Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
171 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gemberthee zei:
www.volkskrant.nl

In de Arnhemse moskee bestaat opvallend veel sympathie voor Wilders. ‘Liever Geertje dan Dilan’

In de Arnhemse wijk Presikhaaf wonen veel Nederlanders met een migratieachtergrond. Desondanks is er opvallend veel sympathie voor Wilders. Niet bij iedereen. ‘Ik ben opgegroeid met zijn meer-of-minder-Marokkanen-uitspraak. Daarin zit alles waar ik niet voor sta.’
www.volkskrant.nl www.volkskrant.nl
Klik om te vergroten...
0F26474F-F5C6-4955-BB38-CC9EA76FDF46.jpeg
Verrassing! Dit is het bekende principe “valse neutraliteit” wat je steeds meer ziet in de media: omdat er verwacht wordt dat ze “alle kanten” van een verhaal laten zien. Maar… daarmee worden eigenlijk vooral tegenovergestelde meningen laten zien. Terwijl dat hélemaal niet representatief is (vaak dan). En daardoor wordt ook vaak het midden vergeten. “Het stille midden” is een bekend begrip bij politicologen voor een reden, en vaak de grootste groep in een vraagstuk. Maar ja: ze zijn niet zo sexy of een goedverkopende krantenkop. “Hoe gaan we ze minder stil krijgen” is vaak een vervolgvraag, maar ipv die mensen aankijken zou je dus misschien eerst de media en mediaconsumenten kunnen aankijken🤷🏻‍♀️
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nou, NSC haalt 20 zetels. Die 37 van Wilders wtf? had hem ook winst voorspeld, maar dit???

Viel me verder op: het verlies van PvdD en Volt.

Dat Bij1 & 50Plus verdwijnen leek me logisch, dat zal helaas binnenkort ook met de SP gebeuren.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lemmy zei:
Die 37 van Wilders wtf? had hem ook winst voorspeld, maar dit???
Klik om te vergroten...

En die kun je eigenlijk niet zomaar negeren vind ik. Dit zijn stemmen van heel veel Nederlandse burgers.
Dan geef ik BBB wel gelijk in dit stuk: https://nos.nl/artikel/2499812-bbb-...orgen-bespreken-over-samenwerking-met-wilders

Ga zo op zijn minst met elkaar om tafel.
Dikke kans dat je er niet met elkaar uitkomt, dat kan. Maar dan heb je wel een signaal afgegeven dat je er iets mee wilt doen.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Casrus zei:
Ik durf er niet eens naar te luisteren en kan het maar een paar seconden aanzien.
Klik om te vergroten...

't is echt... weet niet alle. Vreemde snuiter.
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Verschrikkelijk
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lemmy zei:
www.youtube.com/watch?v=AQIU0gz9nN8

Wat een kutkind is dit toch. Volgens mij zat ie weer aan de coke.
Klik om te vergroten...

Ik durf er niet eens naar te luisteren en kan het maar een paar seconden aanzien.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bosma (PVV) vanaf heden voorzitter van de kamer

www.nu.nl

PVV'er Martin Bosma gekozen tot nieuwe Kamervoorzitter

PVV-Kamerlid Martin Bosma is de nieuwe voorzitter van de Tweede Kamer. Hij heeft donderdagmiddag 75 van de 146 geldig uitgebrachte stemmen gekregen.
www.nu.nl www.nu.nl

Vinden jullie hem geschikt?
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kordie zei:
Vinden jullie hem geschikt?
Klik om te vergroten...
Heb je gezien hoe die reageerde toen dat te horen heeft gekregen?

geschikt-ongeschikt-ontwerp-bekend-van-de-landmacht-reclames-op-televisie.jpg
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
De pen is van je zus zei:
Heb je gezien hoe die reageerde toen dat te horen heeft gekregen?
Klik om te vergroten...

Nee. Wel een filmpje dat hij de anderen bedankte. Bedoel je die?
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kordie zei:
Nee. Wel een filmpje dat hij de anderen bedankte. Bedoel je die?
Klik om te vergroten...
Ik heb het live gevolgd. Verschikkelijk ik kan de politiek niet meer serieus nemen. Niet dat ik er uberhaupt vertrouwen in had. Nu hebben we een grapjas niks mis met iets meer humor in de tweede kamer maar denk dat hij er in door gaat slaan. Hij wil nu ook elke dag afsluiten met een gedicht eindelijk dit hadden we nodig. En ik denk eerlijk gezegd dat hij niet onpartijdig kan zijn.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
De pen is van je zus zei:
maar denk dat hij er in door gaat slaan
Klik om te vergroten...

Vrees het ook.
Dacht net dat hij wat teveel champagne op had
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#12
Kordie zei:
Bosma (PVV) vanaf heden voorzitter van de kamer

www.nu.nl

PVV'er Martin Bosma gekozen tot nieuwe Kamervoorzitter

PVV-Kamerlid Martin Bosma is de nieuwe voorzitter van de Tweede Kamer. Hij heeft donderdagmiddag 75 van de 146 geldig uitgebrachte stemmen gekregen.
www.nu.nl www.nu.nl

Vinden jullie hem geschikt?
Klik om te vergroten...
Ik heb mij bedenkingen gezien zijn eerder gedane uitspraken
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Paranoize. zei:
Als eerst aan Nederland denken, wat niet goed gaat, wat beter kan, waar Nederland veel aan zou hebben, daar geld instoppen. En wat je overhoud geef je aan andere landen.

Tenminste dat is wat mij het meest logisch lijkt.

Kan wel 100 voorbeelden geven maar je snapt me denk wel
Klik om te vergroten...
Ik snap je denk ik wel, maar ik zou het toch interessant vinden om voorbeelden te horen… Want ik snap niet echt waar je aannames op gebaseerd zijn. Zoveel “doneren” we nou ook niet, zeker in verhouding tot wat we uitgeven aan ons zelf niet:
61F8C160-E479-4A1D-8864-E387CB28F1D5.png


Paranoize. zei:
En op t gebied van oorlog stel er zou echt oorlog uitbreken is Nederland sws fucked hoeveel we ook aan welk land dan ook doneren. We're not gonna make it bruh
Klik om te vergroten...
Waarom denk je dat? En wat zouden ze dan wél moeten doen? Geen geld naar veiligheid…?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kordie zei:
Bosma (PVV) vanaf heden voorzitter van de kamer

www.nu.nl

PVV'er Martin Bosma gekozen tot nieuwe Kamervoorzitter

PVV-Kamerlid Martin Bosma is de nieuwe voorzitter van de Tweede Kamer. Hij heeft donderdagmiddag 75 van de 146 geldig uitgebrachte stemmen gekregen.
www.nu.nl www.nu.nl

Vinden jullie hem geschikt?
Klik om te vergroten...
Ik denk dattie zich wel bewezen heeft als goede voorzitter ja! Vind de manier waarop hij verkozen is niet zo schön vanuit de pvv en hum beoogde partner en ik heb van der Lee niet vaak zien voorzitten dus ik kan over hem slecht oordelen, maar Martin Bosma is een goede voorzitter. En veel slechter dan sinds Bergkamp is ook niet echt mogelijk dus 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zag van de week dit filmpje voorbij komen op social media:

www.nu.nl

Video | Timmermans vergelijkt Wilders met haai uit Finding Nemo

Frans Timmermans (GroenLinks-PvdA) vertrouwt PVV-leider Geert Wilders niet helemaal. De GL-PvdA-leider vreest dat de PVV toch ongrondwettelijke plannen uit de ijskast gaat halen als de partij in het kabinet komt. Timmermans vergeleek Wilders met een vegetarische haai uit de animatiefilm Finding...
www.nu.nl www.nu.nl

Wat is Frans toch een slechte verliezer.
En respect dat Geert zo rustig kan blijven.

Of je nu links of rechts bent.
Respect zou er altijd moeten zijn, ook in de kamer.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kordie zei:
Bosma (PVV) vanaf heden voorzitter van de kamer

www.nu.nl

PVV'er Martin Bosma gekozen tot nieuwe Kamervoorzitter

PVV-Kamerlid Martin Bosma is de nieuwe voorzitter van de Tweede Kamer. Hij heeft donderdagmiddag 75 van de 146 geldig uitgebrachte stemmen gekregen.
www.nu.nl www.nu.nl

Vinden jullie hem geschikt?
Klik om te vergroten...

De PVV: "ja den voorzitter moet uit de oppositie komen gatverdamme"
De PVV als ze bijna zeker in de regering zullen zitten: "Bosma moet het zijn"

We gaan nog lachen met die bende.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kordie zei:
Ik zag van de week dit filmpje voorbij komen op social media:

www.nu.nl

Video | Timmermans vergelijkt Wilders met haai uit Finding Nemo

Frans Timmermans (GroenLinks-PvdA) vertrouwt PVV-leider Geert Wilders niet helemaal. De GL-PvdA-leider vreest dat de PVV toch ongrondwettelijke plannen uit de ijskast gaat halen als de partij in het kabinet komt. Timmermans vergeleek Wilders met een vegetarische haai uit de animatiefilm Finding...
www.nu.nl www.nu.nl

Wat is Frans toch een slechte verliezer.
En respect dat Geert zo rustig kan blijven.

Of je nu links of rechts bent.
Respect zou er altijd moeten zijn, ook in de kamer.
Klik om te vergroten...

Geert toont ook geen respect. Het is toch wel hilarisch hoe aanhangers van de PVV, VB, RN en andere hardcore rechtse partijen het zeer goed vinden als hun helden op alles en iedereen lopen te kankeren, maar bij het minste wederwoord huile huile spelen.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vincent A zei:
de oorlog in de Oekraïne is een oorlog die door het westen en dus ook door ons gewild was
in 2014 heeft de cia een opstand in Oekraïne georganiseerd waarna Zelenskyy aan de macht is gebracht
de redenen hiervoor zijn zowel strategisch maar ook economisch
westerse multinationals staan te springen om daar wederopbouw contracten binnen te halen maar ook de olie en gas en niet te vergeten de landbouw industrie kan dan in handen komen van westerse multinationals
alleen meneer Poetin staat in de weg en daarom sturen wij miljarden naar Oekraïne ook al weten we dat Zelenskyy en zijn elites zwaar corrupt zijn en dus een deel jatten voor zich zelf
het westen geeft niets zomaar weg, d’r staat bijna altijd iets tegen over en dat is goedkope grondstoffen en invloed
Het westen doet dit trucje al heel lang overigens bijv in noord Afrika
Klik om te vergroten...
Ik wil ook hetzelfde drugs ff uitproberen.
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#19
Javelin FGM-148F zei:
Ik wil ook hetzelfde drugs ff uitproberen.
Klik om te vergroten...
geopolitiek geen drugs
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#20

Leuke sfeer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7273747576...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."