#1
Ja, dan is die keuze niet makkelijk meer, dat is waar.Daarin heb je min of meer gelijk in, Mindless.
Maar nu dit:
De keuze om dat eerste glas te nemen die allereerste keer, daar had ik gemakkelijk nee kunnen zeggen, de talloze keren daarna waren "anders".
Want het alcoholisme was getriggerd, de drank duivel was uit zijn kist gekropen en aldus was het geen "vrije" keuze meer...
Ik zat er meteen aan vast.
Alsnog is er wel altijd de vrijheid om die keuze te maken. Er is geen duivel die jou animeert en je naar de winkel laat gaan om drank te kopen en jouw arm optilt om een biertje te pakken en op te drinken. Dat doe je allemaal zelf.