Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste bier

Beste bier

680 antwoorden
235 weergaven
18-5-2026
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#1
".... toon wel een beetje respect voor een andere mening.
Om iemand gelijk als onozelaar af te schilderen omwille van een mening/smaak vind ik een beetje laag van je.

Over smaak en kleur valt niet te twisten."


helemaal mee eens Zjimiz, Heineken is gewoon commercieel bier en waarschijnlijk is het daarom zo succelvol. Want dat het door miljoenen mensen lekker wordt gevonden en gedronken is zeker, en daarom mag men spreken van goed bier. Dat je er zelf niet van houdt is wat anders, en maakt t daarom zeker geen slecht bier. En om anderen die het wel lekker vinden dan af te schilderen als onnozelaars is .... een beetje onnozel.
p
pvh337Lid
01-01-2024, 00:00
#2
tspijt mij, maar als je heineken als heel goed bier beschouwd dan heb je duidelijk nog niet veel van de bierwereld meegemaakt..
drink eens een westmalle, leffe of (het beste bier ter wereld "officieel" west-fleteren) en je zal heineken rap vergeten zu, de smaak da die bieren hebben tot de verhouding van geestelijke en lichamelijke situatie.
btw: belgie en nederland tesamen zijn de grootste genot's-landen ter wereld! peace, i life in belgium and love netherland! :wink:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#3
sorry Pvh337, maar het is slechts een kwestie van smaak.
moet eerlijk zeggen dat ik zowiezo geen bier drinken ben zelf, vind ze allemaal niets en heb toch flink wat soorten gedronken in de laatse 40 jaar. moest ik dan toch kiezen dan koos ik juist voor een lichte bier zoals heineken etc, want die zware bieren (qua smaak, niet qua sterkte) vond ik vies. Drink zelf graag martini, (hoor je nu al denken dat dat dan helemal bocht is, lol :tearsofjoy: )

dus, het is slechts een kwestie van smaak. jij houdt duidelijk van zware, sterke biersoorten. Maar daarom zijn die dan nog niet de beste. Wat jij er lekker aan vind is wat anderen er waarschijnlijk juist vies aan vinden.

smaak is duidelijk persoonlijk en zegt niets over kwaliteit.
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Denk dat het ook maar net ligt waaraan je gewend bent. Ik ben opgegroeid met grolsch, tamelijk zwaar biertje, en zeer bitter, dus vind ik dat soort bieren veel lekkerder dan bijvoorbeeld heineken, daar vind ik persoonlijk wat te weinig smaak aan zitten. Kan het wel drinken, vooral als het heel warm is en het bier koud, goed voor de dorst. Maar toch liever een ander biertje, liefst grolsch, hertog jan of warsteiner
T
TopriaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vat: Stella Artois, Maes
Blik: Jupiler

Vind ik persoonlijk het best en lekkerst.
0
0-0warior0-0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik drink zelf meestal keizerskroon, maar als ik echt wil genieten op een zomerse dag op het terrasje drink ik leffe blond. Een trampistje met is ook lekker in de winter. :grin:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
'beste' bier bestaat niet toch ? :P Kwestie van smaak.
Ik hou wel van Hertog Jan en daarna Heineken. Aan speciale biertjes doe ik eigenlijk niet want ik drink al bijna nooit bier, haha.
X
XTC_XXLLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik drink vrijwel elk bier behalve speciaal bier want dat koop ik niet. :tongueout:
Hertog Jan en Heineken staan wel boven aan m'n lijstje.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gouden carolus tripel vind ik echt wel het lekkerste bier, maar heb er al ontzettend veel andere gedronken, ik woon in België en heel mijn familie bestaat ook uit bierliefhebbers net als mijn vriendenkring, ik zal ondertussen denk ik wel al over de 100 verschillende belgische bieren zitten die ik al gedronken heb :beer:
E
EzraGonzoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Niemand lijkt voor de 'Cara Pils' te gaan?
K
KenazLid
01-01-2024, 00:00
#11
Over smaken en kleuren valt (over het algemeen) inderdaad niet te discussiëren, maar toch mijn persoonlijke voorkeur:

Eerst en vooral:

1ste keus: van het vat
2de keus: uit een flesje
3de keus: blikje (tenzij je graag het aluminium proeft)

Pils:
Ik zal het snelst naar een Jupiler of een Stella grijpen. Maar uiteindelijk maakt dit niet zoveel uit, en zeker niet na enkele biertjes. Nog geen 5% van al die zelfverklaarde kenners, zou geen blinde test doorstaan. Vaak een zaak van gewoonte. Plus: bvb cara drink je al vaak uit die vieze blikjes, warm, ... Niet echt een luxebiertje van de tap. Maar er is natuurlijk wel enig kwalitatief verschil tussen biertjes. Maar vooral van vuile leidingen/kranen krijg je een vieze smaak of hoofdpijn. Zal niet rap aan het soort bier liggen. Maar de vuilere kroegen, zullen nu eenmaal sneller de onbekendere merken tappen. Wat niet noodzakelijk zo is of vice versa.

Bier (nog niet zwaar, maar toch geen courante pils meer):
- Brugse zot
- Leffe blond
- De Conick aka "een Coninckske" aka "een bolleke"
- Hageleer (Ietwat kruidig, onbekend, maar heerlijk)
- Bobeline
- Gruut blond
- ...

Zwaardere bieren:
-Duvel
-Omer
- Bush
- Spookbier (grote fles)
- ...

Trappist:
- Chimay blond
- Chimay blauw
- Westmalle-Triple
- Orval
- West-Vleteren (een speciaaltje dat moeilijk te verkrijgen is)
- Roquefort 10 (lijkt het best op West-Vleteren, voor zij die al een impressie willen)

Bier dat ik nooit zal nemen:
- Hoegaarden (zit blijkbaar in de familie, want m'n pa lust het ook niet, en ik wist dat pas lang nadien van hem, dus is niets psychologisch
Maar probeer heel graag iets nieuws. Daarom dat ik al een respectabel aantal soorten gedronken heb.

Als ik ergens iets plaatselijk kan proberen, en zeker als het van het vat is, dan is dat altijd mijn eerste keus. Een trappist op vat, idem.
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heb niet echt bier wat ik écht niet te drinken vind..
Mijn favorieten ('lokale') zijn toch wel Hertog Jan & Jupiler
M
MadbadgerLid
01-01-2024, 00:00
#13
La Chouffe en Tripple Chimay.
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#14
Madbadger zei:
La Chouffe en Tripple Chimay.
Klik om te vergroten...

daar noem je ook wel wat, dat zijn zo'n beetje de beste bekende briljante specialen die er zijn :grin:

gelukkig breid de bierkaart zich nog altijd uit en blijft het een avontuur

:wave:
M
MadbadgerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoh, maar dan kan ik er nog noemen hoor. :sunglasses:

Maar bij deze kom ik vaak uit. En de topic is toch: beste (favoriete) bier? :)

Pils is vooral een kwestie van een propere tapinstallatie (inzake hoofdpijn), voor de rest zullen weinigen een blinde test doorstaan. Al heb ik ook wel mijn 'vaste merken'. En uiteraard spreek ik dan op niveau van het café/de bar.

Ik spreek niet over de goedkoopste halve liters, in de goedkoopste warenhuizen. Al giet dat ook weg uiteindelijk.
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#16
Madbadger zei:
Hoh, maar dan kan ik er nog noemen hoor. :sunglasses:

Maar bij deze kom ik vaak uit. En de topic is toch: beste (favoriete) bier? :)

Pils is vooral een kwestie van een propere tapinstallatie (inzake hoofdpijn), voor de rest zullen weinigen een blinde test doorstaan. Al heb ik ook wel mijn 'vaste merken'. En uiteraard spreek ik dan op niveau van het café/de bar.

Ik spreek niet over de goedkoopste halve liters, in de goedkoopste warenhuizen. Al giet dat ook weg uiteindelijk.
Klik om te vergroten...

tja da's ook waar

ben benieuwd, welke volgen er op jouw lijstje na La Chouffe en Chimay triple?
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#17
Leffe Blond is best goed te pruimen, al is het wel een beetje een standaard ding binnen de speciaal bieren

:wave:
b
bert567Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Piraat
C
ChuckieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Een Leffe blonde en een Weihenstephan uit de tap

Kunstwerkjes hoor!
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Madbadger zei:
La Chouffe en Tripple Chimay.
Klik om te vergroten...

Deze werd mij aangeraden in het van der Valk hotel waar ik al geruime tijd verbleef. Om mij vervolgens klem te zuipen in het restaurant, en aan het einde van de rit tegen de manager verklappen dat het maar pisbier was.... mooie tijden, mooie tijden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1920212223...35
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."