Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
178 weergaven
18-5-2026
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wilders: "De zon gaat weer schijnen in Nederland". Barst hier net het onweer los...
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
stemwijzer ingevuld voor Europees parlement
1715882738129.jpeg
1715882742322.png
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kordie zei:
Helder. Dankjewel.
Dan kunnen we er dus vanuit gaan wat nu in het akkoord staat dat dat het hem gaat worden.
Inderdaad: ik zag jetten en timmermans brullen op TV en het leek erop dat ze het tegen gingen houden.
Ik denk dat zal toch wel heel vreemd zijn als dat zomaar kan.

Terechte blijdschap dus voor Wilders.
Ik zag een pak-van-mijn-hart blik op tv vanmorgen.

Maar die dingen als asiel ... die zijn toch vastgelegd in de EU waar we ons aan MOETEN houden?
Klik om te vergroten...

Ja die opt-out kan niet.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lol EU is zo afgescheiden van elkaar
J
JeetjeMineetjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
De vvd uit hun eigen fractie (in het EU-parlement) knikkeren is hun goed recht en ook héél begrijpelijk.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kordie zei:
Democratie is toch ver te zoeken in de EU vind ik ... als ik zoiets lees:

www.nu.nl

VVD mogelijk uit Europese fractie gezet vanwege samenwerking met Wilders

Dat de VVD samenwerkt met de PVV is een "grote fout". Dat vindt Sandro Gozi, de lijsttrekker van de Europese fractie waartoe de VVD behoort. De Italiaan wil na de Europese verkiezingen met de VVD praten over diens positie in de fractie.
www.nu.nl www.nu.nl
Klik om te vergroten...
Wat vind je hier ondemocratisch aan?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
JeetjeMineetje zei:
De vvd uit hun eigen fractie (in het EU-parlement) knikkeren is hun goed recht en ook héél begrijpelijk.
Klik om te vergroten...

Overleg met VVD over toekomst​

"De VVD begaat een grote fout en op 10 juni (één dag na de verkiezingen, red.) gaan we dit bespreken", zei Gozi tijdens het debat. Wel wees hij erop dat het nieuwe kabinet in Nederland nog niet is gestart. VVD, PVV, NSC en BBB zijn nog op zoek naar een premier en ook de ministersposten zijn nog niet ingevuld.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Wat vind je hier ondemocratisch aan?
Klik om te vergroten...

Dat ik het bijzonder vindt dat je op basis van een samenwerking met in dit geval PVV "een groep buiten sluit in de EU".
Maar slag om de arm: wellicht zie ik het verkeerd, sorry
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kordie zei:
Dat ik het bijzonder vindt dat je op basis van een samenwerking met in dit geval PVV "een groep buiten sluit in de EU".
Maar slag om de arm: wellicht zie ik het verkeerd, sorry
Klik om te vergroten...
Oh geen sorry hoor! Dat mag gewoon je mening zijn, maar was benieuwd welke elementen je dan als niet democratisch ervaart om je beter te begrijpen. Het is niet dat ze uit de EU worden gezet he, maar uit de fractie/aliantie. Als je verkozen bent, ben je dat voor de hele periode. Je kan niet uit het parlement worden gezet. Je kan alleen zélf kiezen je zetel op te geven

Binnen deze EU fractie zijn best duidelijke afspraken over hoe zij omgaan met radicaal rechts. Liberalen zijn daar doorgaans sowieso niet zo gek op, de meeste Europese liberale kiezers niet in elk geval. Met de de nationale samenwerking respecteert de VVD die afspraken niet, plus zorgen ze voor veel imago schade omdat er in andere landen campagne gevoerd wordt met “wij gaan echt helemaal niets nul niks te maken hebben met de radicaal rechtse fractie in de EU.” Bovendien gaat de europese fractie en aliantie erover stemmen of de VVD nogsteeds onderdeel mag zijn van de aliantie. Ze worden dus niet uit de EU gezet, maar mogen niet deel zijn van de aliantie waar ze altijd onder vielen.
Dat lijkt me in alle facetten veel democratischer dan de PVV, met een lid die alles bepaalt…

Onderschat ook niet hoe het buitenland nogsteeds tegen Wilders aan kijkt. Als Nederlander zijn we best wel gewend geraakt aan zijn extremisme, maar zo wordt hij buiten NL vaak niet ervaren. Hij was niet voor niet key speaker bij CPAC.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zal even wat meer uitleggen over die EU fracties/alianties.

In het EU parlement worden volksvertegenwoordigers gekozen vanuit alle lidstaten. Maar het is niet de bedoeling dat de nationale fracties ook alleen hun nationale belang dienen, want het is een Europees parlement (en de lidstaten worden al vertegenwoordigd door de (vak)ministers). Daarom heb je in de EU allemaal fracties waar nationale partijen met vergelijkbare idealen bij elkaar zitten:
234EA20A-2DAC-446A-973E-BE56E27D5543.png
The left: Partij voor de Dieren, SP
S&D: PvdA
EVA/ the Green: GroenLinks, Volt
Renew Europe: D66, VVD
EPP: CDA, CU, 50+
ECR: SGP, Ja21
ID: PVV
NI: geen nlse fracties gebonden

FvD zat bij ECR/ID, maar nu bij geen enkele aliantie meer.
Er wordt nu de gesproken of de VVD onderdeel mag blijven van de RE partij. Vaak worden na de verkiezingen de fracties sowieso herzien.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heel Helder Ljuv.
Dankjewel weer!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
Gaat goed in de politiek

FIOD doorzoekt woning PVV-senator en oud-verkenner Gom van Strien - https://nos.nl/l/2521681


1000028722.jpg
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vindt de situatie dat de grootste partij de premier niet levert al getuigen van het niet willen dragen van verantwoordelijkheid. Ook dat men weinig vertrouwen heeft in hoelang dit kabinet het vol gaat houden. Vermoedelijk heel kort, getuige het akkoord en alles wat daarin wordt uitgesteld. Het is 1 grote wassen neus.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
MR_CHIP zei:
Gaat goed in de politiek
Klik om te vergroten...
Bij de PVV bedoel je😜

Kordie zei:
Wie zou jij zien als geschikte premierkandidaat @ljuv ?
Of kan die in zoveel hoeken zitten dat het onmogelijk is om daar wat zinnigs over te zeggen?
Klik om te vergroten...
Hmmmmm… best wel heel veel mensen, maar niet vanuit deze coalitie. En das echt niet alleen omdat ik het niet met ze eens ben. Er zit gewoon té weinig bestuurlijke ervaring, behalve bij de VVD. Ik had Timmermans een heel goeie gevonden, eigenlijk. Voor mij is hij niet principieel en links genoeg, maar dat is precíes wat je als MP moet zijn. Ik denk dat hij ook een heel goede verbinder had kúnnen zijn, als hij niet zo gedemoniseerd was door de andere partijen in de campagne. Daarvoor had hij veel vertrouwen bij verschillende groepen NLers.
Echt een naam voorspellen is gekkenwerk op dit moment😅 Ik vond dit wel een leuke podcastje over wat iemand in huis moet hebben. Al mag je hier “media-optredens” nog wel aan toevoegen…
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vergeet de hele tijd dat een topic volgen betekent dat je dan ook meldingen van posts krijgt (is iets wat ik kennelijk zelden doe). Dus steeds als ik een melding zie denk ik: shieeeeeeet wat heb ik nu weer (als relatieve politiek-noob) voor stoms zitten zwammen in dat topic, waarop iemand die vast heel veel weet gegarandeerd een denderend inhoudelijk goede reactie gegeven heeft, waar ik zero weerwoord op heb?!

En dan bedenk ik me opgelucht dat het gewoon weer een informatieve post is van (o.a.) @ljuv, haha. Als ik een (onderbouwde) mening heb, zal ik hem geven hoor, en niet bang zijn voor weerwoord! 😉 Maar love de volg-functie hier vooral, hahahah.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
De naam van Wilders gaat weer rond als premier kandidaat; https://www.bnr.nl/nieuws/nieuws-po...zoemt-weer-rond-als-premier-zelfs-bij-de-pvda

Zelfs bij pvda en d66.
Val bijna van de bank van verbazing.

Zal ook wel niet gebeuren.
Denk dat Pieter dan harder dan een windhoos begint te blazen
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kordie zei:
De naam van Wilders gaat weer rond als premier kandidaat; https://www.bnr.nl/nieuws/nieuws-po...zoemt-weer-rond-als-premier-zelfs-bij-de-pvda

Zelfs bij pvda en d66.
Val bijna van de bank van verbazing.

Zal ook wel niet gebeuren.
Denk dat Pieter dan harder dan een windhoos begint te blazen
Klik om te vergroten...

Nederland verdient Premier Geert Wilders, of tenminste een deel van het overmatig huichelende politieke establishment van vroeger.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
Casrus zei:
Nederland verdient Premier Geert Wilders, of tenminste een deel van het overmatig huichelende politieke establishment van vroeger.
Klik om te vergroten...
AMEN
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zie je het al voor je? Wilders op bezoek bij andere internationale leiders. Ik zou me kapot schamen als Nederlander 😅
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#20
LucidLucy zei:
Zie je het al voor je? Wilders op bezoek bij andere internationale leiders. Ik zou me kapot schamen als Nederlander 😅
Klik om te vergroten...

Wat voor voorstelling heb je van het gemiddelde staatsbezoek?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7071727374...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."