Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswiet legaal in België??

wiet legaal in België??

25 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
F
Freaky highLid
01-01-2024, 00:00
iedereen die blowt en die in België woont kent zeker weten het gezegde "Legalize it!". wel nu een week of 2 geleden keek ik naar de tv en het ging over marihuana. er is dus een politieke groep (denk dat het VLD was) die wil wiet legaal maken voor jongeren vanaf 16 jaar en die mogen dan 5gram max bij hen hebben (zal waarschijnlijk wel minder zijn maarja.. beter dan nix)
ik denk dat die groep die wiet legaal wil maken wel wat stemmen meer zal krijgen of anders.. wat denken de 'mede-Belgen' ervan??? :stoned: :mrgreen:
F
FriskoLid
Freaky high zei:
iedereen die blowt en die in België woont kent zeker weten het gezegde "Legalize it!". wel nu een week of 2 geleden keek ik naar de tv en het ging over marihuana. er is dus een politieke groep (denk dat het VLD was) die wil wiet legaal maken voor jongeren vanaf 16 jaar en die mogen dan 5gram max bij hen hebben (zal waarschijnlijk wel minder zijn maarja.. beter dan nix)
ik denk dat die groep die wiet legaal wil maken wel wat stemmen meer zal krijgen of anders.. wat denken de 'mede-Belgen' ervan??? :stoned: :mrgreen:
Klik om te vergroten...
hmmz,ik hoop van wel natuurlijk maar ik weet niet...de wet omtrent wiet is zo raar...
H
HempyLid
als mede-beld ben ik er 100 % van overtuigd dat wiet in de komende 10 jaar en mss meer niet legaal word onder de 18 jaar
t
toepieklootLid
ik zou het ook graag willen maar het zal er nooit doorkomen volgens mij, ze weten niet wat ze willen en uiteindelijk zijn er toch altijd meer tegenstanders dan voorstanders...
F
Freaky highLid
toepiekloot zei:
ik zou het ook graag willen maar het zal er nooit doorkomen volgens mij, ze weten niet wat ze willen en uiteindelijk zijn er toch altijd meer tegenstanders dan voorstanders...
Klik om te vergroten...
kdenk zelf ook dat dat ng een tijdje zal duren, maar tegenwoordig zijn er meer mensen voor het wiet roken dan vroeger hoor (of een tijdje geleden). tegenwoordig zijn er veel ouders die hun kind toelaten gebruik te maken van wiet. ik denk dat zo'n 4/10 ouders akkoord is met het feit dat hun zoon/dochter wiet blowd. mijn kinderen zullen later ook mogen wiet roken van mij want ik vind dit niet erg. je hallucineert er niet van dus 'what's the big deal :confused: '?? het is gewoon lkr relaxed zijn en je prettig voelen! :stoned:
s
slunseLid
ik denk dat belgië nog een heel eind af te leggen heeft op dit vlak.. vergeet niet dat er onder onze bevolking veel oude narrow-minded mensen zijn, die iedere vorm van drugs als duivels beschouwd.. en helaas zijn dit de kiezers.. gedoogdbeleid al goed en wel, maar ik zie in belgië nog geen coffeeshops verschijnen in de eerste 10-15 jaar hoor.

edit: who cares anyway? :) als je wilt smoren doe je dat toch gewoon, als je niet te lomp bent is de kans dat je gestekt wordt met weed nihil, evenals de gevolgen
en weed legaal vanaf 16jaar, lijkt me onverstandig. dit zou een signaal geven naar de jeugd dat het absoluut geen kwaad kan, ik vind het ergens wel goed dat het verboden is, velen kunnen er toch niet mee omgaan en geef toe dat het toch de drempel naar hd verlaagt.
ben zelf ook beginnen paffen op mn 13, en achteraf gezien wou ik toch dat ik ietsje langer gewacht had
f
flash kiekeLid
Ik haat belgie :angry:

Met al die kut regeltjes

Daarintegen is Nederland :smoke:
P
PsykaholikLid
idd vroeger zou mijn broer het nie moeten proberen van te blowen
nu zegt mijn ma der zo goed als niks meeer van
kan soms nog wel eens zagen derover maar dat is bijzaak
zelfs andere drugs zegt ze nie veel van ofwel weet ze het echt nie maar dan is het eerlijk gezegd maar een lompe trut :wink: :P
m
mushiemadnessLid
ik zou het een mooie zaak vinden
hoe zit et nu eig met die wet ?
al vorderingen ?
J
JellerLid
tzou legaal mogen zijn, maar je zou wel niet te veel mogen kopen vind ik..
M
Mac...Lid
het zal me eerlijk gezegd echt een worst wezen. Vind het eigk wel leuk dat we het enige land zijn met zo'n gedoogbeleid, ben er best een beetje trots op :)
P
Psychonaut1976Lid
flash kieke zei:
Ik haat belgie :angry:

Met al die kut regeltjes

Daarintegen is Nederland :smoke:
Klik om te vergroten...

Nederland heeft volgens mij nog veel meer kutregeltjes dan Belgie.
Kan hier nog geen boompje achter me huis kappen of er staan al van die
controleurs aan je deur.
T
ThunderBunnyLid
Ja belgen maak het legaal hoef ik als nederlander niet meer uren te wachten in de shop omdat er een groep belgen uitgebreid wiet/hasj staan te bekijken en ruiken. :wink: :mrgreen:
PS. Geld ook voor duitsland! :wave:
T
T.Lid
gewoon legaliseren die handel
I
ImkeLid
Legal or not, I'll do it anyway :stoned: :smoke: :mrgreen:
W
WortelLid
Freaky high zei:
toepiekloot zei:
Klik om te vergroten...
kdenk zelf ook dat dat ng een tijdje zal duren, maar tegenwoordig zijn er meer mensen voor het wiet roken dan vroeger hoor (of een tijdje geleden). tegenwoordig zijn er veel ouders die hun kind toelaten gebruik te maken van wiet. ik denk dat zo'n 4/10 ouders akkoord is met het feit dat hun zoon/dochter wiet blowd. mijn kinderen zullen later ook mogen wiet roken van mij want ik vind dit niet erg. je hallucineert er niet van dus 'what's the big deal :confused: '?? het is gewoon lkr relaxed zijn en je prettig voelen! :stoned:
Klik om te vergroten...
Behalve dat die hersencellen in je kop afsterven? Je korte termijn geheugen totaal weggaat? En in je woorden blijft hangen? Elke ouder moet op zijn minst PROBEREN het kind er af te houden, als je weet dat ie elke dag blowt en na een maand nog steeds geen resultaat dan kan je het "toelaten" maar nog steeds zeggen van: Tis slecht etc.
M
Me~plantu~isme~moatLid
Saivy zei:
Legal or not, I'll do it anyway :stoned: :smoke: :mrgreen:
Klik om te vergroten...

goed gzegt
idem :mrgreen:
z
zakkieLid
Nu mag je wel al in belgië 3 gram weed opzak hebben maar ....