Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"nausea zei: Ik had ook geen wiet bij me dus dat hielp niet. Klik om te vergroten... Stop met blowen. Die paranoia hoort bij wiet, niet bij LSD."
"Wat verhalen over LSD in de 60er jaren erg problematisch maakt zijn twee dingen - het eerste is dat overheden middels geheime diensten erg betrokken waren bij de beeldvorming. Veel van de 'verhalen' zijn vaak doelbewuste propaganda, eigenlijk bedoeld om het middel in diskrediet te brengen. Dat LSD destijds zo enorm superheftig was is ook een verhaal, dat deels aan precies dit gegeven te wijten is, en anderzijds aan de psychiatrie, die verschrikkelijk in de kinderschoenen staat en zelfs niet eens een consistente definitie van 'hallucinatie' weet hanteren, in veel gevallen gebruikt men het om een delirium mee te omschrijven. Het narratief destijds was dat LSD gevaarlijk was omdat je 'flashbacks' kon krijgen en die flashbacks wezen er dan op dat je 'gek aan het worden was'. Relatief veel jonge mensen werden door dat narratief de armen van de pcychiatrie ingedreven, en tot vandaag blijven de verhalen over gek worden van LSD vrij hardnekkig voortbestaan."
"Sterker nog: ik durf bijna te stellen dat na de industrialisatie dit precies het ontstaan van de bullshit job industrie was – verschaf een legertje half-intelligente mensen zinvol werk, en daarbij verzin je een soort wetenschap, en een narratief zorgt voor de klandizie. Bingo!"
"thedarkbird zei: Tot slot: jammer dat enkel 1P-LSD hier legaal is. Uiteindelijk is dit een nieuwe chemische stof waarover nog weinig bekend is en dat is altijd een risico. Ik had liever de tried-and-true psilocybine of echte LSD genomen, daarvan zijn de effecten op z'n minst wetenschappelijk onderzocht. Jammer dat overheden al 100 jaar irrationeel omgaan met drugs (behalve in Nederland dan, jullie lopen enkele lichtjaren voor op de rest van de wereld). Klik om te vergroten... Helaas, hier net zo irrationeel als elders. Om dat maar te illustreren, een of ander overijverig ambtenaartje moest in 2008 psilocybine op de verboden lijst zetten en dacht, weet je wat, ik zet meteen maar alle paddenstoelen op die lijst. Als je dus een vliegenzwam plukt in het bos ben je officieel strafbaar. thedarkbird zei: PS: Ik neem 440mg gestandaardiseerde Sint-Janskruid per dag tegen depressie, een natuurlijke SSRI. Volgens de wetenschappelijke literatuur zou dat de werking van LSD verminderen maar dat was duidelijk niet het geval bij mij. Dit is mogelijks omdat Sint-Janskruid een mildere SSRI is dan de farmaceutische SSRI's zoals Prozac. Klik om te vergroten... Toch kun je dagen dat je LSD neemt die Sint Janskruid beter achterwege laten, denk ik. Je zou tegen depressie ook nog San Pedro en Vliegenzwam kunnen proberen, die beide werken op andere receptoren, San Pedro deels op dopamine en vliegenzwam op Gaba."
"Martinus zei: Denk dat als je depressie wil genezen dat je dan uiteindelijk toch richting zelfactualisatie wil streven. Uiteindelijk word je depressief van jezelf. De enige fix is dus veranderen. Klik om te vergroten... Depressie wordt juist lang niet altijd door jezelf veroorzaakt. Denk aan iemand geboren in een asociale familie die daar depressief van weet worden. Of iemand die talenten heeft die ons briljante schoolsysteem niet als talenten herkent, etcetera, er zijn voorbeelden te over. Wat depressie wezenlijk is is een defecte gedachte-generator die constant deprimerende gedachtes herhaalt. Dat ben 'jij' niet, en je kunt dus ook niet zeggen dat 'je depressief wordt van jezelf', het is een generator die op hol sloeg."
"Mindless zei: Het is niet jezelf misschien, maar dat is wel wat je denkt. Er is identificatie met die gegenereerde gedachtepatronen. Daarom laten mensen vaak ook zo moeilijk hun problemen los. Ondanks dat ze eronder lijden willen ze deze niet kwijt, want het is hun identiteit geworden. Klik om te vergroten... Dan kun je beter zo snel mogelijk ophouden met die identificatie, toch? Gelukkig maar dat daar genoeg technieken voor bestaan, nu de discipline nog natuurlijk, daar loopt het treintje meestal op mank"
"Nee, je ego is niet de gedachten-generator. Immers je hebt ook de praat-generator nog, de visuele cortex/beeldengenerator en de DMT-generator, de geheugen-generator, en ga zo even door ik zal ze ooit eens op een rijtje zetten, en het 'ego' is dan wat al deze generatoren een soort zelfbeeld geeft."
"Martinus zei: Hoe je het ook wil verwoorden maakt niet uit. Een inbeelding is ook een gedachte. Een herinnering is ook een gedachte die je constant herhaal voor jezelf. In de realitijt is er alleen het nu. Alles dat zich in jou hoofd rondspookt dat niet nu is, is fantasie. En als je constant over je leven zit te denken inplaats van in het nu aanwezig te zijn dan leid je. Je ben niet bezig met nu genieten, maar met het inbeelden van iets dat je had of wil hebben en dus nu niet heb. Klik om te vergroten... Er is geen realiteit, wat jij denkt dat het 'nu' is is een waandenkbeeld. Je doet een poging huis tuin en keukenhedonisme te verkopen als een soort freudiaanse egotheorie, maar het zakt bij het eerste zuchtje als een mislukte pudding in elkaar, maat."
"Mindless zei: "Er is geen realiteit" Dat is nogal een statement. Zelfs een illusie moet ergens een realiteit hebben, niet? De oase die je ziet in de fata morgana is onecht, maar de fata morgana heeft een realiteit aan zich, namelijk de trillende warme lucht. Klik om te vergroten... Nee, een 'realiteit' is per definitie iets wat niet van een mentaal idee afhankelijk zou zijn. Dus die illusie is al per definitie geen realiteit - want een mentaal idee. Reality: the state of things as they actually exist, as opposed to an idealistic or notional idea of them. Dus alles wat jij kunt denken is per definitie geen realiteit. Mijn statement 'er is geen realiteit' was geldig in de context waarin deze werd gemaakt: door iemand die pretendeerde dat zijn ideetjes de realiteit representeerden."
"Mensen denken vaak dat die visuals het 'doel' zijn van een trip maar dat is helemaal niet zo. Ze zijn eerder een soort bijverschijnsel."