Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1e Kamer stemt in met kraakverbod

1e Kamer stemt in met kraakverbod

169 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik doe mijn best zei:
Ik heb het idee dat veel krakers in groepen werken,en gewoon zitten uit te zoeken waar een pand op een a-locatie langer als een jaar leeg staat.Is kraken niet bedoeld voor iemand die geen woning kan krijgen op korte termijn en iets gaat kraken,dat die dan meteen onderdak heeft,ongeacht de locatie
Klik om te vergroten...

Er zijn grotere kraakgroepen ja, en er zijn ook individuen die ook echt opzoek zijn naar woningen. De kraakgroepen doen dit vooral uit idealisme, omdat ze het verkeerd vinden dat er leegstand is. En hoe kan je beter je punt duidelijk maken dat leegstand verkeerd is, door een belangerijk gebouw wat al jaren leegstaat midden in een stad waar zoveel studenten nood hebben aan woonruimte? Daarom doen grote groepen krakers dat.

Plus een woning kraken gaat beter met een grote groep ivm de eerste periode doorkomen.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#2
deadlock zei:
In sommige steden is het als starter tevens bijna onmogelijk om aan een huurhuis te komen door de lange wachtrijen.
Klik om te vergroten...
Volledig met je eens en de gemeentes doen er geen ruk aan. Ik heb het al eerder gezegd; Pak het systeem aan. In de tijden dat kraken mocht is er geen ruk veranderd dus kraken helpt niet.
Klik om te vergroten...

Maar het verbieden voordat er een echte oplossing is, dat helpt wel? Dit is gewoon symptoom bestrijding en dat doen we maar al te graag. Maar het echte probleem te lijf gaan dat durven we niet.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#3
DrippTone zei:
Maar het verbieden voordat er een echte oplossing is, dat helpt wel? Dit is gewoon symptoom bestrijding en dat doen we maar al te graag. Maar het echte probleem te lijf gaan dat durven we niet.
Klik om te vergroten...
Niet de boel omdraaien; Kraken is namelijk symptoombestrijding.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#4
deadlock zei:
Niet de boel omdraaien; Kraken is namelijk symptoombestrijding.
Klik om te vergroten...

Punt blijft hetzelfde, het lost niks op.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#5
BlackRobBlunt zei:
deadlock zei:
Niet de boel omdraaien; Kraken is namelijk symptoombestrijding.
Klik om te vergroten...

Punt blijft hetzelfde, het lost niks op.
Klik om te vergroten...
Kraken ook niet.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lol, ik denk dat jij het omdraait. Andermans eigendom; afblijven.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als jullie het nou allebei weer omdraaien is het weer oké.
e
edwin__Lid
01-01-2024, 00:00
#8
En dat is het eeuwige discussie punt.

Mensen die het kunnen missen, zullen zich meer moeten inspannen voor de mensen die het nodig hebben. Doen ze dat niet, dan is er toch enig vorm van tegendruk nodig ? KRAKEN DUS! Dat antikraak is dweilen met de kraan open. Vooral zonder tegenpool.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#9
deadlock zei:
Lol, ik denk dat jij het omdraait. Andermans eigendom; afblijven.
Klik om te vergroten...

Krijgen we dat weer. Dat je ergens recht op hebt wil niet zeggen dat je dat recht ook verdient. Is dat duidelijke taal genoeg?


Als ik homo was zou ik je daten.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#10
DrippTone zei:
Krijgen we dat weer. Dat je ergens recht op hebt wil niet zeggen dat je dat recht ook verdient. Is dat duidelijke taal genoeg?
Klik om te vergroten...
Ja het is gewoon Nederlands dus duidelijk, maar dat betekent niet dat je gelijk hebt :tongueout:

Als ik homo was zou ik je daten.
Klik om te vergroten...
Waitwhut? :grin: Hoe dat zo :grin:
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nou, ik vat het in ieder geval op als een compliment hoor (y)
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#12
deadlock zei:
DrippTone zei:
Krijgen we dat weer. Dat je ergens recht op hebt wil niet zeggen dat je dat recht ook verdient. Is dat duidelijke taal genoeg?
Klik om te vergroten...
Ja het is gewoon Nederlands dus duidelijk, maar dat betekent niet dat je gelijk hebt. :tongueout:
Klik om te vergroten...

Dat klopt, maar ik heb daarin wel minstens net zoveel gelijk als jij dat hebt.

deadlock zei:
Waitwhut? :grin: Hoe dat zo :grin:
Klik om te vergroten...

Geen idee, ik ben geen homo dus zou ik ook niet weten waarom want het zal niet gebeuren.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bij deze was het dan ook zo bedoeld. :)
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
http://www.youtube.com/watch?v=7n5JV5NVlVg
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zazuu. zei:
http://www.youtube.com/watch?v=7n5JV5NVlVg
Klik om te vergroten...

Ik zit eraan te denken om ook met die demonstraties mee te doen. Toch belachelijk dat de politie zo fel reageerd.
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nog gegaan?

Was wel eventjes spannend daar, tering.
Er is iemand overigens zijn duim verloren toen er een paard op ging staan.

Die ME mannetjes houden wel van het gebruiken van die wapenstokken zeg. Om nog maar te zwijgen over de lui in burgerkleding (met lompere wapenstokken, viel me op) die nog wel eens achter een enkel persoon aangingen, vespreid door de stad. Werd wel heel erg close op een bepaald moment. Heb toen nog een willekeurige toeschouwer een flinke klap zien krijgen, o.a.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik snap de gedachte achter kraken wel; woning tekort en lege woningen. Maar ga je dan niet schrap zetten als je eruit wordt gekickt, dan ga je een beetje tegen je eigen idealen in.

Een deel van de krakers lieten zich wel kennen tijdens het protest. Al weet ik er niet alles vanaf hoe dat protest is verlopen.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#18
Petrovic zei:
Een deel van de krakers lieten zich wel kennen tijdens het protest. Al weet ik er niet alles vanaf hoe dat protest is verlopen.
Klik om te vergroten...

Ja jammer dat dit deel krakers bestaat. Geen goed woord voor over!
Ze waren denk ik uit op ruzie en bij deze hebben ze de ruiten ingegooid voor alle krakers. In de zin dat ze een foute naam krijgen,terwijl 95 procent van die dames en heren gewoon oke en relaxed is.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#19
Flameon zei:
Petrovic zei:
Een deel van de krakers lieten zich wel kennen tijdens het protest. Al weet ik er niet alles vanaf hoe dat protest is verlopen.
Klik om te vergroten...

Ja jammer dat dit deel krakers bestaat. Geen goed woord voor over!
Ze waren denk ik uit op ruzie en bij deze hebben ze de ruiten ingegooid voor alle krakers. In de zin dat ze een foute naam krijgen,terwijl 95 procent van die dames en heren gewoon oke en relaxed is.
Klik om te vergroten...

Behalve dat ze niet met hun poten van andermans spullen af kunnen blijven.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#20
tomz0r zei:
Flameon zei:
Petrovic zei:
Een deel van de krakers lieten zich wel kennen tijdens het protest. Al weet ik er niet alles vanaf hoe dat protest is verlopen.
Klik om te vergroten...

Ja jammer dat dit deel krakers bestaat. Geen goed woord voor over!
Ze waren denk ik uit op ruzie en bij deze hebben ze de ruiten ingegooid voor alle krakers. In de zin dat ze een foute naam krijgen,terwijl 95 procent van die dames en heren gewoon oke en relaxed is.
Klik om te vergroten...

Behalve dat ze niet met hun poten van andermans spullen af kunnen blijven.
Klik om te vergroten...

Het eeuwen oude 'argument' uit de handen van een idiote debiel. Kom een keer met iets anders, tegenover dit enkele argument welke overal gebruikt wordt zijn er tientallen tegen. Misschien moet je wout of politici worden tomz0r.

Ik vind 't schandalig dat er een grote groep mensen zijn, welke speculanten of huisjesmelkers genoemd worden, welke panden weg houden van mensen die leefruimte nodig hebben alleen om hun eigen bankrekening te spekken. Hier moet iets tegen gedaan worden, hier zijn de krakers voor. Dit is ook nodig sinds de gemeenten er niks tegen doen. Ook met het kraakverbod, waarmee er verder niks veranderd alleen dat kraken gecriminaliseerd is, wordt hier niks aan gedaan. Kraken houd de huizenprijzen laag, als je niet begrijpt hoe adviseer ik je jezelf in te lezen over wat kraken daadwerkelijk in hield en waarom het überhaupt gedoogd werd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...456789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."