#1
Wilders: "De zon gaat weer schijnen in Nederland". Barst hier net het onweer los...
Helder. Dankjewel.
Dan kunnen we er dus vanuit gaan wat nu in het akkoord staat dat dat het hem gaat worden.
Inderdaad: ik zag jetten en timmermans brullen op TV en het leek erop dat ze het tegen gingen houden.
Ik denk dat zal toch wel heel vreemd zijn als dat zomaar kan.
Terechte blijdschap dus voor Wilders.
Ik zag een pak-van-mijn-hart blik op tv vanmorgen.
Maar die dingen als asiel ... die zijn toch vastgelegd in de EU waar we ons aan MOETEN houden?
Wat vind je hier ondemocratisch aan?Democratie is toch ver te zoeken in de EU vind ik ... als ik zoiets lees:
![]()
VVD mogelijk uit Europese fractie gezet vanwege samenwerking met Wilders
Dat de VVD samenwerkt met de PVV is een "grote fout". Dat vindt Sandro Gozi, de lijsttrekker van de Europese fractie waartoe de VVD behoort. De Italiaan wil na de Europese verkiezingen met de VVD praten over diens positie in de fractie.www.nu.nl
De vvd uit hun eigen fractie (in het EU-parlement) knikkeren is hun goed recht en ook héél begrijpelijk.
Wat vind je hier ondemocratisch aan?
Oh geen sorry hoor! Dat mag gewoon je mening zijn, maar was benieuwd welke elementen je dan als niet democratisch ervaart om je beter te begrijpen. Het is niet dat ze uit de EU worden gezet he, maar uit de fractie/aliantie. Als je verkozen bent, ben je dat voor de hele periode. Je kan niet uit het parlement worden gezet. Je kan alleen zélf kiezen je zetel op te gevenDat ik het bijzonder vindt dat je op basis van een samenwerking met in dit geval PVV "een groep buiten sluit in de EU".
Maar slag om de arm: wellicht zie ik het verkeerd, sorry


Bij de PVV bedoel je😜Gaat goed in de politiek
Hmmmmm… best wel heel veel mensen, maar niet vanuit deze coalitie. En das echt niet alleen omdat ik het niet met ze eens ben. Er zit gewoon té weinig bestuurlijke ervaring, behalve bij de VVD. Ik had Timmermans een heel goeie gevonden, eigenlijk. Voor mij is hij niet principieel en links genoeg, maar dat is precíes wat je als MP moet zijn. Ik denk dat hij ook een heel goede verbinder had kúnnen zijn, als hij niet zo gedemoniseerd was door de andere partijen in de campagne. Daarvoor had hij veel vertrouwen bij verschillende groepen NLers.Wie zou jij zien als geschikte premierkandidaat @ljuv ?
Of kan die in zoveel hoeken zitten dat het onmogelijk is om daar wat zinnigs over te zeggen?
De naam van Wilders gaat weer rond als premier kandidaat; https://www.bnr.nl/nieuws/nieuws-po...zoemt-weer-rond-als-premier-zelfs-bij-de-pvda
Zelfs bij pvda en d66.
Val bijna van de bank van verbazing.
Zal ook wel niet gebeuren.
Denk dat Pieter dan harder dan een windhoos begint te blazen
AMENNederland verdient Premier Geert Wilders, of tenminste een deel van het overmatig huichelende politieke establishment van vroeger.
Zie je het al voor je? Wilders op bezoek bij andere internationale leiders. Ik zou me kapot schamen als Nederlander 😅
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."