Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMondkapjes af en niet langer thuiswerken mits 1,5 meter afstand per 26 juni

Mondkapjes af en niet langer thuiswerken mits 1,5 meter afstand per 26 juni

113 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Overheid, en haar functioneren?
Ik houd me maar stil.
De mondkapjes plicht, dat alleen al gedwongen opleggen aan iedereen die zich buiten de deur waagt, dat is een toonbeeld van hoe het n i e t moet.
In casu: Er is nooit vastgesteld dat die dingen ook maar iets bijdragen in deze pandemie te verslaan.
Dat is klaarblijkelijk wél het geval met vaccinatie.
Dat heeft zin.
Of we dit ook nog kunnen zeggen over twee jaar, afwachten.
Als je niet vaccineert, gaat deze hele kwestie erg lang duren met grote economische schade, en een groot verlies van mensenlevens.
Ik ben nu al 4 mensen kwijtgeraakt aan covid.
Dat gaf mij te denken, en een keuze.

Anarchie: het recht van de sterkste, is toonaangevend.
Er zijn alhier weinig regels of wetten van kracht.
De gemeenschap is vaak klein, maar iedereen staat voor elkaar klaar, temeer in zware leefomstandigheden.
Iets voor jou?
Zie " lawless island"...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Als je nog eens open staat voor wat andere dingen dan je de afgelopen 23 jaar hebt gehoord dan kan ik nog wel wat wetenschappelijke papers oplepelen die bewijzen dat de belofte van trickle down economics in de realiteit vaak nergens op uitkomt omdat bedrijven via marginal cost accounting de opbrengsten gebruiken om de winst te maximaliseren.
Klik om te vergroten...
En nu ff in gewoon Nederlands , ik heb geen economie gestudeerd 🤪🤑
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Knuffelpanda zei:
En nu ff in gewoon Nederlands , ik heb geen economie gestudeerd 🤪🤑
Klik om te vergroten...
Sorry (ik heb ook geen economie gestudeerd trouwens hoor, maar houd me recent wel veel bezig met politieke economie).

Trickle down economics is de aanname dat als het goed gaat met bedrijven, dat het dan ook goed gaat met de rest van de bevolking omdat die makkelijk een baan kan vinden. Bij die strategie hoort dus dat de staat zorgt voor een goed vestigingsklimaat voor bedrijven, de belastingen gunstig maakt voor bedrijven en mogelijk ook andere maatregelen neemt die voor bedrijven gunstig zijn, om op die manier de werkloosheid tegen te gaan.
De valkuil van die trickle down economics is alleen dat bedrijven vooral als doel hebben om winst te maken. Die bedrijven gaan dus al die voordeeltjes gebruiken om de winst te maximaliseren, door steeds meer kosten te schrappen en steeds meer verplichtingen richting werknemers te schrappen. Dat noemde ik dus 'marginal cost accounting'. Doordat bedrijven dat doen subsidiëren de werknemers uiteindelijk de winsthonger van bedrijven, waardoor er grotere ongelijkheid ontstaat tussen de eigenaars van bedrijven en aandeelhouders, en de werknemers die de productie van goederen en diensten verzorgen en daarvoor salaris ontvangen. De bedrijven zullen overigens zeggen dat die marginal cost accounting noodzakelijk is om de concurrentiepositie te behouden.

Error - Cookies Turned Off

onlinelibrary.wiley.com onlinelibrary.wiley.com
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Sorry (ik heb ook geen economie gestudeerd trouwens hoor, maar houd me recent wel veel bezig met politieke economie).

Trickle down economics is de aanname dat als het goed gaat met bedrijven, dat het dan ook goed gaat met de rest van de bevolking omdat die makkelijk een baan kan vinden. Bij die strategie hoort dus dat de staat zorgt voor een goed vestigingsklimaat voor bedrijven, de belastingen gunstig maakt voor bedrijven en mogelijk ook andere maatregelen neemt die voor bedrijven gunstig zijn, om op die manier de werkloosheid tegen te gaan.
De valkuil van die trickle down economics is alleen dat bedrijven vooral als doel hebben om winst te maken. Die bedrijven gaan dus al die voordeeltjes gebruiken om de winst te maximaliseren, door steeds meer kosten te schrappen en steeds meer verplichtingen richting werknemers te schrappen. Dat noemde ik dus 'marginal cost accounting'. Doordat bedrijven dat doen subsidiëren de werknemers uiteindelijk de winsthonger van bedrijven, waardoor er grotere ongelijkheid ontstaat tussen de eigenaars van bedrijven en aandeelhouders, en de werknemers die de productie van goederen en diensten verzorgen en daarvoor salaris ontvangen. De bedrijven zullen overigens zeggen dat die marginal cost accounting noodzakelijk is om de concurrentiepositie te behouden.

Error - Cookies Turned Off

onlinelibrary.wiley.com onlinelibrary.wiley.com
Klik om te vergroten...
Kristalhelder 🤓
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5


Common sense, you gotta love it...

En dit is met 5 maskers :tearsofjoy:
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:


Common sense, you gotta love it...

En dit is met 5 maskers :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Haha, mooi niet. Als een masker echt 100% van het vocht tegen houd heb je na 30min een natte dwijl in je gezicht 😂
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
zodra het mag doe ik dan ontiegelijke irritante ding gelijk af

krijg het zwaar benauwd met dat ding op + heb een bril niet zo lekker in de supermarkt voor je zicht
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#8
Toen ik bovenstaande discussie net las, popte deze tekst op in mijn hoofd.
Als iemand anders het al goed heeft geschreven, ga ik het niet in eigen woorden herhalen, dus ik citeer hierbij graag Bob Marley;

There's a natural mystic
Blowing through the air
If you listen carefully now you will hear
This could be the first trumpet
Might as well be the last
Many more will have to suffer
Many more will have to die
Don't ask me why

Things are not the way they used to be
I won't tell no lie
One and all got to face reality now
Though I try to find the answer
To all the questions they ask
Though I know it's impossible
To go living through the past
Don't tell no lie

There's a natural mystic
Blowing through the air
Can't keep them down
If you listen carefully now you will hear
Such a natural mystic
Blowing through the air

M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Nachtzuster zei:
Toen ik bovenstaande discussie net las, popte deze tekst op in mijn hoofd.
Als iemand anders het al goed heeft geschreven, ga ik het niet in eigen woorden herhalen, dus ik citeer hierbij graag Bob Marley;

There's a natural mystic
Blowing through the air
If you listen carefully now you will hear
This could be the first trumpet
Might as well be the last
Many more will have to suffer
Many more will have to die
Don't ask me why

Things are not the way they used to be
I won't tell no lie
One and all got to face reality now
Though I try to find the answer
To all the questions they ask
Though I know it's impossible
To go living through the past
Don't tell no lie

There's a natural mystic
Blowing through the air
Can't keep them down
If you listen carefully now you will hear
Such a natural mystic
Blowing through the air
Klik om te vergroten...
Soort profetie van de Apocalyps...
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Soort profetie van de Apocalyps...
Klik om te vergroten...
.....

Van het album Exodus...

De grote uittocht (van de mensheid?) naar het beloofde land? De verlichting?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Nachtzuster zei:
.....

Van het album Exodus...

De grote uittocht (van de mensheid?) naar het beloofde land? De verlichting?
Klik om te vergroten...
Bob Marley had zeker een bijzondere connectie met spirit denk ik.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Die goeie ouwe Bob...
Die had zeer zeker bijzondere connecties in spirit aangelegenheden.
Zelfs in die mate, dat hij zich niet liet behandelen toen hij kanker kreeg, en altijd met zo'n grote sigaret rondiep...
En de Wailers idem dito
Altijd high zijn, als Rastafari zijnde.
En dan moet je een goede groep muzikanten veel te vroeg gaan missen.
Bob Marley & The Wailers, wat een super muzikanten!
Sneu, sneu, sneu.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
EugeneDe24e zei:
WAKE UP. er is allang bewezen dat die kapjes geen nut hebben en zelfs schadelijk zijn als je deze langdurig draagt.
Klik om te vergroten...
De effectiviteit is inderdaad nooit aangetoond. Het is steeds ingezet als middel om alle zeilen bij te zetten.
EugeneDe24e zei:
Mensen worden tegen elkaar opgezet, levens en bedrijven vernietigd en het nieuwe normaal door je strot geduwd.
Klik om te vergroten...
De victim-blaming van mensen die corona hebben opgelopen vind ik ook wel ernstig. Je krijgt ineens een bak met kritiek over je heen dat het je eigen schuld zou zijn omdat je je onverantwoord gedragen hebt enzo. Niet dat ik zelf corona heb gehad, maar ik heb zulke beschuldigingen wel veel zien gebeuren. Dat is iets waar ik me veel zorgen over maak, want als wij als burgers bang zijn voor elkaar dan roept dat op tot een hogere macht (vaak een sterke leider) die ons 'beschermt' tegen elkaar. Dan krijg je dus een autoritair bestuur.
Terwijl recht op vrijheid van vereniging en recht van bescherming van de privésfeer juist essentiële democratische grondrechten zijn. Daarvoor is te weinig aandacht geweest in deze pandemie inderdaad en grond- en mensenrechten zijn veel te gemakkelijk afgeserveerd. We moeten juist nu heel erg opletten of we die wel weer volledig terugkrijgen. Dat moeten we echt opeisen met zijn allen.

Dat bedrijven vernietigd worden ben ik het niet helemaal mee eens. Veel bedrijven wordt juist kunstmatig het hand boven het hoofd gehouden. Tijdens de lockdown was er een historisch laagtepunt van faillissementen. Nou valt wel te verwachten dat veel van die bedrijven schulden hebben opgebouwd en het nu juist lastig(er) krijgen. Maar ik vind het persoonlijk wel jammer dat de staat ongericht zoveel belastinggeld heeft gepompt in elk willekeurig bedrijf. Onze rechtse leiders hebben altijd de mond vol over de vrije markt en zelfredzaamheid. Bij die vrije markt hoort ook dat bedrijven failliet gaan (door omstandigheden). Als een bedrijf niet bestand blijkt tegen de pandemie, dat is heel vervelend, maar dat is ook vrije markt. Maar dan moet ineens de logica omgekeerd worden en moet de staat enorm protectionistisch optreden en met belastinggeld de vrije markt redden. Terwijl ik dan denk; als je toch zoveel belastinggeld aan het investeren bent, zou je dat geld dan niet gelijk uitgeven aan de energietransitie die we ook nog moeten volbrengen? Dat levert namelijk ook allerlei banen op en we zullen het sowieso moeten doen. Nu heeft Baudet de Europese verkiezingen gewonnen door te roepen dat we geen 1000 miljard hebben voor die energietransitie, waarna we vervolgens dat geld hebben uitgegeven aan bedrijven die de belastingcenten gebruiken voor hun eigen winsthonger en de winsthonger van vastgoedeigenaars, en niet voor het algemeen belang. Dat vind ik ernstig.

EugeneDe24e zei:
ik zie al die virologen, deskundige en ander bestuurlijk tuig het liefst aan de galg bungelen.
Klik om te vergroten...
Doodsbedreigingen lijken me niet heel constructief.
EugeneDe24e zei:
Lieve mensen begin alsjeblieft voor jezelf na te denken ze zitten te zagen aan de poten van onze vrijheid. Je kunt me een paranoide wappie noemen, maar niet voordat je degelijk onderzoek hebt gedaan buiten de MSM om.. Werkelijk niets is wat het lijkt. Ik wens verder iedereen een fijne nacht, ik moet weer aan het werk.
Klik om te vergroten...
Je mag best kritisch zijn, graag zelfs. Maar persoonlijk heb ik totaal niet de expertise om de wetenschappelijke onderzoeken naar de vaccins goed te begrijpen, laat staan het werkingsmechanisme. En dan ben ik best nog een biologie-nerd. Wel lukt het me om de gegeven risico's van vaccins te interpreteren, en voor zover we nu weten is corona gevaarlijker dan het vaccin. Wat dat betreft vind ik het jammer dat AstraZeneca geschrapt is, dat was helemaal niet nodig. Want ja, in zeer zeldzame gevallen krijgen mensen last van trombose. Maar guess what; mensen die corona hebben krijgen ook soms last van trombose in de longen (een longembolie) en dat komt vaker voor dan bij mensen die het vaccin krijgen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#14
EugeneDe24e zei:
ik zie al die virologen, deskundige en ander bestuurlijk tuig het liefst aan de galg bungelen.
Klik om te vergroten...
Je mag op dit forum over van alles en nog wat je mening uiten, ook als je een mening hebt die anders is dan die van de maatschappij. Maar we gaan geen mensen dood wensen. Dit soort uitspraken zijn echt niet okay. Bij deze een officiële waarschuwing, de volgende keer volgt een ban.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik was net aan het wennen aan het feit dat ik geen nosechecks meer moest doen om te zien of er nog wat wit zichtbaar was.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ook al is het nooit duidelijk aangetoond dat de mondkapjes werken. Het is een kleine, tijdelijke aanpassing. Ik vind het persoonlijk een veel te voorbarige beslissing om het in dit stadium al terug te draaien. Wacht nu gewoon even tot een groter deel gevaccineerd is. Dan kun je daarna rustig versoepelen. In Engeland zie je de cijfers alweer verslechteren na (te) vroeg ingevoerde versoepelingen. De Nederlandse overheid is nogal bang van het klagend volk dat meent dat een dergelijke maatregel extreme vrijheidsberoving is. :wink: Typisch Nederlands. Maar hey, dit is denk ik een vrij onpopulaire mening hier lol.

Benieuwd wat er in België gaat gebeuren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Ook al is het nooit duidelijk aangetoond dat de mondkapjes werken. Het is een kleine, tijdelijke aanpassing. Ik vind het persoonlijk een veel te voorbarige beslissing om het in dit stadium al terug te draaien. Wacht nu gewoon even tot een groter deel gevaccineerd is. Dan kun je daarna rustig versoepelen. In Engeland zie je de cijfers alweer verslechteren na (te) vroeg ingevoerde versoepelingen. De Nederlandse overheid is nogal bang van het klagend volk dat meent dat een dergelijke maatregel extreme vrijheidsberoving is. :wink: Typisch Nederlands. Maar hey, dit is denk ik een vrij onpopulaire mening hier lol.

Benieuwd wat er in België gaat gebeuren.
Klik om te vergroten...
Zeg dat eens tegen mensen die in dit weer op hun werk 8 uren lang met zo'n ding op moeten lopen en daarvoor en daarna mogelijk nog in het OV. Voor mijzelf is het ook een kleine aanpassing, maar voor velen is het een dagelijks iets, de hele dag door. Extreme vrijheidsberoving is overdreven, maar het is vrijheidsberoving.

Je doet er altijd heel lacherig over, alsof de klachten hierover complete aanstellerij zijn. Ik vind het nogal wat dat voor iets dat niet aangetoond is, mensen opgelegd wordt dit al meer dan een halfjaar lang te doen. Daarnaast kan iedereen zien dat de manier waarop veruit de meeste mensen mondkapjes gebruiken onhygiënisch is. De hele tijd eraan zitten pulken/verplaatsen, in de broekzak stoppen en er weer uithalen, niet dagelijks wassen/vervangen. Je kunt zeggen dat dat aan de mensen ligt, maar het feit is dat de meesten het niet voldoende hygiënisch gebruiken. En dan is er nog het punt dat deze niet-medische mondmaskers virusdeeltjes gewoon doorlaten. En daarnaast is er nog het punt dat er mondkapjes in omloop zijn die stoffen bevatten die schadelijk zijn. Kapjes waar mensen dus 8 uur per dag of soms langer doorheen ademen.

Wel goed nieuws trouwens dat de mondkapjesplicht verdwijnt! Minder dat er dan toch weer uitzonderingen zijn.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
EugeneDe24e zei:
WAKE UP
Klik om te vergroten...
Kom op joh ... door deze twee woorden ben ik "vergeten" de rest van je bericht te lezen. Met deze opening diskwalificeer je meteen de standpunten en gedachten van anderen wanneer ze er anders over denken. Jij vindt namelijk dat ze slapen als ze het anders zien. Doe dit nu gewoon niet.
Mindless zei:
Zeg dat eens tegen mensen die in dit weer op hun werk 8 uren lang met zo'n ding op moeten lopen en daarvoor en daarna mogelijk nog in het OV. Voor mijzelf is het ook een kleine aanpassing, maar voor velen is het een dagelijks iets, de hele dag door. Extreme vrijheidsberoving is overdreven, maar het is vrijheidsberoving.
Klik om te vergroten...
Ik ben verplicht een mondkapje te dragen vanwege mijn werk, ik heb daar soms ergernis van, net zoals ik wel eens ergernis heb van een jeukende muggenbult. Ik heb het dragen van een mondkapje nooit als vrijheidsberoving gezien, waarom jij wel?
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mondkapjes 🤣

Was dat nog een ding dan?

Afstand houden was toch de heilige graal 😂

Domste gelul ooit die corona ellende, wat dacht de mensheid? Dat er nooit meer een globaal griepje zou komen dat net iets erger uitpakte i.v.m. ons afweersysteem.

Ik ben blij dat er geen hordes jongeren met een cytokine storm dood neervielen zoals in 1918.

Wat het echte virus is, dat is pijnlijk duidelijk geworden.

People haha, gellukig heb ik niet van die debielen om mij heen die elkaar angst voeren als zoete koek..... lol
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#20
Aanvulling.


Het lijkt ook echt een randstad probleem geworden gellukig 😁

In alle uithoeken van het land is het echt gewoon niet normaal dat nieuwe normaal 👌👍👍👍


Ineens kan ook alles weer normaal zijn vanaf 26 juno?? Zoals onze minister van veiligheid zegt, junoooooo.

Wat is hier te verbergen, de euforie is onwerkelijk voor de opgesloten angsthaas dus zijn ze even verblind.

Is het omtzicht of kijk ik dan met mijn neus?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."