Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsÉén maand zonder alcohol

Één maand zonder alcohol

105 antwoorden
35 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
SmartieAndMe zei:
Fool zei:
Foei Smartie, als je het echt getest had en het nog wou uitstellen had je zelfs nog 2x vergeten naar het testcentrum te bellen.
Klik om te vergroten...

Kan je die zin nog eens op een andere manier schrijven? Misschien is dit achterhoeks, maar ik snap hem niet :tearsofjoy: :wave:
Klik om te vergroten...
Achterhoeks doe ik niet aan. :smilingimp:

Maar als je testen zegt moet je het gewoon netjes langs een testcentrum bellen, en als je dan ook nog 2 weken achter elkaar vergeet te bellen had je je maand al bijna gehaald. :P

Fool zei:
Ik ga jouw poging trouwens wel doorzetten, maar dan voor een achteraf aantal te bepalen weken.
Klik om te vergroten...

Da's geen uitdaging, dat is gewoon niet gebruiken tot je weer een keer zin hebt en dan gewoon gebruiken en dan zeggen "Zo, nou dat heb ik even goed gedaan". :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Nouja, de doc(behandelde sportblessure) vond het een goed idee, maar heeft niet gezegd hoe lang ik dat moest aanhouden, dus ik zie wel. :P
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Fool zei:
Maar als je testen zegt moet je het gewoon netjes langs een testcentrum bellen, en als je dan ook nog 2 weken achter elkaar vergeet te bellen had je je maand al bijna gehaald.
Klik om te vergroten...

Ik ben niet zo vergeetachtig meer sinds ik niet meer dagelijks blow :P Maar had het testcentrum al veel eerder gebeld, wist de uitslag dus al. Kon me alleen niet beheersen haha.

Fool zei:
Nouja, de doc(behandelde sportblessure) vond het een goed idee, maar heeft niet gezegd hoe lang ik dat moest aanhouden, dus ik zie wel.
Klik om te vergroten...

Net als dat elke huisarts zegt dat je stoppen moet met roken, als je voor iets heel anders binnenkomt zeker :P
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
SmartieAndMe zei:
Ik ben niet zo vergeetachtig meer sinds ik niet meer dagelijks blow :P Maar had het testcentrum al veel eerder gebeld, wist de uitslag dus al. Kon me alleen niet beheersen haha.
Klik om te vergroten...
Shit, dan kan ik ook geen reden bedenken waarom je dit zou moeten doen.

Net als dat elke huisarts zegt dat je stoppen moet met roken, als je voor iets heel anders binnenkomt zeker :P
Klik om te vergroten...
Nouja, dit was wel een specialist die er medicatie ingespoten had en wat hij zei klonk opzich ook wel logisch. :P
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zou dit nooit vol kunnen houden ben ik bang.......
Zou wel benieuwd zijn naar de positieve gevolgen, al ben ik bang dat ik nog heel lang zal moeten wachten voordat ik die mee ga maken :beer:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik sta ondertussen al op 3 weken, het verbaasd me eigenlijk dat ik voor mijn gevoel merkbaar vrolijker wordt op gewone doordeweekse dagen zonder dat er wat aan de hand is.

Denk dat ik in de toekomst ook de meeste doordeweekse biertjes maar oversla. :P
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
leipebaviaan zei:
Ik ga je poging ook voortzetten smartie, vanuit de therapie is aangegeven dat alcohol uit den boze is. Nu al 2 weken zonder, en dat ik terwijl ik telkens met indrinken werd geconfronteerd. :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Fool zei:
Ik sta ondertussen al op 3 weken, het verbaasd me eigenlijk dat ik voor mijn gevoel merkbaar vrolijker wordt op gewone doordeweekse dagen zonder dat er wat aan de hand is.

Denk dat ik in de toekomst ook de meeste doordeweekse biertjes maar oversla. :P
Klik om te vergroten...

Toch iets bereikt dus :)

Ik ben toch ook vrij summier geworden qua doordeweeks drinken... ongemerkt beïnvloed het je toch...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Yep, het lijkt echt meer te doen dan dat je 'normaal' zou verwachten. Bijzonder eigenlijk. :P
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben om de een of andere reden gewoon wat vrolijker, niet dat ik normaal zo'n chagrijn was, maar alsnog. Mijn humeur is gewoon wat lastiger om te gooien, terwijl dat normaal met deze temperaturen niet zo moeilijk zou zijn. :P
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nee, ik doe het allemaal op eigen houtje. :)
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben sinds 1 augustus ook begonnen met een maand zonder alcohol :grin: Nadeel is wel dat pep een veel te goede vervanger is maar ik voel me zondags een heel stuk fitter dan dat ik alcohol heb gehad de dag ervoor.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Was ook 1 augustus begonnen maar heb al gefaald. Nu heb ik het bijltje erbij neergegooid
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heb er totaal geen probleem mee moet ik zeggen, want ik drink hooguit 1 keer per week, dus dat is prima te doen. Niet dat ik mee doe hoor. Rook wel iedere dag mijn blowtje, en daarmee een maand stoppen zou minder leuk zijn. Wel te doen, maar niet leuk.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heel veel succes, maar met dit weer niet lekker een biertje kunnen drinken hoeft voor mij niet :wink: Ben inderdaad ook wel benieuwd hoe het jullie afgaat :P.
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#14
oh ik heb meegedaan met de 40 dagen zonder alcohol.

viel gelijk met de vastenperiode.

vond het erg zinvol, beetje bezinning over wat je in je keel giet!

wel is het zo dat ik voorheen alcohol nooit als drugs beschouwde... en nu dus wel.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik sta nog steeds op droog. :rockband: Nu al anderhalf maand. :rock: :rock: Verdomme man wat ben ik saai geworden. :sunglasses:
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#16
MusicIsLife zei:
Was ook 1 augustus begonnen maar heb al gefaald. Nu heb ik het bijltje erbij neergegooid
Klik om te vergroten...
waarom?
Niet dat ik veel moet zeggen aangezien ik het zonder pep nog geen twee weken vol zou houden...
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Is toch alweer 2 dagen :P

MusicIsLife zei:
Was ook 1 augustus begonnen maar heb al gefaald. Nu heb ik het bijltje erbij neergegooid
Klik om te vergroten...
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Skirre zei:
MusicIsLife zei:
Was ook 1 augustus begonnen maar heb al gefaald. Nu heb ik het bijltje erbij neergegooid
Klik om te vergroten...
waarom?
Niet dat ik veel moet zeggen aangezien ik het zonder pep nog geen twee weken vol zou houden...
Klik om te vergroten...

Vind je dat niet iets vrij ernstigs hebben al?
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik zie dit topic nu pas. Ik ben ook pas net begonnen met posten.. Ik ga nu de uitdaging aan. Meer animo?!?!?! :rock:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik doe zeker met je mee. :sunglasses:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."