Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede kamer verkiezingen 2021

Tweede kamer verkiezingen 2021

595 antwoorden
71 weergaven
18-5-2026
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Stemmen? Meh. Ik ben niet zo'n voorstander van het laten regeren van mijn leven. Ik regeer liever mijn eigen leven. Er is veel te veel partijpolitiek. Ik zal niet rechts stemmen omdat kapitalisme niet geeft om vervuiling en ik zal niet links stemmen omdat ik vroeger in Berlijn ben geweest toen de muur er nog stond en ik schrok van wat ik zag aan de andere kant van de muur. Ook geen socialisme dus. Ik zou eigenlijk Libertarische partij moeten stemmen of zo maar mijn vertrouwen in politici is erg laag. Ik stem dus niet en ben daarmee ook niet verantwoordelijk voor de kolerezooi die politici er van maken.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#2
It's
Mindless zei:
Ik moet echt zeggen... Die Fajah bracht een betere Baudet naar boven. Het zit er wel in, maar moet er uitgetrokken worden. Ik ben er oprecht van overtuigd dat Baudet geen racist is of andere kwade intenties heeft. Maar hij gaat zo stom met de media om vaak. Fajah benoemde dat ook in het bovenstaande interview. Je hebt misschien wel echt gelijk dat hij een goeie vrouw als haar aan zijn zijde moet hebben om te groeien in dat soort dingen. Er is nog ruimte voor heeel veel verbetering.

Moet dat liedje niet 'What's a man without a woman' zijn trouwens? :wink:
Klik om te vergroten...

ja, zo luidt de tekst wel.. 'What's a man without a woman, what's a woman without a man?'
hadden ze ze de titel beter mogen kiezen.

hahaha, die uitsmijter van Fajah ROFL 🤣🤣🤣 .. Haga op 1
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gympie zei:
hahaha, die uitsmijter van Fajah ROFL 🤣🤣🤣 .. Haga op 1
Klik om te vergroten...
Ja, dat deed Baudet een beetje pijn. Van Haga ook voor mij op 1. Luister ik veel liever naar dan Baudet.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#4
https://frontbencher.nl/peilingen/ :nerd:
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oehoeboeroe zei:
Stemmen? Meh. Ik ben niet zo'n voorstander van het laten regeren van mijn leven. Ik regeer liever mijn eigen leven.
Klik om te vergroten...

Die gedachte heb ik ook. Maar ja, dan kom je op anargie uit. En anargie in een cultuur als de onze word een tering zooi. Het is een grote PvP game geworden.

Denk dat eerst iedereen bomenknuffelaar moet worden xD
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oehoeboeroe zei:
Stemmen? Meh. Ik ben niet zo'n voorstander van het laten regeren van mijn leven. Ik regeer liever mijn eigen leven. Er is veel te veel partijpolitiek. Ik zal niet rechts stemmen omdat kapitalisme niet geeft om vervuiling en ik zal niet links stemmen omdat ik vroeger in Berlijn ben geweest toen de muur er nog stond en ik schrok van wat ik zag aan de andere kant van de muur. Ook geen socialisme dus. Ik zou eigenlijk Libertarische partij moeten stemmen of zo maar mijn vertrouwen in politici is erg laag. Ik stem dus niet en ben daarmee ook niet verantwoordelijk voor de kolerezooi die politici er van maken.
Klik om te vergroten...
Je kunt ook blanco stemmen. Dan laat je wel je stem horen, dit wordt gezien als een tegenstem.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7


Kijk Jinek, zo ga je met je gasten om, met respect. Dan krijg je antwoorden.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zo ik heb gestemd.Mijn man was zijn stem biljet kwijt???????Dus mocht niet mee doen
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Apotheker zei:
Ik mocht mijn potlood niet houden :(
Klik om te vergroten...
Niemand die mij kan stoppen om mijn potlood vast te houden, waar ik ook ben.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als FvD of PVV de grootste wordt zal dit forum moeten sluiten. Was fijn jullie gekend te hebben :tongueout:


Ik ben voor Laura van GroenLinks gegaan
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rivalrie zei:
Als FvD of PVV de grootste wordt zal dit forum moeten sluiten. Was fijn jullie gekend te hebben :tongueout:


Ik ben voor Laura van GroenLinks gegaan
Klik om te vergroten...
Nou er is niet echt twijfel over wie er winnen gaat.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#12
mikoz zei:
Zoek aub eerst even op wat fascisme inhoudt, voordat je dit soort uitspraken doet.
Klik om te vergroten...
Ze heeft gewoon gelijk. Of hoe zie jij eigen volk eerst dan?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
En dan deze club mensen ( op fb) nog...
Deze mensen denken nog altijd terug ( waar je dus geen donder aan hebt) wijlen heer P. Fortuyn.
Want dat was wel zooooon goeie politicus
Welaan.
Deze meneer heeft behalve paars af te kraken, nog nooit ook maar één bruikbare oplossing van de problemen gegeven...

Laat deze man toch rusten!
We leven in het nu.
Niet in 10 jaar geleden!
Wat een verspilling van tijd.
Het verleden is passé.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant zei:
Fascisme is een specifieke ideologie die zich kenmerkt door een sterk autoritarisme, weinig vertrouwen in- en respect voor de rechtstaat en democratie, volkspopulisme, ultra-nationalisme, het gevoel dat het 'echte volk' bedreigd wordt door minderheden, culturen of immigranten van buitenaf en door linkse of liberale elites. Zoek de overeenkomsten met de ideeën en uitspraken van Thierry Baudet.

Dat is een korte uitleg, er zijn een hoop redenen die eraan hebben bijgedragen dat het mij over de tijd heen duidelijk is geworden dat FvD (en ook PVV trouwens) fascistische en racistische kenmerken heeft.

Laat ik even duidelijk zijn - ik noem jullie daarmee geen fascisten of racisten. Ik heb het over features van de partij. Ik zou de discussie graag respectvol houden dus ik had dit onderwerp wellicht niet opnieuw moeten aanstippen. Ik ging er een beetje vanuit (maar misschien onterecht en te vooringenomen) dat het deze aspecten zijn waarvan @NiandraLades zei dat ze ze minder bij haar ideeën vond passen.
Klik om te vergroten...
NOu hij heeft niet helemaal ongelijk.Ik zeg al lang eens zal de moslims overheersen.Weg blond haar en blauwe ogen....Mijn dochter geeft er niks om.Ze zegt kan mij nou schelen dat mijn zoon een moslim krijgt.Word hij lekker verwend.Ik zal het niet meer meemaken
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze Olifant zei:
Fascisme is een specifieke ideologie die zich kenmerkt door een sterk autoritarisme
Klik om te vergroten...
Niet van toepassing. FvD is zelfs voor het invoeren van referenda, dus het volk wordt juist geraadpleegt.

Roze Olifant zei:
weinig vertrouwen in- en respect voor de rechtstaat en democratie
Klik om te vergroten...
Na wat er de afgelopen tijd allemaal is gebeurd zou ik het ook vreemd vinden als iemand dit niet had...

Roze Olifant zei:
volkspopulisme
Klik om te vergroten...
Ja daar zit zeker wat in.

Roze Olifant zei:
ultra-nationalisme
Klik om te vergroten...
FvD is nationalistisch, maar niet ultra-nationalistisch. Persoonlijk vind ik nationalisme helemaal niet per se iets verkeerds. Vaderlandsgezindheid wordt het ook wel genoemd, wat is daar in principe mis mee?

Roze Olifant zei:
het gevoel dat het 'echte volk' bedreigd wordt door minderheden, culturen of immigranten van buitenaf en door linkse of liberale elites.
Klik om te vergroten...
Ja dit klopt wel voor FvD.

Roze Olifant zei:
Dat is een korte uitleg, er zijn een hoop redenen die eraan hebben bijgedragen dat het mij over de tijd heen duidelijk is geworden dat FvD (en ook PVV trouwens) fascistische en racistische kenmerken heeft.
Klik om te vergroten...
Ik vind het allemaal wel meevallen als ik het zo onder elkaar zet. Die racistische tweets waren kwalijk, maar wellicht ook erg uit de context gehaald. Al is het niet goed te praten. Ik zie geen racisme in de standpunten van FvD zelf.

Roze Olifant zei:
Laat ik even duidelijk zijn - ik noem jullie daarmee geen fascisten of racisten. Ik heb het over features van de partij. Ik zou de discussie graag respectvol houden dus ik had dit onderwerp wellicht niet opnieuw moeten aanstippen. Ik ging er een beetje vanuit (maar misschien onterecht en te vooringenomen) dat het deze aspecten zijn waarvan @NiandraLades zei dat ze ze minder bij haar ideeën vond passen.
Klik om te vergroten...
Zo neem ik het ook niet op. :) Maar ik vind het het dus wel overdreven en vergezocht om FvD fascistisch te noemen.

Rivalrie zei:
Als FvD of PVV de grootste wordt zal dit forum moeten sluiten. Was fijn jullie gekend te hebben :tongueout:
Klik om te vergroten...
Waarom zal dit forum moeten sluiten? FvD is vrij progressief wat betreft drugsbeleid:

FVD is voor modernisering van het drugsbeleid. Het huidige beleid is mislukt: het kost de politie ontzettend veel tijd en geld, maar is volledig ineffectief. Het staat een effectieve aanpak van gezondheidsproblematiek, criminaliteit en overlast in de weg. Op dit moment is de aanvoer van softdrugs verboden, maar de verkoop legaal. Deze schizofrene situatie werkt de georganiseerde misdaad in de hand en belemmert effectieve controle op de kwaliteit van cannabis. FVD wil het drugsbeleid moderniseren door softdrugs geleidelijk te legaliseren en door meer aandacht aan preventie en de behandeling van drugsverslaving te besteden. Misbruik en verstoring van de openbare orde door gebruikers moet zwaarder worden bestraft.
Klik om te vergroten...

Of vind jij dat DF dan moet sluiten? :tonguewink:

joetsie zei:
NOu hij heeft niet helemaal ongelijk.Ik zeg al lang eens zal de moslims overheersen.Weg blond haar en blauwe ogen....Mijn dochter geeft er niks om.Ze zegt kan mij nou schelen dat mijn zoon een moslim krijgt.Word hij lekker verwend.Ik zal het niet meer meemaken
Klik om te vergroten...
Ik ben "echte Nederlander" en heb geen blond haar en blauwe ogen. :tonguewink:

Maar ik snap je punt goed. Als later de oorspronkelijke Nederlanders helemaal of grotendeels zouden verdwijnen, dan voelt het niet echt Nederland meer.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik zou niet en nooit in de schoenen willen staan van iemand die met een moslim(a) verder moet als partner!
Laat staan onder de Sharia!
Maar je hoort weleens in een winkel deze woorden:
Wacht maar. Over 15 jaar zijn wij hier de baas...
Ooit zei een kerel die ergens op een bankje zat, met wat kornuiten bij elkaar, met een capuchon op, de navolgende woorden tegen mij:
Met wie hoert jouw moeder? Want jij ziet er niet uit!
Daarvan heeft dit figuur grote spijt gekregen, dar kan ik jullie wel zeggen!
Want dan ben ik niet te houden. Nee.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Waarom zal dit forum moeten sluiten? FvD is vrij progressief wat betreft drugsbeleid:
Klik om te vergroten...
Ze pleiten enkel voor cannabis
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Fascisme is een specifieke ideologie die zich kenmerkt door een sterk autoritarisme, weinig vertrouwen in- en respect voor de rechtstaat en democratie, volkspopulisme, ultra-nationalisme, het gevoel dat het 'echte volk' bedreigd wordt door minderheden, culturen of immigranten van buitenaf en door linkse of liberale elites. Zoek de overeenkomsten met de ideeën en uitspraken van Thierry Baudet.

Dat is een korte uitleg, er zijn een hoop redenen die eraan hebben bijgedragen dat het mij over de tijd heen duidelijk is geworden dat FvD (en ook PVV trouwens) fascistische en racistische kenmerken heeft.

Laat ik even duidelijk zijn - ik noem jullie daarmee geen fascisten of racisten. Ik heb het over features van de partij. Ik zou de discussie graag respectvol houden dus ik had dit onderwerp wellicht niet opnieuw moeten aanstippen. Ik ging er een beetje vanuit (maar misschien onterecht en te vooringenomen) dat het deze aspecten zijn waarvan @NiandraLades zei dat ze ze minder bij haar ideeën vond passen.
Klik om te vergroten...
Dankje.
Maar het is nou juist net zo dat forum vóór democratie is. Zij is voor het idee van directe democratie. De mensen bepalen. Een fascist daarentegen is voor dictatuur, weinig of geen inspraak van mensen, de regering bepaalt. Via wetgeving wordt bepaald wat wel en niet gezegd mag worden, wat wel en niet gevierd mag worden, hoe men elkaar moet aanspreken etc. en daar mag geen tegensspraak op geleverd worden. Ondemocratisch en tegen vrijheid van meningsuiting.

Ultra-nationalisme of gewoonweg nationalisme? Trots zijn op de eigen cultuur, liever niet zien dat verandering wordt afgedwongen door invloeden van buitenaf of door een coalitie die meewerkt aan deze veranderingen. Niets mis mee, om het daar oneens mee te zijn (naar mijn mening!).
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Ik zou niet en nooit in de schoenen willen staan van iemand die met een moslim(a) verder moet als partner!
Laat staan onder de Sharia!
Maar je hoort weleens in een winkel deze woorden:
Wacht maar. Over 15 jaar zijn wij hier de baas...
Ooit zei een kerel die ergens op een bankje zat, met wat kornuiten bij elkaar, met een capuchon op, de navolgende woorden tegen mij:
Met wie hoert jouw moeder? Want jij ziet er niet uit!
Daarvan heeft dit figuur grote spijt gekregen, dar kan ik jullie wel zeggen!
Want dan ben ik niet te houden. Nee.
Klik om te vergroten...
Sorry hoor maar dit gaat helemaal nergens over. Ken je überhaupt wel moslims? Ik heb 4 moslims in mijn familie en allemaal werken ze fulltime, houden ze van de Nederlandse cultuur en zijn ze erg modern. Ik kan je garanderen dat ze meer bijdragen aan nederlandse normen en waarden dan jij.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rivalrie zei:
Ze pleiten enkel voor cannabis
Klik om te vergroten...
Ja ik had het liefst wel legalisatie van alle drugs gezien...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...30
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."