Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRadeloze ouders: ‘Verbied 3-MMC per direct!’

Radeloze ouders: ‘Verbied 3-MMC per direct!’

125 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja wel. De meeste mensen kunnen niet van gedacht veranderen met argumenten, maar zijn kuddebeesten. Nu heb je al een zaadje geplant bij hen. Als ze verder in hun leven weer geconfronteerd worden met dat feit dat andere drugs niet gevaarlijker zijn, gaan ze zich jou herinneren, en zo beetje per beetje beseffen dat andere drugs niet gevaarlijker zijn.
D
DropjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik hoop het :)
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Cerberus zei:
Dan hoop ik dat de theorieën van gedeeld bewustzijn kloppen, zodat ik kan zeggen dat "ik" het meemaak 🤣
Klik om te vergroten...

Ja en dat we nog even kunnen terugkijken op 2020 en lachen met alle zooi die er toen de revue voorbij kwam 😅.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Cerberus zei:
Ik verlang tot de dag dat het niet meer genormaliseerd is om elkaar "dingen te verbieden", als die dag er ooit zal komen.
Klik om te vergroten...

Welcome in the year 22568 🤔.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dan hoop ik dat de theorieën van gedeeld bewustzijn kloppen, zodat ik kan zeggen dat "ik" het meemaak 🤣
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Het negatieve zelfbeeld komt doorgaans eerst, dan gaan mensen drugs nemen, waardoor ze hun negatieve zelfbeeld even vergeten, maar als ze nuchter worden krijgen ze last het besef dat het genot alleen werd opgewekt dankzijn de middelen, wat weer een bevestiging is van het negatieve zelfbeeld.

Daarbij is het negatieve zelfbeeld niet per se onzeker zijn; dat is wat anders. Maar meer een soort containerbegrip voor trauma wat elk mens kan oplopen tijdens zijn/haar leven in verschillende mate van ernstigheid.
Klik om te vergroten...
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#7
Totaal verbod helpt niet, maar dit moet gereguleerd worden. Dit zo vrij kopen is niet goed. Het word in twijfelachtige omstandigheden gemaakt, ze weten nauwelijks wat die middelen kunnen aanrichten en vooral jonge mensen die de gevolgen ervan niet kunnen inschatten. Ik vind het maar linke soep dat je met een paar muisklikken middelen zoals clonazolam kunt bestellen.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik niet. Iedereen vrij in zijn eigen keuzes. Waarom zouden zij die er wel mee overweg kunnen moeten boeten voor zij die het niet kunnen?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Cerberus zei:
Ik niet. Iedereen vrij in zijn eigen keuzes. Waarom zouden zij die er wel mee overweg kunnen moeten boeten voor zij die het niet kunnen?
Klik om te vergroten...
Cocaïne is waarschijnlijk ook niet verboden geweest omdat iedereen er verstandig mee omkom. Eerder door de negativiteit errond. Net zoals met 3mmc.

My2cents.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik hou van experimenteren met drugs en 3mmc komt niet eens op mijn lijstje voor.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat over gedramatiseerd is dit zeg. Als de beste cocaïne of heroïne had gebruikt hadden ze net zo gedramatiseerd gereageerd naar Dhr Blokhuis?
Sterker nog, de designer drugs was hier niet eens het probleem (vermoedelijk) maar overduidelijk het: “Gerjan kampte al geruime tijd met psychische problemen en werd meerdere keren opgenomen”
Lekker makkelijk, zijn toestand en dood gebruiken om tegen 3-MMC te keren.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alles waar de DEA geen vinger in de pap heeft en geen geld aan verdient zoals marijuana en kratom, wordt als zeer gevaarlijk bestempeld ...
Mag ik als ervaringsdeskundige Even melden dat ik ( chronische pijn en moe ) tot oktober kapot was, depressief, beroerd . Omdat ik de dosis moest verhogen en anti depressiva moest nemen.

Weigerde ik. Na 3 weken alles lezen. Lid van kratom united , hulp gevraagd en slik ik geen tramadol meer . Enkel green Malay tea. Ik heb weer plezier , geen afkick proces . Helder hoofd. Minder pijn, meer actief . ( rustig opbouwen na 6 jaar plat )
Wil ik eens een avond licht trippen en me super voelen neem ik een beetje 3MMC. Met Etizolam. Geen drank meer voor mij ( drank is een Trigger voor mijn PTSS) ik rook niet.

Dus dit is mijn avondje . Lekker omfreubelen en schrijven en tekenen . Kratom heeft mijn leven gered . En nu experimenteer is wat , volg jullie ervaringen en heb alles ook onder controle en dat is heerlijk. ( 5jR gedronken korte periodes periodes uit angst verdriet en schaamte )
Nooit meer . Deze avondjes zijn van mij, en laden me juist weer op.
ik hoop dat t nog een tijdje legaal blijft , mijn PTSS is minder ook. Rust in hetkoppie, ( kratom is wel Een opiaat, maar plantaardig . Ik leef weer , ondanks de pijn nog . Maar ik doe weer dingen en heb weer meer contact met vrienden .
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Samantha1980 zei:
Alles waar de DEA geen vinger in de pap heeft en geen geld aan verdient zoals marijuana en kratom, wordt als zeer gevaarlijk bestempeld ...
Mag ik als ervaringsdeskundige Even melden dat ik ( chronische pijn en moe ) tot oktober kapot was, depressief, beroerd . Omdat ik de dosis moest verhogen en anti depressiva moest nemen.

Weigerde ik. Na 3 weken alles lezen. Lid van kratom united , hulp gevraagd en slik ik geen tramadol meer . Enkel green Malay tea. Ik heb weer plezier , geen afkick proces . Helder hoofd. Minder pijn, meer actief . ( rustig opbouwen na 6 jaar plat )
Wil ik eens een avond licht trippen en me super voelen neem ik een beetje 3MMC. Met Etizolam. Geen drank meer voor mij ( drank is een Trigger voor mijn PTSS) ik rook niet.

Dus dit is mijn avondje . Lekker omfreubelen en schrijven en tekenen . Kratom heeft mijn leven gered . En nu experimenteer is wat , volg jullie ervaringen en heb alles ook onder controle en dat is heerlijk. ( 5jR gedronken korte periodes periodes uit angst verdriet en schaamte )
Nooit meer . Deze avondjes zijn van mij, en laden me juist weer op.
ik hoop dat t nog een tijdje legaal blijft , mijn PTSS is minder ook. Rust in hetkoppie, ( kratom is wel Een opiaat, maar plantaardig . Ik leef weer , ondanks de pijn nog . Maar ik doe weer dingen en heb weer meer contact met vrienden .
Klik om te vergroten...

Goed dat kratom jou helpt. Lijkt me wel dat je helemaal offtopic gaat...
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#14
🐺PsyTekz zei:
Goed dat kratom jou helpt. Lijkt me wel dat je helemaal offtopic gaat...
Klik om te vergroten...
Iets met ADD hoofd 😅🤯🤔
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Om even terug te komen naar het bier/drank kopen. Hoe groot speelt de rol van geheugen daarin?
Klik om te vergroten...
Nee, de vraag is hier een andere: waarom drank? En niet bijv vliegenzwam, of psilocybine. En dan ligt het antwoord helemaal niet in 'bewuste keuze' maar in 'mensaap doet wat cultuurtje opdraagt'. Dat weet jij denk ik ook wel. Maar daarna, als de verslaving heeft ingezet, dan gaat in jouw geest 'de bewuste keuze' een rol spelen. Kwa? Een bewuste keuze om te stoppen, maar je hebt toch helemaal geen keuze? Het is toch stoppen of vernietigd worden? Dus het is allemaal een wassen neus, die bewuste macht van jou, aapjes apen apen na, en ook daarna is er geen keuze, hup nog een keer op de VVD stemmen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kwatzakottel zei:
Nee, de vraag is hier een andere: waarom drank? En niet bijv vliegenzwam, of psilocybine. En dan ligt het antwoord helemaal niet in 'bewuste keuze' maar in 'mensaap doet wat cultuurtje opdraagt'. Dat weet jij denk ik ook wel. Maar daarna, als de verslaving heeft ingezet, dan gaat in jouw geest 'de bewuste keuze' een rol spelen. Kwa? Een bewuste keuze om te stoppen, maar je hebt toch helemaal geen keuze? Het is toch stoppen of vernietigd worden? Dus het is allemaal een wassen neus, die bewuste macht van jou, aapjes apen apen na, en ook daarna is er geen keuze, hup nog een keer op de VVD stemmen.
Klik om te vergroten...
Yeah right, als de paddo's naast de champignons in de supermarkt lagen gingen mensen daar massaal aan zoals ze nu met drank doen. Geloof je het zelf?

Drank wordt gekocht omdat mensen dat effect willen: snelle verdoving/onderdrukking van stress/pijn, meer "sociaal" worden.

Natuurlijk heb je een keuze, houdt iemand je onder schot of zo? Maar goed, ik val in herhaling. Prima, zien we het anders.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kwatzakottel zei:
Ah, de befaamde toontjespolitie. De manier waarop je het zegt! En natuurlijk weet jij die vlekkeloos te duiden, als
leesagent. Maar ik vind het gewoon handig de mens er af en toe eens op te wijzen dat ze gewoon dieren zijn.
Klik om te vergroten...
Was niet zo moeilijk hoor om dat aan te voelen. Straalt van je posts af. Tenminste, hier in dit topic.

Mensen die in onbewust gedrag en verslaving vervallen erop wijzen dat ze gewoon dieren zijn... Klinkt voor mij bijna als een aanmoediging voor dat gedrag. Ja, we zijn dieren maar we zijn ook meer dan dat. Of in ieder geval, we hebben de potentie meer dan dat te worden, door ons zelfbewustzijn en geweten.

Ken je de Hindu godheid Hanuman? De mensaap die het heilige in zichzelf (Shiva en Shakti in zijn hart) ontdekt en het dierlijke ontstijgt. Ja, we zijn mensapen, maar we zijn ook veel meer dan dat.

Hanuman-Bhajan-2014.jpg
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Yeah right, als de paddo's naast de champignons in de supermarkt lagen gingen mensen daar massaal aan zoals ze nu met drank doen. Geloof je het zelf?
Klik om te vergroten...
Nee, ik schrijf juist dat ze alcohol gebruiken omdat dat 'cultuur' is - het is dus helemaal geen bewuste keuze zoals jij stelt maar copy paste gedrag zoals
99% van het gedrag van de mensaap.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kwatzakottel zei:
Nee, ik schrijf juist dat ze alcohol gebruiken omdat dat 'cultuur' is - het is dus helemaal geen bewuste keuze zoals jij stelt maar copy paste gedrag zoals
99% van het gedrag van de mensaap.
Klik om te vergroten...
Natuurlijk is dat ook wel zo. Onze cultuur moedigt onbewust gedrag aan.

Maar wat ik hier al de hele tijd probeer te zeggen, is dat we het ergens achter in ons achterhoofd wel weten wanneer we echt destructief bezig zijn. We wíllen het alleen niet weten. Dat is vaak juist nog een extra reden om te misbruiken. Dat mensen dom gedrag vertonen betekent niet per se dat ze dom zijn.

Maar jij blijft het maar over mensapen hebben, dus het lijkt erop dat jij dat anders ziet(?)
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Natuurlijk is dat ook wel zo. Onze cultuur moedigt onbewust gedrag aan.

Maar wat ik hier al de hele tijd probeer te zeggen, is dat we het ergens achter in ons achterhoofd wel weten wanneer we echt destructief bezig zijn. We wíllen het alleen niet weten. Dat is vaak juist nog een extra reden om te misbruiken. Dat mensen dom gedrag vertonen betekent niet per se dat ze dom zijn.

Maar jij blijft het maar over mensapen hebben, dus het lijkt erop dat jij dat anders ziet(?)
Klik om te vergroten...
Heb je iets tegen je eigen soort? Of geloof je niet dat de mensaap bestaat? Homo Sapiens, vriend, dat zijn wij. Of vind je dieren dom?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."