Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRadeloze ouders: ‘Verbied 3-MMC per direct!’

Radeloze ouders: ‘Verbied 3-MMC per direct!’

125 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kwatzakottel zei:
Nee, ik schrijf juist dat ze alcohol gebruiken omdat dat 'cultuur' is - het is dus helemaal geen bewuste keuze zoals jij stelt maar copy paste gedrag zoals
99% van het gedrag van de mensaap.
Klik om te vergroten...
Natuurlijk is dat ook wel zo. Onze cultuur moedigt onbewust gedrag aan.

Maar wat ik hier al de hele tijd probeer te zeggen, is dat we het ergens achter in ons achterhoofd wel weten wanneer we echt destructief bezig zijn. We wíllen het alleen niet weten. Dat is vaak juist nog een extra reden om te misbruiken. Dat mensen dom gedrag vertonen betekent niet per se dat ze dom zijn.

Maar jij blijft het maar over mensapen hebben, dus het lijkt erop dat jij dat anders ziet(?)
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Natuurlijk is dat ook wel zo. Onze cultuur moedigt onbewust gedrag aan.

Maar wat ik hier al de hele tijd probeer te zeggen, is dat we het ergens achter in ons achterhoofd wel weten wanneer we echt destructief bezig zijn. We wíllen het alleen niet weten. Dat is vaak juist nog een extra reden om te misbruiken. Dat mensen dom gedrag vertonen betekent niet per se dat ze dom zijn.

Maar jij blijft het maar over mensapen hebben, dus het lijkt erop dat jij dat anders ziet(?)
Klik om te vergroten...
Heb je iets tegen je eigen soort? Of geloof je niet dat de mensaap bestaat? Homo Sapiens, vriend, dat zijn wij. Of vind je dieren dom?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kwatzakottel zei:
Heb je iets tegen je eigen soort? Of geloof je niet dat de mensaap bestaat? Homo Sapiens, vriend, dat zijn wij. Of vind je dieren dom?
Klik om te vergroten...
De manier waarop je het steeds zegt komt gewoon bitter en denigrerend over. Die domme mensapen... Waarom niet gewoon mensen?

Maar ik houd nog liever @Eik zijn signature aan wat betreft wat wij zijn:

"We are not human beings having a spiritual experience. We are spiritual beings having a human experience."

Zie je jezelf als dat in plaats van zo'n "domme mensaap", dan geef je jezelf al wat meer credit. En het is nog eens waar ook.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
De manier waarop je het steeds zegt komt gewoon bitter en denigrerend over. Die domme mensapen... Waarom niet gewoon mensen?
Klik om te vergroten...
Ah, de befaamde toontjespolitie. De manier waarop je het zegt! En natuurlijk weet jij die vlekkeloos te duiden, als
leesagent. Maar ik vind het gewoon handig de mens er af en toe eens op te wijzen dat ze gewoon dieren zijn.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Was niet zo moeilijk hoor om dat aan te voelen. Straalt van je posts af. Tenminste, hier in dit topic.

Mensen die in onbewust gedrag en verslaving vervallen erop wijzen dat ze gewoon dieren zijn... Klinkt voor mij bijna als een aanmoediging voor dat gedrag. Ja, we zijn dieren maar we zijn ook meer dan dat. Of in ieder geval, we hebben de potentie meer dan dat te worden, door ons zelfbewustzijn en geweten.

Ken je de Hindu godheid Hanuman? De mensaap die het heilige in zichzelf (Shiva en Shakti in zijn hart) ontdekt en het dierlijke ontstijgt. Ja, we zijn mensapen, maar we zijn ook veel meer dan dat.
Klik om te vergroten...
Zijn we meer dan alleen maar dieren? Hoera! En je hebt er nog een plaatje bij weten vinden van een heilig aapje. Het dierlijke ontstijgen! We zijn veel meer dan dieren! Goed, we hebben weer genoeg dierenhaterpraat voor de rest van het jaar weten inslaan van mijnheer de straaltjeslezer.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kwatzakottel zei:
Zijn we meer dan alleen maar dieren? Hoera! En je hebt er nog een plaatje bij weten vinden van een heilig aapje. Het dierlijke ontstijgen! We zijn veel meer dan dieren! Goed, we hebben weer genoeg dierenhaterpraat voor de rest van het jaar weten inslaan van mijnheer de straaltjeslezer.
Klik om te vergroten...
Jouw straaltjes branden mijn scherm door joh...

Nee maar serieus, ook jij bent een heilig aapje. :blush: En niets tegen dieren hè. Dieren zijn ook veel meer dan dieren. :wink:

Zit ook maar een beetje te jennen nu. No hard feelings hoop ik?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."