Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1e Kamer stemt in met kraakverbod

1e Kamer stemt in met kraakverbod

169 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Chris Pontius zei:
TeKNoZem zei:
En vanuit een onderzoek wel? Dat is over het algemeen nog altijd een moment opname vanuit persoonlijke opvattingen van een wel dan niet te vertrouwen persoon of personen. Het is altijd ook nog maar de vraag of de mensen die onderzocht werden wel of niet te vertrouwen waren. Elk cijfer komt van een mens af en is zo betrouwbaar als de mens zelf. Welke over het algemeen, zoals welbekend, niet te vertrouwen is. Menig onderzoeker spreekt overigens niet uit ervaring maar uit rapportages, bij deze vertrouw ik meer op m'n ervaring dan op iemand z'n bevindingen.
Klik om te vergroten...

Jij gaat nu uit van 1 onderzoeksvorm; je kunt op zoveel manieren onderzoek doen.
Zelfreportage op jouw manier is in ieder geval niet bruikbaar in een discussie. Als ik over een fatsoenlijk onderzoek praat, praat ik uiteraard over een valide/objectief onderzoek.
Zonder zo'n onderzoek kun je beter niet over cijfers beginnen.

@ vode...

:rolleyes: natuurlijk.
Klik om te vergroten...

Vode heeft bij deze gelijk. Er is geen manier om hier harde cijfers achter te plakken. Simpelweg omdat niet elke kraak bekend is, de hoeveelheid krakers vooralsnog onbekend blijft, en niet elk kraak 'incidentje' in een rapport komt. Verder werd mij volgens mij nog altijd om cijfers of een mogelijke schatting gevraagd, iets welke ik heb gegeven.

Bovendien was de betreffende reactie niet jegens jou bedoeld, en heb je zelf ook vrij weinig in de discussie te brengen. Bij deze heb je dus dit thread voor een deel offtopic gemaakt en ben je hier zelf fout in. Als mod hoor je hier toch echt boven te staan.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja joh! Wist je, 90% van de statistieken kloppen niet! Zelfs 'officiële'!! Je kan ze op zoveel manieren interpreteren. :rolleyes:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
TeKNoZem zei:
Vode heeft bij deze gelijk. Er is geen manier om hier harde cijfers achter te plakken. Simpelweg omdat niet elke kraak bekend is, de hoeveelheid krakers vooralsnog onbekend blijft, en niet elk kraak 'incidentje' in een rapport komt. Verder werd mij volgens mij nog altijd om cijfers of een mogelijke schatting gevraagd, iets welke ik heb gegeven.
Klik om te vergroten...

No shit, daarom zeg ik ook dat je geen cijfers moet verzinnen en alleen cijfers uit een valide onderzoek moet gebruiken. In deze situatie zijn er volgens mij geen valide onderzoeken (Ik heb niet de moeite gedaan om te kijken) en dus moeten we die cijfers vergeten.

TeKNoZem zei:
Bovendien was de betreffende reactie niet jegens jou bedoeld, en heb je zelf ook vrij weinig in de discussie te brengen.
Klik om te vergroten...

Dus? Ik haak gewoon in op een gedeelte omdat er in mijn ogen valse argumenten worden gegeven.

TeKNoZem zei:
Bij deze heb je dus dit thread voor een deel offtopic gemaakt en ben je hier zelf fout in. Als mod hoor je hier toch echt boven te staan.
Klik om te vergroten...

Dit gaat nog steeds over de kraak-discussie?

TeKNoZem zei:
Als mod hoor je hier toch echt boven te staan.
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:


@ Vode

Lees eens; ik heb het over valide/objectieve onderzoeken.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zelfs dan.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#5
TeKNoZem zei:
Als mod hoor je hier toch echt boven te staan.
Klik om te vergroten...

Haha, dat zou nog eens wereldnieuws zijn. :grin:
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#6
Chris Pontius zei:
TeKNoZem zei:
Vode heeft bij deze gelijk. Er is geen manier om hier harde cijfers achter te plakken. Simpelweg omdat niet elke kraak bekend is, de hoeveelheid krakers vooralsnog onbekend blijft, en niet elk kraak 'incidentje' in een rapport komt. Verder werd mij volgens mij nog altijd om cijfers of een mogelijke schatting gevraagd, iets welke ik heb gegeven.
Klik om te vergroten...

No shit, daarom zeg ik ook dat je geen cijfers moet verzinnen en alleen cijfers uit een valide onderzoek moet gebruiken. In deze situatie zijn er volgens mij geen valide onderzoeken (Ik heb niet de moeite gedaan om te kijken) en dus moeten we die cijfers vergeten.

Als je mij post leest zie je dat ik het over een mogelijke schatting heb. Die heb ik gepost gebaseerd op persoonlijke bevindingen. Ik zie hier niks fout aan wanneer het aan mij gevraagd wordt.

TeKNoZem zei:
Bovendien was de betreffende reactie niet jegens jou bedoeld, en heb je zelf ook vrij weinig in de discussie te brengen.
Klik om te vergroten...

Dus? Ik haak gewoon in op een gedeelte omdat er in mijn ogen valse argumenten worden gegeven.

Ik heb geen valse argumenten gegeven, ik heb een mogelijke schatting gemaakt van het aantal goede krakers tegenover de vaak in media voorkomende slechte.


TeKNoZem zei:
Bij deze heb je dus dit thread voor een deel offtopic gemaakt en ben je hier zelf fout in. Als mod hoor je hier toch echt boven te staan.
Klik om te vergroten...

Dit gaat nog steeds over de kraak-discussie?

Nee, het gaat nu over de nummers die ik genoemd heb en het is veranderd in een discussie over het schatten van getallen welke volgens jou onredelijk is. elk onderzoek is nog altijd een schatting, geen harde cijfers.

TeKNoZem zei:
Als mod hoor je hier toch echt boven te staan.
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:

Geef me eens ongelijk.

@ Vode

Lees eens; ik heb het over valide/objectieve onderzoeken.
Klik om te vergroten...



vode zei:
Ja joh! Wist je, 90% van de statistieken kloppen niet! Zelfs 'officiële'!! Je kan ze op zoveel manieren interpreteren. :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Het leuke van de officiële statistieken vind ik nog altijd dat 't gebaseerd wordt op zo'n kleine groep van 1000 personen. hoe dit überhaupt als een accuraat getal gezien kan worden als je denkt dat ons klein landje al meer dan 15 miljoen mensen bevat is onbegrijpelijk.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#7
Onderzoeken zeggen vele malen meer dan persoonlijke indrukken.
Bovendien is dat wat teknozem bedoelt (met 1000 personen) een steekproef, en worden die meestal niet toegepast in maatschappelijke situaties, tenzij er een overtuigende meerderheid uit blijkt die de hypothese sterkt of juist ontkracht. Bovendien zeg jij dat jouw persoonlijke indruk valide is, maar kom je nog lang niet aan de 1000. En dan een groot deel waarschijnlijk ook niet neutraal, maar vooral uit jouw persoonlijke omgeving. Absoluut niet noemenswaardig dus. Zeker niet als je het durft om een onderzoek in twijfel te stellen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
TeKNoZem zei:
Als mod hoor je hier toch echt boven te staan.
Klik om te vergroten...
Ook wel bekend als: "Sorry, je hebt gelijk."
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#9
tomz0r zei:
Onderzoeken zeggen vele malen meer dan persoonlijke indrukken.
Klik om te vergroten...

En waar haal jij je gespreksstof vandaan? Waar zijn die onderzoeken?
Sowieso vraag ik me sterk af hoeveel ervaring jij hebt met krakers.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#10
tomz0r zei:
Onderzoeken zeggen vele malen meer dan persoonlijke indrukken.
Klik om te vergroten...

Het is mij al lang duidelijk dat een persoonlijke schatting minder draagvlak heeft dan een onderzoek, maar een onderzoek is er niet dus moet ik wel geschatte cijfers geven welke uit eigen ervaring komen. Mij hier op afrekenen getuigd van jou eigen incompetentie om een discussie te voeren.


...maar dat is niks nieuws.

Exceptional Insight zei:
TeKNoZem zei:
Als mod hoor je hier toch echt boven te staan.
Klik om te vergroten...
Ook wel bekend als: "Sorry, je hebt gelijk."
Klik om te vergroten...

Uhh.. Nou nee. Ik denk dat je het toch echt aan het verkeerde eind hebt hier EI.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."