Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede kamer verkiezingen 2021

Tweede kamer verkiezingen 2021

595 antwoorden
77 weergaven
18-5-2026
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
Om het nog even over de natuur te hebben, persoonlijk word ik doodziek over het gedoe betreffende het ((veranderende) klimaat.
Wat ik niet kan vatten is met name de zgn. " opwarming van de aarde ".
Klik om te vergroten...

Klimaatverandering en het idee dat de opwarming van de aarde door de mens wordt veroorzaakt is binnen wetenschappelijke kringen eigenlijk niet eens meer een discussie. Natuurlijk zijn er altijd nog hier en daar wetenschappers te vinden die deze stelling aanvallen maar de algemene wetenschappelijke consensus is dat de opwarming van de aarde een feit is. Uiteraard is het je goed recht om het oneens te zijn met de wetenschappelijke consensus op welk vlak dan ook. Maar dan zou je net zo goed kunnen zeggen dat de aarde plat is in plaats van rond. En er zijn dus ook mensen die dat zeggen. Zelf vind ik het een nogal arrogante houding om als leek te denken dat je het beter weet dan de duizenden wetenschappers die hier jarenlang onderzoek naar hebben gedaan.

De Zandman zei:
Ik hoor nooit iemand eens zeggen, dat het klimaat altijd aan het veranderen is. De processen in het klimaat gaan gewoon door.
Er zal ooit weer een ijstijd komen, nu wordt eea wat warmer...
Klik om te vergroten...
Dat klopt klimaat veranderd continu. Er zijn warmere en koudere periodes geweest in de geschiedenis van de aarde. Allemaal door autonome processen die niets met de mensheid te maken hadden. Maar dat wil niet zeggen dat het deze keer hetzelfde is. De snelheid waarmee de aarde nu opwarmt is namelijk schrikbarend veel hoger. Zo kun je hieronder in een plaatje een inschatting zien van de temperatuurschommelingen in de historie en de meer recente temperatuurstijging waar we meetgegevens van hebben. Uiteraard kun je ook dit soort wetenschappelijke data niet geloven maar dan zijn we op gegeven moment wel uitgeluld met z'n allen...
1616152382563.png
De Zandman zei:
Iedereen moet van het gas af, terwijl een alternatief er nog steeds niet is. Kost bakken vol geld, 5000 euro per woning en het is nog eens verplicht ook...
Eigenlijk is dit toch niet te verkopen, nietwaar.
Klik om te vergroten...

Ja dat kost inderdaad bakken met geld en dat is enorm klote. Ik ben het ook helemaal niet eens met de retoriek dat klimaatverandering een "kans" is. In mijn ogen is het een rotprobleem dat klauwen met geld gaat kosten om op te lossen. Ik hou van vlees eten, ik hou van vliegen en ik geef mijn geld ook liever uit aan leuke dingen in plaats van aan zaken om klimaatverandering tegen te gaan. Toch denk ik dat dit een probleem is dat we op moeten lossen als we de wereld niet onbewoonbaar willen maken voor onszelf en onze kinderen.

Als mensen zeggen "ik heb geen kinderen, het zal mijn tijd wel duren" dan kan ik dat nog begrijpen. Maar op basis van je eigen beperkte internet-onderzoek concluderen dat je het beter weet dan duizenden vakspecialisten vind ik echt arrogant en meer getuigen van het Dunner-Kruger effect dan van een verstandige keuze.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Bekijk bijlage 18323

Straks krijgen we de klimaat lockdowns. We zijn nu gewend geraakt aan het idee, dus willen ze ons straks opsluiten om de wereld te redden. Allemaal vanuit het hart van (onder andere) de bezorgde mannen op de posters hierboven. En mensen gaan er nog intrappen ook, dat doen ze nu al.
Klik om te vergroten...

Je kunt ook overdrijven.

Overigens: het is uit wetenschappelijk onderzoek gebleken dat de Corona-crisis en de gevolgen van de maatregelen geen langdurige impact hebben op de opwarming van de aarde. Het effect van de tijdelijke daling in de uitstoot van broeikasgassen is helaas verwaarloosbaar voor de klimaatcrisis. Het is een druppel op een gloeiende plaat.

De oplossing ligt niet in lockdowns maar in een drastisch duurzamer beleid en een (veel) groenere benadering.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
Je kunt ook overdrijven.

Overigens: het is uit wetenschappelijk onderzoek gebleken dat de Corona-crisis en de gevolgen van de maatregelen geen langdurige impact hebben op de opwarming van de aarde. Het effect van de tijdelijke daling in de uitstoot van broeikasgassen is helaas verwaarloosbaar voor de klimaatcrisis. Het is een druppel op een gloeiende plaat.

De oplossing ligt niet in lockdowns maar in een drastisch duurzamer beleid en een (veel) groenere benadering.
Klik om te vergroten...
We overdrijven nu ook extreem met de corona maatregelen, niets zou me meer verbazen na dit jaar.

Maar we zullen het vanzelf gaan zien.

Eens met het laatste hoor, maar dat via agenda 2030 doen is een illusie. Die is er voor heel andere redenen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Off topic nog even.
Ik weet zeer zeker niets meer, of beter, dan wat al de wetenschappers over het klimaat hebben vastgesteld. Uiteraard.
Ik weet meer van krijg voeren. En dat overleven.
Maar enkele aspecten komen dermate vaag op mij over, en sommige zaken worden volledig buiten beschouwing gelaten, dat ik zeer kritisch ben.
Zo vraag ik me af:
Waarom gebeurt dit?
Het verzwijgen van elementen?
Dat gebeurt, omdat sommige elementen niet populair zijn.
Zelfs negatief kunnen uitpakken.
Voorbeeld: de ( enorme) windmolens.
Als er uit berekenen blijkt, wat deze ondingen opbrengen, en ik lees vervolgens dat er 100.000 huishoudens van stroom kunnen worden voorzien na het plaatsen van een aantal,
Dan denk ik: en de andere zestien miljoen huishoudens dan?
Voorts, hebben alle voor stemmers weleens gedacht, hoeveel vogels het slachtoffer worden van deze maaiende molenwieken? Praktisch niet...
En dan gaan diezelfde lui het hebben over natuurbescherming.
Want zo gaat dat.
Dit rijmt niet vind ik.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Waarom gebeurt dit?
Klik om te vergroten...
Waarom gebeurt wat?

De Zandman zei:
Het verzwijgen van elementen?
Dat gebeurt, omdat sommige elementen niet populair zijn.
Klik om te vergroten...
Wat wordt er verzwegen? Wat volgens mij vooral niet populair is, is dat het voorkomen van een klimaatcrisis geld gaat kosten. Dat is inderdaad klote. Maar als je ziek bent en medicijnen nodig hebt kost dat ook geld. Toch geven we dat eraan uit omdat het alternatief erger is.

De Zandman zei:
Als er uit berekenen blijkt, wat deze ondingen opbrengen, en ik lees vervolgens dat er 100.000 huishoudens van stroom kunnen worden voorzien na het plaatsen van een aantal,
Klik om te vergroten...
Daarom moeten we ook niet gaan lopen pielen met een paar windmolens maar er veel meer bouwen. Ze leveren tegenwoordig aardig wat stroom op maar alsnog heb je er veel nodig.

De Zandman zei:
Voorts, hebben alle voor stemmers weleens gedacht, hoeveel vogels het slachtoffer worden van deze maaiende molenwieken? Praktisch niet...
Klik om te vergroten...
Ja daar hebben de meeste voorstanders van het aanpakken van de klimaatcrisis aan gedacht. Het klopt overigens dat er vogels doodgaan door die windmolens en bij het bepalen van locaties voor windmolens wordt daar ook rekening mee gehouden. Diezelfde vogels krijgen trouwens op de lange termijn meer last van het veranderende klimaat dan dat ze ooit gaan doen van de windmolens.

De Zandman zei:
En dan gaan diezelfde lui het hebben over natuurbescherming.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet wie je bedoelt met "diezelfde lui"? Bedoel je daarmee de wetenschappers die erop hameren dat het twee-voor-twaalf is en we nu echt iets moeten gaan doen om een enorme crisis te voorkomen?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
En ik stem wel PVV.
Dat doe ik, omdat de instroom van allerlei mensen van wie je niets weet, veeeel te groot is.
Daar zitten boeven tussen. Dat kan niet anders.
Het is de partij waarin mij het beste bij thuis voel.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Die dode meeuw voor dramatisch effect :tearsofjoy:

Blijf die met Jos wel de leukste vinden. Delivery is spot-on daar.

Trouwens een grappige manier om slechte dingen toch aan het licht te brengen dit.
Klik om te vergroten...
Ja ik vind dit ook zo hilaaaaarisch, leuk dat ze eindelijk weer een nieuwe hebben.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nog steeds de SGP mensen. Sorry.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
ljuv zei:
*Ok... Dit jaar niet boos worden over de campagnes, niet boos worden over de campagnes, niet boos worden over de campagnes*

Bekijk bijlage 49556


AAAAAAAAAAHHHHHRHRHRHRHRHEHG

Ik zou het niet zo moeilijk vinden om het gewoon "niet eens" te zijn met de FvD... Ik vind het gewoon heel moeilijk dat er ALTIJD vanuit feitelijke onwaarheden wordt gesproken door de partij. Zo ook in campagnes. Maar goed, populistische retoriek zou niet populistisch zijn zonder op gevoel in te spelen. Daarom hoop ik dat jullie geïnformeerd naar de stembus gaan, gebruik je verstand❤️
Klik om te vergroten...

Bluggh, om te kotsen is het, hun campagnes. Word er letterlijk misselijk van.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Ik houd het wel bij de oud papier bak.
Klik om te vergroten...

Ach ja, beter dan een FvD-stem, dus in die zin ben je er sterk op vooruit gegaan. :blush:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze Olifant zei:
Ach ja, beter dan een FvD-stem, dus in die zin ben je er sterk op vooruit gegaan. :blush:
Klik om te vergroten...
Ironisch toch wel dat juist de meer conservatief ingestelde kan veranderen, bijstellen, leren, groeien. En dat de zogenaamde progressievelingen (is dat een woord?) maar stug blijven volhouden met hun waanbeelden en geloof dat ze de wereld zullen redden.

png-clipart-emoji-illustration-smiley-face-animation-happy-laugh-miscellaneous-face.png
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Harry In De Warrie zei:
Nou in staphorst zeer conservatief staan ze daar niet open voor. Vergeleken hun ben jij nog een open minded hippyboy3000
Klik om te vergroten...
Ik ben ook helemaal geen hardcore conservatieve. Ik ben op zoveel vlakken ook progressief.

Maar ik vind ook dat mensen/partijen tegenwoordig vaak heel erg doorschieten met hun progressief willen zijn.

En zo is het voor mij onmogelijk gebleken om een partij te vinden waar ik echt achter sta. Even had ik dat met FvD, maar ten eerste stond het corpsbal gehalte me vanaf het begin al niet aan (met als toppunt gluiperd Baudet), ten tweede het populistische en ten derde ben ik zelf ook gewoon niet zó rechts en conservatief en merk ik ook dat ik iets linkser (iets!! Hold your horses) wordt met de jaren. Al hou ik eigenlijk helemaal niet van dat links/rechts categoriseren.

Maar doorslaggevend voor klaar zijn met de politiek zijn voor mij de afgelopen 3 jaren. Wat daar allemaal gebeurt is en nog steeds vind ik schandalig. En niet alleen heb ik mijn vertrouwen in politici verloren. Ook de overgrote meerderheid van de bevolking, inclusief sommige familie, vrienden, kennissen ben ik diep in teleurgesteld de laatste jaren. Ik had zo'n beter beeld van de gemiddelde Nederlander daarvoor. Ik dacht bijvoorbeeld daadwerkelijk dat Nederlanders over het algemeen een nuchter, down to earth, intuïtief en slim volk waren. Ze zijn er zeker, maar de meerderheid? Nah.

Als je me trouwens echt zou kennen weet je dat ik verre van een hippie ben. :wink:

Edit:

Waarom haal je je post weg? Ik heb je al gequote.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Ik ook. De oud papier bak dus.
Ik ben mijn geloof in de politiek volkomen verloren.
Ik snap niet dat men nog voor Rutte kiest by the way....
Klik om te vergroten...
Amen.
Wil me niet mengen in een politieke discussie.
Ben net als jij het vertrouwen volledig kwijt.
Ik lees ook elke dag weer dingen die dat beeld bevestigen. Het ene na het andere schandaal, morele kwesties rondom bewindspersonen. Of weer een vernietigend rapport waarbij beterschap beloofd wordt en de conclusies worden onderschreven en ze er iets mee gaan doen.
Ze doen weer een plasje en gaan gewoon verder.
Ik ben 50 plus en loop een tijdje mee.
Ik koester onze democratie en ben dankbaar om te wonen in dit land.
Ik respecteer zoveel mogelijk de wetten en probeer goed te leven en goed te doen.
Verder leef ik m’n leven volgens mijn eigen regels zonder dat ik egoïstisch ben.
Dat lukt me prima.
Er is geen langetermijnvisie voor ons land. Dat zou er moeten zijn, ongeacht politieke kleur, of links of rechts.

Stemmen doe ik daarom niet meer, bevalt me goed, ik zal dan ook niet klagen.
Links, rechts, groen, geel, paars. Kijk ff wat jaren terug en je weet dat veel hetzelfde blijft.

En er zijn wel degelijk zeer deskundige en integere politici, dat weet ik en daar heb ik bewondering en respect voor.

Dat Rutte er nog zit en hij en zijn partij zoveel stemmen krijgen kan ik niet begrijpen.

Ik heb kinderen en geef ze mee dat ze moeten stemmen, dat het een groot recht is om te mogen doen en dat ze zich goed moeten verdiepen in programma’s van partijen en verder moeten kijken dan hun eigen belang.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zeehond zei:
Amen.
Wil me niet mengen in een politieke discussie.
Ben net als jij het vertrouwen volledig kwijt.
Ik lees ook elke dag weer dingen die dat beeld bevestigen. Het ene na het andere schandaal, morele kwesties rondom bewindspersonen. Of weer een vernietigend rapport waarbij beterschap beloofd wordt en de conclusies worden onderschreven en ze er iets mee gaan doen.
Ze doen weer een plasje en gaan gewoon verder.
Ik ben 50 plus en loop een tijdje mee.
Ik koester onze democratie en ben dankbaar om te wonen in dit land.
Ik respecteer zoveel mogelijk de wetten en probeer goed te leven en goed te doen.
Verder leef ik m’n leven volgens mijn eigen regels zonder dat ik egoïstisch ben.
Dat lukt me prima.
Er is geen langetermijnvisie voor ons land. Dat zou er moeten zijn, ongeacht politieke kleur, of links of rechts.

Stemmen doe ik daarom niet meer, bevalt me goed, ik zal dan ook niet klagen.
Links, rechts, groen, geel, paars. Kijk ff wat jaren terug en je weet dat veel hetzelfde blijft.

En er zijn wel degelijk zeer deskundige en integere politici, dat weet ik en daar heb ik bewondering en respect voor.

Dat Rutte er nog zit en hij en zijn partij zoveel stemmen krijgen kan ik niet begrijpen.

Ik heb kinderen en geef ze mee dat ze moeten stemmen, dat het een groot recht is om te mogen doen en dat ze zich goed moeten verdiepen in programma’s van partijen en verder moeten kijken dan hun eigen belang.
Klik om te vergroten...
Met het meeste eens, al valt het idee dat stemmen een groot recht is voor mij wel wat weg, als ze er toch ongeacht een zooi van maken.

Voor mij ook belachelijk dat Ruttekop daar maar blijft zitten, doordat er zowel velen VVD blijven stemmen (blijkbaar, ik ken ze niet...), maar ook door wat allemaal van hem door de vingers wordt gezien vanuit de overheid zelf. Walgelijk eigenlijk en ook bijdragend aan waarom ik geen vertrouwen over heb.

Maar niet alleen Rutte. Ik heb met afschuw gezien welk beleid tot stand is gekomen door velen van die fuckers. Stelletje mooipraters. En de burger maar lijden.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Met het meeste eens, al valt het idee dat stemmen een groot recht is voor mij wel wat weg, als ze er toch ongeacht een zooi van maken.
Klik om te vergroten...
Ik zeg dat omdat ik graag zie dat mijn kinderen bij aanvang niet door mijn mening gekleurd worden. Ik wil dat ze zelf ontdekken hoe politiek werkt en hun eigen mening hierover ontwikkelen.
Dat hoeft niet gelijk aan mijn mening te zijn.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Maar niet alleen Rutte. Ik heb met afschuw gezien welk beleid tot stand is gekomen door velen van die fuckers. Stelletje mooipraters. En de burger maar lijden.
Klik om te vergroten...
Nu ga ik me toch mengen in de discussie..
Welk beleid is er tot stand gekomen?
Meer afstand tussen burgers en politiek, ja dat klopt.
De burgers die de broekriem aan moeten aanhalen, terwijl grote bedrijven miljarden winsten maken en die bedragen bij een selecte groep terecht komen die het vaak al heel goed hebben.
Ik ben daar niet afgunstig over. Zo werkt het systeem wat we nu hebben.
En zo lang iedereen lekker alleen aan zijn of haar eigen belang denkt (wat alleen maar erger lijkt te worden in mijn ogen), verandert er niets en gaat Rutte vrolijk door op de ingeslagen weg.
Hij is zo narcistisch dat hij ook overtuigd is dat dit de enige juiste manier is.
En als hij twijfelt heeft hij er geen actieve herinnering meer aan.

Het zoeken van verbinding is iets wat we niet in politiek moeten zoeken, want dat is kansloos.
Dat moeten we zelf zoeken met elkaar: in gesprek blijven en verbinding zoeken.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zou het volgend jaar hier in de Vlaanders ook niet weten (wel voor de gemeenteraadsverkiezingen):

- Nooit Verantwoordelijke Alliantie
- Christen Democratisch & Verlies
- Achteruit
- Die Linke
- Niet zo Vlaams, Democratisch en Liberaal
- Groene Terreur
- Vuil Bruinen
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lemmy zei:
Ik zou het volgend jaar hier in de Vlaanders ook niet weten (wel voor de gemeenteraadsverkiezingen):

- Nooit Verantwoordelijke Alliantie
- Christen Democratisch & Verlies
- Achteruit
- Die Linke
- Niet zo Vlaams, Democratisch en Liberaal
- Groene Terreur
- Vuil Bruinen
Klik om te vergroten...
Jullie hebben daar leukere partij namen dan hier.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#19
:smiley:
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Waarom haal je je post weg? Ik heb je al gequote.
Klik om te vergroten...
Dacht wat is de meerwaarde achteraf, maar maakt niet uit. :tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...30
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."