Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede kamer verkiezingen 2021

Tweede kamer verkiezingen 2021

595 antwoorden
91 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
Ik zou niet en nooit in de schoenen willen staan van iemand die met een moslim(a) verder moet als partner!
Laat staan onder de Sharia!
Maar je hoort weleens in een winkel deze woorden:
Wacht maar. Over 15 jaar zijn wij hier de baas...
Ooit zei een kerel die ergens op een bankje zat, met wat kornuiten bij elkaar, met een capuchon op, de navolgende woorden tegen mij:
Met wie hoert jouw moeder? Want jij ziet er niet uit!
Daarvan heeft dit figuur grote spijt gekregen, dar kan ik jullie wel zeggen!
Want dan ben ik niet te houden. Nee.
Klik om te vergroten...
Sorry hoor maar dit gaat helemaal nergens over. Ken je überhaupt wel moslims? Ik heb 4 moslims in mijn familie en allemaal werken ze fulltime, houden ze van de Nederlandse cultuur en zijn ze erg modern. Ik kan je garanderen dat ze meer bijdragen aan nederlandse normen en waarden dan jij.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
Ze pleiten enkel voor cannabis
Klik om te vergroten...
Ja ik had het liefst wel legalisatie van alle drugs gezien...
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#3
mikoz zei:
Dankje.
Maar het is nou juist net zo dat forum vóór democratie is. Zij is voor het idee van directe democratie. De mensen bepalen. Een fascist daarentegen is voor dictatuur, weinig of geen inspraak van mensen, de regering bepaalt. Via wetgeving wordt bepaald wat wel en niet gezegd mag worden, wat wel en niet gevierd mag worden, hoe men elkaar moet aanspreken etc. en daar mag geen tegensspraak op geleverd worden. Ondemocratisch en tegen vrijheid van meningsuiting.

Ultra-nationalisme of gewoonweg nationalisme? Trots zijn op de eigen cultuur, liever niet zien dat verandering wordt afgedwongen door invloeden van buitenaf of door een coalitie die meewerkt aan deze veranderingen. Niets mis mee, om het daar oneens mee te zijn (naar mijn mening!).
Klik om te vergroten...

Ik denk dat er ook een verschil is tussen trots zijn op de eigen cultuur versus het actief buitensluiten van bepaalde groepen.
Trots zijn zonder anderen daarmee te kwetsen zegmaar.

Na een lang intern debat of ik niet beter strategisch op Kaag kan stemmen zodat zij de 2e worden en een moreel schuldgevoel dat ik geen bij1 stem, toch gegaan voor Senna van GroenLinks
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
mikoz zei:
Maar het is nou juist net zo dat forum vóór democratie is.
Klik om te vergroten...
Hence the name... :sweatsmile:

Snap ook niet waarom hieraan voorbij gegaan wordt. FvD heeft helemaal niets dictatoriaals.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
heel jammer dit
P
PeriodiekeMannaLid
01-01-2024, 00:00
#6
BraboF zei:
Dat VVD de grootste is was wel te verwachten. Maar ik schrik van D66. Sigrid Kaag, de vrouw die banden heeft met islamitische terroristen. Op zo iemand zou je niet moeten willen stemmen als Nederlander, maar het gebeurd dus blijkbaar...
Bekijk bijlage 18253
Klik om te vergroten...
Eh, ze was op staatsbezoek als minister van Buitenlandse Zaken, om de veiligheid van de regio Israël te bespreken... Is Ayatollah Khomeini een oetlul? Absoluut, maar om een foto zo uit context te trekken en haar te bestempelen als iemand die banden heeft met terroristische groepen... Moeten de toekomstige ministers van Buitenlandse Zaken anders voortaan maar gewoon niet op staatsbezoek gaan? Dit vind ik nogal framing...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Martinus zei:
Dat is tegenwoordig hip toch? Als je verlies er meteen van uit gaan dat het fraude is?
Klik om te vergroten...
Heb je de video wel gezien? Er worden terechte vragen in gesteld.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#8
PeriodiekeManna zei:
Eh, ze was op staatsbezoek als minister van Buitenlandse Zaken, om de veiligheid van de regio Israël te bespreken... Is Ayatollah Khomeini een oetlul? Absoluut, maar om een foto zo uit context te trekken en haar te bestempelen als iemand die banden heeft met terroristische groepen... Moeten de toekomstige ministers van Buitenlandse Zaken anders voortaan maar gewoon niet op staatsbezoek gaan? Dit vind ik nogal framing...
Klik om te vergroten...
Dit.
Ze heeft niet mijn stem maar wel respect voor hoe ze dit heeft gedaan deze verkiezingen, heel knap zo'n steiging. Ze hebben wat meer nadruk gelegd op het sociale deel van hun programma en effectief heel links leeggeknabbeld. Denk ook dat het laatste debat met Wilders nog wel wat mensen over de streep heeft getrokken.
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ugh weer 4 jaar VVD... Wat voor pipo's stemmen nog op die partij? What the fuck? Hoe winnen ze elke keer?
P
PeriodiekeMannaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mappie88 zei:
Dit.
Ze heeft niet mijn stem maar wel respect voor hoe ze dit heeft gedaan deze verkiezingen, heel knap zo'n steiging. Ze hebben wat meer nadruk gelegd op het sociale deel van hun programma en effectief heel links leeggeknabbeld. Denk ook dat het laatste debat met Wilders nog wel wat mensen over de streep heeft getrokken.
Klik om te vergroten...
De D66 campagne was eigenlijk nog niet eens zo gek bijzonder, maar tijdens het debatteren vond ik ze vrij sterk inderdaad. Ik hoop wel dat ze integer blijven en dat sociale beleid echt gaan navolgen ipv het alleen hoog in het vaandel houden. Zelfs als gecertificeerde Bij1 gek ben ik nog enigzins fan van D66.
P
PeriodiekeMannaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Thunderdome zei:
Ugh weer 4 jaar VVD... Wat voor pipo's stemmen nog op die partij? What the fuck? Hoe winnen ze elke keer?
Klik om te vergroten...
Mensen die liever water uit een zinkend schip scheppen en willen doorvaren, dan het schip aan wal brengen en het proberen te repareren. Zo zie ik de VVD wel eigenlijk, het werkt, maar het is wel heel fragiel.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#12
PeriodiekeManna zei:
Zelfs als gecertificeerde Bij1 gek ben ik nog enigzins fan van D66.
Klik om te vergroten...

Hahaha ik betrapte mezelf er ook op. Wat een vrouw die Sigrid.
P
PeriodiekeMannaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mappie88 zei:
Hahaha ik betrapte mezelf er ook op. Wat een vrouw die Sigrid.
Klik om te vergroten...
Toch wel jammer dat ze die zetel kwijt zijn geraakt uiteindelijk, maar godsallemachtig wat hebben ze rechts hard laten schrikken en dat geeft me eigenlijk al genoeg voldoening en het gevoel dat ik m'n stem niet heb verspild. :wink:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rivalrie zei:
Sorry hoor maar dit gaat helemaal nergens over. Ken je überhaupt wel moslims? Ik heb 4 moslims in mijn familie en allemaal werken ze fulltime, houden ze van de Nederlandse cultuur en zijn ze erg modern. Ik kan je garanderen dat ze meer bijdragen aan nederlandse normen en waarden dan jij.
Klik om te vergroten...

Mijn ervaringen zijn anders. Heel anders!
Voorts is een religie, die geweld predikt tegen mensen met een ander geloof, stuitend te noemen.
Last but no least.
Zie de terroristische daden eens aan van deze mensen. Alquaida, IS, Boko Haram, enz enz.
Hebben wij deze schurken ook binnen ons geloof?

Dan dit nog even.

Wat weet jij van mijn bijdragen van Nederlandse normen en waarden af. 0,00!
Een totaal de realiteit volledig missende uitspraak.
Selam!
P
PeriodiekeMannaLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Mijn ervaringen zijn anders. Heel anders!

Dan dit nog even.

Wat weet jij van mijn bijdragen van Nederlandse normen en waarden af. 0,00!
Een totaal de realiteit volledig missende uitspraak.
Selam!
Klik om te vergroten...
Mijn ervaringen met Nederlandse ouderen als iemand uit het midden oosten zijn ook intens negatief (er is bv eens naar mij en mijn moeder gespuugd terwijl wij in het openbaar in het Koerdisch met elkaar aan het praten waren) maar ik ga er niet de gehele etnisch Nederlandse bevolking voor haten. Er zitten altijd een paar rotte eieren tussen, maar om een hele bevolkingsgroep op die manier af te zetten is gewoon verkeerd. Overigens herken ik als voormalig moslim letterlijk niks van islamitische wetgeving/sharia in welke partij dan ook buiten NIDA, ik weet niet of dit is wat je bedoelde in een eerdere post, dus corrigeer me als ik fout zit. Maar ik denk dat het tijd wordt dat mensen even gaan lezen wat islamitische wetgeving nou precies is en nee ik ben er geen voorstander van. Ik snap niet waar deze angst vandaan komt. We houden als Nederlanders tolerantie naar alle culturen zo hoog in het vaandel maar uiteindelijk gedragen we ons zo. Los daarvan heb je het volle recht om niet een relatie te willen met een conservatief of heel progressief iemand, maar dat staat los van de islam. Je hebt net zo goed SGP'ers die vrouwen even hard willen onderdrukken als extreem conservatieve moslims. Je hebt ook net zo goed atheïsten die zich zo gedragen. Dat zijn gewoon oelewappers, maar het betekent niet dat elke moslim, of wie dan ook, daarom dus maar een nare partner is.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik persisteer in mijn zienswijze.
C
Cruelti.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Nog meer Rutte. Ongelofelijk dat mensen daar toch blijven op stemmen
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heuj nog dieper de afgrond in met z'n allen! Wanneer is het slot eraf? Over een maand? 1 jaar? 3 jaar? Over 4 jaar na de verkiezingen? Nee, want gelijkheid is beter dan vrijheid, dus we gaan gewoon weer voor Rutte en die zal wel weer een goede coalitie vormen met een sterke progressieve linkse partij!😃🥰

Dan wordt iedereen gedwongen een ander te waarderen om hoe die is, maar komen we erachter hoe verschillend we eigenlijk zijn. Tegelijkertijd moeten we allemaal om 2100 uur in bed liggen en om 6 uur op de werkvloer staan. We mogen niet meer met de auto, want dat is slecht voor de vrijheid het klimaat. Een afspraakje op de koffie moet eerst aangevraagd en goedgekeurd worden door het verminkte slangenadertje dat nog over is van het hart dat het hoorde te zijn. Het nieuws wordt volledig gecontroleerd door datzelfde hartengruzelement en er zit een kinderslot voor volwassenen op de helft van alle websites.

En wie zich er tegen uitspreekt, is een gekkie, een vijand van de gelijkheid, een complotdenker, een bedreiging voor de harmonieuze samenleving.

En natuurlijk hoop ik dat deze voorspelling nooit volledig zal kloppen. Maar zolang het nodig is ben ik liever een 'gekkie' die onderzoek doet, omdat het blijkbaar nodig is, dan een mens die ja en amen zegt, omdat een ander het ook zegt. Dit moest ik even kwijt.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Syl zei:
Bekijk bijlage 18274
Klik om te vergroten...
D66 is juist pro vrijheid voor thuis. Dus geen beperkingen aan thuis feesten :tongueout:
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#20
mikoz zei:
Heuj nog dieper de afgrond in met z'n allen! Wanneer is het slot eraf? Over een maand? 1 jaar? 3 jaar? Over 4 jaar na de verkiezingen? Nee, want gelijkheid is beter dan vrijheid, dus we gaan gewoon weer voor Rutte en die zal wel weer een goede coalitie vormen met een sterke progressieve linkse partij!😃🥰

Dan wordt iedereen gedwongen een ander te waarderen om hoe die is, maar komen we erachter hoe verschillend we eigenlijk zijn. Tegelijkertijd moeten we allemaal om 2100 uur in bed liggen en om 6 uur op de werkvloer staan. We mogen niet meer met de auto, want dat is slecht voor de vrijheid het klimaat. Een afspraakje op de koffie moet eerst aangevraagd en goedgekeurd worden door het verminkte slangenadertje dat nog over is van het hart dat het hoorde te zijn. Het nieuws wordt volledig gecontroleerd door datzelfde hartengruzelement en er zit een kinderslot voor volwassenen op de helft van alle websites.

En wie zich er tegen uitspreekt, is een gekkie, een vijand van de gelijkheid, een complotdenker, een bedreiging voor de harmonieuze samenleving.

En natuurlijk hoop ik dat deze voorspelling nooit volledig zal kloppen. Maar zolang het nodig is ben ik liever een 'gekkie' die onderzoek doet, omdat het blijkbaar nodig is, dan een mens die ja en amen zegt, omdat een ander het ook zegt. Dit moest ik even kwijt.
Klik om te vergroten...
Rutte en progressief links is nie echt een combo. Het zal denk ik weer dezelfde centrum rechtse coalitie worden als voorheen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...30
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."