel een gewoonte. Zelf vind ik Martini erg lekker, niet om dronken mee te woorden, word dat eigenlijk al jaren niet meer. Maar zo 1 a 2 glazen per dag vond ik erg lekker, naast mijn blowtje wiet. Maar, merkte dat t wel een gewoonte werd, en ben dus opgehouden met drinken sinds een paar maanden. De eerste dagen miste ik t wel een beetje, ookal werd ik nooit niet eens teut. Maar 1 a 2 glazen doet duidelijk toch wel iets met je.

Dus, meedoen is voor mij geen probleem. De laatste keer dat ik wat dronk is denk ik 3 maanden terug. Blowen stoppen is iets lastiger voor mij, niet dat ik dat overmatig doe hoor, koop voor 7 euro een gram en doe daar dan 4 dagen mee, dus heel netjes vind ik zelf. Maar, blow ook nu 2 dage per week niet meer. Dus, t is te doen, maar de eerste dagen merk je t wel.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vanaf morgen begint de drooglegging! :grin:

Wie durft er mee te doen:
https://www.facebook.com/events/723609187680037/
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Haha ben benieuwd naar jullie ervaring maar ik doe niet mee :grin:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb wel 2 weken geen alcohol gedronken tot afgelopen zondag. Ook best oké toch?
Maar hoe gaat het jullie af?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat mij betreft good :) Al drink ik 1 juni wel weer een lekker koud biertje!
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat merken jullie daar dan aan? Ik drink namelijk alleen als ik echt ga stappen of een feestje heb, dus dat is meestal 1x in de week in het weekend, maar soms ook paar weken niet (indien druk met school). Doordeweeks drink ik nooit, dus geen idee wat ik me er dan bij voor moet stellen?
W
WodkamorganaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pandan zei:
Heel veel succes, maar met dit weer niet lekker een biertje kunnen drinken hoeft voor mij niet :wink: Ben inderdaad ook wel benieuwd hoe het jullie afgaat :P.
Klik om te vergroten...
Aan de ene kant snap ik die uitspraak "met dit weer een biertje drinken" heel goed. Aan de andere kant is het natuurlijk onzin. Zouden ze in rusland het tegenovergestelde zeggen? Ow het is weer eens winter en -30. Met dit weertje drinken we wodka om het warm te houden :rockband:

PS: Ik ben al bijna 2 maand gestopt ondertussen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Aangezien ik zo weinig drink dat ik niet meer weet wanneer het laatst dronken was. En op vakantie ga doe ik niet mee.
Drink soms maanden niets , heb het niet zo op het effect van alcohol (echt dronken bedoel ik)

Veel succes of plezier met de pauze!

Als ik meer dronk of dagelijks zou ik meedoen.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nou ik ben weer begonnen! Gisterenavond het laatste biertje uit de koelkast genuttigd, nu even niet! Ik breid hem deze keer uit, ik gebruik ook niets meer. Een maandje écht helemaal nuchter dus :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
SmartieAndMe zei:
Nou ik ben weer begonnen! Gisterenavond het laatste biertje uit de koelkast genuttigd, nu even niet! Ik breid hem deze keer uit, ik gebruik ook niets meer. Een maandje écht helemaal nuchter dus :)
Klik om te vergroten...
Ben benieuwd of het iets met je gemoedstoestand of productiviteit doet.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nou dan gebruik ik wel wat meer om jouw rustperiode te compenseren! :rock:

Maar serieus, ik doe wel met je mee! Ik heb gister wel al twee wijn gedronken, maar dan ga ik wel een dagje langer door ook. :P Ben benieuwd of mensen nog gaan zitten mokken als ik een biertje afsla.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kan nog steeds niet zeggen dat ik dit als een goed idee vind klinken. Voor mij is het al een hele prestatie dat ik nu 3 dagen geen alcohol heb gedronken :rolleyes:
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#16
Daarom is het toch juist een goed idee :P

Het is natuurlijk wel zo dat het voor bepaalde mensen, waaronder voor mij, een stuk makkelijker zal zijn dan voor anderen. Ik denk wel dat het eigenlijk voor alle middelen wel handig is om gewoon voor een bepaalde periode zo nu en dan een pauze in te plannen, gewoon om te kijken hoe dat gaat ook al is het verder helemaal niet nodig. Mocht je toch merken dat je echt moeite hebt met het niet gebruiken, dan weet je ook gelijk dat je toch min of meer enige afhankelijkheid hebt opgebouwd.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Volgens mij gaat Smartie ook gewoon een maand geheel onthouden. Althans dacht dat hij dat gezegd had. Ik vind het een supergoed idee, maar heb simpelweg geen zin om er aan mee te doen :P.

Maargoed het zet me wel aan het denken, sinds mijn 13e is er volgens mij geen week meer voorbij gegaan dat ik niet iets op heb. Op de weken dat ik ziek was na dan. Nog niet helemaal over uit wat ik daar nou van moet vinden...
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#18
Psychedelibee zei:
het zet me wel aan het denken, sinds mijn 13e is er volgens mij geen week meer voorbij gegaan dat ik niet iets op heb. Op de weken dat ik ziek was na dan. Nog niet helemaal over uit wat ik daar nou van moet vinden...
Klik om te vergroten...
Ik stel voor dat je daar dan eens over gaat nadenken.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
SirErick zei:
Ik stel voor dat je daar dan eens over gaat nadenken.
Klik om te vergroten...
Als jij dan gaat nadenken over het niet gebruiken van coke een week lang :P.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het komt wat langzaam op gang maar toch stap voor stap doen er steeds meer mensen mee :wink:

Laat vooral jullie ervaringen weten!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."