Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal Dit is mijn eerste topic. Het leek me gepast om deze topic hier te plaatsten. Als dit onjuist is, excuus. Dit weekend ga ik met een gezellige groep naar Graspop. Ik heb er erg veel zin in maar ik vroeg me het volgende af. Ik zou zelf (en ik weet een paar anderen ook) graag wat wiet en pep meenemen. Alleen kan ik nergens iets recents vinden over controles en gevolgen van drugsbezit in belgie. De artikelen van de overheid ken ik ondertussen wel (vaak bangmakerij), ik zoek ervaringsdeskundigen. Heeft iemand hier ervaring mee? ik heb verhalen gelezen over drugshonden e.d. maar dat is allemaal rond 2010. Thanks. ps: Dit had ik al als bericht onder een andere topic geplaatst maar ik open zelf ook even een topic."
"Ik deel graag mijn ervaring van visuals met wiet (hasj). Ik blow al een aantal jaren (af en aan, soms wat meer, soms tijdje helemaal niet). Ik heb het nog nooit gehad dat ik er wat van ging 'zien'. Tot erg recent. Ik had afgesproken met een hele goede vriendin, die ik al een tijd niet gezien had. Nadat de avond lekker op gang was, we haalden oude herinneringen naar boven, stelde ik haar voor om een blowtje te doen. Ze was nog niet eerder fatsoenlijk stoned geweest, dus dat wilde ze graag. Aangezien ze ervaren is met een hoop andere "substanties", wilde ze hem lekker sterk. Zo gezegd, zo gedaan (We draaiden overigens met hasj). Heerlijke avond gehad, goed high geworden. We gingen lekker en voldaan naar bed. Zo'n 2 uur later schrok ik wakker, zweterig en hevig naar adem happend. Het voelde alsof ik een hele heftige nachtmerrie had gehad (geen herinnering meer van). Nou komt het: Toen ik in het donker rondkeek zag ik overal caleidoscoop patronen, ik vond het schitterend. Tegelijkertijd was ik ook gealameerd, ik had het immers nog nooit eerder gehad van wiet. En de paniekerige naweeën van de nachtmerrie hielpen ook niet. Met dat ik het licht aan deed waren de patronen weg. Dat stelde me gerust. Ik deed het licht uit, genoot nog even na van de visuals, en viel weer lekker in slaap. Het kan dus toch voorkomen . { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" }"
"psycel zei: Datum: 3 Mei 2019 Wie: Psycel, man 20 jaar Wat: 75-80 mcg 1P-LSD Waar: Maassilo Rotterdam Het is vrijdagavond, de dag waar ik al een hele week (als het geen maand is) naar uitkijk. Het is namelijk de dag dat ik voor de 2e keer naar Korsakov ga, een groot Drum and Bass evenement met zo'n 4200 bezoekers en snoeiharde muziek. Ik was in eerste instantie van plan om met de auto dit feest te bezoeken en dan ook gewoon nuchter te blijven maar ik heb er voor gekozen maar gewoon met de trein te gaan zodat ik dan ook niet moe achter het stuur hoef te kruipen, dit is namelijk net als onder invloed rijden een echte no-go voor mij. Toen heb ik maar besloten om wat 1P-LSD te gebruiken op dit feest. Ik heb al eerder een feestje gehad waarbij ik 50 mcg had genomen. Dit was wel leuk maar maar het was 'm net niet. Na wat rondneuzen op forums lees ik dat je bij 75/80 mcg LSD net niet tript, ideaal denk ik. Aangekomen in de Maassilo na een treinreis die (gevoelsmatig) een eeuw duurde. Ik baal enorm dat ik en mijn vrienden geen trein eerder hebben genomen omdat het inmiddels al bijna 01:00 is en het feest (maar) tot 08:00 duurt. Ik besluit om niet eerst de sfeer te proeven maar meteen driekwart zegel onder mijn tong te schuiven met het idee dat dit gewoon een nuchter avondje gaat worden met wat minder scherpe randjes. Ik besluit mijn vrienden te verlaten en mijn eigen plan te trekken, dit doe ik namelijk altijd. Ik loop wat rondjes door de verschillende zalen waar het op dat moment één groot slagveld is. Overal staan mensen uit hun naad te gaan, geweldig om te zien. Ik ga tussen de menigte staan en probeer wat te dansen maar op de een of andere manier voel ik de muziek niet zo goed als anders, ik denk dat dit een beetje door de spanning komt. Ik besluit om richting de rookruimte te gaan om een jointje te roken, misschien dat ik dan wat meer ontspan en hopelijk begint de zegel dan wat meer zijn werk te doen. Jointje is gedraaid en het is inmiddels al 45 minuten geleden dat ik de LSD in mijn mond heb gestopt. Ik begin langzaam wat high te worden en besluit om maar wat te gaan praten met de mensen om mij heen. Ik kom twee jongens tegen die wat over ketamine praten. Ik sluit mezelf aan bij het gesprek door te vragen waar het over gaat. De twee jongens vertellen net dat zij hadden afgesproken om bij de opening van de set van een bepaalde DJ een flinke sleutel speed te pakken. Dit bleek geen speed te zijn maar ketamine. Ik begin te lachen en snap al wat er aan de hand is. De twee jongens vertellen dat ze een uur lang verdwaald zijn geweest en net aan het bijkomen zijn. Ik vertel de jongens dat ik wat LSD heb gebruikt en aan het wachten ben tot het echt begint te werken. De jongens kijken mij met grote ogen aan en 1 van hen zegt: ''Gast, LSD? Hier? Voel je je wel lekker?'' Ik vertel de jongens dat het niet zoveel voorstelde en dat ik net genoeg heb genomen om net niet te trippen maar wel een beetje high ben. Ik wens de jongens een fijne avond en besluit om terug te gaan naar een van de zalen. De zegel doet nu na ongeveer een uurtje lekker zijn werk. Ik sta in de zaal en voel me lekker high. De muziek komt in de zogenaamde ''lagen'' binnen en ik kan lekker dansen. Het dansen wordt alleen erg belemmerd door mijn benen die al erg moe zijn, ik heb tenslotte ook al een dag gewerkt. Ik loop een beetje vast. De muziek prikkelt mijn hersenen als een malle. De lichten worden steeds intenser en ik ben er enorm van aan het genieten. Plotseling tikt iemand mij op m'n schouder. Ik draai mezelf om en krijg een trippy zonnebril op mijn neus gezet. Ik begin steeds minder te snappen en krijg van de zelfde persoon een kristal in mijn handen geduwd. Met de bril op en het kristal in mijn hand begint de LSD steeds beter te werken en ik snap er echt niks meer van. Wat betekent dit? Is dit een boodschap? Ik besluit het te vragen maar de persoon in kwestie verstaat er niks van. Ik geef hem zijn spullen terug met een knipoog en besluit om even naar een rustigere plek te gaan. Ik loop de rookruimte in en doe mijn gehoorbescherming uit. Wat een drukte. Ik besef dat er geen weg terug is en dat ik het er maar mee moet doen. Ik loop wat rondjes en vergeet telkens wat ik wou doen. Ik besluit om even naast iemand te zitten en te praten zodat ik mezelf nog ergens op kan focussen. Ik vertel dat ik LSD heb gebruikt en het wat harder werkt dan ik verwachtte. Ik ben echt de draad aan het kwijtraken en probeer mezelf er op voor te bereiden dat ik de controle los moet laten. Naar mate het gesprek vordert kom ik er achter dat de persoon waarmee ik praat uit mijn woonplaats komt. Ze heeft zelf ook ervaring met LSD en vertelt me dat ze zich goed kan voorstellen dat het nogal voor veel verwarring zorgt. Ik rook wat van mijn joint en besluit om all in te gaan. Ik leg de focus vooral op mezelf en besluit om te gaan dansen. Ik loop een zaal binnen en word bijna letterlijk omver geblazen door de bass. Wauw, dit voelt geweldig. Ik voel de energie van de muziek en de mensen door me heen stromen en ik besluit om wat meer in het midden te staan voor de volledige beleving. Woorden kunnen niet omschrijven wat ik voel. Ik ga op in de muziek en mijn lichaam doet met me mee. Ik geef de verschillende geluiden vorm met mijn handen en mijn benen vliegen alle kanten op. Ik ben serieus aan het trippen en ben mezelf hier heel bewust van. De prikkels in de omgeving zijn in 1 woord adembenemend en ik realiseer dat als ik niet in gedachten houd dat ik aan het trippen ben ik een serieus probleem heb omdat ik dan keihard bad zou gaan. De omgeving toont geen medelijden en het wordt alleen maar meer en meer. Deze video heb ik kort na dit moment gemaakt. Ik heb geen idee hoe lang ik hier aan het trippen was. Ik begin dorst te krijgen en besluit om even wat te gaan drinken. Een lekker glas koude cola prikkelt mijn smaakpapillen en realiseer me het volgende: een kinderhand is snel gevuld. Ik besluit om even een rondje te lopen en probeer contacten te leggen met nieuwe mensen. Ik ben echt hard aan het trippen en geef mezelf compleet over aan de omgeving. Deze voelt heerlijk vertrouwd en ik ben me van geen enkel kwaad bewust. Ik kom een meisje tegen en zie dat ze met haar hoed bezig is. Het touwtje is losgeraakt en ik besluit haar te helpen. Ik praat met haar en heb een leuk gesprek. Als ze vraagt wat ik heb gebruikt vertel ik alles en benadruk ook nog even dat ik echt even de weg kwijt ben. Ik vertel er ook bij dat los daarvan nog een kwart zegeltje heb en ik die nog best zou willen innemen. Als ik het zakje pak met het stukje zegel pakt het meisje hem van me af. Ze vertelt me dat het te gevaarlijk is om dat hier te doen omdat er overal beveiliging rondloopt ( alsof die niet weten dat er drugs gebruikt wordt op een feest als dit ) en vraagt of ik meega naar de wc. Ik besluit om mee te gaan en bedenk op dat zelfde moment ook dat ik helemaal niet mee kan naar de vrouwen wc. Ze vraagt of ik op haar wacht en besluit dit te doen. Ze komt terug en vraagt of ik muntjes bij me heb voor drinken. Ik weet niet wat ik moet antwoorden omdat ik niet snap waarom ze drinken van mij wilt. Ze blijft enorm aanhouden en ik besef dat ik met een ''Evil Spirit'' te maken heb. Ze wilt me drogeren en wilt er met de inhoud van mijn portemonnee vandoor. Ik bijt van me af en vertel dat ik geen muntjes heb. Ze probeert me mee te sleuren naar de kassa waar ik muntjes kan halen maar ik ga mijn eigen kant op. Ik besluit om naar de rookruimte te gaan om te chillen en een jointje te roken. Ik ga zitten en probeer een joint te draaien. Ik vraag aan de jongen naast mij of hij mij wilt helpen zodat we samen een jointje kunnen roken. Hij helpt mij en we praten wat. We hebben leuke gesprekken en roken van de joint, die ondertussen aanvoelt als een vredespijp. Ik vertel over wat ik kort hiervoor heb meegemaakt en de jongen snapt me niet helemaal. Plotseling komt het meisje die nog steeds mijn kwart zegel heeft voorbij lopen en kijkt me boos aan. ''Waar was je nou?!'' roept ze en ze haalt in 1 x het stukje zegel tevoorschijn. Ik schud mijn hoofd en zeg dat ik hem niet meer hoef. Ik heb het idee dat ze me probeert te drogeren en vertrouw het voor geen meter. Ze loopt boos weg. De jongen naast mij aan wie ik het kort daarvoor probeerde uit te leggen kijkt mij aan en snapt nu ineens wat ik al die tijd probeerde te zeggen. Hij geeft me groot gelijk in mijn keuze. We roken nog wat van de joint en ik besluit om weer te gaan dansen. Ik heb nu ongeveer het hoogtepunt van mijn piek bereikt en die moet en zal ik optimaal ervaren. Ik loop een zaal binnen en raak volkomen de weg kwijt. De grote hoeveelheden prikkels zijn super intens. Ik kan me niet op 1 ding focussen en heb geen idee wat me overkomt. Overal zie ik mensen uit hun dak gaan en ik weet precies waarom maar kan het gevoel wat zij hebben zelf niet plaatsen. Ik besluit mijn ogen dicht te doen in de menigte en te concentreren op de muziek. Eindelijk lukt het me om het te volgen en doe mijn ogen weer open. Ik kijk om me heen en ben het besef van waar ik ben he-le-maal kwijt. Ik sta in een grote cirkel met tientallen, misschien honderden mensen om me heen. FUCK. Ik sta midden in een moshpit. De muziek bouwt langzaam op en het dringt tot me door dat ik snel weg moet. Een gigantisch tsunami van bass vult de zaal met de meest pure vorm van energie en in de cirkel waar ik me in begeef breekt de pleuris uit. Ik word een paar keer heen en weer geslingerd maar weet gelukkig snel weg te glippen. Ik ga wat verder weg in de zaal staan, een eind weg van de chaos waar ik aan ontkomen ben. Ik absorbeer alle energie uit de zaal met mijn brein en het verlaat mijn lichaam via mijn armen en benen. Het voelt alsof ik met een kanon afschoten word. Ik besluit om nog even wat te gaan drinken en even te gaan zitten. Ik realiseer dat ik mijn piek heb gehad en dat het vanaf nu langzaam minder gaat worden. Ik ben in staat om zelf een jointje in elkaar te knutselen en besluit dit te doen. Ik kom de twee jongens die aan het begin van de avond sprak weer tegen en vertel ze over wat ik heb meegemaakt. Ze staan staan er van te kijken dat ik zo goed ben gegaan en om eerlijk te zijn doe ik dat zelf ook. Wauw. Ik heb gewoon een volledige trip zonder dat ik hier op berekend was. De laatste 30 minuten van de avond breken aan en ik neem nog snel wat hijsjes van mijn joint om vervolgens met de laatste beetjes magie van LSD de sterren van de hemel te dansen. Wat een geweldig moment om deze avond af te sluiten. Samen met een paar duizend andere mensen de laatste beetjes kracht bij elkaar sprokkelen om in verbondenheid door te dansen tot de laatste dreun uit de speakers komt. in 1 woord: GEWELDIG. Het is inmiddels bijna 9 uur eer ik buiten sta. De ochtendzon lacht mij en de rest van de menigte toe. Goedemorgen Rotterdam. Je snapt niet hoe alles na zo een intense nacht weer terug moet naar normaal. Conclusie: LSD valt niet te onderschatten. Als ik van te voren had geweten dat mijn avond er zo uit zou zien had ik het bewust niet gedaan. 1 ding is zeker: Dit is niet de laatste keer geweest. Klik om te vergroten... Wat leuk om dit te lezen! ik ben zelf ook die dag op korsakov geweest en wat een dik feest!!. Alleen LSD gebruiken op zo'n feest... oh god, ik vond het op X al heftig zat."
"Leuke topic! Leest lekker weg. Ik wil me zelf wat meer verdiepen in psychedelica's en truffels lijken mij een goede top van de ijsberg om mee te beginnen. waarneer ik ze ga doen weet ik nog niet. moet ze eerst nog halen/bestellen. Heb je het wel eens vaker geprobeerd (of andere trip middelen)? zo ja, wel eens een minder fijne ervaring gehad?"
"Leuk!"
"Neo-Shulginist zei: Maarja dit is natuurlijk ook een probleem van media die lopen te parasiteren op dit soort emoties. Het is hun taak om maatschappelijke problemen te bespreken en de macht te controleren, maar nu zijn de emoties van dit soort mensen aan het uitmelken om advertenties te verkopen en op te roepen tot beleid waarvan ze kunnen weten dat het niet gaat werken. Dat de ouders oproepen tot een verbod is tot daar aan toe. Maar dat 'neutrale' nieuwsmedia dat zo publiceren is niet echt okee. Klik om te vergroten... Ik heb sowieso het idee dat media misbruikt wordt voor wetsvoorstellen en beleid."
"Cerberus zei: Kwamen ze dan met goeie argumenten? Anders is het gemakkelijk dit soort mensen met hun mond vol tanden te zetten. Klik om te vergroten... Oh nee. Wat ik er nog van weet was dat ze kwamen met argumenten als: "Ik kan gewoon stoppen met alcohol als ik dat wil, alcohol is niet verslavend en alle harddrugs zijn verslavend, ergo alcohol is geen harddrug". Dus ik weer vertellen dat er echt veel mensen wel degelijk verslaafd zijn aan alcohol, mja hij zei dat het in verhouding wel meeviel, dus ik weer met cijfers komen. Of "ik zie mijn kinderen liever aan een paar bier dan xtc". Allemaal van dat soort gevoelsargumenten. Ik heb gezegd dat het onzin argumenten zijn, waarop zij mijn argumenten (verslaving- en ziekenhuis cijfers door alcohol, die bekende tabel van de schakelijkheid van psychoactieve stoffen, etc) als te eenvoudig bekeken bestempelden, zucht. Lang verhaal kort we waren dronken en hadden besloten dat we de avond gezellig wilde houden en erover opgehouden zijn. Soms kun je aanvoelen dat het geen zin heeft om een discussie te voeren met iemand die er toch niet voor open staat, en mijn doel van de avond was gelukt. Ze waren opgehouden met zeuren over gebruikers."
"Ik hoop het"
"Alcohol vanaf mijn 16e XTC vanaf mijn 24ste"
"Goeie BBKing, Ik vind het nogal lastig. Aan de ene kant is de druk achter de ontwikkeling van het vaccin iets waar ik me zeker zorgen om maak. Aan de andere kant kan het virus me niet snel genoeg opzouten. Daarbij kan een vaccin echt ontzettend helpen. Plus ik ben een astma patiënt, dus risico groep. Voor mij is het een afweging wat voor mij schadelijker zou zijn: Het virus (icm mijn astma) of het vaccin, waarbij het goed kan zijn dat er helemaal niks mis mee is. Na deze stelling neig ik toch iets meer naar het laten vaccineren van mezelf."