Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswiet legaal in België??

wiet legaal in België??

25 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
F
Freaky highLid
01-01-2024, 00:00
#1
iedereen die blowt en die in België woont kent zeker weten het gezegde "Legalize it!". wel nu een week of 2 geleden keek ik naar de tv en het ging over marihuana. er is dus een politieke groep (denk dat het VLD was) die wil wiet legaal maken voor jongeren vanaf 16 jaar en die mogen dan 5gram max bij hen hebben (zal waarschijnlijk wel minder zijn maarja.. beter dan nix)
ik denk dat die groep die wiet legaal wil maken wel wat stemmen meer zal krijgen of anders.. wat denken de 'mede-Belgen' ervan??? :stoned: :mrgreen:
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Freaky high zei:
iedereen die blowt en die in België woont kent zeker weten het gezegde "Legalize it!". wel nu een week of 2 geleden keek ik naar de tv en het ging over marihuana. er is dus een politieke groep (denk dat het VLD was) die wil wiet legaal maken voor jongeren vanaf 16 jaar en die mogen dan 5gram max bij hen hebben (zal waarschijnlijk wel minder zijn maarja.. beter dan nix)
ik denk dat die groep die wiet legaal wil maken wel wat stemmen meer zal krijgen of anders.. wat denken de 'mede-Belgen' ervan??? :stoned: :mrgreen:
Klik om te vergroten...
hmmz,ik hoop van wel natuurlijk maar ik weet niet...de wet omtrent wiet is zo raar...
H
HempyLid
01-01-2024, 00:00
#3
als mede-beld ben ik er 100 % van overtuigd dat wiet in de komende 10 jaar en mss meer niet legaal word onder de 18 jaar
t
toepieklootLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik zou het ook graag willen maar het zal er nooit doorkomen volgens mij, ze weten niet wat ze willen en uiteindelijk zijn er toch altijd meer tegenstanders dan voorstanders...
F
Freaky highLid
01-01-2024, 00:00
#5
toepiekloot zei:
ik zou het ook graag willen maar het zal er nooit doorkomen volgens mij, ze weten niet wat ze willen en uiteindelijk zijn er toch altijd meer tegenstanders dan voorstanders...
Klik om te vergroten...
kdenk zelf ook dat dat ng een tijdje zal duren, maar tegenwoordig zijn er meer mensen voor het wiet roken dan vroeger hoor (of een tijdje geleden). tegenwoordig zijn er veel ouders die hun kind toelaten gebruik te maken van wiet. ik denk dat zo'n 4/10 ouders akkoord is met het feit dat hun zoon/dochter wiet blowd. mijn kinderen zullen later ook mogen wiet roken van mij want ik vind dit niet erg. je hallucineert er niet van dus 'what's the big deal :confused: '?? het is gewoon lkr relaxed zijn en je prettig voelen! :stoned:
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik denk dat belgië nog een heel eind af te leggen heeft op dit vlak.. vergeet niet dat er onder onze bevolking veel oude narrow-minded mensen zijn, die iedere vorm van drugs als duivels beschouwd.. en helaas zijn dit de kiezers.. gedoogdbeleid al goed en wel, maar ik zie in belgië nog geen coffeeshops verschijnen in de eerste 10-15 jaar hoor.

edit: who cares anyway? :) als je wilt smoren doe je dat toch gewoon, als je niet te lomp bent is de kans dat je gestekt wordt met weed nihil, evenals de gevolgen
en weed legaal vanaf 16jaar, lijkt me onverstandig. dit zou een signaal geven naar de jeugd dat het absoluut geen kwaad kan, ik vind het ergens wel goed dat het verboden is, velen kunnen er toch niet mee omgaan en geef toe dat het toch de drempel naar hd verlaagt.
ben zelf ook beginnen paffen op mn 13, en achteraf gezien wou ik toch dat ik ietsje langer gewacht had
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik haat belgie :angry:

Met al die kut regeltjes

Daarintegen is Nederland :smoke:
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#8
idd vroeger zou mijn broer het nie moeten proberen van te blowen
nu zegt mijn ma der zo goed als niks meeer van
kan soms nog wel eens zagen derover maar dat is bijzaak
zelfs andere drugs zegt ze nie veel van ofwel weet ze het echt nie maar dan is het eerlijk gezegd maar een lompe trut :wink: :P
m
mushiemadnessLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik zou het een mooie zaak vinden
hoe zit et nu eig met die wet ?
al vorderingen ?
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#10
tzou legaal mogen zijn, maar je zou wel niet te veel mogen kopen vind ik..
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#11
het zal me eerlijk gezegd echt een worst wezen. Vind het eigk wel leuk dat we het enige land zijn met zo'n gedoogbeleid, ben er best een beetje trots op :)
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#12
flash kieke zei:
Ik haat belgie :angry:

Met al die kut regeltjes

Daarintegen is Nederland :smoke:
Klik om te vergroten...

Nederland heeft volgens mij nog veel meer kutregeltjes dan Belgie.
Kan hier nog geen boompje achter me huis kappen of er staan al van die
controleurs aan je deur.
T
ThunderBunnyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja belgen maak het legaal hoef ik als nederlander niet meer uren te wachten in de shop omdat er een groep belgen uitgebreid wiet/hasj staan te bekijken en ruiken. :wink: :mrgreen:
PS. Geld ook voor duitsland! :wave:
T
T.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
gewoon legaliseren die handel
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Legal or not, I'll do it anyway :stoned: :smoke: :mrgreen:
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#16
Freaky high zei:
toepiekloot zei:
ik zou het ook graag willen maar het zal er nooit doorkomen volgens mij, ze weten niet wat ze willen en uiteindelijk zijn er toch altijd meer tegenstanders dan voorstanders...
Klik om te vergroten...
kdenk zelf ook dat dat ng een tijdje zal duren, maar tegenwoordig zijn er meer mensen voor het wiet roken dan vroeger hoor (of een tijdje geleden). tegenwoordig zijn er veel ouders die hun kind toelaten gebruik te maken van wiet. ik denk dat zo'n 4/10 ouders akkoord is met het feit dat hun zoon/dochter wiet blowd. mijn kinderen zullen later ook mogen wiet roken van mij want ik vind dit niet erg. je hallucineert er niet van dus 'what's the big deal :confused: '?? het is gewoon lkr relaxed zijn en je prettig voelen! :stoned:
Klik om te vergroten...
Behalve dat die hersencellen in je kop afsterven? Je korte termijn geheugen totaal weggaat? En in je woorden blijft hangen? Elke ouder moet op zijn minst PROBEREN het kind er af te houden, als je weet dat ie elke dag blowt en na een maand nog steeds geen resultaat dan kan je het "toelaten" maar nog steeds zeggen van: Tis slecht etc.
M
Me~plantu~isme~moatLid
01-01-2024, 00:00
#17
Saivy zei:
Legal or not, I'll do it anyway :stoned: :smoke: :mrgreen:
Klik om te vergroten...

goed gzegt
idem :mrgreen:
z
zakkieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nu mag je wel al in belgië 3 gram weed opzak hebben maar ....
- Je mag geen weed verkopen, dus hoe moet je er dan aanraken
- Je mag maximum 1 plant hebben, maar 1 plant geeft wel 30 gram weed

Deze wet is dus echt dubbelzinnig
Er was er dinsdagavond op VTM een debat over
P
Psychedelic_FairytaleLid
01-01-2024, 00:00
#19
ja, is idd dubbelzinnig, maar 3 gram is nog altijd beter dan niks he... :mrgreen:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
zakkie zei:
Nu mag je wel al in belgië 3 gram weed opzak hebben maar ....
- Je mag geen weed verkopen, dus hoe moet je er dan aanraken
- Je mag maximum 1 plant hebben, maar 1 plant geeft wel 30 gram weed

Deze wet is dus echt dubbelzinnig
Er was er dinsdagavond op VTM een debat over
Klik om te vergroten...

de wet is hier ook zo; je mag wel een coffeeshop hebben maar je mag geen planten telen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."