Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMondkapjes af en niet langer thuiswerken mits 1,5 meter afstand per 26 juni

Mondkapjes af en niet langer thuiswerken mits 1,5 meter afstand per 26 juni

113 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze Olifant zei:
Ik reis zelf regelmatig met het OV en ook lang (als in uren, naar familie in NL), nu de maatregelen versoepeld zijn neemt dat weer wat toe. Ik vind het mondkapje schijtirritant kan ik je vertellen, zeker met deze hitte, en helemaal omdat ik iemand ben met het gevoeligheid voor hoofdpijn/migraine. Ik vind het argument om kwetsbare mensen te beschermen voor iets veel ernstigers echter belangrijker. In je eerdere reactie over de bezwaren/kanttekeningen bij mondkapjes zeg je een aantal dingen waar ik me deels in kan vinden maar deels ook niet, waar ik nu even niet verder op kan reageren want heb een werk deadline, dus het forum is even verboden terrein de rest van de dag. :wink: 🤓 Maar ik denk dat het sowieso op dit gebied een gevalletje agree to disagree blijft. :)
Klik om te vergroten...
Maar de kwetsbare blijven kwetsbaar, en een mondkorf(kapje) gaat daarbij echt niet helpen. Een virus gaat daar namelijk dwars doorheen, een mondkapje fungeert gelijkwaardig aan een spuugmasker.. maar daarmee zeggende maakt het geen verschil of er nou minder besmettingen zijn geweest door het dragen van een stukje katoen. Het enige wat bescherming voor hen kan bieden is de weerstand proberen te verhogen door middel van vaccinaties. Zelfs dan blijft de kwetsbaarheid enorm.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dus ik moet nog steeds werken met mondkapje. Veranderd voor mij niets dus.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#3
Spyro zei:
Dus ik moet nog steeds werken met mondkapje. Veranderd voor mij niets dus.
Klik om te vergroten...


Think outside the box spyro,

Als het je naar het leven staat, past deze baan dan nog wel bij je anno 2021.

De tijden zijn namelijk drastisch veranderd en dat is niet binnen de aankomende paar jaar afgelopen. Er zijn veel te veel partijen gebaad bij deze crisis.

Wel echt mooi voor hugo en zijn belangenverstrengelingen met astra zeneca, alles zit tegen voor ze. Serves him right!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Ik reis zelf regelmatig met het OV en ook lang (als in uren, naar familie in NL), nu de maatregelen versoepeld zijn neemt dat weer wat toe. Ik vind het mondkapje schijtirritant kan ik je vertellen, zeker met deze hitte, en helemaal omdat ik iemand ben met het gevoeligheid voor hoofdpijn/migraine. Ik vind het argument om kwetsbare mensen te beschermen voor iets veel ernstigers echter belangrijker. In je eerdere reactie over de bezwaren/kanttekeningen bij mondkapjes zeg je een aantal dingen waar ik me deels in kan vinden maar deels ook niet, waar ik nu even niet verder op kan reageren want heb een werk deadline, dus het forum is even verboden terrein de rest van de dag. :wink: 🤓 Maar ik denk dat het sowieso op dit gebied een gevalletje agree to disagree blijft. :)
Klik om te vergroten...


Mijn opa en oma zijn erg kwetsbaar, maar ze zijn zonder sociaal contact een stuk kwetsbaarder.

(Tia's kanker hoge bloeddruk astmatische bronchitis een delier en ga maar ff door, kwetsbaar dus en niet zwaarlijvig)

Geen thuiszorg omdat dat even niet ging?

Gellukig hebben ze een hechte familie die ze overal mee helpt en dwars door die corona ballon heenprikt, kleinkinderen aan de klus met ophangen van steunen want de instalateur had corona! Moeten ze dan op hun bek gaan? Waar ligt de prioriteit in de zin van kwetsbaar, want ik heb het gevoel dat ze ernstig tekort gedaan worden. Wegkijken en opsluiten is echt niet vergeten die eerste periode!

No more lockdowns! En als je daar achter stond dan overzie je niet wat de golf van maatschappelijke ellende gaat opleveren bij de 3de of 36ste piek!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#5
Om maar te benadrukken,

Zelfmoord cijfers zijn vrij schokkend, door heel europa.
Depressie onder jongeren bereikt zijn dieptepunt,
Drugsgebruik neemt toe, dus ook de criminalisering daarvan kijk maar maar 3mmc.
Afvaldumpingen omdat de millieustraten zich strikt aan de afstandsregel moesten houden.

Ook mondkapjes zijn verschrikkelijk,ze slingeren ook echt overal en niemand durft ze op te rapen (#je-suis-niemand)ik kijk al uit naar de eerste national geographic docu's waar ze uitleggen dat we in 3 jaar tijd the great barrier reef om zeep hebben geholpen met mondkapjes in zee of dat de nog niet ontdekte krochten van de mariana trog vol zitten met weggegooide vaccins, vernietigd met subsidie geld van de wereldgrootmachten.


Winkelsstraten die leeglopen, nsb lijnen om je partyburen te naaien, en so fort. Je snapt mij wel denk ik.

Zeker is een kroon virus ontzettend kut als je het krijgt, maar sterven in eenzaamheid of doodgaan aan een virus?

I've made my choice!

Met een mondkapje de winkel inlopen met mijn kind en die mag zonder? Hoe communiceer ik met hem dan? Ze zijn namelijk afhankelijk van een papa die voor ze zorgt en ten alle tijden kan lachen naar zijn of haar kroost, moreel ben ik de bastaard maar ik geef tenminste iedereen de ruimte. Iets wat mondkappers niet meer doen door de schijnveiligheid.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
De hele tirannie over de mondkapjes, er is maar één ding van belang (geweest) voor enkelen.
Ik heb al eerder gezegd, het leven draait om de fluit en de duit.
In casu:
Er zijn gewoon enkele mensen die steenrijk zijn geworden, simpelweg omdat zij listig hebben ingezet op de aan en verkoop van die vervloekte niet werkende k.tdingen.
Enkele zijn met naam en toenaam bekend, maar vlgs mij nog wel wat meer lieden, die zich stilhouden, althans voorlopig.
Miljoenen zijn ermee verdiend.
Allemaal dmv het mondkapje .
Gezichtsluiers.
Als het nou echt werkte, maar dit is nog altijd niet bewezen.
Weg met die rotzooi!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#7
En ook zijn die muilmaskers nog vuiler dan je onderbroek! Zeker als je ze hergebruikt!

Wie ademt er hier door zijn onderbroek? Voor funs?

Op de crack rokers na dan, die zuigen de hele tijd al door een vieze anus!

Blegh...
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoop stiekem vooral dat mensen toch thuis blijven werken. Kon eindelijk Schumacher style over de a15, beviel goed. 👀
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eve's drop zei:
En ook zijn die muilmaskers nog vuiler dan je onderbroek! Zeker als je ze hergebruikt!

Wie ademt er hier door zijn onderbroek? Voor funs?

Op de crack rokers na dan, die zuigen de hele tijd al door een vieze anus!

Blegh...
Klik om te vergroten...
Het lijkt voor sommige ook een soort mode-artikel te zijn. Ik zie hier tieners geregeld fietsen met zo'n ding op de kin, ook buiten de stad ver weg van mensen en in de frisse buitenlucht. Met een bloedhitte van tegen de 30 aan dus met zo'n ding onder de kin op de fiets.

Misschien mis ik wat en hebben ze er een of ander ice pack inzitten tegen de warmte. Het ziet er in ieder geval heel intelligent uit.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Misschien mis ik wat en hebben ze er een of ander ice pack inzitten tegen de warmte.
Klik om te vergroten...

Hahah wel echt een lifehack dit
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mappie88 zei:
Hahah wel echt een lifehack dit
Klik om te vergroten...

Een boozepack! Warempel!

Daarom zoveel aanbiedingen in de alchohol gerelateerde verkoop.

Ook zo mooi he haha, we moeten mensen voor zichzelf beschermen, NU BIER 50 % KORTING KOOP ER TWEE EN NEEM ER EEN SCHEPPIE WITHDRAWLS BIJ!

srry, caps bleef hangen
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Het lijkt voor sommige ook een soort mode-artikel te zijn. Ik zie hier tieners geregeld fietsen met zo'n ding op de kin, ook buiten de stad ver weg van mensen en in de frisse buitenlucht. Met een bloedhitte van tegen de 30 aan dus met zo'n ding onder de kin op de fiets.

Misschien mis ik wat en hebben ze er een of ander ice pack inzitten tegen de warmte. Het ziet er in ieder geval heel intelligent uit.
Klik om te vergroten...

Ik heb er eens eentje als een gag ball ingedaan ooit eens toen het net nieuw was, de hilariteit was onhoudbaar bij het zien van zoveel schrik!

Moesten ze maar niet op de geestelijke gezondheidszorg bezuinigen he!

Dôh!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zeehond zei:
Ik ben het niet eens met dit gedeelte van je verhaal. Ik las het vanmorgen en het blijft in mijn hoofd zitten.
Jji vindt het jammer dat de staat ongericht zoveel belastinggeld heeft gepompt in elk willekeurig bedrijf. Dat is gewoon niet waar. In het eerste steunpakket wat in enorme haast en korte tijd is samengesteld waren de controles inderdaad minimaal. Behalve een verlies van omzet over een bepaalde periode.
De steunpakketten daarna zijn (terecht) steeds strenger geworden met veel meer eisen. Daar komen alleen de bedrijven voor in aanmerking die ook daadwerkelijk te lijden hebben onder de Corona maatregelen. En hier zit ook een hele strenge accountantscontrole op.
Ook ken ik verschillende bedrijven die gebruikt hebben gemaakt van de steunmaatregelen en uiteindelijk dit geheel of gedeeltelijk terugbetaald hebben; soms ook vanuit ethische overwegingen.
Als de staat het geld niet in bedrijven had gestoken die in moeilijkheden kwamen, waren heel veel werknemers op straat terecht gekomen en had dit uit een ander potje (WW etc.) betaald moeten worden. Dit is gewoon een politieke afweging geweest met de kans op de minste economische schade.

Ook schrijf je over de vrije markt waarin bedrijven failliet gaan, daar ben ik het op zich mee eens.
Ik ben het totaal niet eens met wat je schrijft dat bedrijven die niet bestand zijn tegen een pandemie failliet mogen gaan en onderdeel zijn van de vrije markt.
Er is helemaal geen vrije markt, sinds de overheid complete bedrijfstakken dicht heeft gegooid.
Dat is wel iets heel anders dan wanneer je in een vrije markt je bedrijf niet goed leidt of met andere ondernemersrisico's hebt te maken.
Als jij met jouw bedrijf in de 'verkeerde' bedrijfstak zat sinds Corona had jij te maken met een staat die alles voor jou bepaalde, dit zijn geen keuzes waar de ondernemer iets aan kan doen!
Natuurlijk proberen die ondernemers te doen wat wel kan, want dat zit standaard in het DNA van iedere ondernemer; daarom zijn ze ook ondernemer, die zien altijd kansen.

De verbinding die je probeert te leggen met energie transitie ontgaat me. Zo zijn er nog duizend keuzes te maken waar je geld aan uit geeft als overheid, zoals Zorg, Onderwijs etc.
Die energie transitie was sowieso al in gang gezet voordat we ook maar iets over Corona wisten. Wij als klein land spelen een beperkte rol, kijk naar landen als India en de VS en hoeveel zij uitstoten. Maar Nederland is er serieus mee bezig, kijk ook naar beleid bouwen nieuwe woningen zonder gas. En ja, het kan altijd beter en sneller.
De eerste vraag die ik mensen stel als het gaat over energietransitie is altijd: wat heb je zelf tot nu gedaan aan de energietransitie ?

Ik beoog geen hele discussie te starten, maar wilde bepaalde punten nuanceren. Het is mijn mening.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je mensen moet redden en niet de bedrijven. Nu is de focus steeds weer geweest om het BBP zoveel mogelijk op peil te houden. Alleen die hyperfocus op BBP heeft de afgelopen veertig jaar gezorgd voor een fantoomgroei waarbij de economie wel groeit, maar waarbij Jan met de Pet steeds harder moet werken voor dezelfde koopkracht.

Ik kan van harte het boek Fantoomgroei van Hendrik Noten en Sander Heijne aanraden. Dat leest heel makkelijk weg en legt perfect uit waarom BBP een handige maatstaf was voor de productiecapaciteit in oorlogstijd, maar dat het geen handige metriek is om de welvaart van onze samenleving te meten omdat dus steeds grotere verschillen in inkomsten, afname van sociale zekerheid en toenemende milieuvervuiling allemaal goed zijn voor het BBP maar niet goed zijn voor onze samenleving.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zeehond zei:
De verbinding die je probeert te leggen met energie transitie ontgaat me. Zo zijn er nog duizend keuzes te maken waar je geld aan uit geeft als overheid, zoals Zorg, Onderwijs etc.
Die energie transitie was sowieso al in gang gezet voordat we ook maar iets over Corona wisten. Wij als klein land spelen een beperkte rol, kijk naar landen als India en de VS en hoeveel zij uitstoten. Maar Nederland is er serieus mee bezig, kijk ook naar beleid bouwen nieuwe woningen zonder gas. En ja, het kan altijd beter en sneller.
Klik om te vergroten...
Nederland holt helemaal achteraan in de lijstjes duurzame energie. Bovendien kun je het ook zien als een nieuwe hoog-technologische innovatieve sector waar we als land mee kunnen voorlopen. Net zoals dat onze kastechnieken in de glastuinbouw wereldwijd aanzien geniet en bijdraagt aan onze economie. Het hoeft geen geld te kosten maar kan juist geld opleveren. Het is maar net hoe je het systeem inricht.
Zeehond zei:
De eerste vraag die ik mensen stel als het gaat over energietransitie is altijd: wat heb je zelf tot nu gedaan aan de energietransitie ?

Ik beoog geen hele discussie te starten, maar wilde bepaalde punten nuanceren. Het is mijn mening.
Klik om te vergroten...
Ik heb geen auto, eet vegetarisch, ga niet op reis met het vliegtuig, ik composteer mijn eigen keukenafval, ik ben overgestapt op een duurzame bank, ik koop zoveel mogelijk biologisch, ik ben aangesloten bij een lokale bioboer bij wie ik een oogstaandeel heb gekocht en waar ik elke vrijdag op de fiets zelf mijn groenten ga oogsten. Aangezien ik een huurhuis heb ga ik niet over het energiecontract en kan ik geen zonnepanelen op het dak leggen; maar ik zet wel druk op de verhuurder om dat te doen. Ik heb zelf voorgesteld om watertonnen aan te sluiten op onze afvoeren zodat ik geen drinkwater hoef te gebruiken voor de tuin en ik heb een ander beplantingsplan doorgevoerd in de tuin waardoor onze tuin beter bestand is tegen droogte, meer water kan vasthouden bij hoosbuien en waardoor onze tuin biodiverser is geworden met inheemse planten- en diersoorten in plaats van een woestijn van exoten uit het tuincentrum.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Ik denk dat je mensen moet redden en niet de bedrijven. Nu is de focus steeds weer geweest om het BBP zoveel mogelijk op peil te houden. Alleen die hyperfocus op BBP heeft de afgelopen veertig jaar gezorgd voor een fantoomgroei waarbij de economie wel groeit, maar waarbij Jan met de Pet steeds harder moet werken voor dezelfde koopkracht.
Klik om te vergroten...
Prima, we verschillen hierover van mening.
Neo-Shulginist zei:
Ik kan van harte het boek Fantoomgroei van Hendrik Noten en Sander Heijne aanraden. Dat leest heel makkelijk weg en legt perfect uit waarom BBP een handige maatstaf was voor de productiecapaciteit in oorlogstijd, maar dat het geen handige metriek is om de welvaart van onze samenleving te meten omdat dus steeds grotere verschillen in inkomsten, afname van sociale zekerheid en toenemende milieuvervuiling allemaal goed zijn voor het BBP maar niet goed zijn voor onze samenleving.
Klik om te vergroten...
Ik ben nooit te oud om te leren, maar heb al heel wat boeken gelezen. We zijn het hier ook niet over eens, want we leven nu eenmaal in deze realiteit.
Stel dat je alles opnieuw zou moeten inrichten, dan zal het waarschijnlijk anders worden dan nu is. Maar die situatie is er nu eenmaal niet.

Ik doe het met het hier en nu en met de beslissingen die de overheid neemt in deze realiteit.
Ik ben directeur en eigenaar van een bedrijf met 50-100 medewerkers en doe dit al zo'n 23 jaar. Ik kijk op een andere manier naar dingen dan jij.
Dat is alleen maar goed. We hoeven het niet eens te zijn en kunnen elkaars standpunten respecteren.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Nederland holt helemaal achteraan in de lijstjes duurzame energie. Bovendien kun je het ook zien als een nieuwe hoog-technologische innovatieve sector waar we als land mee kunnen voorlopen. Net zoals dat onze kastechnieken in de glastuinbouw wereldwijd aanzien geniet en bijdraagt aan onze economie. Het hoeft geen geld te kosten maar kan juist geld opleveren. Het is maar net hoe je het systeem inricht.
Klik om te vergroten...
Daar gaan we dus.
Ik ga niet mee in deze discussie heb ik al gezegd. Je wilt dat ik hetzelfde ga denken zoals jij en dat gaat niet gebeuren.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Ik heb geen auto, eet vegetarisch, ga niet op reis met het vliegtuig, ik composteer mijn eigen keukenafval, ik ben overgestapt op een duurzame bank, ik koop zoveel mogelijk biologisch, ik ben aangesloten bij een lokale bioboer bij wie ik een oogstaandeel heb gekocht en waar ik elke vrijdag op de fiets zelf mijn groenten ga oogsten. Aangezien ik een huurhuis heb ga ik niet over het energiecontract en kan ik geen zonnepanelen op het dak leggen; maar ik zet wel druk op de verhuurder om dat te doen. Ik heb zelf voorgesteld om watertonnen aan te sluiten op onze afvoeren zodat ik geen drinkwater hoef te gebruiken voor de tuin en ik heb een ander beplantingsplan doorgevoerd in de tuin waardoor onze tuin beter bestand is tegen droogte, meer water kan vasthouden bij hoosbuien en waardoor onze tuin biodiverser is geworden met inheemse planten- en diersoorten in plaats van een woestijn van exoten uit het tuincentrum.
Klik om te vergroten...
Je bent absoluut heel goed bezig, respect !
Je bent een voorbeeld voor anderen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zeehond zei:
Ik ben nooit te oud om te leren, maar heb al heel wat boeken gelezen. We zijn het hier ook niet over eens, want we leven nu eenmaal in deze realiteit.
Stel dat je alles opnieuw zou moeten inrichten, dan zal het waarschijnlijk anders worden dan nu is. Maar die situatie is er nu eenmaal niet.

Ik doe het met het hier en nu en met de beslissingen die de overheid neemt in deze realiteit.
Ik ben directeur en eigenaar van een bedrijf met 50-100 medewerkers en doe dit al zo'n 23 jaar. Ik kijk op een andere manier naar dingen dan jij.
Dat is alleen maar goed. We hoeven het niet eens te zijn en kunnen elkaars standpunten respecteren.
Klik om te vergroten...
Als je nog eens open staat voor wat andere dingen dan je de afgelopen 23 jaar hebt gehoord dan kan ik nog wel wat wetenschappelijke papers oplepelen die bewijzen dat de belofte van trickle down economics in de realiteit vaak nergens op uitkomt omdat bedrijven via marginal cost accounting de opbrengsten gebruiken om de winst te maximaliseren.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Als je nog eens open staat voor wat andere dingen dan je de afgelopen 23 jaar hebt gehoord
Klik om te vergroten...
Jammer dat je zo reageert, is helemaal niet nodig. Het is een veronderstelling die helemaal niet klopt. Je weet niets van mij.
Ik zou liever wat aardiger voor elkaar zijn.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
Ik reis zelf regelmatig met het OV en ook lang (als in uren, naar familie in NL), nu de maatregelen versoepeld zijn neemt dat weer wat toe. Ik vind het mondkapje schijtirritant kan ik je vertellen, zeker met deze hitte, en helemaal omdat ik iemand ben met het gevoeligheid voor hoofdpijn/migraine. Ik vind het argument om kwetsbare mensen te beschermen voor iets veel ernstigers echter belangrijker. In je eerdere reactie over de bezwaren/kanttekeningen bij mondkapjes zeg je een aantal dingen waar ik me deels in kan vinden maar deels ook niet, waar ik nu even niet verder op kan reageren want heb een werk deadline, dus het forum is even verboden terrein de rest van de dag. :wink: 🤓 Maar ik denk dat het sowieso op dit gebied een gevalletje agree to disagree blijft. :)
Klik om te vergroten...
Als er sprake is van agree to disagree lijkt vrije keuze mij dan toch juist de logische oplossing? Ik had voordat iedereen gevaccineerd was ook nog wel regelmatig een mondkapje op willen doen zonder verplichting.

Maar goed, gelukkig (of hopelijk) laten we die dingen snel achter ons.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."