Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMondkapjes af en niet langer thuiswerken mits 1,5 meter afstand per 26 juni

Mondkapjes af en niet langer thuiswerken mits 1,5 meter afstand per 26 juni

113 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Knuffelpanda zei:
En nu ff in gewoon Nederlands , ik heb geen economie gestudeerd 🤪🤑
Klik om te vergroten...
Sorry (ik heb ook geen economie gestudeerd trouwens hoor, maar houd me recent wel veel bezig met politieke economie).

Trickle down economics is de aanname dat als het goed gaat met bedrijven, dat het dan ook goed gaat met de rest van de bevolking omdat die makkelijk een baan kan vinden. Bij die strategie hoort dus dat de staat zorgt voor een goed vestigingsklimaat voor bedrijven, de belastingen gunstig maakt voor bedrijven en mogelijk ook andere maatregelen neemt die voor bedrijven gunstig zijn, om op die manier de werkloosheid tegen te gaan.
De valkuil van die trickle down economics is alleen dat bedrijven vooral als doel hebben om winst te maken. Die bedrijven gaan dus al die voordeeltjes gebruiken om de winst te maximaliseren, door steeds meer kosten te schrappen en steeds meer verplichtingen richting werknemers te schrappen. Dat noemde ik dus 'marginal cost accounting'. Doordat bedrijven dat doen subsidiëren de werknemers uiteindelijk de winsthonger van bedrijven, waardoor er grotere ongelijkheid ontstaat tussen de eigenaars van bedrijven en aandeelhouders, en de werknemers die de productie van goederen en diensten verzorgen en daarvoor salaris ontvangen. De bedrijven zullen overigens zeggen dat die marginal cost accounting noodzakelijk is om de concurrentiepositie te behouden.

Error - Cookies Turned Off

onlinelibrary.wiley.com onlinelibrary.wiley.com

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Sorry (ik heb ook geen economie gestudeerd trouwens hoor, maar houd me recent wel veel bezig met politieke economie).

Trickle down economics is de aanname dat als het goed gaat met bedrijven, dat het dan ook goed gaat met de rest van de bevolking omdat die makkelijk een baan kan vinden. Bij die strategie hoort dus dat de staat zorgt voor een goed vestigingsklimaat voor bedrijven, de belastingen gunstig maakt voor bedrijven en mogelijk ook andere maatregelen neemt die voor bedrijven gunstig zijn, om op die manier de werkloosheid tegen te gaan.
De valkuil van die trickle down economics is alleen dat bedrijven vooral als doel hebben om winst te maken. Die bedrijven gaan dus al die voordeeltjes gebruiken om de winst te maximaliseren, door steeds meer kosten te schrappen en steeds meer verplichtingen richting werknemers te schrappen. Dat noemde ik dus 'marginal cost accounting'. Doordat bedrijven dat doen subsidiëren de werknemers uiteindelijk de winsthonger van bedrijven, waardoor er grotere ongelijkheid ontstaat tussen de eigenaars van bedrijven en aandeelhouders, en de werknemers die de productie van goederen en diensten verzorgen en daarvoor salaris ontvangen. De bedrijven zullen overigens zeggen dat die marginal cost accounting noodzakelijk is om de concurrentiepositie te behouden.

Error - Cookies Turned Off

onlinelibrary.wiley.com onlinelibrary.wiley.com
Klik om te vergroten...
Kristalhelder 🤓
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3


Common sense, you gotta love it...

En dit is met 5 maskers :tearsofjoy:
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:


Common sense, you gotta love it...

En dit is met 5 maskers :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Haha, mooi niet. Als een masker echt 100% van het vocht tegen houd heb je na 30min een natte dwijl in je gezicht 😂
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
zodra het mag doe ik dan ontiegelijke irritante ding gelijk af

krijg het zwaar benauwd met dat ding op + heb een bril niet zo lekker in de supermarkt voor je zicht
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#6
Toen ik bovenstaande discussie net las, popte deze tekst op in mijn hoofd.
Als iemand anders het al goed heeft geschreven, ga ik het niet in eigen woorden herhalen, dus ik citeer hierbij graag Bob Marley;

There's a natural mystic
Blowing through the air
If you listen carefully now you will hear
This could be the first trumpet
Might as well be the last
Many more will have to suffer
Many more will have to die
Don't ask me why

Things are not the way they used to be
I won't tell no lie
One and all got to face reality now
Though I try to find the answer
To all the questions they ask
Though I know it's impossible
To go living through the past
Don't tell no lie

There's a natural mystic
Blowing through the air
Can't keep them down
If you listen carefully now you will hear
Such a natural mystic
Blowing through the air

M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Nachtzuster zei:
Toen ik bovenstaande discussie net las, popte deze tekst op in mijn hoofd.
Als iemand anders het al goed heeft geschreven, ga ik het niet in eigen woorden herhalen, dus ik citeer hierbij graag Bob Marley;

There's a natural mystic
Blowing through the air
If you listen carefully now you will hear
This could be the first trumpet
Might as well be the last
Many more will have to suffer
Many more will have to die
Don't ask me why

Things are not the way they used to be
I won't tell no lie
One and all got to face reality now
Though I try to find the answer
To all the questions they ask
Though I know it's impossible
To go living through the past
Don't tell no lie

There's a natural mystic
Blowing through the air
Can't keep them down
If you listen carefully now you will hear
Such a natural mystic
Blowing through the air
Klik om te vergroten...
Soort profetie van de Apocalyps...
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Soort profetie van de Apocalyps...
Klik om te vergroten...
.....

Van het album Exodus...

De grote uittocht (van de mensheid?) naar het beloofde land? De verlichting?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Nachtzuster zei:
.....

Van het album Exodus...

De grote uittocht (van de mensheid?) naar het beloofde land? De verlichting?
Klik om te vergroten...
Bob Marley had zeker een bijzondere connectie met spirit denk ik.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Die goeie ouwe Bob...
Die had zeer zeker bijzondere connecties in spirit aangelegenheden.
Zelfs in die mate, dat hij zich niet liet behandelen toen hij kanker kreeg, en altijd met zo'n grote sigaret rondiep...
En de Wailers idem dito
Altijd high zijn, als Rastafari zijnde.
En dan moet je een goede groep muzikanten veel te vroeg gaan missen.
Bob Marley & The Wailers, wat een super muzikanten!
Sneu, sneu, sneu.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze Olifant zei:
Ik reis zelf regelmatig met het OV en ook lang (als in uren, naar familie in NL), nu de maatregelen versoepeld zijn neemt dat weer wat toe. Ik vind het mondkapje schijtirritant kan ik je vertellen, zeker met deze hitte, en helemaal omdat ik iemand ben met het gevoeligheid voor hoofdpijn/migraine. Ik vind het argument om kwetsbare mensen te beschermen voor iets veel ernstigers echter belangrijker. In je eerdere reactie over de bezwaren/kanttekeningen bij mondkapjes zeg je een aantal dingen waar ik me deels in kan vinden maar deels ook niet, waar ik nu even niet verder op kan reageren want heb een werk deadline, dus het forum is even verboden terrein de rest van de dag. :wink: 🤓 Maar ik denk dat het sowieso op dit gebied een gevalletje agree to disagree blijft. :)
Klik om te vergroten...
Als er sprake is van agree to disagree lijkt vrije keuze mij dan toch juist de logische oplossing? Ik had voordat iedereen gevaccineerd was ook nog wel regelmatig een mondkapje op willen doen zonder verplichting.

Maar goed, gelukkig (of hopelijk) laten we die dingen snel achter ons.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Ik reis zelf regelmatig met het OV en ook lang (als in uren, naar familie in NL), nu de maatregelen versoepeld zijn neemt dat weer wat toe. Ik vind het mondkapje schijtirritant kan ik je vertellen, zeker met deze hitte, en helemaal omdat ik iemand ben met het gevoeligheid voor hoofdpijn/migraine. Ik vind het argument om kwetsbare mensen te beschermen voor iets veel ernstigers echter belangrijker. In je eerdere reactie over de bezwaren/kanttekeningen bij mondkapjes zeg je een aantal dingen waar ik me deels in kan vinden maar deels ook niet, waar ik nu even niet verder op kan reageren want heb een werk deadline, dus het forum is even verboden terrein de rest van de dag. :wink: 🤓 Maar ik denk dat het sowieso op dit gebied een gevalletje agree to disagree blijft. :)
Klik om te vergroten...
Maar de kwetsbare blijven kwetsbaar, en een mondkorf(kapje) gaat daarbij echt niet helpen. Een virus gaat daar namelijk dwars doorheen, een mondkapje fungeert gelijkwaardig aan een spuugmasker.. maar daarmee zeggende maakt het geen verschil of er nou minder besmettingen zijn geweest door het dragen van een stukje katoen. Het enige wat bescherming voor hen kan bieden is de weerstand proberen te verhogen door middel van vaccinaties. Zelfs dan blijft de kwetsbaarheid enorm.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dus ik moet nog steeds werken met mondkapje. Veranderd voor mij niets dus.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#14
Spyro zei:
Dus ik moet nog steeds werken met mondkapje. Veranderd voor mij niets dus.
Klik om te vergroten...


Think outside the box spyro,

Als het je naar het leven staat, past deze baan dan nog wel bij je anno 2021.

De tijden zijn namelijk drastisch veranderd en dat is niet binnen de aankomende paar jaar afgelopen. Er zijn veel te veel partijen gebaad bij deze crisis.

Wel echt mooi voor hugo en zijn belangenverstrengelingen met astra zeneca, alles zit tegen voor ze. Serves him right!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze Olifant zei:
Ik reis zelf regelmatig met het OV en ook lang (als in uren, naar familie in NL), nu de maatregelen versoepeld zijn neemt dat weer wat toe. Ik vind het mondkapje schijtirritant kan ik je vertellen, zeker met deze hitte, en helemaal omdat ik iemand ben met het gevoeligheid voor hoofdpijn/migraine. Ik vind het argument om kwetsbare mensen te beschermen voor iets veel ernstigers echter belangrijker. In je eerdere reactie over de bezwaren/kanttekeningen bij mondkapjes zeg je een aantal dingen waar ik me deels in kan vinden maar deels ook niet, waar ik nu even niet verder op kan reageren want heb een werk deadline, dus het forum is even verboden terrein de rest van de dag. :wink: 🤓 Maar ik denk dat het sowieso op dit gebied een gevalletje agree to disagree blijft. :)
Klik om te vergroten...


Mijn opa en oma zijn erg kwetsbaar, maar ze zijn zonder sociaal contact een stuk kwetsbaarder.

(Tia's kanker hoge bloeddruk astmatische bronchitis een delier en ga maar ff door, kwetsbaar dus en niet zwaarlijvig)

Geen thuiszorg omdat dat even niet ging?

Gellukig hebben ze een hechte familie die ze overal mee helpt en dwars door die corona ballon heenprikt, kleinkinderen aan de klus met ophangen van steunen want de instalateur had corona! Moeten ze dan op hun bek gaan? Waar ligt de prioriteit in de zin van kwetsbaar, want ik heb het gevoel dat ze ernstig tekort gedaan worden. Wegkijken en opsluiten is echt niet vergeten die eerste periode!

No more lockdowns! En als je daar achter stond dan overzie je niet wat de golf van maatschappelijke ellende gaat opleveren bij de 3de of 36ste piek!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#16
Om maar te benadrukken,

Zelfmoord cijfers zijn vrij schokkend, door heel europa.
Depressie onder jongeren bereikt zijn dieptepunt,
Drugsgebruik neemt toe, dus ook de criminalisering daarvan kijk maar maar 3mmc.
Afvaldumpingen omdat de millieustraten zich strikt aan de afstandsregel moesten houden.

Ook mondkapjes zijn verschrikkelijk,ze slingeren ook echt overal en niemand durft ze op te rapen (#je-suis-niemand)ik kijk al uit naar de eerste national geographic docu's waar ze uitleggen dat we in 3 jaar tijd the great barrier reef om zeep hebben geholpen met mondkapjes in zee of dat de nog niet ontdekte krochten van de mariana trog vol zitten met weggegooide vaccins, vernietigd met subsidie geld van de wereldgrootmachten.


Winkelsstraten die leeglopen, nsb lijnen om je partyburen te naaien, en so fort. Je snapt mij wel denk ik.

Zeker is een kroon virus ontzettend kut als je het krijgt, maar sterven in eenzaamheid of doodgaan aan een virus?

I've made my choice!

Met een mondkapje de winkel inlopen met mijn kind en die mag zonder? Hoe communiceer ik met hem dan? Ze zijn namelijk afhankelijk van een papa die voor ze zorgt en ten alle tijden kan lachen naar zijn of haar kroost, moreel ben ik de bastaard maar ik geef tenminste iedereen de ruimte. Iets wat mondkappers niet meer doen door de schijnveiligheid.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
De hele tirannie over de mondkapjes, er is maar één ding van belang (geweest) voor enkelen.
Ik heb al eerder gezegd, het leven draait om de fluit en de duit.
In casu:
Er zijn gewoon enkele mensen die steenrijk zijn geworden, simpelweg omdat zij listig hebben ingezet op de aan en verkoop van die vervloekte niet werkende k.tdingen.
Enkele zijn met naam en toenaam bekend, maar vlgs mij nog wel wat meer lieden, die zich stilhouden, althans voorlopig.
Miljoenen zijn ermee verdiend.
Allemaal dmv het mondkapje .
Gezichtsluiers.
Als het nou echt werkte, maar dit is nog altijd niet bewezen.
Weg met die rotzooi!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#18
En ook zijn die muilmaskers nog vuiler dan je onderbroek! Zeker als je ze hergebruikt!

Wie ademt er hier door zijn onderbroek? Voor funs?

Op de crack rokers na dan, die zuigen de hele tijd al door een vieze anus!

Blegh...
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoop stiekem vooral dat mensen toch thuis blijven werken. Kon eindelijk Schumacher style over de a15, beviel goed. 👀
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Eve's drop zei:
En ook zijn die muilmaskers nog vuiler dan je onderbroek! Zeker als je ze hergebruikt!

Wie ademt er hier door zijn onderbroek? Voor funs?

Op de crack rokers na dan, die zuigen de hele tijd al door een vieze anus!

Blegh...
Klik om te vergroten...
Het lijkt voor sommige ook een soort mode-artikel te zijn. Ik zie hier tieners geregeld fietsen met zo'n ding op de kin, ook buiten de stad ver weg van mensen en in de frisse buitenlucht. Met een bloedhitte van tegen de 30 aan dus met zo'n ding onder de kin op de fiets.

Misschien mis ik wat en hebben ze er een of ander ice pack inzitten tegen de warmte. Het ziet er in ieder geval heel intelligent uit.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."