WAKE UP. er is allang bewezen dat die kapjes geen nut hebben en zelfs schadelijk zijn als je deze langdurig draagt.
De effectiviteit is inderdaad nooit aangetoond. Het is steeds ingezet als middel om alle zeilen bij te zetten.
Mensen worden tegen elkaar opgezet, levens en bedrijven vernietigd en het nieuwe normaal door je strot geduwd.
De victim-blaming van mensen die corona hebben opgelopen vind ik ook wel ernstig. Je krijgt ineens een bak met kritiek over je heen dat het je eigen schuld zou zijn omdat je je onverantwoord gedragen hebt enzo. Niet dat ik zelf corona heb gehad, maar ik heb zulke beschuldigingen wel veel zien gebeuren. Dat is iets waar ik me veel zorgen over maak, want als wij als burgers bang zijn voor elkaar dan roept dat op tot een hogere macht (vaak een sterke leider) die ons 'beschermt' tegen elkaar. Dan krijg je dus een autoritair bestuur.
Terwijl recht op vrijheid van vereniging en recht van bescherming van de privésfeer juist essentiële democratische grondrechten zijn. Daarvoor is te weinig aandacht geweest in deze pandemie inderdaad en grond- en mensenrechten zijn veel te gemakkelijk afgeserveerd. We moeten juist nu heel erg opletten of we die wel weer volledig terugkrijgen. Dat moeten we echt opeisen met zijn allen.
Dat bedrijven vernietigd worden ben ik het niet helemaal mee eens. Veel bedrijven wordt juist kunstmatig het hand boven het hoofd gehouden. Tijdens de lockdown was er een historisch laagtepunt van faillissementen. Nou valt wel te verwachten dat veel van die bedrijven schulden hebben opgebouwd en het nu juist lastig(er) krijgen. Maar ik vind het persoonlijk wel jammer dat de staat ongericht zoveel belastinggeld heeft gepompt in elk willekeurig bedrijf. Onze rechtse leiders hebben altijd de mond vol over de vrije markt en zelfredzaamheid. Bij die vrije markt hoort ook dat bedrijven failliet gaan (door omstandigheden). Als een bedrijf niet bestand blijkt tegen de pandemie, dat is heel vervelend, maar dat is ook vrije markt. Maar dan moet ineens de logica omgekeerd worden en moet de staat enorm protectionistisch optreden en met belastinggeld de vrije markt redden. Terwijl ik dan denk; als je toch zoveel belastinggeld aan het investeren bent, zou je dat geld dan niet gelijk uitgeven aan de energietransitie die we ook nog moeten volbrengen? Dat levert namelijk ook allerlei banen op en we zullen het sowieso moeten doen. Nu heeft Baudet de Europese verkiezingen gewonnen door te roepen dat we geen 1000 miljard hebben voor die energietransitie, waarna we vervolgens dat geld hebben uitgegeven aan bedrijven die de belastingcenten gebruiken voor hun eigen winsthonger en de winsthonger van vastgoedeigenaars, en niet voor het algemeen belang. Dat vind ik ernstig.
ik zie al die virologen, deskundige en ander bestuurlijk tuig het liefst aan de galg bungelen.
Doodsbedreigingen lijken me niet heel constructief.
Lieve mensen begin alsjeblieft voor jezelf na te denken ze zitten te zagen aan de poten van onze vrijheid. Je kunt me een paranoide wappie noemen, maar niet voordat je degelijk onderzoek hebt gedaan buiten de MSM om.. Werkelijk niets is wat het lijkt. Ik wens verder iedereen een fijne nacht, ik moet weer aan het werk.
Je mag best kritisch zijn, graag zelfs. Maar persoonlijk heb ik totaal niet de expertise om de wetenschappelijke onderzoeken naar de vaccins goed te begrijpen, laat staan het werkingsmechanisme. En dan ben ik best nog een biologie-nerd. Wel lukt het me om de gegeven risico's van vaccins te interpreteren, en voor zover we nu weten is corona gevaarlijker dan het vaccin. Wat dat betreft vind ik het jammer dat AstraZeneca geschrapt is, dat was helemaal niet nodig. Want ja, in zeer zeldzame gevallen krijgen mensen last van trombose. Maar guess what; mensen die corona hebben krijgen ook soms last van trombose in de longen (een longembolie) en dat komt vaker voor dan bij mensen die het vaccin krijgen.