Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsÉén maand zonder alcohol

Één maand zonder alcohol

105 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het komt wat langzaam op gang maar toch stap voor stap doen er steeds meer mensen mee :wink:

Laat vooral jullie ervaringen weten!
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb er totaal geen probleem mee moet ik zeggen, want ik drink hooguit 1 keer per week, dus dat is prima te doen. Niet dat ik mee doe hoor. Rook wel iedere dag mijn blowtje, en daarmee een maand stoppen zou minder leuk zijn. Wel te doen, maar niet leuk.
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#3
oh ik heb meegedaan met de 40 dagen zonder alcohol.

viel gelijk met de vastenperiode.

vond het erg zinvol, beetje bezinning over wat je in je keel giet!

wel is het zo dat ik voorheen alcohol nooit als drugs beschouwde... en nu dus wel.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik sta ondertussen al op 3 weken, het verbaasd me eigenlijk dat ik voor mijn gevoel merkbaar vrolijker wordt op gewone doordeweekse dagen zonder dat er wat aan de hand is.

Denk dat ik in de toekomst ook de meeste doordeweekse biertjes maar oversla. :P
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
leipebaviaan zei:
Ik ga je poging ook voortzetten smartie, vanuit de therapie is aangegeven dat alcohol uit den boze is. Nu al 2 weken zonder, en dat ik terwijl ik telkens met indrinken werd geconfronteerd. :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Fool zei:
Ik sta ondertussen al op 3 weken, het verbaasd me eigenlijk dat ik voor mijn gevoel merkbaar vrolijker wordt op gewone doordeweekse dagen zonder dat er wat aan de hand is.

Denk dat ik in de toekomst ook de meeste doordeweekse biertjes maar oversla. :P
Klik om te vergroten...

Toch iets bereikt dus :)

Ik ben toch ook vrij summier geworden qua doordeweeks drinken... ongemerkt beïnvloed het je toch...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Yep, het lijkt echt meer te doen dan dat je 'normaal' zou verwachten. Bijzonder eigenlijk. :P
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben om de een of andere reden gewoon wat vrolijker, niet dat ik normaal zo'n chagrijn was, maar alsnog. Mijn humeur is gewoon wat lastiger om te gooien, terwijl dat normaal met deze temperaturen niet zo moeilijk zou zijn. :P
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nee, ik doe het allemaal op eigen houtje. :)
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben sinds 1 augustus ook begonnen met een maand zonder alcohol :grin: Nadeel is wel dat pep een veel te goede vervanger is maar ik voel me zondags een heel stuk fitter dan dat ik alcohol heb gehad de dag ervoor.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Was ook 1 augustus begonnen maar heb al gefaald. Nu heb ik het bijltje erbij neergegooid
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik sta nog steeds op droog. :rockband: Nu al anderhalf maand. :rock: :rock: Verdomme man wat ben ik saai geworden. :sunglasses:
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#12
MusicIsLife zei:
Was ook 1 augustus begonnen maar heb al gefaald. Nu heb ik het bijltje erbij neergegooid
Klik om te vergroten...
waarom?
Niet dat ik veel moet zeggen aangezien ik het zonder pep nog geen twee weken vol zou houden...
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Is toch alweer 2 dagen :P

MusicIsLife zei:
Was ook 1 augustus begonnen maar heb al gefaald. Nu heb ik het bijltje erbij neergegooid
Klik om te vergroten...
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Skirre zei:
MusicIsLife zei:
Was ook 1 augustus begonnen maar heb al gefaald. Nu heb ik het bijltje erbij neergegooid
Klik om te vergroten...
waarom?
Niet dat ik veel moet zeggen aangezien ik het zonder pep nog geen twee weken vol zou houden...
Klik om te vergroten...

Vind je dat niet iets vrij ernstigs hebben al?
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zie dit topic nu pas. Ik ben ook pas net begonnen met posten.. Ik ga nu de uitdaging aan. Meer animo?!?!?! :rock:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik doe zeker met je mee. :sunglasses:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik raak toch wel steeds gemotiveerder om dit ook eens te doen! Laatst was ik op een bbq en had geen zin in alcohol dus ik dronk appelsap en toen kreeg ik ook al gekke opmerkingen.
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het lijkt me een best reinigende actie voor de mindset. Zeker voor mij nu ik de hele vakantie al bijna iedere dag drink (al is het 1 glaasje of zijn het er 10, verschilt per keer). Ik vind zovaak drinken wat te ver gaan en word er nuchter niet echt beter op, ik geniet dan minder en ben minder te genieten.

Good luck voor de mensen die meedoen! :beer: (onee dat mag niet :P )
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#19
leipebaviaan zei:
Ik merk vooral dat mijn stemming steeds beter wordt. Ik voel me wat fitter in het hoofd, minder last van klachten. Daarnaast heeft mijn zelfvertrouwen volgens mij wat meer een boost gekregen. En er is niets chiller dan wakker worden op een zondag zonder kater.
Klik om te vergroten...

sinds wanneer ben je begonnen (eigenlijk gestopt :tongueout: )?

sinds wanneer ben je begonnen met stoppen :mrgreen: ?

edit: ik las ff terug en zie dat je anderhalve maand bezig bent, nice!
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ook ik ben de uitdaging dankzij dit topic aangegaan!
Het heeft een maand geduurd voordat ik er aan wilde beginnen maar eindelijk is het zo ver.
Afgelopen weekend mijzelf nog helemaal vol gegooid en maandag ging de knop om.

Zit ondertussen pas op 4 dagen maar we gaan het meemaken :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."