Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMondkapjes af en niet langer thuiswerken mits 1,5 meter afstand per 26 juni

Mondkapjes af en niet langer thuiswerken mits 1,5 meter afstand per 26 juni

113 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze Olifant zei:
Benieuwd wat er in België gaat gebeuren.
Klik om te vergroten...
www.vrt.be

Vandaag begint de eerste fase van het "Zomerplan": ontdek hier alle versoepelingen van de coronaregels | VRT NWS Nieuws

Vandaag gaat de eerste fase van het zogenoemde "Zomerplan" in, opgesteld door het Overlegcomité met alle regeringen van ons land. Stap voor stap moet het ons meer vrijheid geven, zodat we in september een "normaler leven" hebben. Al zijn er ook wel voorwaarden aan gekoppeld. Ontdek hier welke...
www.vrt.be www.vrt.be

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gaat erg veel off-topic lullen kan je in het onzin forum doen. (niet dat dit onzin is :wink: )




Het word weer terug naar normaal langzaam heerlijk wordt wel even wennen :)
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Het is het eeuwenoude zelfde spelletje van controle willen uitoefenen omdat jij de oplossingen denkt te hebben (ik heb het niet over jou persoonlijk, maar over ons mensen in het algemeen).
Klik om te vergroten...
Ik denk zeker niet dat ik alle wijsheid in pacht heb. Ik denk ook niet dat de overheid dat heeft. Aan de andere kant geloof ik ook niet dat iedereen zijn mening even veel gewicht in de weegschaal hoeft te leggen. De mening van experts op een bepaald gebied wegen simpelweg zwaarder dan de mening van de man op straat. We vragen een hartchirurg, en niet zomaar een random iemand op straat, om een hartoperatie uit te voeren. Zo zouden we volgens mij ook de overheid zijn werk moeten laten doen in het besturen van het land. Gaat er dan af en toe iets mis? Jazeker... Is er soms sprake van corruptie? Ja dat ook. Maar het alternatief is nog veel slechter.

Mindless zei:
Ik ben voor bewuster leven, bewustere keuzes maken, maar bovenstaande is de reden dat ik denk dat we zullen falen als we voor die oude manier van controle, overtuigen en dwingen zullen gaan. Dat is niet hoe dit universum werkt imo. De enige weg naar een harmonieuze wereld is een verandering van binnenuit die de controle weer teruggeeft aan het geheel en die de harmonie die hier alreeds in potentie is, duidelijk zal maken.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp maar het komt op mij over alsof je vind dat er helemaal geen dwang zou moeten zijn en dat mensen altijd uiteindelijk vanzelf wel het goede gaan doen. Als dat is wat je wilt zeggen hier ben ik het daar niet mee eens. Ik denk dat de meeste mensen best het goede willen doen maar daar niet altijd in slagen. We zijn al tientallen jaren bezig te wachten tot mensen uit zichzelf duurzamer gaan leven maar het schiet gewoon niet op.

Volgens mij zijn jij en ik beide voorstander van zoveel mogelijk vrijheid voor ieder individu. Het verschil zit hem volgens mij niet in de wens naar vrijheid maar in wat we als 'mogelijk' zien. Jij geloofd er volgens mij in dat de overheid zich zo min mogelijk moet bemoeien met de mensen en dat het dan vanzelf goed komt. Overheidsingrepen zijn, voor zover ik kan zien, in jouw ogen vaak onnodige betuttelingen. Ik respecteer jouw mening daarin maar ik denk wel dat dat een illusie is. Volgens mij zijn met name de elites en de eigenaren van grote bedrijven gebaat bij een zwakke overheid en is het gros van de bevolking beter af bij een wat sterkere overheid.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Martinus zei:
Maar ik kan het toch niet laten om vlees te eten.
Klik om te vergroten...
Ik kan het ook niet laten. Ik ben van 5 dagen vlees per week geminderd naar 2 dagen per week. Ik vlieg veel minder dan voorheen maar zo eens in de paar jaar wil ik toch nog kunnen vliegen. Volgens mij hoeven we met ons allen echt niet alles perfect te doen. Als jij dol bent op vlees of graag een keer wilt vliegen kan dat volgens mij best. Het is de mate waarin we nu vliegen en vlees consumeren die het probleem veroorzaken.

Vandaar ook dat ik voorstander ben van een vlees-en vliegbelasting. Dan gaan niet alleen de mensen die intrinsiek het goede willen doen maar ook de mensen die het geen reet boeit minder vliegen en minder vlees eten. Het geld dat daarmee in de staatskas komt kunnen we mooi gebruiken om openbaar vervoer goedkoper te maken, onderwijs en zorg te verbeteren etc.
N
NaschLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
In een groot passagiersvliegtuig worden per reis honderden passagiers meegenomen.
Alsval deze mensen in een auto stappen, wie is dan de grootste vervuiler?
Wat vervuilt het meest?
En op kerosine wordt echt wel belasting geheven, en passagiers betalen allemaal een " vliegtax"..
Maar welke vervoerssoort nou het schoonste is, dat is de fiets....
Het hangt ook weer van het reisdoel af uiteraard.
Klik om te vergroten...
Even shoutout naar @Ikbeneenfiets hoor! :wink:
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eik zei:
Ik kan het ook niet laten. Ik ben van 5 dagen vlees per week geminderd naar 2 dagen per week. Ik vlieg veel minder dan voorheen maar zo eens in de paar jaar wil ik toch nog kunnen vliegen. Volgens mij hoeven we met ons allen echt niet alles perfect te doen. Als jij dol bent op vlees of graag een keer wilt vliegen kan dat volgens mij best. Het is de mate waarin we nu vliegen en vlees consumeren die het probleem veroorzaken.

Vandaar ook dat ik voorstander ben van een vlees-en vliegbelasting. Dan gaan niet alleen de mensen die intrinsiek het goede willen doen maar ook de mensen die het geen reet boeit minder vliegen en minder vlees eten. Het geld dat daarmee in de staatskas komt kunnen we mooi gebruiken om openbaar vervoer goedkoper te maken, onderwijs en zorg te verbeteren etc.
Klik om te vergroten...

Ja iets in die richting, maar het is wel lastig. Als je al het vlees gelijk belast geeft het geen initiatief voor mensen om voor biologisch dynamisch te kiezen gezien het nogsteeds duurder is. Als je alleen gangbaar vlees belast dan kun je net zo goed gangbaar vlees afschaffen.

Als je alle boeren in nederland verplicht biologisch dynamisch te zijn, dan gaan supermarkt vlees buiten nederland inporteren.

Daarnaast is een vlees tax niet populair bij een grote groep mensen denk ik zo. Dus de politiek zal dat niet zo snel durven lijkt mij.

Maar op het moment dat de meerderheid van het land er belang in ziet gaat er vanzelf wel iets gebeuren denk ik.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Martinus zei:
Ik werk op een biologische boerderij. ...
Klik om te vergroten...
Noot: dat is vet!
Martinus zei:
. En heel veel boeren willen echt het beste voor hun dieren.
Klik om te vergroten...
noot: absoluut!
Martinus zei:
Anders ga je bankroet.
Klik om te vergroten...
Noot: En hier gaat het om!
De fluit, en de duit, alweer...
Als de boeren een prijs voor hun producten krijgen, die de extra verzorging voldoende dekt, dan is er niet één, die deze extra verzorging achterwege zal laten!
De praktijk is dat iedereen een biefstuk of varkenshaas wil, met een meer dan belachelijke lage prijs.
en dus gebeurt er weinig...
Martinus zei:
Maar dat ideaal als individu volgen verandert niks aan hoe men met dieren om gaat.
Klik om te vergroten...
Idd. Zoals boven beschreven.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat belang is allang bekend en onderkend.
Maar, het draait om de fluit en de duit, zoals ik al zei.
Geld, dus.
Er gebeurt veeeeeel te weinig.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tsja, je kunt nou eenmaal niet alles hebben, en een euro ken je maar één keer uitgeven.
Komt het niet uit de lengte, dan moet het uit de breedte komen, nietwaar.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Dat belang is allang bekend en onderkend.
Maar, het draait om de fluit en de duit, zoals ik al zei.
Geld, dus.
Er gebeurt veeeeeel te weinig.
Klik om te vergroten...

Tja, mijn grootste bariere tot duurder eten kopen is omdat ik graag ooit nog eens in een huis met een tuin zou willen wonen.
Best ironisch. Ik als mens vind mn hok te klein. En spaar ik voor een grotere. Dat weer indirect ten koste gaat van de dieren hun hok die ik eet.
N
NoordzeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Doodsbedreigingen lijken me niet heel constructief.
Klik om te vergroten...
je hebt gelijk, typte dit een beetje vanuit een impuls, soms loopt het hoog op. ik maak me zorgen over in wat voor wereld m'n kindertjes moeten opgroeien.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
EugeneDe24e zei:
je hebt gelijk, typte dit een beetje vanuit een impuls, soms loopt het hoog op. ik maak me zorgen over in wat voor wereld m'n kindertjes moeten opgroeien.
Klik om te vergroten...
Dit is zeker het moment om goed op te letten hoe we de toekomst gaan inkleden! Maar met je kinderen komt het wel goed hoor. Die weten niet beter :wink:
N
NoordzeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Dit is zeker het moment om goed op te letten hoe we de toekomst gaan inkleden! Maar met je kinderen komt het wel goed hoor. Die weten niet beter :wink:
Klik om te vergroten...
Ik hoop je woorden zijn van goud.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eik zei:
Ik denk zeker niet dat ik alle wijsheid in pacht heb. Ik denk ook niet dat de overheid dat heeft. Aan de andere kant geloof ik ook niet dat iedereen zijn mening even veel gewicht in de weegschaal hoeft te leggen. De mening van experts op een bepaald gebied wegen simpelweg zwaarder dan de mening van de man op straat. We vragen een hartchirurg, en niet zomaar een random iemand op straat, om een hartoperatie uit te voeren. Zo zouden we volgens mij ook de overheid zijn werk moeten laten doen in het besturen van het land. Gaat er dan af en toe iets mis? Jazeker... Is er soms sprake van corruptie? Ja dat ook. Maar het alternatief is nog veel slechter.
Klik om te vergroten...
In de staat van bewustzijn waarin we nu verkeren, is dat beter dan het alternatief ja.

Eik zei:
Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp maar het komt op mij over alsof je vind dat er helemaal geen dwang zou moeten zijn en dat mensen altijd uiteindelijk vanzelf wel het goede gaan doen. Als dat is wat je wilt zeggen hier ben ik het daar niet mee eens. Ik denk dat de meeste mensen best het goede willen doen maar daar niet altijd in slagen. We zijn al tientallen jaren bezig te wachten tot mensen uit zichzelf duurzamer gaan leven maar het schiet gewoon niet op.

Volgens mij zijn jij en ik beide voorstander van zoveel mogelijk vrijheid voor ieder individu. Het verschil zit hem volgens mij niet in de wens naar vrijheid maar in wat we als 'mogelijk' zien. Jij geloofd er volgens mij in dat de overheid zich zo min mogelijk moet bemoeien met de mensen en dat het dan vanzelf goed komt. Overheidsingrepen zijn, voor zover ik kan zien, in jouw ogen vaak onnodige betuttelingen. Ik respecteer jouw mening daarin maar ik denk wel dat dat een illusie is. Volgens mij zijn met name de elites en de eigenaren van grote bedrijven gebaat bij een zwakke overheid en is het gros van de bevolking beter af bij een wat sterkere overheid.
Klik om te vergroten...
Nee, ik geloof ook niet dat het "vanzelf" goed komt. Ik geloof er alleen niet in dat een systeem van controle en dwang ooit tot een wereld kan leiden waarin de mens in harmonie met elkaar en de wereld/natuur leeft. (het ideale plaatje wat ze bijvoorbeeld schetsen met de Great Reset die gaande is) Daarvoor is een fundamentele verandering in bewustzijn op individueel niveau nodig. Een verandering waar wij naar mijn mening in zitten, wat van binnenuit door de natuur zelf teweeggebracht wordt, maar dat hevige weerstand ondervindt door het huidige menselijke bewustzijn (dat geobsedeerd is door controle en dwang). In dat bewustzijn is het denk ik ook beter dat we geen complete anarchie hebben, maar in dat bewustzijn zullen we altijd ziek zijn, zullen we nooit de wereld "fiksen", zal er altijd corruptie en oorlog zijn en zullen we onszelf uiteindelijk vernietigen. Voor een gezonde wereld in harmonie is er diepgaande transformatie nodig en dat is niet iets dat wij kunnen doen, dat overkomt ons, als we ons er aan over kunnen geven.

Tenminste, zo zie ik het.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."