Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1e Kamer stemt in met kraakverbod

1e Kamer stemt in met kraakverbod

169 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#1
deadlock zei:
In sommige steden is het als starter tevens bijna onmogelijk om aan een huurhuis te komen door de lange wachtrijen.
Klik om te vergroten...
Volledig met je eens en de gemeentes doen er geen ruk aan. Ik heb het al eerder gezegd; Pak het systeem aan. In de tijden dat kraken mocht is er geen ruk veranderd dus kraken helpt niet.
Klik om te vergroten...

Maar het verbieden voordat er een echte oplossing is, dat helpt wel? Dit is gewoon symptoom bestrijding en dat doen we maar al te graag. Maar het echte probleem te lijf gaan dat durven we niet.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#2
DrippTone zei:
Maar het verbieden voordat er een echte oplossing is, dat helpt wel? Dit is gewoon symptoom bestrijding en dat doen we maar al te graag. Maar het echte probleem te lijf gaan dat durven we niet.
Klik om te vergroten...
Niet de boel omdraaien; Kraken is namelijk symptoombestrijding.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#3
deadlock zei:
Niet de boel omdraaien; Kraken is namelijk symptoombestrijding.
Klik om te vergroten...

Punt blijft hetzelfde, het lost niks op.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#4
BlackRobBlunt zei:
deadlock zei:
Niet de boel omdraaien; Kraken is namelijk symptoombestrijding.
Klik om te vergroten...

Punt blijft hetzelfde, het lost niks op.
Klik om te vergroten...
Kraken ook niet.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lol, ik denk dat jij het omdraait. Andermans eigendom; afblijven.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als jullie het nou allebei weer omdraaien is het weer oké.
e
edwin__Lid
01-01-2024, 00:00
#7
En dat is het eeuwige discussie punt.

Mensen die het kunnen missen, zullen zich meer moeten inspannen voor de mensen die het nodig hebben. Doen ze dat niet, dan is er toch enig vorm van tegendruk nodig ? KRAKEN DUS! Dat antikraak is dweilen met de kraan open. Vooral zonder tegenpool.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#8
deadlock zei:
Lol, ik denk dat jij het omdraait. Andermans eigendom; afblijven.
Klik om te vergroten...

Krijgen we dat weer. Dat je ergens recht op hebt wil niet zeggen dat je dat recht ook verdient. Is dat duidelijke taal genoeg?


Als ik homo was zou ik je daten.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#9
DrippTone zei:
Krijgen we dat weer. Dat je ergens recht op hebt wil niet zeggen dat je dat recht ook verdient. Is dat duidelijke taal genoeg?
Klik om te vergroten...
Ja het is gewoon Nederlands dus duidelijk, maar dat betekent niet dat je gelijk hebt :tongueout:

Als ik homo was zou ik je daten.
Klik om te vergroten...
Waitwhut? :grin: Hoe dat zo :grin:
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nou, ik vat het in ieder geval op als een compliment hoor (y)
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#11
deadlock zei:
DrippTone zei:
Krijgen we dat weer. Dat je ergens recht op hebt wil niet zeggen dat je dat recht ook verdient. Is dat duidelijke taal genoeg?
Klik om te vergroten...
Ja het is gewoon Nederlands dus duidelijk, maar dat betekent niet dat je gelijk hebt. :tongueout:
Klik om te vergroten...

Dat klopt, maar ik heb daarin wel minstens net zoveel gelijk als jij dat hebt.

deadlock zei:
Waitwhut? :grin: Hoe dat zo :grin:
Klik om te vergroten...

Geen idee, ik ben geen homo dus zou ik ook niet weten waarom want het zal niet gebeuren.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bij deze was het dan ook zo bedoeld. :)
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
http://www.youtube.com/watch?v=7n5JV5NVlVg
v
verneukeratiefLid
01-01-2024, 00:00
#14
Drientje zei:
Je zou het kunnen vergelijken met een fiets.

Ik heb een fiets die ik niet vaak gebruik en stel dat er een groot fietsen te kort zou zijn heb je nog steeds niet het recht om mijn fiets ongevraagd te gaan gebruiken omdat jij vind dat die fiets 90% van de tijd toch ongebruikt in het fietsenrek staat.
Klik om te vergroten...

Makkelijk praten als het een ouwe fiets is.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#15
Drientje zei:
Je zou het kunnen vergelijken met een fiets.

Ik heb een fiets die ik niet vaak gebruik en stel dat er een groot fietsen te kort zou zijn heb je nog steeds niet het recht om mijn fiets ongevraagd te gaan gebruiken omdat jij vind dat die fiets 90% van de tijd toch ongebruikt in het fietsenrek staat.
Klik om te vergroten...

Een fundamenteel verschil: Een dak boven je hoofd is een grondrecht, een fiets niet.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#16
TeKNoZem zei:
Een fundamenteel verschil: Een dak boven je hoofd is een grondrecht, een fiets niet.
Klik om te vergroten...

QFT :rock:

Dat fukkin eeuwige "jaar niet gebruikte fiets/auto" argument.....*zucht*

Allemaal langharig werkschuw tuig is het, toch? :rolleyes:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het blijft makkelijk praten voor mensen die onderdak hebben..
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dreuge zei:
Het blijft makkelijk praten voor mensen die onderdak hebben..
Klik om te vergroten...

Het leuke in Nederland is dat iedereen de gelegenheid heeft onderdak te krijgen.
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#19
TeKNoZem zei:
Drientje zei:
Je zou het kunnen vergelijken met een fiets.

Ik heb een fiets die ik niet vaak gebruik en stel dat er een groot fietsen te kort zou zijn heb je nog steeds niet het recht om mijn fiets ongevraagd te gaan gebruiken omdat jij vind dat die fiets 90% van de tijd toch ongebruikt in het fietsenrek staat.
Klik om te vergroten...

Een fundamenteel verschil: Een dak boven je hoofd is een grondrecht, een fiets niet.
Klik om te vergroten...

Amen!
Je kan mij niet vertellen dat het leegstaan van een pand hetzelfde is als een fiets die niet gebruikt wordt. Een fiets is, in tegenstelling tot een dak boven je hoofd, GEEN primaire levensbehoefte.

Tevens zijn er kloothommels die bewust woonruimte van de markt afhouden, oftewel speculanten. Geef deze gerust vrij baan hoor, laat ze maar verder gaan met vieze praktijken zoals woonruimte die nodig is achterhouden totdat ze er zoveel mogelijk winst uit kunnen slaan... ten koste van woningzoekenden.

Je zou kunnen zeggen dat krakers zelf woonruimte van de huizenmarkt afhouden, maar in hoeverre is dat waar als een pand al een jaar lang onverkocht is? Als het al 5 jaar leeg staat? Als het om kantoorruimte (waar een overschot aan is) gaat? Als het om een slooppand gaat terwijl er geen geld is om het te slopen en een gepland project uit te voeren?

Er werd door meerdere politieke partijen gezegd dat het kraakverbod hand in hand zou moeten gaan met de invoering oplossingen tegen leegstand. Nu het kraakverbod er is, waar blijven dan de oplossingen? :kots:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#20
OnderDeEik zei:
TeKNoZem zei:
Drientje zei:
Je zou het kunnen vergelijken met een fiets.

Ik heb een fiets die ik niet vaak gebruik en stel dat er een groot fietsen te kort zou zijn heb je nog steeds niet het recht om mijn fiets ongevraagd te gaan gebruiken omdat jij vind dat die fiets 90% van de tijd toch ongebruikt in het fietsenrek staat.
Klik om te vergroten...

Een fundamenteel verschil: Een dak boven je hoofd is een grondrecht, een fiets niet.
Klik om te vergroten...

Amen!
Je kan mij niet vertellen dat het leegstaan van een pand hetzelfde is als een fiets die niet gebruikt wordt. Een fiets is, in tegenstelling tot een dak boven je hoofd, GEEN primaire levensbehoefte.

Tevens zijn er kloothommels die bewust woonruimte van de markt afhouden, oftewel speculanten. Geef deze gerust vrij baan hoor, laat ze maar verder gaan met vieze praktijken zoals woonruimte die nodig is achterhouden totdat ze er zoveel mogelijk winst uit kunnen slaan... ten koste van woningzoekenden.

Je zou kunnen zeggen dat krakers zelf woonruimte van de huizenmarkt afhouden, maar in hoeverre is dat waar als een pand al een jaar lang onverkocht is? Als het al 5 jaar leeg staat? Als het om kantoorruimte (waar een overschot aan is) gaat? Als het om een slooppand gaat terwijl er geen geld is om het te slopen en een gepland project uit te voeren?

Er werd door meerdere politieke partijen gezegd dat het kraakverbod hand in hand zou moeten gaan met de invoering oplossingen tegen leegstand. Nu het kraakverbod er is, waar blijven dan de oplossingen? :kots:
Klik om te vergroten...

Jij denkt dat krakers alleen maar onnodige panden kraken. Dat klinkt allemaal leuk en aardig maar in de praktijk blijkt wel anders. Daarnaast maak jij het probleem natuurlijk erger dan het is, en zijn krakers vaak helemaal geen kansarme mensen maar gewoon luie mensen en kunnen ze zich gewoon een woning veroorloven als ze van hun luie reet af komen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."