Godver de godver!!! Hier kan ik me dus zo over opwinden he... We hebben door die klote pandemie drie jaar moeten wachten om weer met een hele mooie internationale groep mensen een duurzaam en liefdevol feestje te houden. En dan komen ze hier mee aanzetten. Ik vind het echt onbegrijpelijk en kan het maar moeilijk verteren.
Ik had inderdaad in coronatijd een donatie van 150 euro gedaan omdat ik Psy-Fi nog graag zag terugkeren.
Ik had ook mijn vorige kaartje gedoneerd en opnieuw betaald na corona omdat ik het festival een warm hart toedraag en graag wil dat het voort kan bestaan.
En dan is er gewoon 1 zuurpruim zonder leven die alle juridische loopholes bestudeerd om ergens iets te vinden waarmee hij het festival kan tegenhouden. Niet uit idealisme maar omdat hij zijn eigenbelang dient:
En vanwege privébelangen want de voorman van De Groene Ster Duurzaam is omwonende van het festivalterrein en nu kan hij lekker 3 weken langer zwemmen op steenworpafstand van zijn dikke koophuis.
En dat er zo'n zuurpruim rondloopt vind ik nog niet het ergste. En zelfs niet dat ze bij de gemeente een procedure foutje hebben gemaakt in het woud van wet- en regelgeving dat we in Nederland hebben. Wat ik echt het ergste vind is de wijze waarop onze rechtspraak plaatsvind. Omdat er 1 zielig figuur is die op een vormfoutje wijst zet de rechter een streep door het hele festival. Hoe zit het dan met:
* de belangen van de duizenden festivalbezoekers die vrij hebben gevraagd en vaak zelfs vluchten en hotels hebben geregeld;
*de belangen van de artiesten en festivalorganisatie die mogelijk failliet gaat;
* de belangen van de ondernemers in Leeuwarden die nu omzet mislopen;
* de belangen van Gemeente Leeuwarden die ondanks de procedurefoutjes overduidelijk voorstander zijn van het festival.
Mogen al die belangen door de rechter opzij worden gezet omdat 1 zeiksnor een procedurefoutje aan het licht brengt? Ik kan daar met mijn goed verstand niet bij. Dan is er toch echt serieus iets mis met onze rechtspraak en wetgeving. Hopelijk worden er nog wat mooie feestjes georganiseerd in/rond Leeuwarden. LIjkt me leuk toch een deel van de mensen daar te ontmoeten en samen een party te bouwen...