Fascisme is een specifieke ideologie die zich kenmerkt door een sterk autoritarisme
Niet van toepassing. FvD is zelfs voor het invoeren van referenda, dus het volk wordt juist geraadpleegt.
weinig vertrouwen in- en respect voor de rechtstaat en democratie
Na wat er de afgelopen tijd allemaal is gebeurd zou ik het ook vreemd vinden als iemand dit niet had...
Ja daar zit zeker wat in.
FvD is nationalistisch, maar niet ultra-nationalistisch. Persoonlijk vind ik nationalisme helemaal niet per se iets verkeerds. Vaderlandsgezindheid wordt het ook wel genoemd, wat is daar in principe mis mee?
het gevoel dat het 'echte volk' bedreigd wordt door minderheden, culturen of immigranten van buitenaf en door linkse of liberale elites.
Ja dit klopt wel voor FvD.
Dat is een korte uitleg, er zijn een hoop redenen die eraan hebben bijgedragen dat het mij over de tijd heen duidelijk is geworden dat FvD (en ook PVV trouwens) fascistische en racistische kenmerken heeft.
Ik vind het allemaal wel meevallen als ik het zo onder elkaar zet. Die racistische tweets waren kwalijk, maar wellicht ook erg uit de context gehaald. Al is het niet goed te praten. Ik zie geen racisme in de standpunten van FvD zelf.
Laat ik even duidelijk zijn - ik noem jullie daarmee geen fascisten of racisten. Ik heb het over features van de partij. Ik zou de discussie graag respectvol houden dus ik had dit onderwerp wellicht niet opnieuw moeten aanstippen. Ik ging er een beetje vanuit (maar misschien onterecht en te vooringenomen) dat het deze aspecten zijn waarvan
@NiandraLades zei dat ze ze minder bij haar ideeën vond passen.
Zo neem ik het ook niet op.
![:)]()
Maar ik vind het het dus wel overdreven en vergezocht om FvD fascistisch te noemen.
Als FvD of PVV de grootste wordt zal dit forum moeten sluiten. Was fijn jullie gekend te hebben
Waarom zal dit forum moeten sluiten? FvD is vrij progressief wat betreft drugsbeleid:
FVD is voor modernisering van het drugsbeleid. Het huidige beleid is mislukt: het kost de politie ontzettend veel tijd en geld, maar is volledig ineffectief. Het staat een effectieve aanpak van gezondheidsproblematiek, criminaliteit en overlast in de weg. Op dit moment is de aanvoer van softdrugs verboden, maar de verkoop legaal. Deze schizofrene situatie werkt de georganiseerde misdaad in de hand en belemmert effectieve controle op de kwaliteit van cannabis. FVD wil het drugsbeleid moderniseren door softdrugs geleidelijk te legaliseren en door meer aandacht aan preventie en de behandeling van drugsverslaving te besteden. Misbruik en verstoring van de openbare orde door gebruikers moet zwaarder worden bestraft.
Of vind jij dat DF dan moet sluiten?
NOu hij heeft niet helemaal ongelijk.Ik zeg al lang eens zal de moslims overheersen.Weg blond haar en blauwe ogen....Mijn dochter geeft er niks om.Ze zegt kan mij nou schelen dat mijn zoon een moslim krijgt.Word hij lekker verwend.Ik zal het niet meer meemaken
Ik ben "echte Nederlander" en heb geen blond haar en blauwe ogen.
Maar ik snap je punt goed. Als later de oorspronkelijke Nederlanders helemaal of grotendeels zouden verdwijnen, dan voelt het niet echt Nederland meer.