Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRadeloze ouders: ‘Verbied 3-MMC per direct!’

Radeloze ouders: ‘Verbied 3-MMC per direct!’

125 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Waarom verbieden ze dan ook de harddrug die talloze ( jonge) slachtoffers maakt?
De naam van deze harddrug is:
Alcohol.
Antwoord:
De staat der Nederlanden verdient er kapitalen aan accijnzen aan.
En dan wordt het de slogan: het doel heiligt de middelen!
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Waarom verbieden ze dan ook de harddrug die talloze ( jonge) slachtoffers maakt?
De naam van deze harddrug is:
Alcohol.
Antwoord:
De staat der Nederlanden verdient er kapitalen aan accijnzen aan.
En dan wordt het de slogan: het doel heiligt de middelen!
Klik om te vergroten...
Dat is niet echt de reden. Men verbood in de 11e eeuw het nuttigen van vliegenzwammen per kerkelijk decreet,
met als straf 3 maanden verbanning voor wie dit overtrad - dat was eigenlijk de eerste 'drugswet'. De reden
was dat de noorderlingen onder invloed van de vliegenzwam niet onder de knoet te krijgen waren, alcohol
wel, dat maakt dom en gedwee. Eerste wat ze aan de indianen in amerika gaven...vuurwater.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Luna199263 zei:
zeker mee eens. Maar als ik mijn gebruik zag voor en na Corona zie je degelijk wel verschil. Of het veel gebruiken uiteindelijk kwam door Corona of omdat ik het zelf chill vond, dat is voor iedereen een raadsel waar we nooit achter komen. Zelfs ik niet
Klik om te vergroten...
Corona stopte de drugs niet in je neus/mond toch, dat deed jij.

Misschien een beetje hard gezegd, maar zo is het toch?

Zag laatst iets van een man die door corona zijn bedrijf kwijtraakte en thuis kwam te zitten. Deze man was zo iemand die altijd bezig moest zijn en had geen idee wat hij met zijn tijd aan moest toen hij zijn bedrijf niet meer had. Daarom zette hij het op een zuipen. (en dit betrof iemand met een gezin, vrouw en kinderen) Corona (of beter gezegd: de coronamaatregelen) zorgden ervoor dat deze man zijn bedrijf kwijtraakte. Maar het was toch echt deze man zelf die de drank met liters per dag naar binnen werkte.

Dit zijn uitdagende tijden, dat is waar. Maar je kunt nog steeds zelf bepalen hoe je daarmee omgaat.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Drank (alcohol) heeft nog nooit een probleem opgelost.
Het is eerder zo, dat mensen die gaan drinken, er alleen maar problemen bij krijgen.
Als ik naar mezelf kijk, was ik bijna alles kwijtgeraakt, als ik er niks aan gedaan zou hebben.
De hulp kwam precies op tijd!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Is die drank nou voor deze getekende man bedoeld, of voor de dame die het corpus delicti is?
Klik om te vergroten...
Voor de 'eye of the beholder'. :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Drank (alcohol) heeft nog nooit een probleem opgelost.
Klik om te vergroten...

Well...

u-g-F59F1P0.jpg
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Is die drank nou voor deze getekende man bedoeld, of voor de dame die het corpus delicti is?
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Om even terug te komen naar het bier/drank kopen. Hoe groot speelt de rol van geheugen daarin?
Klik om te vergroten...
Nee, de vraag is hier een andere: waarom drank? En niet bijv vliegenzwam, of psilocybine. En dan ligt het antwoord helemaal niet in 'bewuste keuze' maar in 'mensaap doet wat cultuurtje opdraagt'. Dat weet jij denk ik ook wel. Maar daarna, als de verslaving heeft ingezet, dan gaat in jouw geest 'de bewuste keuze' een rol spelen. Kwa? Een bewuste keuze om te stoppen, maar je hebt toch helemaal geen keuze? Het is toch stoppen of vernietigd worden? Dus het is allemaal een wassen neus, die bewuste macht van jou, aapjes apen apen na, en ook daarna is er geen keuze, hup nog een keer op de VVD stemmen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kwatzakottel zei:
Nee, de vraag is hier een andere: waarom drank? En niet bijv vliegenzwam, of psilocybine. En dan ligt het antwoord helemaal niet in 'bewuste keuze' maar in 'mensaap doet wat cultuurtje opdraagt'. Dat weet jij denk ik ook wel. Maar daarna, als de verslaving heeft ingezet, dan gaat in jouw geest 'de bewuste keuze' een rol spelen. Kwa? Een bewuste keuze om te stoppen, maar je hebt toch helemaal geen keuze? Het is toch stoppen of vernietigd worden? Dus het is allemaal een wassen neus, die bewuste macht van jou, aapjes apen apen na, en ook daarna is er geen keuze, hup nog een keer op de VVD stemmen.
Klik om te vergroten...
Yeah right, als de paddo's naast de champignons in de supermarkt lagen gingen mensen daar massaal aan zoals ze nu met drank doen. Geloof je het zelf?

Drank wordt gekocht omdat mensen dat effect willen: snelle verdoving/onderdrukking van stress/pijn, meer "sociaal" worden.

Natuurlijk heb je een keuze, houdt iemand je onder schot of zo? Maar goed, ik val in herhaling. Prima, zien we het anders.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kwatzakottel zei:
Ah, de befaamde toontjespolitie. De manier waarop je het zegt! En natuurlijk weet jij die vlekkeloos te duiden, als
leesagent. Maar ik vind het gewoon handig de mens er af en toe eens op te wijzen dat ze gewoon dieren zijn.
Klik om te vergroten...
Was niet zo moeilijk hoor om dat aan te voelen. Straalt van je posts af. Tenminste, hier in dit topic.

Mensen die in onbewust gedrag en verslaving vervallen erop wijzen dat ze gewoon dieren zijn... Klinkt voor mij bijna als een aanmoediging voor dat gedrag. Ja, we zijn dieren maar we zijn ook meer dan dat. Of in ieder geval, we hebben de potentie meer dan dat te worden, door ons zelfbewustzijn en geweten.

Ken je de Hindu godheid Hanuman? De mensaap die het heilige in zichzelf (Shiva en Shakti in zijn hart) ontdekt en het dierlijke ontstijgt. Ja, we zijn mensapen, maar we zijn ook veel meer dan dat.

Hanuman-Bhajan-2014.jpg
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Yeah right, als de paddo's naast de champignons in de supermarkt lagen gingen mensen daar massaal aan zoals ze nu met drank doen. Geloof je het zelf?
Klik om te vergroten...
Nee, ik schrijf juist dat ze alcohol gebruiken omdat dat 'cultuur' is - het is dus helemaal geen bewuste keuze zoals jij stelt maar copy paste gedrag zoals
99% van het gedrag van de mensaap.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kwatzakottel zei:
Nee, ik schrijf juist dat ze alcohol gebruiken omdat dat 'cultuur' is - het is dus helemaal geen bewuste keuze zoals jij stelt maar copy paste gedrag zoals
99% van het gedrag van de mensaap.
Klik om te vergroten...
Natuurlijk is dat ook wel zo. Onze cultuur moedigt onbewust gedrag aan.

Maar wat ik hier al de hele tijd probeer te zeggen, is dat we het ergens achter in ons achterhoofd wel weten wanneer we echt destructief bezig zijn. We wíllen het alleen niet weten. Dat is vaak juist nog een extra reden om te misbruiken. Dat mensen dom gedrag vertonen betekent niet per se dat ze dom zijn.

Maar jij blijft het maar over mensapen hebben, dus het lijkt erop dat jij dat anders ziet(?)
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Natuurlijk is dat ook wel zo. Onze cultuur moedigt onbewust gedrag aan.

Maar wat ik hier al de hele tijd probeer te zeggen, is dat we het ergens achter in ons achterhoofd wel weten wanneer we echt destructief bezig zijn. We wíllen het alleen niet weten. Dat is vaak juist nog een extra reden om te misbruiken. Dat mensen dom gedrag vertonen betekent niet per se dat ze dom zijn.

Maar jij blijft het maar over mensapen hebben, dus het lijkt erop dat jij dat anders ziet(?)
Klik om te vergroten...
Heb je iets tegen je eigen soort? Of geloof je niet dat de mensaap bestaat? Homo Sapiens, vriend, dat zijn wij. Of vind je dieren dom?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kwatzakottel zei:
Heb je iets tegen je eigen soort? Of geloof je niet dat de mensaap bestaat? Homo Sapiens, vriend, dat zijn wij. Of vind je dieren dom?
Klik om te vergroten...
De manier waarop je het steeds zegt komt gewoon bitter en denigrerend over. Die domme mensapen... Waarom niet gewoon mensen?

Maar ik houd nog liever @Eik zijn signature aan wat betreft wat wij zijn:

"We are not human beings having a spiritual experience. We are spiritual beings having a human experience."

Zie je jezelf als dat in plaats van zo'n "domme mensaap", dan geef je jezelf al wat meer credit. En het is nog eens waar ook.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
De manier waarop je het steeds zegt komt gewoon bitter en denigrerend over. Die domme mensapen... Waarom niet gewoon mensen?
Klik om te vergroten...
Ah, de befaamde toontjespolitie. De manier waarop je het zegt! En natuurlijk weet jij die vlekkeloos te duiden, als
leesagent. Maar ik vind het gewoon handig de mens er af en toe eens op te wijzen dat ze gewoon dieren zijn.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Was niet zo moeilijk hoor om dat aan te voelen. Straalt van je posts af. Tenminste, hier in dit topic.

Mensen die in onbewust gedrag en verslaving vervallen erop wijzen dat ze gewoon dieren zijn... Klinkt voor mij bijna als een aanmoediging voor dat gedrag. Ja, we zijn dieren maar we zijn ook meer dan dat. Of in ieder geval, we hebben de potentie meer dan dat te worden, door ons zelfbewustzijn en geweten.

Ken je de Hindu godheid Hanuman? De mensaap die het heilige in zichzelf (Shiva en Shakti in zijn hart) ontdekt en het dierlijke ontstijgt. Ja, we zijn mensapen, maar we zijn ook veel meer dan dat.
Klik om te vergroten...
Zijn we meer dan alleen maar dieren? Hoera! En je hebt er nog een plaatje bij weten vinden van een heilig aapje. Het dierlijke ontstijgen! We zijn veel meer dan dieren! Goed, we hebben weer genoeg dierenhaterpraat voor de rest van het jaar weten inslaan van mijnheer de straaltjeslezer.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kwatzakottel zei:
Zijn we meer dan alleen maar dieren? Hoera! En je hebt er nog een plaatje bij weten vinden van een heilig aapje. Het dierlijke ontstijgen! We zijn veel meer dan dieren! Goed, we hebben weer genoeg dierenhaterpraat voor de rest van het jaar weten inslaan van mijnheer de straaltjeslezer.
Klik om te vergroten...
Jouw straaltjes branden mijn scherm door joh...

Nee maar serieus, ook jij bent een heilig aapje. :blush: En niets tegen dieren hè. Dieren zijn ook veel meer dan dieren. :wink:

Zit ook maar een beetje te jennen nu. No hard feelings hoop ik?
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dieren zijn geen mensen maar mensen zijn wel een soort dieren, hele vreemde dieren dat wel 🐼
R
RobventieldopLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat ben ik blij dat ik hier niet meer aan vast zit 😅
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dropje zei:
Misschien was hij iets minder makkelijk aan harddrugs gekomen, aangezien 3-MMC wel erg eenvoudig te krijgen is. Maar in het uitgaansleven loop je ook vrij snel tegen harddrugs aan. Dus op het moment dat je een contactje hebt.... tjah.
Klik om te vergroten...
Speed en coke worden sneller geleverd dan 3-MMC.
Vaak zie je dat in een illegaal circuit gebruikers zelf gaan dealen om hun drugs te bekostigen. Dat kan de beschikbaarheid nog verder doen opdrijven.

Nou ben ik geen voorstander van vrije verkoop en commercialiteit. Maar illegaliteit zorgt dus ook niet per se voor minder beschikbaarheid.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."