Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsy-fi gecanceld

Psy-fi gecanceld

113 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#1
LucidLucy zei:
En dan nog was er niets aan de hand geweest als de stichting de groene ster de vergunning niet had aangevochten. Die stichting vind omwille van natuurbelangen dat gebied niet geschikt voor festivals. (Zit wat in tho)
Klik om te vergroten...

Nee, zit niets in, het is gewoon een zuur persoon die plezier van andere mensen haat. Het is hem niet écht om natuurbelangen te doen.

Neo-Shulginist zei:
Ik denk dat iedere psy-fi bezoeker best 1 euro wil doneren om dat soort types ff op vakantie te sturen
Klik om te vergroten...

Nee, dat soort type krijgt niets van mij.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Cerberus zei:
Nee, zit niets in, het is gewoon een zuur persoon die plezier van andere mensen haat. Het is hem niet écht om natuurbelangen te doen.
Klik om te vergroten...
Er zit wel wat in. Psyfi heeft niet voor niets het festival verplaatst buiten het broedseizoen. De natuur heeft echt wel eventjes last van zo'n verstoring. Wat die gevolgen precies zijn, weet ik niet en zijn denk ik ook erg lastig in kaart te brengen.
Dat die persoon misschien zuur is en de reden met twijfelachtige intenties aandraagt, maakt niet de gehele stelling lariekoek.

Neo-Shulginist zei:
Ik had inderdaad in coronatijd een donatie van 150 euro gedaan omdat ik Psy-Fi nog graag zag terugkeren.
Klik om te vergroten...
Same here! Het is echt by far de mooiste gathering die ik ooit gezien heb. Dus ik zie het ook heel graag wél doorgaan volgend jaar.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
LucidLucy zei:
Er zit wel wat in. Psyfi heeft niet voor niets het festival verplaatst buiten het broedseizoen. De natuur heeft echt wel eventjes last van zo'n verstoring. Wat die gevolgen precies zijn, weet ik niet en zijn denk ik ook erg lastig in kaart te brengen.
Dat die persoon misschien zuur is en de reden met twijfelachtige intenties aandraagt, maakt niet de gehele stelling lariekoek.
Klik om te vergroten...
Hij is inderdaad echt heel creatief met het bedenken van legitieme bezwaren. Maar de natuur is niet de reden waarom Psy-Fi gecancelled is. Het is omdat de gemeente na de verplaatsing de plannen niet ter inzage heeft aangeboden waardoor er voor dezelfde meneer Van Gelder geen tijd was om nog meer bezwaar te maken. En daar heeft 'ie nu handig gebruik van gemaakt want hij maakt tegen alles bezwaar waartegen bezwaar valt te maken.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#4
LucidLucy zei:
Er zit wel wat in. Psyfi heeft niet voor niets het festival verplaatst buiten het broedseizoen. De natuur heeft echt wel eventjes last van zo'n verstoring. Wat die gevolgen precies zijn, weet ik niet en zijn denk ik ook erg lastig in kaart te brengen.
Dat die persoon misschien zuur is en de reden met twijfelachtige intenties aandraagt, maakt niet de gehele stelling lariekoek.
Klik om te vergroten...

Heeft Psy-Fi niet het festival verplaatst omdat dat een van de talloze argumenten was die die Van Gelder gooide in zijn rechtzaken? Eerder dan dat het écht daarom verplaatst is. Maar als je niet weet wat de gevolgen zijn, hoe kun je dan claimen dat de natuur er last van heeft? Gaat de Groene Ster erop achteruit jaar naar jaar door Psy-Fi? Ik betwijfel het.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Cerberus zei:
Heeft Psy-Fi niet het festival verplaatst omdat dat een van de talloze argumenten was die die Van Gelder gooide in zijn rechtzaken? Eerder dan dat het écht daarom verplaatst is. Maar als je niet weet wat de gevolgen zijn, hoe kun je dan claimen dat de natuur er last van heeft? Gaat de Groene Ster erop achteruit jaar naar jaar door Psy-Fi? Ik betwijfel het.
Klik om te vergroten...
Gewoon een kwestie van de rommel naderhand goed opruimen lijkt me en de natuur waar nodig beschermen met afzettingen of weet ik veel.

Ik vind het echt dom... Leeuwarden wil al jaren meer als een hippe stad overkomen. Iedereen (ook hier in Friesland) weet dat Groningen veel cooler is. En dan heb je zo'n populair festival naast je stad en dan cancel je het... Hoe dom kun je zijn... En dat was dan culturele hoofdstad 2018...

Ik begrijp niet waarom er geen andere optie is. Zo uit de mouw geschudt: bouw een grote groene geluidswal naast Camminghaburen (wijk naast de Groene Ster). Zo zijn er vast nog meer dingen te bedenken.

Maar nee... Leeuwarden: het is het net niet en met deze mentaliteit zal het het ook nooit worden. Dan kun je nog zoveel reuzen van hout neerzetten in de stad, maar als je een hippe stad wilt, moet je de jeugd meekrijgen en dat begrijpen ze hier niet. En in bijvoorbeeld Groningen wel.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Gewoon een kwestie van de rommel naderhand goed opruimen lijkt me en de natuur waar nodig beschermen met afzettingen of weet ik veel.
Klik om te vergroten...
Ja, zo gebeurt het nu al, je ziet amper tor geen afval. Ik zie op Psy-Fi niet overal vertrappeld gras als op andere festivals (al zou ik dat niet echt schade noemen, dat groeit direct terug), en omheiningen rond struiken en bomen zijn er eerlijk gezegd amper omdat er niemand op Psy-Fi de maniak gaat uithangen door dom te doen en op die struiken te springen ofzo.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Cerberus zei:
Ja, zo gebeurt het nu al, je ziet amper tor geen afval. Ik zie op Psy-Fi niet overal vertrappeld gras als op andere festivals (al zou ik dat niet echt schade noemen, dat groeit direct terug), en omheiningen rond struiken en bomen zijn er eerlijk gezegd amper omdat er niemand op Psy-Fi de maniak gaat uithangen door dom te doen en om die struiken te springen ofzo.
Klik om te vergroten...
Nee inderdaad, het zijn ook meer peace loving hippies dan dronken idioten. :wink: Treehuggers zelfs. :laughing:

Hier in de kleinere stadjes en dorpen worden geregeld openbare of private bezittingen verwoest door luidruchtige dronken jeugd en dat wordt al sinds jaar en dag gezien als "iets wat er gewoon bijhoort op die leeftijd". :expressionless:

En nogmaals: dom dom dom om psy-fi te laten gaan... Ik kan er niet bij en schaam me er als Fries zelfs wat voor. We hebben al een knullig imago en psy-fi was iets dat Friesland op de kaart zette.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Ik kan er niet bij en schaam me er als Fries zelfs wat voor
Klik om te vergroten...
Hoeft niet. Jij bent een individu, en niet verantwoordelijk voor de acties van een ander, zelfs al was dat "iedere andere Fries ter wereld". Maar het is hier één specifieke, al is de bijval die hij krijgt wel enorm verwonderlijk. Ik ken het specifieke van die zaak niet, maar ik denk dat als Psy-Fi echt geliefd was door de stad en enzo, dat zij het festival wel konden gered hebben van die pestkop. Maar dat soort mensen zijn zelfs niet typisch Fries denk ik, maak je geen zorgen, ik heb ook hier via via weet van zo iemand, hij procedeert tegen alles wat maar kan, draagt zelfs zelf de rechtzaken voor, zonder advocaat, het is precies een soort hobby om te procederen. Een vriendin van mij is maandenlang in ziekteverlof moeten gaan door hem door alle opgeleverde stress, zo'n types kunnen extreem veel schade aanrichten, rechtstreeks én onrechtstreeks want zij had een soort maatschappelijk werker functie waar veel mensen met mentale problemen afhankelijk van waren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Cerberus zei:
Hoeft niet. Jij bent een individu, en niet verantwoordelijk voor de acties van een ander, zelfs al was dat "iedere andere Fries ter wereld". Maar het is hier één specifieke, al is de bijval die hij krijgt wel enorm verwonderlijk. Ik ken het specifieke van die zaak niet, maar ik denk dat als Psy-Fi echt geliefd was door de stad en enzo, dat zij het festival wel konden gered hebben van die pestkop. Maar dat soort mensen zijn zelfs niet typisch Fries denk ik, maak je geen zorgen, ik heb ook hier via via weet van zo iemand, hij procedeert tegen alles wat maar kan, draagt zelfs zelf de rechtzaken voor, zonder advocaat, het is precies een soort hobby om te procederen. Een vriendin van mij is maandenlang in ziekteverlof moeten gaan door hem door alle opgeleverde stress, zo'n types kunnen extreem veel schade aanrichten, rechtstreeks én onrechtstreeks want zij had een soort maatschappelijk werker functie waar veel mensen met mentale problemen afhankelijk van waren.
Klik om te vergroten...
Nee heb je gelijk in. Het is ook niet dat ik eronder gebukt ga of zo en zo erg identificeer ik me ook niet meer met Friesland/Fries zijn, maar het is wel gewoon jammer. Ik en anderen hier facepalmen al geregeld bij hoe hier dingen gedaan worden en dit specifieke geval is wel één van de grootste facepalms.

En ik denk hetzelfde: waarschijnlijk is psy-fi echt wel geliefd door de stad (ben zelf geen Leeuwarder). Maar zo gaat het vaak met dingen: een enkeling of enkelingen verpesten het voor de rest. De bijval die hij krijgt is inderdaad verwonderlijk ja...
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hier een foto van vorige editie, is bij de ingang van het terrein genomen. Een spendoek met tekst "Welkom Psy-Fi, namens (bijna) de hele buurt". Is een spandoek die het festival cadeau gekregen heeft van de buren van het festival. Om te tonen dat zij wél het festival een goed hart toedragen, en tegelijk een sneer te geven aan die ene pestkop, die blijkbaar ook niet populair is bij zijn buren :wink:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Cerberus zei:
Hier een foto van vorige editie, is bij de ingang van het terrein genomen. Een spendoek met tekst "Welkom Psy-Fi, namens (bijna) de hele buurt". Is een spandoek die het festival cadeau gekregen heeft van de buren van het festival. Om te tonen dat zij wél het festival een goed hart toedragen, en tegelijk een sneer te geven aan die ene pestkop, die blijkbaar ook niet populair is bij zijn buren :wink:
Klik om te vergroten...
Goud :sweatsmile: Humor verbindt
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Cerberus zei:
Hier een foto van vorige editie, is bij de ingang van het terrein genomen. Een spendoek met tekst "Welkom Psy-Fi, namens (bijna) de hele buurt". Is een spandoek die het festival cadeau gekregen heeft van de buren van het festival. Om te tonen dat zij wél het festival een goed hart toedragen, en tegelijk een sneer te geven aan die ene pestkop, die blijkbaar ook niet populair is bij zijn buren :wink:
Klik om te vergroten...
Wauw... Het bewijs dat het echt weer enkelingen waren die het verpesten voor de rest.

Sowieso, welk mens is zo bekrompen dat een paar dagen muziek teveel voor je zijn. Gun een ander een feestje. Ik hou ook niet van de vele Nederlandstalige meezingers tijdens Sneekweek, maar het is maar een weekje en aan de ene kant ook gezellig dat er leven in de stad is.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Godver de godver!!! Hier kan ik me dus zo over opwinden he... We hebben door die klote pandemie drie jaar moeten wachten om weer met een hele mooie internationale groep mensen een duurzaam en liefdevol feestje te houden. En dan komen ze hier mee aanzetten. Ik vind het echt onbegrijpelijk en kan het maar moeilijk verteren.
Neo-Shulginist zei:
Ik had inderdaad in coronatijd een donatie van 150 euro gedaan omdat ik Psy-Fi nog graag zag terugkeren.
Klik om te vergroten...
Ik had ook mijn vorige kaartje gedoneerd en opnieuw betaald na corona omdat ik het festival een warm hart toedraag en graag wil dat het voort kan bestaan.

En dan is er gewoon 1 zuurpruim zonder leven die alle juridische loopholes bestudeerd om ergens iets te vinden waarmee hij het festival kan tegenhouden. Niet uit idealisme maar omdat hij zijn eigenbelang dient:
Neo-Shulginist zei:
En vanwege privébelangen want de voorman van De Groene Ster Duurzaam is omwonende van het festivalterrein en nu kan hij lekker 3 weken langer zwemmen op steenworpafstand van zijn dikke koophuis.
Klik om te vergroten...
En dat er zo'n zuurpruim rondloopt vind ik nog niet het ergste. En zelfs niet dat ze bij de gemeente een procedure foutje hebben gemaakt in het woud van wet- en regelgeving dat we in Nederland hebben. Wat ik echt het ergste vind is de wijze waarop onze rechtspraak plaatsvind. Omdat er 1 zielig figuur is die op een vormfoutje wijst zet de rechter een streep door het hele festival. Hoe zit het dan met:
* de belangen van de duizenden festivalbezoekers die vrij hebben gevraagd en vaak zelfs vluchten en hotels hebben geregeld;
*de belangen van de artiesten en festivalorganisatie die mogelijk failliet gaat;
* de belangen van de ondernemers in Leeuwarden die nu omzet mislopen;
* de belangen van Gemeente Leeuwarden die ondanks de procedurefoutjes overduidelijk voorstander zijn van het festival.

Mogen al die belangen door de rechter opzij worden gezet omdat 1 zeiksnor een procedurefoutje aan het licht brengt? Ik kan daar met mijn goed verstand niet bij. Dan is er toch echt serieus iets mis met onze rechtspraak en wetgeving. Hopelijk worden er nog wat mooie feestjes georganiseerd in/rond Leeuwarden. LIjkt me leuk toch een deel van de mensen daar te ontmoeten en samen een party te bouwen...
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Bovendien is De Groene Ster van oudsher niet eens een natuurgebied, maar een recreatiegebied, zoals er meerdere zijn gebouwd in de jaren 60. Door achterstallig onderhoud hebben zich een paar zeldzame soorten gevestigd.
Het is inderdaad idioot dat de rechter de vergunning op deze manier intrekt! Nederland, het land van de regeltjes!

Ik vind het ontzettend jammer dat het niet doorgaat.. Ik had me er zo op verheugd!
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb er bijna buikpijn van. Zo enorm zonde en wat triest voor de organisatie. Ga redelijk wat festivals af maar Psy-Fi keek ik van allemaal het meeste naar uit.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zinnentuimel zei:
Heb er bijna buikpijn van.
Klik om te vergroten...
Ik ook! Ik heb niet vaak de tijd en vrijheid om een festival te bezoeken. Voor Psy-Fi heb ik vroegtijdig verlof aangevraagd op mijn werk en al maanden geleden afspraken gemaakt dat mijn vrouw die dagen alles thuis zonder mij aankan. Ik had me er zo hard op verheugd dat het eindelijk door kon gaan na al die Corona ellende. Ik ben er echt niet goed van 😢
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Cerberus zei:
Ja, zo gebeurt het nu al, je ziet amper tor geen afval. Ik zie op Psy-Fi niet overal vertrappeld gras als op andere festivals (al zou ik dat niet echt schade noemen, dat groeit direct terug), en omheiningen rond struiken en bomen zijn er eerlijk gezegd amper omdat er niemand op Psy-Fi de maniak gaat uithangen door dom te doen en op die struiken te springen ofzo.
Klik om te vergroten...
Afval is ook zeker niet het probleem. Al vraag ik me af of die zuurpruim daarvan op de hoogte is. Ik durf zelfs stellig te beweren dat, wat betreft het campingterrein dan, de boel netter werd achtergelaten, dan het werd aangetroffen.

Wat ik me wel kan voorstellen dat een probleem is, is simpelweg de massale verstoring tijdens een broedseizoen. Inneens heel veel mensen en hard geluid. Het mogen dan misschien bomen knuffelaars zijn, maar dat ziet zo'n dier niet direct als er zoveel bombarie bij komt kijken.

Maar goed, dit is inderdaad niet de reden dat er een streep door het festival gaat.


Eik zei:
Hoe zit het dan met:
* de belangen van de duizenden festivalbezoekers die vrij hebben gevraagd en vaak zelfs vluchten en hotels hebben geregeld;
*de belangen van de artiesten en festivalorganisatie die mogelijk failliet gaat;
* de belangen van de ondernemers in Leeuwarden die nu omzet mislopen;
* de belangen van Gemeente Leeuwarden die ondanks de procedurefoutjes overduidelijk voorstander zijn van het festival.
Klik om te vergroten...
Bizar eigenlijk ja, dat dit kan. Zoveel belangen en toch moeten wijken voor één persoon.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eik zei:
Hopelijk worden er nog wat mooie feestjes georganiseerd in/rond Leeuwarden. LIjkt me leuk toch een deel van de mensen daar te ontmoeten en samen een party te bouwen...
Klik om te vergroten...
Ik heb al veel berichten gezien van mensen die wél gewoon naar de camping gaan en daar gezellig samenkomen.

Ook al een idee van een gedecentraliseerd alter-psyfi feest. Maar of dat nou van de grond gaat komen 😅

Toch zou ik er niet raar van staan te kijken dat er ergens wel een illegale rave opgezet wordt.
N
NatriumonLid
01-01-2024, 00:00
#19
Echt zo fucking kut dat het niet doorgaat. Was vanmiddag echt pissig, nu vooral verdrietig. Oprecht het festival waar ik elk jaar het meest naar uitkijk. Ben net terug van Sziget, mooi feestje, maar kan het qua sfeer niet tippen aan Psy-Fi voor mij.

Ik zag inderdaad wat berichten over onofficiële feesten op het terrein of ergens in de omgeving. Zo'n illegale rave lijkt me niet echt wat. Niet heel ontspannend trippen als het feestje elk moment stopgezet kan worden door de politie. Denk dat ik liever Space Safari (BE) of Indian Spirit (DE) meepak.

Iemand tips voor goeie psychedelische festivals in de nazomer?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
LucidLucy zei:
Oh ik zou er een tweede kaartje voor kopen als dat is wat er nodig is.

Volgend jaar hoop ik er weer bij te zijn. Als de festival goden psyfi dan wél goedgezind zijn.
Klik om te vergroten...
Ik had inderdaad in coronatijd een donatie van 150 euro gedaan omdat ik Psy-Fi nog graag zag terugkeren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."