Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsÉén maand zonder alcohol

Één maand zonder alcohol

105 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#1
leipebaviaan zei:
Skirre zei:
MusicIsLife zei:
Was ook 1 augustus begonnen maar heb al gefaald. Nu heb ik het bijltje erbij neergegooid
Klik om te vergroten...
waarom?
Niet dat ik veel moet zeggen aangezien ik het zonder pep nog geen twee weken vol zou houden...
Klik om te vergroten...

Vind je dat niet iets vrij ernstigs hebben al?
Klik om te vergroten...

Ik snap wat je bedoelt en je hebt ook gelijk. Ik heb na een redelijk druk jaar (op school) eindelijk een paar weken vakantie en nu werk ik fulltime dus wil ik elk weekend goed benutten. Van alcohol lag ik nog wel eens een zondag brak op de bank maar daar heb ik weinig zin in aangezien ik al zo weinig vrije tijd heb nu. Na pep slaap ik sowieso 4 à 5 uur minimaal en voel ik me zondag ook nog eens goed.

Ik bedoel trouwens niet dat ik geen twee weken zonder pep kan maar dat ik nu tijdens de vakantie geen twee weken niks wil gebruiken en omdat ik een maand niet drink grijp ik naar andere drugs.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#2
bobsacamano zei:
Is toch alweer 2 dagen :P

MusicIsLife zei:
Was ook 1 augustus begonnen maar heb al gefaald. Nu heb ik het bijltje erbij neergegooid
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Nee ik had toevallig 1&2 augustus niet gedronken. 3 augustus wel. Was meer een grapje. Een maand zonder alcohol ga ik niet aan beginnen. Daar vind ik bier veel te lekker voor
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zaterdag op zondag gefaald... Had het 6 hele dagen volgehouden volgens mij :tearsofjoy:
Nu maar met mezelf afgesproken dat ik op doordeweekse dagen niet meer drink.
Dat moet ook ergens goed voor zijn
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb het ook niet gehaald. Jammer :tongueout: Misschien dat het lukt wanneer ik weer begin op school en de mooie vakantie voorbij is. :(
S
SnowblindLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb het geprobeerd: de eerste dag kreeg ik een fles wijn van een onbekende jonge vrouw als dank voor het naar haar woning dragen van een kastje dat ze net gekocht had. Voor ik er erg in had zei ik: 'Kunnen we beter samen opdrinken.' Werd romantische avond :hearteyes:

De rest van operation faillure zal ik jullie besparen.
Gaat me niet zozeer om de alcohol roes want die is al lang verdronken tijdens het tollerantieproces. Kan me geen avondeten voorstellen zonder wijn. Vind het ook onbeleefd een drankje te weigeren als ze je het ergens aanbieden. Kutsmoes natuurlijk maar om nu opeens als straaljager met een lege tank door het luchtruim te scheren. :sunglasses:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#6
zeker 8 seconden maar hij word lauw...
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#7
zou mij niet lukken, meer om practische redenen dan uit wilskracht:
2/3 van mijn medicatie (de humeur enhancers)werken nauwelijks op de dosering die ik krijg
-dit vond ik al uit in de eerste week dat het allemaal begon, dus het heeft niks met tolerantie te maken
-ik weeg veel, en zal nooit meer pillen vragen, nooit gedaan
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
En wat is de reden dat je het niet zal lukken voor jou gevoel? Even crue gezegd denk ik dat het voor je medicatie juist goed is en beter zal werken.
Je zegt zelf na 1 week dagelijks medicatie, terwijl je de meeste medicamenten 2-4 moet gebruiken voor het goed zit in je bloedspiegel. Ik hoop dat het je wel kan helpen.

De sticker pas op met alcohol, of zelfs vermijd alcoholische dranken zoveel mogelijk staat er niet voor niets.
Je bent niet de eerste als het ineens wel goed lijkt te werken. Klinkt nu alsof (verslaafd bent) je drank nodig hebt.


OT

Zullen we weer een nieuwe maand uitkiezen? Vond/vind het een goed idee :) En we hebben nu nog geen maanden vol zon strand terrassen etc.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
autysd zei:
zou mij niet lukken, meer om practische redenen dan uit wilskracht:
2/3 van mijn medicatie (de humeur enhancers)werken nauwelijks op de dosering die ik krijg
-dit vond ik al uit in de eerste week dat het allemaal begon, dus het heeft niks met tolerantie te maken
-ik weeg veel, en zal nooit meer pillen vragen, nooit gedaan
Klik om te vergroten...

Ik word je gezeik en goed gepraat beetje zat
Ene kant wil je geholpen worden met van alles
Andere moment praat je alles goed en doet er blij over
Bedenk niu is wat je wil
Alcohol om medicatie te doen werken?
Lekker makkelijk smoesje niet?
Ga verdomme een serieus gesprek aan met je arts
En zeg dat dit niet helpt zonder boost alcohol
Doe er is wat aan ipv erover lullen
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#10
Liefhebbertje zei:
autysd zei:
zou mij niet lukken, meer om practische redenen dan uit wilskracht:
2/3 van mijn medicatie (de humeur enhancers)werken nauwelijks op de dosering die ik krijg
-dit vond ik al uit in de eerste week dat het allemaal begon, dus het heeft niks met tolerantie te maken
-ik weeg veel, en zal nooit meer pillen vragen, nooit gedaan
Klik om te vergroten...

Ik word je gezeik en goed gepraat beetje zat
Ene kant wil je geholpen worden met van alles
Andere moment praat je alles goed en doet er blij over
Bedenk niu is wat je wil
Alcohol om medicatie te doen werken?
Lekker makkelijk smoesje niet?
Ga verdomme een serieus gesprek aan met je arts
En zeg dat dit niet helpt zonder boost alcohol
Doe er is wat aan ipv erover lullen
Klik om te vergroten...
zo, van vriend naar vijand in een post, bye
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik denk probeer dese manier is
Je hebt enorme psychische klachten zoals je zelf typt
Je bent verkeerd bezig
Ik probeer je wakker te schudden
Maar soms is opgeven beter als doorgaan
Succes

Maar reageer er is op ipv zoon opmerking en klaar?
Is het niet zo dat jij gewoon is duidelijk aangesproken moet worden?
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#12
Liefhebbertje zei:
Ik denk probeer dese manier is
Je hebt enorme psychische klachten zoals je zelf typt
Je bent verkeerd bezig
Ik probeer je wakker te schudden
Maar soms is opgeven beter als doorgaan
Succes

Maar reageer er is op ipv zoon opmerking en klaar?
Is het niet zo dat jij gewoon is duidelijk aangesproken moet worden?
Klik om te vergroten...
autysd:
reacties zijn welkom informatief, corrigerend; maar ik ben erg gevoelig en alert op de vorm, omdat ik die reactie van een vriend wil krijgen, niet van een poster die zich aan mijn persoon lijkt te irriteren
verder heb ook geen plicht om dit forum op de hoogte te houden wat ik met nieuwe inzichten en kennis doe; bvb ik heb mijn druggebruik nog niet veranderd sinds jouw post, dat je vermoed dat ik goed genoeg en nog niet gevaarlijk bezig ben...
Klik om te vergroten...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
autysd zei:
zou mij niet lukken, meer om practische redenen dan uit wilskracht:
2/3 van mijn medicatie (de humeur enhancers)werken nauwelijks op de dosering die ik krijg
-dit vond ik al uit in de eerste week dat het allemaal begon, dus het heeft niks met tolerantie te maken
-ik weeg veel, en zal nooit meer pillen vragen, nooit gedaan
Klik om te vergroten...
Waarom niet gewoon een hogere dosis medicatie vragen ipv er heel veel alcohol bij drinken?

Ben oprecht geïnteresseerd naar je idee hierachter, aangezien voor alle redenen die ik kan bedenken er zelf alcohol bij gooien de meest gevaarlijke optie is. Maar wellicht doe je het om een andere reden dan veiligheid.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het is de toon die de muziek maakt Liefhebbertje... Je kunt hem een goedbedoeld advies geven of je kunt verwijten naar z'n hoofd gooien. Het een komt goed aan en het ander zet je alleen maar in een kwaad daglicht.

Je kunt hem adviseren eens een open gesprek met de arts aan te gaan, of zeggen dat hij verdomme een serieus gesprek aan moet gaan. Twee zinnen met dezelfde boodschap en een tegengestelde uitkomst...

Ik weet dan ook niet zo goed wat je probeert, probeer je Autysd te helpen of te pesten?

Ik denk dat Autysd zelf ook wel beseft dat zijn keuzes misschien niet altijd de beste keuzes zijn maar wie ben jij om hem daarop af te rekenen...
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bericht eronder wel gelezen? Of oogkleppen op en alleen even willen prikken en vertellen hoe het wel hoort?
Je leest het hele forum heb ik het idee dan zie je al mijn eerdere input en behulpzaanheid
Dit was denk ik mijn 10de antwoord
De eerste negen waren zeer vriendelijk motiverend en steunend
Heb hem prive zelfs aangeboden dat hij altijd contact op kan nemen
En ik hem altijd zal helpen waar ik kan

De 10e denk ik wacht even misschien komen harde woorden wel aan?
Ik snap je kritiek maar nee na zoveel input, oplossingen bedenken etc
En dan alweer een bericht lezen met een goed oratertje gebruik
Denk ik hey wacht ff jongen wat wil je nu? Hulp? Of boeit het je niet? Of hoe zit het
Ik bied dan ook geen excuses aan en pas ne bericht niet aan
Heb een mod op de hoogte gesteld meteen na dit bericht
Van ik heb harde woorden gebruikt tegen iemand ik accepteer elke sanctie
Maar dit is als hulp bedoeld en niet om af te zeiken

Reken hem nergens op af zal nooit iemand moet willig afseiken
Oirdel if mening aannemen of vormen alvorens ik mijn eigen idee heb gecheckt bij persoon zelf
Lees andere topics is door van autysid en de daarop gegeven adviezen
En dan later het goedkeurende praatje houden om gebruik te verantwoorden en dus geen verandering hoeft toe te passen
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als je een ander commentaar geeft moet je zelf ook commentaar kunnen accepteren :)

Ik had het puur over dat onaardige bericht, de rest heb ik uiteraard gelezen en daar gaf ik dan ook geen commentaar op.
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#17
Psychedelibee zei:
autysd zei:
zou mij niet lukken, meer om practische redenen dan uit wilskracht:
2/3 van mijn medicatie (de humeur enhancers)werken nauwelijks op de dosering die ik krijg
-dit vond ik al uit in de eerste week dat het allemaal begon, dus het heeft niks met tolerantie te maken
-ik weeg veel, en zal nooit meer pillen vragen, nooit gedaan
Klik om te vergroten...
Waarom niet gewoon een hogere dosis medicatie vragen ipv er heel veel alcohol bij drinken?

Ben oprecht geïnteresseerd naar je idee hierachter, aangezien voor alle redenen die ik kan bedenken er zelf alcohol bij gooien de meest gevaarlijke optie is. Maar wellicht doe je het om een andere reden dan veiligheid.
Klik om te vergroten...
ik moet wel beginnen dat ik het bijna altijd wel red met mijn volledige medicatie
er zijn enkele redenen, maar die wil ik liever niet zeggen, behalve een:
-in ieder geval ben ik niet suicidaal en zijn de redenen die ik gaf corrrect
-het heeft ermee te maken, dat volgens de deontologie hier benzo's slechts tijdelijk gegeven mogen worden; ik heb ze permanent, maar moet indirect blijven aantonen er nooit meer te willen dan de startafspraak, wat ook lukt...de rest van de redenen-uitleg houd ik voor mezelf

aan SmartieAndMe: bedankt voor de aanvulling, die je vriendschap nogmaals aantoont :)
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Het viel me wel op dat je normaal gesproken uitgebreider van stof bent, zeker als het drugs adviezen betreft :wink:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja DOEIIIII :wave:

Ik heb al besloten om door te gaan tot 29 mei, dan heb ik hier een groot feest wat ik zelf organiseer en vind dat wel een mooie afsluiter :)

Had je het nog gemerkt trouwens ZERO? :P Ik zat aan de keta toen jij een berichtje stuurde over die GHB :P
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja waarom kies je dan ook een maand met 31 dagen voor je alcoholvrije maand :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."