Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRadeloze ouders: ‘Verbied 3-MMC per direct!’

Radeloze ouders: ‘Verbied 3-MMC per direct!’

125 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dan hoop ik dat de theorieën van gedeeld bewustzijn kloppen, zodat ik kan zeggen dat "ik" het meemaak 🤣
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Het negatieve zelfbeeld komt doorgaans eerst, dan gaan mensen drugs nemen, waardoor ze hun negatieve zelfbeeld even vergeten, maar als ze nuchter worden krijgen ze last het besef dat het genot alleen werd opgewekt dankzijn de middelen, wat weer een bevestiging is van het negatieve zelfbeeld.

Daarbij is het negatieve zelfbeeld niet per se onzeker zijn; dat is wat anders. Maar meer een soort containerbegrip voor trauma wat elk mens kan oplopen tijdens zijn/haar leven in verschillende mate van ernstigheid.
Klik om te vergroten...
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#3
Totaal verbod helpt niet, maar dit moet gereguleerd worden. Dit zo vrij kopen is niet goed. Het word in twijfelachtige omstandigheden gemaakt, ze weten nauwelijks wat die middelen kunnen aanrichten en vooral jonge mensen die de gevolgen ervan niet kunnen inschatten. Ik vind het maar linke soep dat je met een paar muisklikken middelen zoals clonazolam kunt bestellen.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik niet. Iedereen vrij in zijn eigen keuzes. Waarom zouden zij die er wel mee overweg kunnen moeten boeten voor zij die het niet kunnen?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Cerberus zei:
Ik niet. Iedereen vrij in zijn eigen keuzes. Waarom zouden zij die er wel mee overweg kunnen moeten boeten voor zij die het niet kunnen?
Klik om te vergroten...
Cocaïne is waarschijnlijk ook niet verboden geweest omdat iedereen er verstandig mee omkom. Eerder door de negativiteit errond. Net zoals met 3mmc.

My2cents.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik hou van experimenteren met drugs en 3mmc komt niet eens op mijn lijstje voor.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat over gedramatiseerd is dit zeg. Als de beste cocaïne of heroïne had gebruikt hadden ze net zo gedramatiseerd gereageerd naar Dhr Blokhuis?
Sterker nog, de designer drugs was hier niet eens het probleem (vermoedelijk) maar overduidelijk het: “Gerjan kampte al geruime tijd met psychische problemen en werd meerdere keren opgenomen”
Lekker makkelijk, zijn toestand en dood gebruiken om tegen 3-MMC te keren.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alles waar de DEA geen vinger in de pap heeft en geen geld aan verdient zoals marijuana en kratom, wordt als zeer gevaarlijk bestempeld ...
Mag ik als ervaringsdeskundige Even melden dat ik ( chronische pijn en moe ) tot oktober kapot was, depressief, beroerd . Omdat ik de dosis moest verhogen en anti depressiva moest nemen.

Weigerde ik. Na 3 weken alles lezen. Lid van kratom united , hulp gevraagd en slik ik geen tramadol meer . Enkel green Malay tea. Ik heb weer plezier , geen afkick proces . Helder hoofd. Minder pijn, meer actief . ( rustig opbouwen na 6 jaar plat )
Wil ik eens een avond licht trippen en me super voelen neem ik een beetje 3MMC. Met Etizolam. Geen drank meer voor mij ( drank is een Trigger voor mijn PTSS) ik rook niet.

Dus dit is mijn avondje . Lekker omfreubelen en schrijven en tekenen . Kratom heeft mijn leven gered . En nu experimenteer is wat , volg jullie ervaringen en heb alles ook onder controle en dat is heerlijk. ( 5jR gedronken korte periodes periodes uit angst verdriet en schaamte )
Nooit meer . Deze avondjes zijn van mij, en laden me juist weer op.
ik hoop dat t nog een tijdje legaal blijft , mijn PTSS is minder ook. Rust in hetkoppie, ( kratom is wel Een opiaat, maar plantaardig . Ik leef weer , ondanks de pijn nog . Maar ik doe weer dingen en heb weer meer contact met vrienden .
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Samantha1980 zei:
Alles waar de DEA geen vinger in de pap heeft en geen geld aan verdient zoals marijuana en kratom, wordt als zeer gevaarlijk bestempeld ...
Mag ik als ervaringsdeskundige Even melden dat ik ( chronische pijn en moe ) tot oktober kapot was, depressief, beroerd . Omdat ik de dosis moest verhogen en anti depressiva moest nemen.

Weigerde ik. Na 3 weken alles lezen. Lid van kratom united , hulp gevraagd en slik ik geen tramadol meer . Enkel green Malay tea. Ik heb weer plezier , geen afkick proces . Helder hoofd. Minder pijn, meer actief . ( rustig opbouwen na 6 jaar plat )
Wil ik eens een avond licht trippen en me super voelen neem ik een beetje 3MMC. Met Etizolam. Geen drank meer voor mij ( drank is een Trigger voor mijn PTSS) ik rook niet.

Dus dit is mijn avondje . Lekker omfreubelen en schrijven en tekenen . Kratom heeft mijn leven gered . En nu experimenteer is wat , volg jullie ervaringen en heb alles ook onder controle en dat is heerlijk. ( 5jR gedronken korte periodes periodes uit angst verdriet en schaamte )
Nooit meer . Deze avondjes zijn van mij, en laden me juist weer op.
ik hoop dat t nog een tijdje legaal blijft , mijn PTSS is minder ook. Rust in hetkoppie, ( kratom is wel Een opiaat, maar plantaardig . Ik leef weer , ondanks de pijn nog . Maar ik doe weer dingen en heb weer meer contact met vrienden .
Klik om te vergroten...

Goed dat kratom jou helpt. Lijkt me wel dat je helemaal offtopic gaat...
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#10
🐺PsyTekz zei:
Goed dat kratom jou helpt. Lijkt me wel dat je helemaal offtopic gaat...
Klik om te vergroten...
Iets met ADD hoofd 😅🤯🤔
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dit artikel las ik tijdje terug en het is natuurlijk zeer triest. 😢
Maar de drugs is een symptoom het had net zo goed alcohol kunnen zijn. Kun je net zoveel van kopen in de super als je wil.
Wanhopige ouders die een zondebok zoeken en zie daar een nieuwe designerdrug!
Dit is niets nieuws, toen ik op school zat kregen we anti drugsfilmpje te zien over heroïne junks in Amsterdam ofzo. Tja dat zijn wel de zeer ernstige gevallen, bangmakerij dus.
Veel Jongeren gaan toch wel tabak en alcohol proberen en helemaal als je het verbiedt. Drugs komen ze ook wel tegen op feestjes en idd als je eenmaal je contacten hebt...
Wat is het verschil met een dealer op straat of online 3 mmc bestellen? Beide hebben risico’s.

Nee zet het vooral in de krant dat je er zo makkelijk aan komt....

Nu ben ik hooked hoor en straks vast een hopeloos verslaafde junk in de goot 😵

Heerlijk spulletje 3 mmc maar voor af en toe🤩

Ik ben wel 36 en de afgelopen 4 jaar therapie gehad en nog steeds ,vraag me serieus af of het slechter was afgelopen met mij als ik iets dergelijks had ontdekt in mijn tienerjaren. 🤔

Man wat had ik graag iets gehad om te kunnen ontsnappen aan de realiteit toen, me even zo lekker voelen en ja gewoon happy zijn....

Lang verhaal alweer maar ik begrijp het wel
Waarom heb ik het wel gered en zoveel andere jongeren niet?
Rust zacht 😢
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat ik een beetje mis in het verhaal is de context: namelijk dat die jongeren al een jaar in een volstrekt idiote lockdown zitten
en daarom naar dit soort middelen grijpen. Dan kun je wel gaan zitten vloeken op die middelen, maar die lockdown is het probleem.
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kwatzakottel zei:
Wat ik een beetje mis in het verhaal is de context: namelijk dat die jongeren al een jaar in een volstrekt idiote lockdown zitten
en daarom naar dit soort middelen grijpen. Dan kun je wel gaan zitten vloeken op die middelen, maar die lockdown is het probleem.
Klik om te vergroten...
Heel goed punt ja! Ik vrees dat veel meer jongeren die al op het randje zaten er nu af flikkeren😢
D
Dansen in de kamerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kwatzakottel zei:
Wat ik een beetje mis in het verhaal is de context: namelijk dat die jongeren al een jaar in een volstrekt idiote lockdown zitten
en daarom naar dit soort middelen grijpen. Dan kun je wel gaan zitten vloeken op die middelen, maar die lockdown is het probleem.
Klik om te vergroten...
Je hebt het compleet bij het juiste eind. Mijn relatief kleine vriendengroep ( leeftijd 20 - 24 ) was mentaal supergezond voor de coronacrisis. Nu zitten we regelmatig met elkaar te praten dat het toch echt best slecht gaat, sombere gedachte, eenzaamheid etc.

Je zal dus maar al veel problematiek hebben gehad in de normale periode, dit doet de emmer dan echt overlopen.
Het verbieden van 3mmc zie ik opzich niet als een slechte zaak. Als gebruiker kom je er toch wel aan via een dealer oid.
Echter verhoogt dit wel de drempel voor veel zeer jonge mensen om aan dit spul te komen, het moet toch zeker niet de bedoeling zijn dat je dit op je 13e vrolijk online kan bestellen op je telefoon.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kwatzakottel zei:
Wat ik een beetje mis in het verhaal is de context: namelijk dat die jongeren al een jaar in een volstrekt idiote lockdown zitten
en daarom naar dit soort middelen grijpen. Dan kun je wel gaan zitten vloeken op die middelen, maar die lockdown is het probleem.
Klik om te vergroten...
En niet alleen die inderdaad volstrekt idiote lockdown, maar met name ook het compleet ontbreken van enig perspectief. Er is geen enkel uitzicht op een toekomst zonder lockdown meer. Want zelfs de heilige graal: het vaccin dat ons onze vrijheid terug zou gaan geven, is die redder niet meer. Immers, de overheid zegt zelf dat de maatregelen gewoon zullen blijven eerst, zonder een soort visie te geven wanneer de maatschappij wél echt terug naar normaal kan. Mensen zien dit, jongeren zien dit. En zit je dan inderdaad al op het randje, dan kan dit (in je hoofd) een hele goede reden zijn om gewoon helemaal los te gaan met drugs.

Ik begrijp die ouders ook wel. Ik denk dat ik zelf ook heel erg naar een zondebok zou gaan zoeken als mijn kind was overleden. Die drug is dan de directe oorzaak, dus dat is een logische zondebok. Alsook het drugbeleid dat zomaar toeliet dat mijn zoon/dochter die drug tot zich kon nemen. Maar het is natuurlijk niet een geïsoleerd probleem. Er is in de werkelijkheid waarschijnlijk een heel complexe samenkomst van factoren waarom iemand überhaupt drugs misbruikt, waarvan de recente lockdown waarschijnlijk een grote meespelende factor is...
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dansen in de kamer zei:
Je hebt het compleet bij het juiste eind. Mijn relatief kleine vriendengroep ( leeftijd 20 - 24 ) was mentaal supergezond voor de coronacrisis. Nu zitten we regelmatig met elkaar te praten dat het toch echt best slecht gaat, sombere gedachte, eenzaamheid etc.

Je zal dus maar al veel problematiek hebben gehad in de normale periode, dit doet de emmer dan echt overlopen.
Het verbieden van 3mmc zie ik opzich niet als een slechte zaak. Als gebruiker kom je er toch wel aan via een dealer oid.
Echter verhoogt dit wel de drempel voor veel zeer jonge mensen om aan dit spul te komen, het moet toch zeker niet de bedoeling zijn dat je dit op je 13e vrolijk online kan bestellen op je telefoon.
Klik om te vergroten...
Uiteraard dient het niet door mensen van zulke leeftijden besteld te kunnen worden, maar dat is nu juist een effect van het niet reguleren van
drugs op een verstandige manier. Het idee zal wel zijn dat die jongeren massaal aan de antidepressiva moeten, want als je de teugels in handen geeft
van de grote farmaceuten weten ze wel waar de winst voor hen ligt. Weet je hoeveel mensen verslaafd zijn aan antidepressiva, benzo's, ritaline, anti-psychotica....en ga zo even door? En dat verstrekken ze allemaal volkomen legaal aan jongeren.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Drugs is de perfecte zondebok.
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kopie van mijn 2cents vandaag

Ik ben het met je eens, 3-mmc is te verslavend heb ik gemerkt. Je denkt niet meer maar pakt gewoon en zelfs als het effect al stukken minder is moet je toch weer bijpakken...
Ik kan me nu redelijk beheersen maar ja ik ben 36 jaar en heb een behoorlijk sterke wilskracht 😎

3-mmc 😍🤯🥺
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Kwatzakottel zei:
Wat ik een beetje mis in het verhaal is de context: namelijk dat die jongeren al een jaar in een volstrekt idiote lockdown zitten
en daarom naar dit soort middelen grijpen. Dan kun je wel gaan zitten vloeken op die middelen, maar die lockdown is het probleem.
Klik om te vergroten...
Hier ben ik her helemaal mee eens. Ben 22 geworden maand geleden. Voor Corona deed ik wel eens een pilletje op een festival, meer niet. Vanwege de muziek genre ( hardcore ) ben ik ook wel anders gaan gebruiken. Niet om enorme foute stereotypes neer te zetten. Ik merk op hardcore feesten dat het” normaler” is om wat te combineren. Denk aan xtc, beetje pep erbij en hier en daar wat sos. Op after dan lekker doorgaan. Toen ik op techno feesten was, merkte ik dat het voornamelijk bleef bij een pilletje.

buiten dat verhaal, ik deed alleen op feesten. En vanaf de lockdown / corona Ben ik gaan experimenteren. Helemaal niks mis mee, alleen het liep uit de hand. Van 1x in de maand op een festival, naar cocaïne in de club op de maandag, naar een 3mmc verslaving.

vraag me oprecht af of ik dit ook zal hebben als er nooit Corona was geweest. Tuurlijk, de stof is het zelfde en je verslavings gevoeligheid is niet afhankelijk van Corona. Maar als ik gewoon eens in de zoveel tijd een feestje had, normaal naar school kom en min sociale contacten kon onderhouden, zou die 3mmc verslaving dan ook zijn geweest ? Ik denk het in mijn geval zeker niet. Maar je weet het nooit.

lang verhaal kort. Voor Corona had ik 3 soorten harddrugs geprobeerd, nu heb ik 3 soorten harddrug niet geprobeerd.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Je kunt je als ouder ook afvragen of je wel echt een band met je kind hebt, indien het zover komt. Vaak wordt je niet zomaar verslaafd en is er veel pijn in het spel.

Als de betreffende persoon geen "legale" drugs kon krijgen dan was hij echt wel overgestapt op speed, coke of heroïne.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."