Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRadeloze ouders: ‘Verbied 3-MMC per direct!’

Radeloze ouders: ‘Verbied 3-MMC per direct!’

125 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#1
ketakoekjes zei:
Wiet is ons al gelukt dus de rest moet ook kunnen.
Klik om te vergroten...
Nee, weed is illegaal in Nederland. En het gedoogdbeleid is enkel achteruitgegaan sinds de invoer.
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dropje zei:
Ik heb sowieso het idee dat media misbruikt voor wetsvoorstellen en beleid.
Klik om te vergroten...
Media draait meer om schokkende verhalen en dramatische gebeurtenissen te verkopen dan daadwerkelijk cijfers en tabellen laten zien tegenwoordig. Hierdoor raakt de gemiddelde onschuldige burger die elke dag om 20:00 uur het journaal kijkt in verwarring en vraagt zich af of de overheid wel genoeg doet om dit kwaad te bestrijden.

Dit is hoe de verkeerde mensen de politiek binnendringen, ze spelen in op deze denkbeeldige problemen en winnen stemmen doordat ze dan ook nog eens beloven ze op te lossen met waanzinnige plannen die niet helpen.
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Cerberus zei:
Nee, weed is illegaal in Nederland. En het gedoogdbeleid is enkel achteruitgegaan sinds de invoer.
Klik om te vergroten...
Ach, dit vergeet ik altijd sinds ik niet in Nederland woon, zal even mijn comment bewerken. Inderdaad niet een strak beleid want als ik mij niet vergis zijn coffeeshops wel legaal maar wat binnenkomt via de achterdeur niet.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Klopt. Er worden dus wel degelijk mensen benadeeld en veroordeeld door de illegaliteit van weed in Nederland.
Voor mij is legaal dat je het zelf mag kweken/fabriceren, doorgeven/doorverkopen, kopen, bezitten, gebruiken, ...
D
DropjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Cerberus zei:
Kwamen ze dan met goeie argumenten? Anders is het gemakkelijk dit soort mensen met hun mond vol tanden te zetten.
Klik om te vergroten...
Oh nee. Wat ik er nog van weet was dat ze kwamen met argumenten als: "Ik kan gewoon stoppen met alcohol als ik dat wil, alcohol is niet verslavend en alle harddrugs zijn verslavend, ergo alcohol is geen harddrug". Dus ik weer vertellen dat er echt veel mensen wel degelijk verslaafd zijn aan alcohol, mja hij zei dat het in verhouding wel meeviel, dus ik weer met cijfers komen.
Of "ik zie mijn kinderen liever aan een paar bier dan xtc". Allemaal van dat soort gevoelsargumenten. Ik heb gezegd dat het onzin argumenten zijn, waarop zij mijn argumenten (verslaving- en ziekenhuis cijfers door alcohol, die bekende tabel van de schakelijkheid van psychoactieve stoffen, etc) als te eenvoudig bekeken bestempelden, zucht.

Lang verhaal kort we waren dronken en hadden besloten dat we de avond gezellig wilde houden en erover opgehouden zijn.
Soms kun je aanvoelen dat het geen zin heeft om een discussie te voeren met iemand die er toch niet voor open staat, en mijn doel van de avond was gelukt. Ze waren opgehouden met zeuren over gebruikers.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja wel. De meeste mensen kunnen niet van gedacht veranderen met argumenten, maar zijn kuddebeesten. Nu heb je al een zaadje geplant bij hen. Als ze verder in hun leven weer geconfronteerd worden met dat feit dat andere drugs niet gevaarlijker zijn, gaan ze zich jou herinneren, en zo beetje per beetje beseffen dat andere drugs niet gevaarlijker zijn.
D
DropjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik hoop het :)
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Cerberus zei:
Dan hoop ik dat de theorieën van gedeeld bewustzijn kloppen, zodat ik kan zeggen dat "ik" het meemaak 🤣
Klik om te vergroten...

Ja en dat we nog even kunnen terugkijken op 2020 en lachen met alle zooi die er toen de revue voorbij kwam 😅.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Cerberus zei:
Ik verlang tot de dag dat het niet meer genormaliseerd is om elkaar "dingen te verbieden", als die dag er ooit zal komen.
Klik om te vergroten...

Welcome in the year 22568 🤔.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dan hoop ik dat de theorieën van gedeeld bewustzijn kloppen, zodat ik kan zeggen dat "ik" het meemaak 🤣
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Het negatieve zelfbeeld komt doorgaans eerst, dan gaan mensen drugs nemen, waardoor ze hun negatieve zelfbeeld even vergeten, maar als ze nuchter worden krijgen ze last het besef dat het genot alleen werd opgewekt dankzijn de middelen, wat weer een bevestiging is van het negatieve zelfbeeld.

Daarbij is het negatieve zelfbeeld niet per se onzeker zijn; dat is wat anders. Maar meer een soort containerbegrip voor trauma wat elk mens kan oplopen tijdens zijn/haar leven in verschillende mate van ernstigheid.
Klik om te vergroten...
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#12
Totaal verbod helpt niet, maar dit moet gereguleerd worden. Dit zo vrij kopen is niet goed. Het word in twijfelachtige omstandigheden gemaakt, ze weten nauwelijks wat die middelen kunnen aanrichten en vooral jonge mensen die de gevolgen ervan niet kunnen inschatten. Ik vind het maar linke soep dat je met een paar muisklikken middelen zoals clonazolam kunt bestellen.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik niet. Iedereen vrij in zijn eigen keuzes. Waarom zouden zij die er wel mee overweg kunnen moeten boeten voor zij die het niet kunnen?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Cerberus zei:
Ik niet. Iedereen vrij in zijn eigen keuzes. Waarom zouden zij die er wel mee overweg kunnen moeten boeten voor zij die het niet kunnen?
Klik om te vergroten...
Cocaïne is waarschijnlijk ook niet verboden geweest omdat iedereen er verstandig mee omkom. Eerder door de negativiteit errond. Net zoals met 3mmc.

My2cents.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik hou van experimenteren met drugs en 3mmc komt niet eens op mijn lijstje voor.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat over gedramatiseerd is dit zeg. Als de beste cocaïne of heroïne had gebruikt hadden ze net zo gedramatiseerd gereageerd naar Dhr Blokhuis?
Sterker nog, de designer drugs was hier niet eens het probleem (vermoedelijk) maar overduidelijk het: “Gerjan kampte al geruime tijd met psychische problemen en werd meerdere keren opgenomen”
Lekker makkelijk, zijn toestand en dood gebruiken om tegen 3-MMC te keren.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#17
Alles waar de DEA geen vinger in de pap heeft en geen geld aan verdient zoals marijuana en kratom, wordt als zeer gevaarlijk bestempeld ...
Mag ik als ervaringsdeskundige Even melden dat ik ( chronische pijn en moe ) tot oktober kapot was, depressief, beroerd . Omdat ik de dosis moest verhogen en anti depressiva moest nemen.

Weigerde ik. Na 3 weken alles lezen. Lid van kratom united , hulp gevraagd en slik ik geen tramadol meer . Enkel green Malay tea. Ik heb weer plezier , geen afkick proces . Helder hoofd. Minder pijn, meer actief . ( rustig opbouwen na 6 jaar plat )
Wil ik eens een avond licht trippen en me super voelen neem ik een beetje 3MMC. Met Etizolam. Geen drank meer voor mij ( drank is een Trigger voor mijn PTSS) ik rook niet.

Dus dit is mijn avondje . Lekker omfreubelen en schrijven en tekenen . Kratom heeft mijn leven gered . En nu experimenteer is wat , volg jullie ervaringen en heb alles ook onder controle en dat is heerlijk. ( 5jR gedronken korte periodes periodes uit angst verdriet en schaamte )
Nooit meer . Deze avondjes zijn van mij, en laden me juist weer op.
ik hoop dat t nog een tijdje legaal blijft , mijn PTSS is minder ook. Rust in hetkoppie, ( kratom is wel Een opiaat, maar plantaardig . Ik leef weer , ondanks de pijn nog . Maar ik doe weer dingen en heb weer meer contact met vrienden .
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#18
Samantha1980 zei:
Alles waar de DEA geen vinger in de pap heeft en geen geld aan verdient zoals marijuana en kratom, wordt als zeer gevaarlijk bestempeld ...
Mag ik als ervaringsdeskundige Even melden dat ik ( chronische pijn en moe ) tot oktober kapot was, depressief, beroerd . Omdat ik de dosis moest verhogen en anti depressiva moest nemen.

Weigerde ik. Na 3 weken alles lezen. Lid van kratom united , hulp gevraagd en slik ik geen tramadol meer . Enkel green Malay tea. Ik heb weer plezier , geen afkick proces . Helder hoofd. Minder pijn, meer actief . ( rustig opbouwen na 6 jaar plat )
Wil ik eens een avond licht trippen en me super voelen neem ik een beetje 3MMC. Met Etizolam. Geen drank meer voor mij ( drank is een Trigger voor mijn PTSS) ik rook niet.

Dus dit is mijn avondje . Lekker omfreubelen en schrijven en tekenen . Kratom heeft mijn leven gered . En nu experimenteer is wat , volg jullie ervaringen en heb alles ook onder controle en dat is heerlijk. ( 5jR gedronken korte periodes periodes uit angst verdriet en schaamte )
Nooit meer . Deze avondjes zijn van mij, en laden me juist weer op.
ik hoop dat t nog een tijdje legaal blijft , mijn PTSS is minder ook. Rust in hetkoppie, ( kratom is wel Een opiaat, maar plantaardig . Ik leef weer , ondanks de pijn nog . Maar ik doe weer dingen en heb weer meer contact met vrienden .
Klik om te vergroten...

Goed dat kratom jou helpt. Lijkt me wel dat je helemaal offtopic gaat...
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#19
🐺PsyTekz zei:
Goed dat kratom jou helpt. Lijkt me wel dat je helemaal offtopic gaat...
Klik om te vergroten...
Iets met ADD hoofd 😅🤯🤔
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Je kunt je als ouder ook afvragen of je wel echt een band met je kind hebt, indien het zover komt. Vaak wordt je niet zomaar verslaafd en is er veel pijn in het spel.

Als de betreffende persoon geen "legale" drugs kon krijgen dan was hij echt wel overgestapt op speed, coke of heroïne.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."