Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsÉén maand zonder alcohol

Één maand zonder alcohol

105 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Aangezien ik zo weinig drink dat ik niet meer weet wanneer het laatst dronken was. En op vakantie ga doe ik niet mee.
Drink soms maanden niets , heb het niet zo op het effect van alcohol (echt dronken bedoel ik)

Veel succes of plezier met de pauze!

Als ik meer dronk of dagelijks zou ik meedoen.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nou ik ben weer begonnen! Gisterenavond het laatste biertje uit de koelkast genuttigd, nu even niet! Ik breid hem deze keer uit, ik gebruik ook niets meer. Een maandje écht helemaal nuchter dus :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
SmartieAndMe zei:
Nou ik ben weer begonnen! Gisterenavond het laatste biertje uit de koelkast genuttigd, nu even niet! Ik breid hem deze keer uit, ik gebruik ook niets meer. Een maandje écht helemaal nuchter dus :)
Klik om te vergroten...
Ben benieuwd of het iets met je gemoedstoestand of productiviteit doet.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nou dan gebruik ik wel wat meer om jouw rustperiode te compenseren! :rock:

Maar serieus, ik doe wel met je mee! Ik heb gister wel al twee wijn gedronken, maar dan ga ik wel een dagje langer door ook. :P Ben benieuwd of mensen nog gaan zitten mokken als ik een biertje afsla.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kan nog steeds niet zeggen dat ik dit als een goed idee vind klinken. Voor mij is het al een hele prestatie dat ik nu 3 dagen geen alcohol heb gedronken :rolleyes:
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Daarom is het toch juist een goed idee :P

Het is natuurlijk wel zo dat het voor bepaalde mensen, waaronder voor mij, een stuk makkelijker zal zijn dan voor anderen. Ik denk wel dat het eigenlijk voor alle middelen wel handig is om gewoon voor een bepaalde periode zo nu en dan een pauze in te plannen, gewoon om te kijken hoe dat gaat ook al is het verder helemaal niet nodig. Mocht je toch merken dat je echt moeite hebt met het niet gebruiken, dan weet je ook gelijk dat je toch min of meer enige afhankelijkheid hebt opgebouwd.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Volgens mij gaat Smartie ook gewoon een maand geheel onthouden. Althans dacht dat hij dat gezegd had. Ik vind het een supergoed idee, maar heb simpelweg geen zin om er aan mee te doen :P.

Maargoed het zet me wel aan het denken, sinds mijn 13e is er volgens mij geen week meer voorbij gegaan dat ik niet iets op heb. Op de weken dat ik ziek was na dan. Nog niet helemaal over uit wat ik daar nou van moet vinden...
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
het zet me wel aan het denken, sinds mijn 13e is er volgens mij geen week meer voorbij gegaan dat ik niet iets op heb. Op de weken dat ik ziek was na dan. Nog niet helemaal over uit wat ik daar nou van moet vinden...
Klik om te vergroten...
Ik stel voor dat je daar dan eens over gaat nadenken.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
SirErick zei:
Ik stel voor dat je daar dan eens over gaat nadenken.
Klik om te vergroten...
Als jij dan gaat nadenken over het niet gebruiken van coke een week lang :P.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelibee zei:
SirErick zei:
Psychedelibee zei:
het zet me wel aan het denken, sinds mijn 13e is er volgens mij geen week meer voorbij gegaan dat ik niet iets op heb. Op de weken dat ik ziek was na dan. Nog niet helemaal over uit wat ik daar nou van moet vinden...
Klik om te vergroten...
Ik stel voor dat je daar dan eens over gaat nadenken.
Klik om te vergroten...
Als jij dan gaat nadenken over het niet gebruiken van coke een week lang :P.
Klik om te vergroten...
Een paar uur hou ik nog wel vol, maar een hele week gaat - op z'n zachtst gezegd - een ware hel worden. Met andere woorden: dat wil ik mezelf en de maatschappij niet aandoen.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ga je poging ook voortzetten smartie, vanuit de therapie is aangegeven dat alcohol uit den boze is. Nu al 2 weken zonder, en dat ik terwijl ik telkens met indrinken werd geconfronteerd. :sunglasses:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
SirErick zei:
Psychedelibee zei:
Als jij dan gaat nadenken over het niet gebruiken van coke een week lang :P.
Klik om te vergroten...
Een paar uur hou ik nog wel vol, maar een hele week gaat - op z'n zachtst gezegd - een ware hel worden. Met andere woorden: dat wil ik mezelf en de maatschappij niet aandoen.
Klik om te vergroten...
Bij deze heb je er in ieder geval over nagedacht.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#13
Psychedelibee zei:
SirErick zei:
Psychedelibee zei:
Als jij dan gaat nadenken over het niet gebruiken van coke een week lang :P.
Klik om te vergroten...
Een paar uur hou ik nog wel vol, maar een hele week gaat - op z'n zachtst gezegd - een ware hel worden. Met andere woorden: dat wil ik mezelf en de maatschappij niet aandoen.
Klik om te vergroten...
Bij deze heb je er in ieder geval over nagedacht.
Klik om te vergroten...
Ja, nu jij nog. :wink: :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
SirErick zei:
Ja, nu jij nog. :wink: :)
Klik om te vergroten...
Ik weet zeker dat ik een week of maand lang zonder drugs zou kunnen. Ben in principe nergens van afhankelijk. Het enige wat wel echt een hoop discipline zou vergen is een maand lang geen jointje roken. Na jaren dagelijks geblowd te hebben ben ik inmiddels al behoorlijk tevreden dat ik het alleen in het weekend doe. Voorlopig eigenlijk gewoon geen zin om geforceerd langere tijd niet te gebruiken, wie weet in de toekomst.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zou ook wel een keertje een maand zonder alcohol willen doen. Maar ja, in principe drink ik alleen alcohol als ik ga stappen, en dat is 1 of 2 keer in de twee weken op dit moment. Dus eigenlijk alsnog niet veel.
Wel had ik geen (hard)drugs gebruikt vanaf september tot afgelopen weekend.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#16
ZERO- zei:
Wel had ik geen (hard)drugs gebruikt vanaf september tot afgelopen weekend.
Klik om te vergroten...

Netjes hoor, of wel soms RC's ipv drugs gebruikt die periode? :P
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Tijdloos zei:
ZERO- zei:
Wel had ik geen (hard)drugs gebruikt vanaf september tot afgelopen weekend.
Klik om te vergroten...

Netjes hoor, of wel soms RC's ipv drugs gebruikt die periode? :P
Klik om te vergroten...
Nee ook niet. Ik heb wel nog een paar keer ritalin gehad in november en december. Oh, gebruik nog wel af en toe poppers met stappen, maar dat is niet echt heftig/langdurend.

De volgende keer dat ik xtc of iets dergelijks ga doen wordt vast en zeker een tweede eerste keer, haha. Hoewel ik me wel in gedachten kan voorstellen hoe het voelt, denk ik dat het toch weer een hele ervaring gaat worden.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Psychedelibee zei:
Volgens mij gaat Smartie ook gewoon een maand geheel onthouden. Althans dacht dat hij dat gezegd had.
Klik om te vergroten...

Klopt ja! 't Valt me op sommige momenten zwaarder dan verwacht eerlijk gezegd. Vorig jaar alleen alcohol een maandje niet, en dat ging eigenlijk probleemloos. Nu dus helemaal niets. Helaas een dagje later begonnen. Had nog twee gram keta liggen voor goede vrienden van me en dat kwamen ze op 1 mei ophalen... Helaas op 1 mei dus nog een diepe ketatrip gehad haha. :tearsofjoy:

Sindsdien niets meer gebruikt of gedronken. Het valt me op dat ik de eerste avonden toch echt wel last had van geestelijke verslaving. Ik had vooral op de avonden dat ik de dag erna vrij had (zaterdag en maandag) regelmatig de gedachte in m'n hoofd om gewoon lekker een borrel te pakken en schijt te hebben aan mijn maandje onthouding. Met andere woorden, precies hetzelfde gevoel als ik had toen ik regelmatig blowde. Er zit dus toch echt wel een hele duidelijke vorm van gewenning in, al drink ik normaliter niet elke dag.

Gelukkig heb ik me verder kunnen beheersen en gaat het tot nu toe goed. Heb zelfs een avond in de kroeg gestaan met alleen een colaatje en een Red Bull (was wel voor sluitingstijd kapot en naar huis haha).

Ik heb net m'n wietplantje geknipt en te drogen gehangen, benieuwd of ik die kan weerstaan tot eind mei. M'n hele kast ruikt in ieder geval ziekelijk hard naar wiet nu en daarin zit ook m'n kapstok. Ruik elke dag wiet dus :tearsofjoy: :stoned:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja ehhhhhhhhhh Smartie, dit betekent dus sowieso dat je een dagje langer moet doorgaan in juni hè!!!! :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
autysd zei:
ik moet wel beginnen dat ik het bijna altijd wel red met mijn volledige medicatie
er zijn enkele redenen, maar die wil ik liever niet zeggen, behalve een:
-in ieder geval ben ik niet suicidaal en zijn de redenen die ik gaf corrrect
-het heeft ermee te maken, dat volgens de deontologie hier benzo's slechts tijdelijk gegeven mogen worden; ik heb ze permanent, maar moet indirect blijven aantonen er nooit meer te willen dan de startafspraak, wat ook lukt...de rest van de redenen-uitleg houd ik voor mezelf
Klik om te vergroten...
Uiteraard hoef je hier niet alles te delen, maar dat je dit niet richting je arts doet is wel echt zwaar onverantwoord.

Als de doseringen vanaf het begin af aan niet voldoende waren, moet je dit gewoon met je arts kunnen bespreken. Sterker nog, in het begin is het vaak even zoeken naar de juiste dosering aangezien iedereen anders is. Zelf je medicatie aanvullen met alcohol en dit ook nog eens van je arts verzwijgen is echt onverantwoord en veel gevaarlijker dan eenmalig vragen om de medicatie te laten verhogen ivm dat ze niet voldoende werken.

Verder is het natuurlijk volledig aan jezelf wat je ermee doet, maar geheimen voor je arts erop na houden als het om medicatie gaat kan gewoon nooit de bedoeling zijn. Elke weldenkende arts zou dat niet moeten willen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."