Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsy-fi gecanceld

Psy-fi gecanceld

113 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#1
LucidLucy zei:
En dan nog was er niets aan de hand geweest als de stichting de groene ster de vergunning niet had aangevochten. Die stichting vind omwille van natuurbelangen dat gebied niet geschikt voor festivals. (Zit wat in tho)
Klik om te vergroten...

Nee, zit niets in, het is gewoon een zuur persoon die plezier van andere mensen haat. Het is hem niet écht om natuurbelangen te doen.

Neo-Shulginist zei:
Ik denk dat iedere psy-fi bezoeker best 1 euro wil doneren om dat soort types ff op vakantie te sturen
Klik om te vergroten...

Nee, dat soort type krijgt niets van mij.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Cerberus zei:
Nee, zit niets in, het is gewoon een zuur persoon die plezier van andere mensen haat. Het is hem niet écht om natuurbelangen te doen.
Klik om te vergroten...
Er zit wel wat in. Psyfi heeft niet voor niets het festival verplaatst buiten het broedseizoen. De natuur heeft echt wel eventjes last van zo'n verstoring. Wat die gevolgen precies zijn, weet ik niet en zijn denk ik ook erg lastig in kaart te brengen.
Dat die persoon misschien zuur is en de reden met twijfelachtige intenties aandraagt, maakt niet de gehele stelling lariekoek.

Neo-Shulginist zei:
Ik had inderdaad in coronatijd een donatie van 150 euro gedaan omdat ik Psy-Fi nog graag zag terugkeren.
Klik om te vergroten...
Same here! Het is echt by far de mooiste gathering die ik ooit gezien heb. Dus ik zie het ook heel graag wél doorgaan volgend jaar.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
LucidLucy zei:
Er zit wel wat in. Psyfi heeft niet voor niets het festival verplaatst buiten het broedseizoen. De natuur heeft echt wel eventjes last van zo'n verstoring. Wat die gevolgen precies zijn, weet ik niet en zijn denk ik ook erg lastig in kaart te brengen.
Dat die persoon misschien zuur is en de reden met twijfelachtige intenties aandraagt, maakt niet de gehele stelling lariekoek.
Klik om te vergroten...
Hij is inderdaad echt heel creatief met het bedenken van legitieme bezwaren. Maar de natuur is niet de reden waarom Psy-Fi gecancelled is. Het is omdat de gemeente na de verplaatsing de plannen niet ter inzage heeft aangeboden waardoor er voor dezelfde meneer Van Gelder geen tijd was om nog meer bezwaar te maken. En daar heeft 'ie nu handig gebruik van gemaakt want hij maakt tegen alles bezwaar waartegen bezwaar valt te maken.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#4
LucidLucy zei:
Er zit wel wat in. Psyfi heeft niet voor niets het festival verplaatst buiten het broedseizoen. De natuur heeft echt wel eventjes last van zo'n verstoring. Wat die gevolgen precies zijn, weet ik niet en zijn denk ik ook erg lastig in kaart te brengen.
Dat die persoon misschien zuur is en de reden met twijfelachtige intenties aandraagt, maakt niet de gehele stelling lariekoek.
Klik om te vergroten...

Heeft Psy-Fi niet het festival verplaatst omdat dat een van de talloze argumenten was die die Van Gelder gooide in zijn rechtzaken? Eerder dan dat het écht daarom verplaatst is. Maar als je niet weet wat de gevolgen zijn, hoe kun je dan claimen dat de natuur er last van heeft? Gaat de Groene Ster erop achteruit jaar naar jaar door Psy-Fi? Ik betwijfel het.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Cerberus zei:
Heeft Psy-Fi niet het festival verplaatst omdat dat een van de talloze argumenten was die die Van Gelder gooide in zijn rechtzaken? Eerder dan dat het écht daarom verplaatst is. Maar als je niet weet wat de gevolgen zijn, hoe kun je dan claimen dat de natuur er last van heeft? Gaat de Groene Ster erop achteruit jaar naar jaar door Psy-Fi? Ik betwijfel het.
Klik om te vergroten...
Gewoon een kwestie van de rommel naderhand goed opruimen lijkt me en de natuur waar nodig beschermen met afzettingen of weet ik veel.

Ik vind het echt dom... Leeuwarden wil al jaren meer als een hippe stad overkomen. Iedereen (ook hier in Friesland) weet dat Groningen veel cooler is. En dan heb je zo'n populair festival naast je stad en dan cancel je het... Hoe dom kun je zijn... En dat was dan culturele hoofdstad 2018...

Ik begrijp niet waarom er geen andere optie is. Zo uit de mouw geschudt: bouw een grote groene geluidswal naast Camminghaburen (wijk naast de Groene Ster). Zo zijn er vast nog meer dingen te bedenken.

Maar nee... Leeuwarden: het is het net niet en met deze mentaliteit zal het het ook nooit worden. Dan kun je nog zoveel reuzen van hout neerzetten in de stad, maar als je een hippe stad wilt, moet je de jeugd meekrijgen en dat begrijpen ze hier niet. En in bijvoorbeeld Groningen wel.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Gewoon een kwestie van de rommel naderhand goed opruimen lijkt me en de natuur waar nodig beschermen met afzettingen of weet ik veel.
Klik om te vergroten...
Ja, zo gebeurt het nu al, je ziet amper tor geen afval. Ik zie op Psy-Fi niet overal vertrappeld gras als op andere festivals (al zou ik dat niet echt schade noemen, dat groeit direct terug), en omheiningen rond struiken en bomen zijn er eerlijk gezegd amper omdat er niemand op Psy-Fi de maniak gaat uithangen door dom te doen en op die struiken te springen ofzo.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Cerberus zei:
Ja, zo gebeurt het nu al, je ziet amper tor geen afval. Ik zie op Psy-Fi niet overal vertrappeld gras als op andere festivals (al zou ik dat niet echt schade noemen, dat groeit direct terug), en omheiningen rond struiken en bomen zijn er eerlijk gezegd amper omdat er niemand op Psy-Fi de maniak gaat uithangen door dom te doen en om die struiken te springen ofzo.
Klik om te vergroten...
Nee inderdaad, het zijn ook meer peace loving hippies dan dronken idioten. :wink: Treehuggers zelfs. :laughing:

Hier in de kleinere stadjes en dorpen worden geregeld openbare of private bezittingen verwoest door luidruchtige dronken jeugd en dat wordt al sinds jaar en dag gezien als "iets wat er gewoon bijhoort op die leeftijd". :expressionless:

En nogmaals: dom dom dom om psy-fi te laten gaan... Ik kan er niet bij en schaam me er als Fries zelfs wat voor. We hebben al een knullig imago en psy-fi was iets dat Friesland op de kaart zette.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Ik kan er niet bij en schaam me er als Fries zelfs wat voor
Klik om te vergroten...
Hoeft niet. Jij bent een individu, en niet verantwoordelijk voor de acties van een ander, zelfs al was dat "iedere andere Fries ter wereld". Maar het is hier één specifieke, al is de bijval die hij krijgt wel enorm verwonderlijk. Ik ken het specifieke van die zaak niet, maar ik denk dat als Psy-Fi echt geliefd was door de stad en enzo, dat zij het festival wel konden gered hebben van die pestkop. Maar dat soort mensen zijn zelfs niet typisch Fries denk ik, maak je geen zorgen, ik heb ook hier via via weet van zo iemand, hij procedeert tegen alles wat maar kan, draagt zelfs zelf de rechtzaken voor, zonder advocaat, het is precies een soort hobby om te procederen. Een vriendin van mij is maandenlang in ziekteverlof moeten gaan door hem door alle opgeleverde stress, zo'n types kunnen extreem veel schade aanrichten, rechtstreeks én onrechtstreeks want zij had een soort maatschappelijk werker functie waar veel mensen met mentale problemen afhankelijk van waren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Cerberus zei:
Hoeft niet. Jij bent een individu, en niet verantwoordelijk voor de acties van een ander, zelfs al was dat "iedere andere Fries ter wereld". Maar het is hier één specifieke, al is de bijval die hij krijgt wel enorm verwonderlijk. Ik ken het specifieke van die zaak niet, maar ik denk dat als Psy-Fi echt geliefd was door de stad en enzo, dat zij het festival wel konden gered hebben van die pestkop. Maar dat soort mensen zijn zelfs niet typisch Fries denk ik, maak je geen zorgen, ik heb ook hier via via weet van zo iemand, hij procedeert tegen alles wat maar kan, draagt zelfs zelf de rechtzaken voor, zonder advocaat, het is precies een soort hobby om te procederen. Een vriendin van mij is maandenlang in ziekteverlof moeten gaan door hem door alle opgeleverde stress, zo'n types kunnen extreem veel schade aanrichten, rechtstreeks én onrechtstreeks want zij had een soort maatschappelijk werker functie waar veel mensen met mentale problemen afhankelijk van waren.
Klik om te vergroten...
Nee heb je gelijk in. Het is ook niet dat ik eronder gebukt ga of zo en zo erg identificeer ik me ook niet meer met Friesland/Fries zijn, maar het is wel gewoon jammer. Ik en anderen hier facepalmen al geregeld bij hoe hier dingen gedaan worden en dit specifieke geval is wel één van de grootste facepalms.

En ik denk hetzelfde: waarschijnlijk is psy-fi echt wel geliefd door de stad (ben zelf geen Leeuwarder). Maar zo gaat het vaak met dingen: een enkeling of enkelingen verpesten het voor de rest. De bijval die hij krijgt is inderdaad verwonderlijk ja...
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hier een foto van vorige editie, is bij de ingang van het terrein genomen. Een spendoek met tekst "Welkom Psy-Fi, namens (bijna) de hele buurt". Is een spandoek die het festival cadeau gekregen heeft van de buren van het festival. Om te tonen dat zij wél het festival een goed hart toedragen, en tegelijk een sneer te geven aan die ene pestkop, die blijkbaar ook niet populair is bij zijn buren :wink:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Cerberus zei:
Hier een foto van vorige editie, is bij de ingang van het terrein genomen. Een spendoek met tekst "Welkom Psy-Fi, namens (bijna) de hele buurt". Is een spandoek die het festival cadeau gekregen heeft van de buren van het festival. Om te tonen dat zij wél het festival een goed hart toedragen, en tegelijk een sneer te geven aan die ene pestkop, die blijkbaar ook niet populair is bij zijn buren :wink:
Klik om te vergroten...
Goud :sweatsmile: Humor verbindt
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben helemaal geen festivalganger, maar iets als Psy-fi lijkt me wel interessant om eens mee te maken. Sucky dat Psy-fi 2023 niet doorgaat, zal me eens verdiepen in dat Psylân.

Lijkt me wel wat om met jullie af te spreken bij de volgende echte Psy-fi. En dan aan de LSD en 6-APB door het sprookjesbos of whatever ze daar hebben gemaakt. :grimacing:
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
door het sprookjesbos
Klik om te vergroten...

Het keta bos! Je zat al erg warm 😂

Ergens vind ik het nog steeds wel jammer dat ik van Boom af moet zien dit jaar. Maar ik heb ook niet te klagen, want ik ga niet vanwege de verhuizing naar mijn eerste koophuis.

Luxeproblemen 😂

Overigens vandaag wèl kaartjes gekocht voor Psychedelic Rave in November. Ik twijfel nog over die in september 🤔
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
LucidLucy zei:
Het keta bos! Je zat al erg warm 😂
Klik om te vergroten...
Mag je daar zonder keta niet in?

Geen truffel trippers toegestaan? Geen lysergic junkies allowed? :(

LucidLucy zei:
Ergens vind ik het nog steeds wel jammer dat ik van Boom af moet zien dit jaar. Maar ik heb ook niet te klagen, want ik ga niet vanwege de verhuizing naar mijn eerste koophuis.

Luxeproblemen 😂
Klik om te vergroten...
Aparte prioriteiten hoor... :wink:

Nee gefeliciteerd!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Mag je daar zonder keta niet in?
Klik om te vergroten...
Ongetwijfeld wel hoor, maar het is maar de vraag of je weer nuchter naar buiten loopt 😂

Mindless zei:
Geen truffel trippers toegestaan? Geen lysergic junkies allowed? :(
Klik om te vergroten...
Alles mag en alles kan! Maar het zou zomaar kunnen dat je zo af en toe ineens 'ketaaaa?' voorbij hoort komen 😂


Mindless zei:
Aparte prioriteiten hoor... :wink:
Klik om te vergroten...
Ja eigenlijk moet ik gewoon gaan hè, verhuizen kan daarna ook nog wel 😏


Mindless zei:
Nee gefeliciteerd!
Klik om te vergroten...
Danku danku 🙏
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#16
@LucidLucy , eerste "echt" eigen woonplek (koophuis) is toch geweldig. Daar kan geen rave tegenop !
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gelukkig hebben we hier ons 'eigen ' psyfi' (illegaal) kunnen vinden. Illegale forest psy party was vorig jaar öok een een groot succes 🥰
Deep in the woods ...
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#18
LucidLucy zei:
Het keta bos! Je zat al erg warm 😂

Ergens vind ik het nog steeds wel jammer dat ik van Boom af moet zien dit jaar. Maar ik heb ook niet te klagen, want ik ga niet vanwege de verhuizing naar mijn eerste koophuis.

Luxeproblemen 😂

Overigens vandaag wèl kaartjes gekocht voor Psychedelic Rave in November. Ik twijfel nog over die in september 🤔
Klik om te vergroten...
Gefeliciteerd!
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Door 1 Volkert de boel om zeep geholpen. Bedankt!
Ik zie toevallig de formule voor Agent Orange voorbijkomen 😈
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Oeh yeah! Goed nieuws party peepz en happy hippies!

Het is Meneer van G. - alias 'Zeiksnor B.V.' deze keer niet gelukt om de boel te cancellen.

Voor degenen die naar Psylân gaan, heel erg veel plezier gewenst! Ik ben die periode op vakantie, anders was ik zeker wel gegaan.

www.omropfryslan.nl

Festival Psylân bij Ryptsjerk mag doorgaan, aldus de rechter

De bezwaarmakers, waaronder de stichting Groene Ster Duurzaam, zijn in het ongelijk gesteld.
www.omropfryslan.nl www.omropfryslan.nl

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."