#1
Dan hoop ik dat de theorieën van gedeeld bewustzijn kloppen, zodat ik kan zeggen dat "ik" het meemaak 🤣
Het negatieve zelfbeeld komt doorgaans eerst, dan gaan mensen drugs nemen, waardoor ze hun negatieve zelfbeeld even vergeten, maar als ze nuchter worden krijgen ze last het besef dat het genot alleen werd opgewekt dankzijn de middelen, wat weer een bevestiging is van het negatieve zelfbeeld.
Daarbij is het negatieve zelfbeeld niet per se onzeker zijn; dat is wat anders. Maar meer een soort containerbegrip voor trauma wat elk mens kan oplopen tijdens zijn/haar leven in verschillende mate van ernstigheid.
Cocaïne is waarschijnlijk ook niet verboden geweest omdat iedereen er verstandig mee omkom. Eerder door de negativiteit errond. Net zoals met 3mmc.Ik niet. Iedereen vrij in zijn eigen keuzes. Waarom zouden zij die er wel mee overweg kunnen moeten boeten voor zij die het niet kunnen?
Alles waar de DEA geen vinger in de pap heeft en geen geld aan verdient zoals marijuana en kratom, wordt als zeer gevaarlijk bestempeld ...
Mag ik als ervaringsdeskundige Even melden dat ik ( chronische pijn en moe ) tot oktober kapot was, depressief, beroerd . Omdat ik de dosis moest verhogen en anti depressiva moest nemen.
Weigerde ik. Na 3 weken alles lezen. Lid van kratom united , hulp gevraagd en slik ik geen tramadol meer . Enkel green Malay tea. Ik heb weer plezier , geen afkick proces . Helder hoofd. Minder pijn, meer actief . ( rustig opbouwen na 6 jaar plat )
Wil ik eens een avond licht trippen en me super voelen neem ik een beetje 3MMC. Met Etizolam. Geen drank meer voor mij ( drank is een Trigger voor mijn PTSS) ik rook niet.
Dus dit is mijn avondje . Lekker omfreubelen en schrijven en tekenen . Kratom heeft mijn leven gered . En nu experimenteer is wat , volg jullie ervaringen en heb alles ook onder controle en dat is heerlijk. ( 5jR gedronken korte periodes periodes uit angst verdriet en schaamte )
Nooit meer . Deze avondjes zijn van mij, en laden me juist weer op.
ik hoop dat t nog een tijdje legaal blijft , mijn PTSS is minder ook. Rust in hetkoppie, ( kratom is wel Een opiaat, maar plantaardig . Ik leef weer , ondanks de pijn nog . Maar ik doe weer dingen en heb weer meer contact met vrienden .
Iets met ADD hoofd 😅🤯🤔Goed dat kratom jou helpt. Lijkt me wel dat je helemaal offtopic gaat...
Heel goed punt ja! Ik vrees dat veel meer jongeren die al op het randje zaten er nu af flikkeren😢Wat ik een beetje mis in het verhaal is de context: namelijk dat die jongeren al een jaar in een volstrekt idiote lockdown zitten
en daarom naar dit soort middelen grijpen. Dan kun je wel gaan zitten vloeken op die middelen, maar die lockdown is het probleem.
Je hebt het compleet bij het juiste eind. Mijn relatief kleine vriendengroep ( leeftijd 20 - 24 ) was mentaal supergezond voor de coronacrisis. Nu zitten we regelmatig met elkaar te praten dat het toch echt best slecht gaat, sombere gedachte, eenzaamheid etc.Wat ik een beetje mis in het verhaal is de context: namelijk dat die jongeren al een jaar in een volstrekt idiote lockdown zitten
en daarom naar dit soort middelen grijpen. Dan kun je wel gaan zitten vloeken op die middelen, maar die lockdown is het probleem.
En niet alleen die inderdaad volstrekt idiote lockdown, maar met name ook het compleet ontbreken van enig perspectief. Er is geen enkel uitzicht op een toekomst zonder lockdown meer. Want zelfs de heilige graal: het vaccin dat ons onze vrijheid terug zou gaan geven, is die redder niet meer. Immers, de overheid zegt zelf dat de maatregelen gewoon zullen blijven eerst, zonder een soort visie te geven wanneer de maatschappij wél echt terug naar normaal kan. Mensen zien dit, jongeren zien dit. En zit je dan inderdaad al op het randje, dan kan dit (in je hoofd) een hele goede reden zijn om gewoon helemaal los te gaan met drugs.Wat ik een beetje mis in het verhaal is de context: namelijk dat die jongeren al een jaar in een volstrekt idiote lockdown zitten
en daarom naar dit soort middelen grijpen. Dan kun je wel gaan zitten vloeken op die middelen, maar die lockdown is het probleem.
Uiteraard dient het niet door mensen van zulke leeftijden besteld te kunnen worden, maar dat is nu juist een effect van het niet reguleren vanJe hebt het compleet bij het juiste eind. Mijn relatief kleine vriendengroep ( leeftijd 20 - 24 ) was mentaal supergezond voor de coronacrisis. Nu zitten we regelmatig met elkaar te praten dat het toch echt best slecht gaat, sombere gedachte, eenzaamheid etc.
Je zal dus maar al veel problematiek hebben gehad in de normale periode, dit doet de emmer dan echt overlopen.
Het verbieden van 3mmc zie ik opzich niet als een slechte zaak. Als gebruiker kom je er toch wel aan via een dealer oid.
Echter verhoogt dit wel de drempel voor veel zeer jonge mensen om aan dit spul te komen, het moet toch zeker niet de bedoeling zijn dat je dit op je 13e vrolijk online kan bestellen op je telefoon.
Hier ben ik her helemaal mee eens. Ben 22 geworden maand geleden. Voor Corona deed ik wel eens een pilletje op een festival, meer niet. Vanwege de muziek genre ( hardcore ) ben ik ook wel anders gaan gebruiken. Niet om enorme foute stereotypes neer te zetten. Ik merk op hardcore feesten dat het” normaler” is om wat te combineren. Denk aan xtc, beetje pep erbij en hier en daar wat sos. Op after dan lekker doorgaan. Toen ik op techno feesten was, merkte ik dat het voornamelijk bleef bij een pilletje.Wat ik een beetje mis in het verhaal is de context: namelijk dat die jongeren al een jaar in een volstrekt idiote lockdown zitten
en daarom naar dit soort middelen grijpen. Dan kun je wel gaan zitten vloeken op die middelen, maar die lockdown is het probleem.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."