#1
ik doe mijn best zei:Ik heb het idee dat veel krakers in groepen werken,en gewoon zitten uit te zoeken waar een pand op een a-locatie langer als een jaar leeg staat.Is kraken niet bedoeld voor iemand die geen woning kan krijgen op korte termijn en iets gaat kraken,dat die dan meteen onderdak heeft,ongeacht de locatie
Er zijn grotere kraakgroepen ja, en er zijn ook individuen die ook echt opzoek zijn naar woningen. De kraakgroepen doen dit vooral uit idealisme, omdat ze het verkeerd vinden dat er leegstand is. En hoe kan je beter je punt duidelijk maken dat leegstand verkeerd is, door een belangerijk gebouw wat al jaren leegstaat midden in een stad waar zoveel studenten nood hebben aan woonruimte? Daarom doen grote groepen krakers dat.
Plus een woning kraken gaat beter met een grote groep ivm de eerste periode doorkomen.