Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste bier

Beste bier

680 antwoorden
229 weergaven
18-5-2026
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#1
kokosmakroon900 zei:
offtopic; Ik heb wat brouwerijen een email gestuurd dat een glas van hun merk in de vaatwasser is kapot gegaan (wat niet is gebeurt, heb niet eens een vaatwasser). Dus heb ik van bijna alle brouwers een nieuw glas gekregen waardoor ik nu, van zo goed als elk biermerk uit Nederland een glas in mijn kast heb staan
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: nice!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
MusicIsLife zei:
kokosmakroon900 zei:
offtopic; Ik heb wat brouwerijen een email gestuurd dat een glas van hun merk in de vaatwasser is kapot gegaan (wat niet is gebeurt, heb niet eens een vaatwasser). Dus heb ik van bijna alle brouwers een nieuw glas gekregen waardoor ik nu, van zo goed als elk biermerk uit Nederland een glas in mijn kast heb staan
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: nice!
Klik om te vergroten...

Kijk aan, leuk om zo'n collectie te hebben :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
kokosmakroon900 zei:
offtopic; Ik heb wat brouwerijen een email gestuurd dat een glas van hun merk in de vaatwasser is kapot gegaan (wat niet is gebeurt, heb niet eens een vaatwasser). Dus heb ik van bijna alle brouwers een nieuw glas gekregen waardoor ik nu, van zo goed als elk biermerk uit Nederland een glas in mijn kast heb staan :smoke:
Klik om te vergroten...
Maar, maar, maar, bierglazen horen helemaal niet in de vaatwasser! :(
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Pils is afgeleid van de plaats waar ooit het eerste pilsener bier werd gebrouwen; Pilsener Urquell uit Pilsen. Dat is pas pils met smaak. https://nl.wikipedia.org/wiki/Pilsner_Urquell

Zelf houd ik van trappistenbier, maar meestal drink ik Duvel. Gewoon uit de fles. Geen gedoe met glazen schoonmaken :) Ik had vroeger wel 30 glazen. Nu nog een stuk of 5 voor bezoek als ze dat echt wensen.

Westvleteren XII was de afgelopen 4 jaar tot het beste bier van de wereld verkozen. Nu Kentucky Brunch. http://www.biernet.nl/nieuws/westvleter ... ter-wereld
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
kokosmakroon900 zei:
offtopic; Ik heb wat brouwerijen een email gestuurd dat een glas van hun merk in de vaatwasser is kapot gegaan (wat niet is gebeurt, heb niet eens een vaatwasser). Dus heb ik van bijna alle brouwers een nieuw glas gekregen waardoor ik nu, van zo goed als elk biermerk uit Nederland een glas in mijn kast heb staan :smoke:
Klik om te vergroten...
hahaha held! :tearsofjoy:

Albedo zei:
Pils is afgeleid van de plaats waar ooit het eerste pilsener bier werd gebrouwen; Pilsener Urquell uit Pilsen. Dat is pas pils met smaak. https://nl.wikipedia.org/wiki/Pilsner_Urquell
Klik om te vergroten...

Yes! Ben in de brouwerij in Plzen geweest, lekkere biertjes! Vooral in dat café daar, daar schenken ze de ongefilterde versie!
F
FundamenteelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Duvel en Westmalle ! :grin: Karmeliet is ook heel lekker, zeer zacht van smaak voor een tripel. Terwijl Westmalle eerder een fruitige afdronk heeft van bananen.
Maar dat komt niet uit de lage landen. Belgisch bier, beste bier. Sorry dat ik dit zo arrogant uitflap :confused:mile:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fundamenteel zei:
Duvel en Westmalle ! :grin: Karmeliet is ook heel lekker, zeer zacht van smaak voor een tripel. Terwijl Westmalle eerder een fruitige afdronk heeft van bananen.
Maar dat komt niet uit de lage landen. Belgisch bier, beste bier. Sorry dat ik dit zo arrogant uitflap :confused:mile:
Klik om te vergroten...

Eens hoor! Die Belgen kunnen er wat van.

Mijn favorieten zijn o.a. Duvel, Tripel Karmeliet, La Chouffe, Tongerlo, Westmalle, Kasteelbier (alleen al dat glas met dat kasteeltje in de poot :hearteyes:)!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oh en uiteraard Delirium, maar vooral door het roze olifantje natuurlijk... ^^
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Als bierliefhebber toch maar eens dit oude topic bovenhalen. :)

ik hou vooral van bier met smaak, daarom absoluut geen heineken voor mij, net slootwater!

omdat de prijs ook belangrijk is kies ik bij pils voor Oetinger, voor mij de beste prijs/kwaliteit verhouding. die Duitsers kennen echt goed bier maken, en die is dan ook aan strenge regels gebonden door het rheinheitsgebot. verder vind ik Belgische pils wel lekker. Tukkers en Limburgers kunnen ook wel lekker bier brouwen, en een Engelse Ale op zijn tijd is ook wel lekker.

maar echt lekker wordt het pas bij speciaalbier, hoewel ik geen blond moet (te zoet) en ook geen gaseuze-troep (geen fruitsmaakjes in mijn bier!)

dus heeft vooral dubbel en triple en quadruple mijn voorkeur. eigenlijk vind ik die allemaal wel lekker, maar mijn voorkeur is toch wel Westvleteren. helaas is hier nauwelijks aan te komen en is ook aardig aan de prijs. wellicht ga ik in het voorjaar een kratje halen bij de abdij, is wel 5 uur rijden heen en terug maar je moet er iets voor over hebben!
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#10
acht.zes zei:
wellicht ga ik in het voorjaar een kratje halen bij de abdij, is wel 5 uur rijden heen en terug maar je moet er iets voor over hebben!
Klik om te vergroten...
Als je er toch heengaat moet je natuurlijk niet één maar meteen twee kratjes meenemen. Dat tweede kratje daar kun je altijd nog iemand blij mee maken. Kom het gerust bij ondergetekende langsbrengen. :tongueout:

Ben zelf ook een liefhebber van speciaalbieren. Zo erg dat ik zelfs bierfestivals bezoek (Borefts!). Het liefst drink ik de zure bieren, gueuzes en lambics (Boon, Cantillon, 3 Fonteinen).

Ook heb ik een hele verzameling bieren staan die staan te rijpen. Die worden beter met de tijd. Ze zijn van enkele jaren tot enkele tientallen jaren oud. Meest bijzondere flesje is een Thomas Hardy's Ale die ouder is dan ikzelf. Leuke hobby. :innocent:
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Duvel blijft mijn favo maar ook 1 waar ik echt wel beduveld door kan worden daarnaast cuvée de trolls, das 7% en fruitiger, drinkt heerlijk en van pils Maes.
V
VOXXLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ikzelf verkies ook bier met een smaakje. Dan ga ik toch echt voor gemberbier :beer: Met name die van Crabbies.
Drinkt zeer lekker weg als een echte Lager.
Maar Mexicaans bier is ook wel top. Desperados met een vleugje tequila :mrgreen: mag er ook wezen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben geen echte drinker maar een heel koud (tap) biertje vind ik lekker. Op vakantie in België eens Bofferding gedronken,was erg lekker. Verder vooral gewone pils die niet te zoet is. Heineken, Grolsch ect.
Oja, en Efes uit Turkije is ook lekker.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het beste bier is een biertje waar je met extreem geweld de dop vanaf slaat en dan fluitend leeg laat lopen in de gootsteen.
Niet te zuipen die bende. :)
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sally Tessio zei:
Het beste bier is een biertje waar je met extreem geweld de dop vanaf slaat en dan fluitend leeg laat lopen in de gootsteen.
Niet te zuipen die bende. :)
Klik om te vergroten...

Je kan er ook heerlijk mee koken. Bijv. een vleesstoofpotje met een Stout vind ik erg lekker.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Albedo zei:
Je kan er ook heerlijk mee koken. Bijv. een vleesstoofpotje met een Stout vind ik erg lekker.
Klik om te vergroten...
Klinkt wel lekker. Laatst kwam een collega met bierbrood aanzetten, had er nog nooit eerder van gehoord maar was erg lekker.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Psychedelibee

Brood met bier maak ik ook wel eens en pannenkoeken. Mosselpannetje met bier (ik dacht La Chouffe) heb ik een keer in een restaurant gegeten. Daarnaast heb je ook bierkaas en bierbonbons. Er is veel mogelijk met bier.

Bier met gist kan overigens prima jaren rijpen. Een donker trappistenbier bijv. gaat na ca. 5 jaar of langer een beetje naar port smaken. In biercafe's in België vaak gezien. In NL zelden.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#18
@Albedo Mijn vader lengde vroeger toen ik nog een kind was pannenkoekenmengsels aan met bier zodat er vollere pannenkoeken uitrolden. Het nasmaakje was dan alleen een beetje raar. Hij heeft ook meermaals gewoon een halve liter ingeflikkerd wanneer de melk op was. Niet meer te vreten dan. Mijn vader houdt van bier, is waar het op neerkomt...
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#19
acht.zes zei:
Als bierliefhebber toch maar eens dit oude topic bovenhalen. :)

ik hou vooral van bier met smaak, daarom absoluut geen heineken voor mij, net slootwater!

omdat de prijs ook belangrijk is kies ik bij pils voor Oetinger, voor mij de beste prijs/kwaliteit verhouding. die Duitsers kennen echt goed bier maken, en die is dan ook aan strenge regels gebonden door het rheinheitsgebot. verder vind ik Belgische pils wel lekker. Tukkers en Limburgers kunnen ook wel lekker bier brouwen, en een Engelse Ale op zijn tijd is ook wel lekker.

maar echt lekker wordt het pas bij speciaalbier, hoewel ik geen blond moet (te zoet) en ook geen gaseuze-troep (geen fruitsmaakjes in mijn bier!)

dus heeft vooral dubbel en triple en quadruple mijn voorkeur. eigenlijk vind ik die allemaal wel lekker, maar mijn voorkeur is toch wel Westvleteren. helaas is hier nauwelijks aan te komen en is ook aardig aan de prijs. wellicht ga ik in het voorjaar een kratje halen bij de abdij, is wel 5 uur rijden heen en terug maar je moet er iets voor over hebben!
Klik om te vergroten...

Vergeet niet om van te voren te bellen dat je er aan komt. Je moet het kenteken doorgeven van de auto waarmee je het kratje komt halen en alleen wanneer je vervolgens op de afgesproken tijd komt krijg je een kratje mee.
Extra moeilijkheid, ze hebben 1 monnik die de telefoon beantwoord.

Wanneer West Vleteren je favoriet is, ken je dan ook de Bernardus Abt? Zeker aan te raden en een stuk makkelijker aan te komen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
@Casaan

Bernardus abt heb ik de meeste al op, 6, 8, 12 en triple.

In ieder geval echt heel erg lekker bier ja!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2122232425...35
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."