Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede kamer verkiezingen 2021

Tweede kamer verkiezingen 2021

595 antwoorden
72 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1


Op zijn minst interessant dit, na de Jinek uitzending van afgelopen donderdag...

Maar ja, wat moet je tegenwoordig nog geloven hè. Van beide kanten.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je terug kijk naar het verleden is het geen verrassing. PvDA / CDA / D66 en VVD zijn eigenlijk altijd de gene die het land regeren. Er zit niet zo heel vaak een andere partij in de regering.

Misschien dat het gaat veranderen als mensen meer verdeeld raken. Maar je heb kans dat die ouwe rakkers gewoon samen gaan scholen om alsnog in een meerderheid te blijven.

Zolang 1 van hun natuurlijk blijft winnen in verkiezingen. Als dat niet zo is wie weet wat er dan voor raars gaat gebeuren.
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#3
Martinus zei:
Als je terug kijk naar het verleden is het geen verrassing. PvDA / CDA / D66 en VVD zijn eigenlijk altijd de gene die het land regeren. Er zit niet zo heel vaak een andere partij in de regering.

Misschien dat het gaat veranderen als mensen meer verdeeld raken. Maar je heb kans dat die ouwe rakkers gewoon samen gaan scholen om alsnog in een meerderheid te blijven.

Zolang 1 van hun natuurlijk blijft winnen in verkiezingen. Als dat niet zo is wie weet wat er dan voor raars gaat gebeuren.
Klik om te vergroten...
Klopt inderdaad. Veel progressief links beleid. Terwijl de partijen met de meeste zetels (waaronder de grootste, VVD) juist rechtse en conservatieve standpunten hebben.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Enorm ja... Is zelf gewoon hartstikke racistisch bezig. En we moeten ons inderdaad maar schamen over wat onze verre voorouders deden. Wat moet je daar nou mee... Vind het een akelig mens.
Klik om te vergroten...
mee eens!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Baudet bij Jinek gezien? Hij kan niet echt veel hebben.... Moet wel zeggen dat ze erg veel focus hadden op de negatieve dingen. Ook niet helemaal fair...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rivalrie zei:
Baudet bij Jinek gezien? Hij kan niet echt veel hebben.... Moet wel zeggen dat ze erg veel focus hadden op de negatieve dingen. Ook niet helemaal fair...
Klik om te vergroten...
Het begint ook echt heeel flauw te worden... Net een soort ongewenste roast op deze manier.

Niet dat ik het gevoel heb Baudet te moeten verdedigen, ik ben geen fan en hij is niet het type waar ik gauw mee om zou gaan. Maar als er 1 iemand is die al bewezen heeft veel te kunnen hebben, is het Baudet wel. In hoeveel shows heeft hij al niet iedereen over zich heen gekregen, iedereen hem constant aanvallend en onderbrekend, terwijl hij heel netjes en bij de inhoud bleef. En dan nu daar weer moeten zitten luisteren naar die negatieve drek. Ik kan die Jinek kliek onderhand ook niet meer uitstaan hoor, gatverdamme. En moest dit nou grappig zijn?

Ik zie de koppen ook alweer: BNers verbaasd over weglopende Baudet... Really? Jullie zijn verbaasd?

Maar toch, ik denk dat het slimmer was geweest te blijven zitten en kalm te blijven zoals hij altijd goed heeft gedaan. Nu geeft hij toch de indruk dat hij bij elke confrontatie wegloopt. Niet echt gedrag van een mogelijke premier bijvoorbeeld. Ik snap waarom hij wegloopt, want deze mensen zijn onuitstaanbaar. Maar doe nou niet...
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rivalrie zei:
Baudet bij Jinek gezien? Hij kan niet echt veel hebben.... Moet wel zeggen dat ze erg veel focus hadden op de negatieve dingen. Ook niet helemaal fair...
Klik om te vergroten...
Het was een sneue bende. Zoiets hoef je niet aan te horen, en al helemaal niet als de doelstelling van de 'cabaretier' is je te vernederen. Het komt overeen met pesten. Volgens mij hoef je geen aandacht te schenken aan pestkoppen. Dan hoor je Floor Bremer ook nog iets zeggen als 'wat gebeurd hier nou?' alsof het inderdaad gek is dat iemand wegloopt bij een bloedzuiger.

En het had net zo goed iemand anders kunnen zijn die daar zat. Die net zo ver verwijderd stond van de standpunten van de rest aan tafel als hier het geval was. Politiek kamerlid of niet, je hoeft jezelf niet dood te laten werpen met steeds dezelfde holle stenen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vind Baudet geen sympathieke man. Type omhooggevallen yup. Ik kan me ook voorstellen dat mensen hem arrogant zouden noemen. Maar ik zit nu even meer van die laatste aflevering van Jinek te kijken en wat is dat mens (Eva) ontzettend naar... Je voelt die haat gewoon als ze wat zegt tegen Baudet. Die zelfgenoegzame blik van haar ook als ze denkt dat ze hem even te pakken heeft, wat een heks is het ook.

Grappig, mijn vader vindt haar een hele leuke vrouw. Zal ook wel grotendeels door haar uiterlijk komen of zo, al kan ik haar echt niet aantrekkelijk vinden door dat innerlijk van haar. Grappig hoe de meningen zo kunnen verschillen.

Maar goed dit heeft niets meer met de verkiezingen te maken. :sweatsmile:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Grappig, mijn vader vindt haar een hele leuke vrouw. Zal ook wel grotendeels door haar uiterlijk komen of zo, al kan ik haar echt niet aantrekkelijk vinden door dat innerlijk van haar. Grappig hoe de meningen zo kunnen verschillen.
Klik om te vergroten...
Tja, eens met je pa, ik kan het ook wel met Eva hahaha. (Zeker nu.. 😜 )
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
Tja, eens met je pa, ik kan het ook wel met Eva hahaha. (Zeker nu.. 😜 )
Klik om te vergroten...
Je mag haar hebben. :laughing:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Even wat meer gekeken van die aflevering en ik vind Baudet nu op het moment (rond 30:00 minuten) toch wel zwak hoor. Hij kan niet gewoon toegeven dat hij foute tweets had gemaakt en Hiddema daarom wegging, wat gewoon duidelijk te horen is in dat fragment. Op dit soort momenten denk ik toch: Baudet geef het nou gewoon toe... Dan kom je er beter uit dan het maar blijven ontkennen terwijl het bewijs er gewoon ligt en iedereen het kan zien. Nu zit je daar maar te stotteren met een rode kop... Het was gewoon fout. Iedereen kan weleens iets zeggen wat eigenlijk niet kan, maar geef het dan toe en verontschuldig je.

Ik vind die "comedy" van Martijn Koning op het laatst nog steeds veel te ver gaan, dat wel. Fijn dat dit ook door velen wordt gezien als heel onsmakelijk. Dieptepunt op tv hoorde ik zelfs. Daar ben ik blij om, dat dit niet goedgepraat wordt. Je wilt niet dat het die kant opgaat.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rivalrie zei:
Baudet bij Jinek gezien? Hij kan niet echt veel hebben.... Moet wel zeggen dat ze erg veel focus hadden op de negatieve dingen. Ook niet helemaal fair...
Klik om te vergroten...
Jaaaa hij liep weg
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Even wat meer gekeken van die aflevering en ik vind Baudet nu op het moment (rond 30:00 minuten) toch wel zwak hoor. Hij kan niet gewoon toegeven dat hij foute tweets had gemaakt en Hiddema daarom wegging, wat gewoon duidelijk te horen is in dat fragment. Op dit soort momenten denk ik toch: Baudet geef het nou gewoon toe... Dan kom je er beter uit dan het maar blijven ontkennen terwijl het bewijs er gewoon ligt en iedereen het kan zien. Nu zit je daar maar te stotteren met een rode kop... Het was gewoon fout. Iedereen kan weleens iets zeggen wat eigenlijk niet kan, maar geef het dan toe en verontschuldig je.

Ik vind die "comedy" van Martijn Koning op het laatst nog steeds veel te ver gaan, dat wel. Fijn dat dit ook door velen wordt gezien als heel onsmakelijk. Dieptepunt op tv hoorde ik zelfs. Daar ben ik blij om, dat dit niet goedgepraat wordt. Je wilt niet dat het die kant opgaat.
Klik om te vergroten...

Eens. Het was geen grappig stuk van de Koning, maar Baudet had moeten blijven zitten en indd gewoon toegeven en excuses aanbieden.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Je kunt je afvragen of hij het daarom deed of omdat hij er gewoon oprecht geen zin had om die drek aan te horen. Vanuit mijzelf bekeken zou ik het laatste denken maar Thierry is natuurlijk een politicus dus wat dat betreft zou het eerste me niet verbazen.
Klik om te vergroten...
Ik zou mij ook niet zo laten beledigen. Eva Jinek had inoeten grijpen. Martijn had duidelijk een persoonlijke boodschap voor Thierry en had weinig met comedy van doen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wauw, mooi interview waarin onder andere gesproken wordt over de situatie met Baudet en Martijn Koning afgelopen donderdag bij Jinek. Ik moet zeggen, de sfeer is hier veel rustiger en gemoedelijker dan bij Jinek. Maar tegelijkertijd durft Fajah Lourens ook de vragen te stellen die gesteld moeten worden. En omdat dat niet op die nare toon gebeurd waarop Jinek dat doet, voelt Baudet zich op zijn gemak en komt er zowaar wat los. Hij heeft zelfs (met een beetje moeite eerst) voor het eerst zijn excuses aangeboden! Wat ik ook heel mooi vind is dat Fajah heel eerlijk tegen Thierry zegt dat hij vaak niet handig met de media omgaat, waardoor hij zichzelf eigenlijk in een kwaad daglicht zet.

Voor iedereen aan te raden om een wat genuanceerder beeld op Baudet en deze hele situatie te krijgen. Baudet blijft Baudet, maar ik vind hem nu toch een stuk sympathieker overkomen:



Klasse vrouw ook Fajah Lourens. Ik kende haar niet echt, maar vind haar oprecht en sympathiek overkomen.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#16
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Martinus zei:
Ik wou eigenlijk niet stemmen, maar nu overweeg ik toch zeker wel volt. Nibb-its zijn te goed om te laten leggen
Klik om te vergroten...
Hihi.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lemmy zei:
Klik om te vergroten...
Ik wou eigenlijk niet stemmen, maar nu overweeg ik toch zeker wel volt. Nibb-its zijn te goed om te laten leggen
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#19
De enige regeringspartij die het straks écht slecht zal doen zal het wel het CDA zijn, al ben ik het ook zeker lang niet altijd eens met VVD & D66 hoor.

Dat de CU zo constant blijft snap ik dan weer helemaal niet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lemmy zei:
Klik om te vergroten...

Zijn die chips van het CDA van die dingen die ze bij de katholieke kerk op je tong leggen? :laughing:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910...30
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."