Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMondkapjes af en niet langer thuiswerken mits 1,5 meter afstand per 26 juni

Mondkapjes af en niet langer thuiswerken mits 1,5 meter afstand per 26 juni

113 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Martinus zei:
Ik werk op een biologische boerderij. ...
Klik om te vergroten...
Noot: dat is vet!
Martinus zei:
. En heel veel boeren willen echt het beste voor hun dieren.
Klik om te vergroten...
noot: absoluut!
Martinus zei:
Anders ga je bankroet.
Klik om te vergroten...
Noot: En hier gaat het om!
De fluit, en de duit, alweer...
Als de boeren een prijs voor hun producten krijgen, die de extra verzorging voldoende dekt, dan is er niet één, die deze extra verzorging achterwege zal laten!
De praktijk is dat iedereen een biefstuk of varkenshaas wil, met een meer dan belachelijke lage prijs.
en dus gebeurt er weinig...
Martinus zei:
Maar dat ideaal als individu volgen verandert niks aan hoe men met dieren om gaat.
Klik om te vergroten...
Idd. Zoals boven beschreven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat belang is allang bekend en onderkend.
Maar, het draait om de fluit en de duit, zoals ik al zei.
Geld, dus.
Er gebeurt veeeeeel te weinig.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tsja, je kunt nou eenmaal niet alles hebben, en een euro ken je maar één keer uitgeven.
Komt het niet uit de lengte, dan moet het uit de breedte komen, nietwaar.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Dat belang is allang bekend en onderkend.
Maar, het draait om de fluit en de duit, zoals ik al zei.
Geld, dus.
Er gebeurt veeeeeel te weinig.
Klik om te vergroten...

Tja, mijn grootste bariere tot duurder eten kopen is omdat ik graag ooit nog eens in een huis met een tuin zou willen wonen.
Best ironisch. Ik als mens vind mn hok te klein. En spaar ik voor een grotere. Dat weer indirect ten koste gaat van de dieren hun hok die ik eet.
N
NoordzeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Doodsbedreigingen lijken me niet heel constructief.
Klik om te vergroten...
je hebt gelijk, typte dit een beetje vanuit een impuls, soms loopt het hoog op. ik maak me zorgen over in wat voor wereld m'n kindertjes moeten opgroeien.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
EugeneDe24e zei:
je hebt gelijk, typte dit een beetje vanuit een impuls, soms loopt het hoog op. ik maak me zorgen over in wat voor wereld m'n kindertjes moeten opgroeien.
Klik om te vergroten...
Dit is zeker het moment om goed op te letten hoe we de toekomst gaan inkleden! Maar met je kinderen komt het wel goed hoor. Die weten niet beter :wink:
N
NoordzeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Dit is zeker het moment om goed op te letten hoe we de toekomst gaan inkleden! Maar met je kinderen komt het wel goed hoor. Die weten niet beter :wink:
Klik om te vergroten...
Ik hoop je woorden zijn van goud.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eik zei:
Ik denk zeker niet dat ik alle wijsheid in pacht heb. Ik denk ook niet dat de overheid dat heeft. Aan de andere kant geloof ik ook niet dat iedereen zijn mening even veel gewicht in de weegschaal hoeft te leggen. De mening van experts op een bepaald gebied wegen simpelweg zwaarder dan de mening van de man op straat. We vragen een hartchirurg, en niet zomaar een random iemand op straat, om een hartoperatie uit te voeren. Zo zouden we volgens mij ook de overheid zijn werk moeten laten doen in het besturen van het land. Gaat er dan af en toe iets mis? Jazeker... Is er soms sprake van corruptie? Ja dat ook. Maar het alternatief is nog veel slechter.
Klik om te vergroten...
In de staat van bewustzijn waarin we nu verkeren, is dat beter dan het alternatief ja.

Eik zei:
Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp maar het komt op mij over alsof je vind dat er helemaal geen dwang zou moeten zijn en dat mensen altijd uiteindelijk vanzelf wel het goede gaan doen. Als dat is wat je wilt zeggen hier ben ik het daar niet mee eens. Ik denk dat de meeste mensen best het goede willen doen maar daar niet altijd in slagen. We zijn al tientallen jaren bezig te wachten tot mensen uit zichzelf duurzamer gaan leven maar het schiet gewoon niet op.

Volgens mij zijn jij en ik beide voorstander van zoveel mogelijk vrijheid voor ieder individu. Het verschil zit hem volgens mij niet in de wens naar vrijheid maar in wat we als 'mogelijk' zien. Jij geloofd er volgens mij in dat de overheid zich zo min mogelijk moet bemoeien met de mensen en dat het dan vanzelf goed komt. Overheidsingrepen zijn, voor zover ik kan zien, in jouw ogen vaak onnodige betuttelingen. Ik respecteer jouw mening daarin maar ik denk wel dat dat een illusie is. Volgens mij zijn met name de elites en de eigenaren van grote bedrijven gebaat bij een zwakke overheid en is het gros van de bevolking beter af bij een wat sterkere overheid.
Klik om te vergroten...
Nee, ik geloof ook niet dat het "vanzelf" goed komt. Ik geloof er alleen niet in dat een systeem van controle en dwang ooit tot een wereld kan leiden waarin de mens in harmonie met elkaar en de wereld/natuur leeft. (het ideale plaatje wat ze bijvoorbeeld schetsen met de Great Reset die gaande is) Daarvoor is een fundamentele verandering in bewustzijn op individueel niveau nodig. Een verandering waar wij naar mijn mening in zitten, wat van binnenuit door de natuur zelf teweeggebracht wordt, maar dat hevige weerstand ondervindt door het huidige menselijke bewustzijn (dat geobsedeerd is door controle en dwang). In dat bewustzijn is het denk ik ook beter dat we geen complete anarchie hebben, maar in dat bewustzijn zullen we altijd ziek zijn, zullen we nooit de wereld "fiksen", zal er altijd corruptie en oorlog zijn en zullen we onszelf uiteindelijk vernietigen. Voor een gezonde wereld in harmonie is er diepgaande transformatie nodig en dat is niet iets dat wij kunnen doen, dat overkomt ons, als we ons er aan over kunnen geven.

Tenminste, zo zie ik het.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
tenor (1).gif

ik drijf bijna mijn mondkapje uit, dat versleten ding waar alle natuurelementen al tien keer doorheen zijn gegaan, dat ding is niet eens meer door te ademen
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eindelijk eens goed nieuws 😉
Mondkapjes af en niet langer thuiswerken mits 1,5 meter afstand per 26 juni - https://nos.nl/l/2385280


Mondkapjes af en niet langer thuiswerken mits 1,5 meter afstand per 26 juni​

Vanaf volgende week zaterdag verdwijnt de mondkapjesplicht en vervalt ook het advies om thuis te werken, mits er anderhalve meter afstand kan worden gehouden. Haagse bronnen melden dat aan de NOS. Dat betekent bijvoorbeeld dat de mondkapjes in het openbaar vervoer voorlopig blijven.
Demissionair minister De Jonge zei na afloop van overleg over de coronasituatie tussen de meest betrokken ministers al dat het "goed zou kunnen" dat de mondkapjesplicht volgende week wordt geschrapt.

Anderhalve meter​

Als er anderhalve meter afstand in acht kan worden genomen, kunnen de mondkapjes per eind volgende week dus af. Het kabinet wacht nog een advies van het Outbreak Management Team af over de de noodzaak van de beschermingsmiddelen in bijvoorbeeld supermarkten. Vrijdag wordt daarover de knoop doorgehakt, maar de verwachting is dat de verplichting om in supermarkten een mondkapje te dragen vervalt.
Ook bij het schrappen van het thuiswerkadvies speelt de afstandsregel dus een beslissende rol: mensen die bijvoorbeeld op een kantoor werken, waar je anderhalve meter afstand kunt houden, kunnen weer naar het werk gaan. Waar je geen afstand kunt houden, blijft het devies: "Werk thuis."
Regels als afstand houden en thuisblijven bij klachten blijven voorlopig nog van kracht.

'Het gaat hartstikke goed'​

De Jonge zei vanmiddag dat het kabinet alle maatregelen nog eens weegt en bekijkt welke snel kunnen worden geschrapt. "Het gaat gewoon hartstikke goed; het gaat heel snel met vaccineren, we zien dat de besmettingscijfers en de ziekenhuiscijfers geweldig dalen. Dat maakt dat we de volgende stap vrijdag kunnen zetten en die gaat dan een week later in."
Hij zei ook dat er van een flink deel van de maatregelen afscheid genomen kan worden, maar dat een deel ook nog blijft. Daarbij wordt het 'epidemiologisch risico' gewogen, evenals de vermoedelijke situatie in het najaar.
Eerder deze week werd al duidelijk dat het kabinet sneller dan gepland Nederland van het slot wil halen. Het ziet er onder meer naar uit dat vanaf 26 juni het maximale aantal bezoekers thuis naar acht gaat en dat in restaurants meer gasten worden toegestaan. Vrijdag zet het kabinet de puntjes op de i en daarna geven premier Rutte en minister De Jonge weer een persconferentie.
Rond 15.30 uur heeft de NOS een pushbericht gestuurd met de tekst dat er vanaf 26 juni geen mondkapjesplicht en thuiswerkadvies meer gelden. Daaruit kan ten onrechte worden geconcludeerd dat de adviezen helemaal worden geschrapt, terwijl dit alleen geldt als er 1,5 meter afstand kan worden gehouden.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik hoop dat als dit allemaal voorbij is, we ook weer allemaal iets meer (figuurlijk) bij elkaar kunnen komen, als Nederlanders, Belgen, Europeanen etc.

Deze crisis heeft voor zo veel verdeeldheid gezorgd, we moeten allemaal even de neus weer dezelfde richting op wijzen...
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dirkjan zei:
Bekijk bijlage 24291

ik drijf bijna mijn mondkapje uit, dat versleten ding waar alle natuurelementen al tien keer doorheen zijn gegaan, dat ding is niet eens meer door te ademen
Klik om te vergroten...
Daar zal dan ook vast een flinke hoeveelheid Coronadeeltjes in chillen! Soms als ik mensen hun mondkapjes zie... Verbaasd dat ze geen beentjes groeien en weglopen 🤣
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flualhamdulillam zei:
Daar zal dan ook vast een flinke hoeveelheid Coronadeeltjes in chillen! Soms als ik mensen hun mondkapjes zie... Verbaasd dat ze geen beentjes groeien en weglopen 🤣
Klik om te vergroten...
Laat ik maar niet over mijn mondkapje beginnen 😬
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Als je nog eens open staat voor wat andere dingen dan je de afgelopen 23 jaar hebt gehoord dan kan ik nog wel wat wetenschappelijke papers oplepelen die bewijzen dat de belofte van trickle down economics in de realiteit vaak nergens op uitkomt omdat bedrijven via marginal cost accounting de opbrengsten gebruiken om de winst te maximaliseren.
Klik om te vergroten...
Ik heb de afgelopen 23 jaar niet alleen dingen gehoord, maar vooral heel veel dingen gedaan. Ook in hele moeilijke fases waarin ons bedrijf heeft verkeerd lang geleden. In dat geheel ben ik slechts een schakel. Ik ben vooral heel trots op onze medewerkers en hoe goed ze zijn en zich ontwikkelen.
Wij gebruiken de opbrengsten om te investeren en dit leidt op de korte termijn vaak helemaal niet tot een hogere winst, maar op de langere termijn vaak wel. Daarmee is ons bedrijf in waarde gestegen, maar dat is nooit ons doel.
Als eigenaar lagen en liggen alle financiele risico's bij mij, maar ik heb altijd vertrouwen gehad waar wij als bedrijf voor staan.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zeehond zei:
Jammer dat je zo reageert, is helemaal niet nodig. Het is een veronderstelling die helemaal niet klopt. Je weet niets van mij.
Ik zou liever wat aardiger voor elkaar zijn.
Klik om te vergroten...
Sorry ik bedoel het niet als ad hominem dat je niks zou weten, integendeel.

Het was meer een reactie op je vorige commentaar vanuit een soort conservatief gedachtegoed dat de samenleving nu eenmaal zo werkt en je je niet wil bezighouden met (progressieve) discussies over hoe we onze politieke economie eerlijker en welvarender kunnen maken voor een groter deel van de samenleving.

Dat soort discussies vind ik heel leuk en interessant dus het was meer een soort uitnodiging om dat later verder op te pakken. Want deze post ging over corona dus we zijn alweer een stukkie off topic :wink:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zeehond zei:
Maar Nederland is er serieus mee bezig, kijk ook naar beleid bouwen nieuwe woningen zonder gas.
Klik om te vergroten...
In het algemeen heb je volgens mij een hoop goede argumenten aangehaald. Het idee dat Nederland goed bezig is qua energietransitie of het voorkomen van klimaatproblemen is echter onjuist. Het is heel makkelijk om met een beschuldigend vingertje te wijzen naar andere landen maar het feit is dat we in Europa onderaan bengelen als het gaat om investeringen in de klimaatcrisis of de energietransitie. Vanuit een misplaatst gevoel van chauvinisme willen we graag trots zijn op ons landje. Dat is begrijpelijk. Er zijn genoeg redenen om trots te kunnen zijn op ons kikkerlandje, maar juist bij dit onderwerp is er uitzonderlijk weinig reden voor trots.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mooi. M'n mondkapjes ruiken steeds meer naar dooie hond, want ik weiger te geloven dat ik zelf zo ruik. En al vind ik persoonlijk mooie vrouwen met een masker op wel iets mysterieus en spannends hebben, ruik je als je uit de supermarkt komt en in de auto stapt ineens weer even hoe die echt ruikt en lijkt het een afdoende geluidsisolatie voor roeptoeters en kletskousen in winkels; good riddance.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eik zei:
In het algemeen heb je volgens mij een hoop goede argumenten aangehaald. Het idee dat Nederland goed bezig is qua energietransitie of het voorkomen van klimaatproblemen is echter onjuist. Het is heel makkelijk om met een beschuldigend vingertje te wijzen naar andere landen maar het feit is dat we in Europa onderaan bengelen als het gaat om investeringen in de klimaatcrisis of de energietransitie. Vanuit een misplaatst gevoel van chauvinisme willen we graag trots zijn op ons landje. Dat is begrijpelijk. Er zijn genoeg redenen om trots te kunnen zijn op ons kikkerlandje, maar juist bij dit onderwerp is er uitzonderlijk weinig reden voor trots.
Klik om te vergroten...
Ben het met je eens.
Heb alleen gezegd dat Nederland het serieus neemt en er mee bezig is en dat het altijd sneller en beter kan volgens mij. Ik heb niet geschreven dat ik trots ben op ons land in deze transitie.
Ook beschuldig ik andere landen niet met een vinger, maar is het wel goed om onze positie te vergelijken met hele grote landen, die wereldwijd procentueel voor enorme uitstoot zorgen ten opzichte van ons land. Juist deze tranisitie overstijgt de landsgrenzen naar mijn idee.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
djiego zei:
Mooi. M'n mondkapjes ruiken steeds meer naar dooie hond, want ik weiger te geloven dat ik zelf zo ruik. En al vind ik persoonlijk mooie vrouwen met een masker op wel iets mysterieus en spannends hebben, ruik je als je uit de supermarkt komt en in de auto stapt ineens weer even hoe die echt ruikt en lijkt het een afdoende geluidsisolatie voor roeptoeters en kletskousen in winkels; good riddance.
Klik om te vergroten...
Dat is waar. Al verbergt het misschien ook wel iets dat je niet zou willen zien. Dat zou dan het 1ste voordeel eraan zijn. :wink: Daar moeten we straks allemaal weer tegenaan kijken. :fearscream::wink:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zeehond zei:
Ben het met je eens.
Heb alleen gezegd dat Nederland het serieus neemt en er mee bezig is en dat het altijd sneller en beter kan volgens mij. Ik heb niet geschreven dat ik trots ben op ons land in deze transitie.
Ook beschuldig ik andere landen niet met een vinger, maar is het wel goed om onze positie te vergelijken met hele grote landen, die wereldwijd procentueel voor enorme uitstoot zorgen ten opzichte van ons land. Juist deze tranisitie overstijgt de landsgrenzen naar mijn idee.
Klik om te vergroten...
Ik zeg ook niet dat jij met een beschuldigende vinger wijst maar dat doen veel Nederlanders wel. Het hele idee dat de rest eerst maar in actie moet komen voordat wij meer gaan doen is wat ik bestrijd. Natuurlijk heb je gelijk dat de grote landen in absolute zin meer vervuilen. Maar wij doen het behoorlijk slecht de afgelopen jaren met onze overwegend VVD-CDA coalities. Een beetje meer erkenning dat we achteraan lopen lijkt me gepaster dan een arrogante houding. En ook die laatste zin is niet tegen jou gericht maar gericht tegen de populistische “klimaatverandering is fake” houding bij een deel van onze politiek.

Ook het feit dat zowel CDA als VVD zo goed als geen aandacht schenken aan klimaatverandering in hun verkiezingsprogramma’s vind ik storend en is ook redelijk uitzonderlijk in Europa. In andere Europese landen besteden liberale en christelijke partijen daar vaak meer aandacht aan. Ik zou ook groot voorstander zijn van een groene rechtse partij zodat ook mensen die conservatief of “rechts” willen stemmen een groene duurzame optie hebben. de klimaatcrisis gaat namelijk uiteindelijk niet om “links” of “rechts” maar om het leefbaar houden van onze planeet.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."