Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Van wiet had ik juist altijd het tegenovergestelde. Na drank zin in een pilletje of lijntje. Maar na wiet vooral zin in een zak chips en een film of eenl euke videogame."
"Pandan zei: Heel veel succes, maar met dit weer niet lekker een biertje kunnen drinken hoeft voor mij niet Ben inderdaad ook wel benieuwd hoe het jullie afgaat :P. Klik om te vergroten... Aan de ene kant snap ik die uitspraak "met dit weer een biertje drinken" heel goed. Aan de andere kant is het natuurlijk onzin. Zouden ze in rusland het tegenovergestelde zeggen? Ow het is weer eens winter en -30. Met dit weertje drinken we wodka om het warm te houden PS: Ik ben al bijna 2 maand gestopt ondertussen."
"Dit gevoel is ook voor mij heel bekent. Soms moet ik na een uur of 4 a 5 even plassen en word ik tijdens het ritje naar de pot al zo paniekerig dat ik niet meer verder kan slapen. Dit heb ik vooral als ik echt "TEVEEL" drink. Soms raak in in volledige paniek en denk ik dat ik gek word. Of ik ben bang voor hyperventialtie (terwilj dat er nog nooit van is gekomen). Wat je het beste kunt doen is niet teveel drinken. Mocht je dit toch doen en je krijgt last. Doe dat wat ik doe. Denk bij jezelf; als je zoveel man bent dat je teveel kan drinken. Wees dan ook zoveel man om door de nare gevoelens heen te zitten. Ook al is dit een paar uur lang klote. Verder ben ik het met hierboven eens. Veel sporten helpt. Eet wat drink water en ga wat doen. Ook al wil dit soms gewoon niet."
"Het is inderdaad niet gebruikelijk. Maar je hebt een paniek/angstaanval gehad zo lijkt het. Dit is in princiepe totaal niet erg! Er zijn veel mensen die angst aanvallen hebbe. Ook nuchter of onder andere soorten drugs. Wel is alcohol een drug waar je in princiepe bijna nooit een angstaanval van krijgt. Sterker nog, vaak gaat het de angst juist tegen. Toch is het niet iets waar je je druk om hoeft te maken. Als het maar niet regelmatig gebeurt."
"Komt me bekent voor. Als ik veel drink word ik vaak snachts wakker om te pissen. Dan al realiseer ik mezelf vaak dat ik me kut voel waardoor ik niet meer verder slaap. Hierdoor voel ik me nog kutter. Omdat je kwaliteit van slaap met alcohol een stuk minder is (je komt minder in je REM slaap) voel je je sowieso al minder uitgerust. Daarnaast voel je je lichamelijk rot. Dit helpt allemaal niet mee. Maar echt depressief voelen doe je vooral zelf. Wat je het beste kunt doen is zorgen dat je niet teveel drinkt (saaie oplossing ik weet het). Verder helpt bewegen erg goed. Ook al heb je er misschien geen zin in. Eet een goed ontbijt en ga daarna het huis opruimen en daarna sporten. Je stofwisseling word versnelt en de gifstoffen gaan sneller het lichaam uit. Daarnaast geeft tijdens het sporten je brein meer dopamine af waardoor je meer happy zult zijn. Wat sowieso de beste oplossing is, is weer een paar biertjes drinken. Je depresieve gevoel zal als sneeuw voor de zon verdwijnen. Echter krijg je op deze manier kei snel een alcohol verslaving aan je broek. Wat ik zelf de beste combinatie vind is eerst voor het slapen gaan nog even een kwartiertje te zitten en zoveel mogelijk water te drinken (halve liters ofzo) zodat je de voglende dag genoeg vocht in je lijf hebt. Dit scheelt al wat in de kater (minder last van uitdroging). Vervolgens toch maar te ontbijten ook al heb je geen zin. Even fysiek bezig te gaan. En een paar uur later als je je wat beter voelt te gaan sporten (ook al is het maar een half uurtje). En vervolgens aan het eind van de dag jezelf een paar biertjes geven als beloning. Maar niet zoveel daty je de dag daarna weer brak bent. En dan weer voer je nest in."
"Ik heb soortgelijke klachten gehad en ben op bijna de zelfde leeftijd begonnen. Ik ben nu bijna 30 en heb ook ervaring met angst/paniek aanvallen. Ik heb goed nieuws voor je. Je psychische klachten gaan waarschijnlijk hand in hand met je gebruikers gedrag. Ofterwijl als je stopt met gebruiken zullen de klachten ook erg snel verdwijnen. En met snel bedoel ik niet in een paar dagen maar in maanden. Als ik jou was zou ik sowieso langdurige stoppen met drinken en drugs gebruiken. Ik snap dat dit wennen voor je is (dit was het ook voor mij). Maar het enige wat je tegen jezelf hoeft te zeggen is dat je nu even aan jezelf gaat werken. Probeer een lange tijd te stoppen. Hoelang is lastig inschatten maar ik zou doelen stellen die je wilt behalen en jezelf vooral daar mee bezig houden. Stoppen met drinken is lastig dus ik zou als ik jou was naar de huisarts gaan en vragen of je refusal oid kan krijgen. Dit werkt mooi als stok achter de deur. Zoals ik het zie heb je 2 keuzes. Nu zelf deze knoop door hakken of doorgaan met drinken en gebruiken met als resultaat dat je uiteindelijk alleen maar meer last krijgt van paniek, angst en spanningsklachten. Waardoor je nog meer zult gaan drinken. Op een dag word je wakker met pure paniek en kom je er achter dat een paar biertjes deze paniek verhelpen. Al snel drink je alleen nog maar meer en meer. Waardoor de paniek verergerd. En tadaaa een echter alcohol verslaving. Des te eerder je nu stopt met drinken. Des te sneller kun je weer een gelegenheidsdrinker wroden (ook al blijft dit lastig het is niet onmogelijk)"
"Ik heb jaren lang met veel plezier op dagelijkse basis geblowed toen ik jonger was (18-23). Na een aantal jaren kwam ik echter op een punt uit dat ik in tegenstelling tot de gebruikelijke ervaring relaxt, onspannen, in mezelf gekeerd, filosofisch juist hele andere gevoelens kreeg na het roken van canabis. In het begin kreeg ik vooral last van dergelijke gevoelens als ik erg veel rookte. Maar later ook al bij hele kleine doseringen. Denk hierbij aan een paar hijsjes. Ik heb dit niet alleen zelf meegemaakt maar ken ook veel mensen die dit hebben ondervonden. Bijna allemaal stoppen ze met blowen omdat het relaxte gevoel verdwenen is en niet meer terug komt. Echter ken ik ook genoeg zielen die gewoon door blijven roken en nergens last van hebben. Zelf heb ik het gevoel dat dit vooral heeft te maken met iemand zijn mindset. (mensen maken zichzelf gek) Toch vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn. Of er een manier is om dit tegen te gaan. Ik zou best af en toe een jointje willen roken. Maar ik vind het jammer dat het gewoon niet goed valt. Ik denk dat ik nooit meer een jointje kan roken zonder deze klachten te krijgen."
"Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. In de tijd dat wiet niet meer goed viel ging het ook niet echt super met mij. Daarnaast als ik nu ga blowen... dan ga ik gewoon zitten wachten tot de paniek uitbreekt (dit ben ik gewent geraakt) en daar vanaf komen is eigenlijk niet te doen. Dus ik denk dat ik helaas maar van de wiet af blijf. Wel jammer want heb er eigenlijk heel veel goede ervaringen en herinneringen aan. Misschien over x aantal jaar nog eens een rustig hasje proberen."