Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
210 weergaven
18-5-2026
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Nee hoor helemaal niet. Wel een beetje klaar met het geschreeuw zonder ook maar ietsje in te gaan op de inhoud van een discussie, voornamelijk van jou en Chip. Dus probeer maar weer eens een aanpak die meer aansluit op het niveau hier.
Klik om te vergroten...
Genoteerd 🫔.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
MR_CHIP zei:
Ach wat andere van mij vinden en zeker op een forum als dit boeit me alleen van een select aantal personen :wink:
Klik om te vergroten...
Dat jij een troll bent is geen mening maar een feit. Dat weet iedereen op dit forum.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
FredKroket zei:
Dat jij een troll bent is geen mening maar een feit. Dat weet iedereen op dit forum.
Klik om te vergroten...
Je kan er maar niet over ophouden he ik ben een speciaal persoon met een soms wat uitgelaten in jullie ogen ongefundeerde mening die op andere vlakken aan zichzelf werkt niet echt de definitie van troll ben benieuwd hoeveel mensen het met JOUW mening eens zijn
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
MR_CHIP zei:
Je kan er maar niet over ophouden he ik ben een speciaal persoon met een soms wat uitgelaten in jullie ogen ongefundeerde mening die op andere vlakken aan zichzelf werkt niet echt de definitie van troll ben benieuwd hoeveel mensen het met JOUW mening eens zijn
Klik om te vergroten...
Ik zie jou niet als trol, en @annihilation ook niet. Daarom doe ik ook mijn best jullie mening te begrijpen en sommige dingen wat verder uit te leggen dan ze enkel weg te zetten als rechtse meningen. Maar juist omdat ik daar moeite instop, begint het te frustreren hoe jullie reageren in dit topic (of juist heel bewust niet reageren…)
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
MR_CHIP zei:
Je kan er maar niet over ophouden he ik ben een speciaal persoon met een soms wat uitgelaten in jullie ogen ongefundeerde mening die op andere vlakken aan zichzelf werkt niet echt de definitie van troll ben benieuwd hoeveel mensen het met JOUW mening eens zijn
Klik om te vergroten...
Je doet controversiƫle uitspraken en als iemand om verduidelijking vraagt geef je of geen antwoord of ontwijkend. Dat is een troll.

Je meningen boeien me niet zo veel want je doet alleen maar ongefundeerde uitspraken en gaat niet op de inhoud in.

Dan is mijn conclusie: troll.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
En Geert maakt weer een steekje los van zijn breiwerk:

www.vandaaginside.nl

PVV tegen sturen Nederlandse militairen naar OekraĆÆne

De PVV is tegen het sturen van Nederlandse militairen naar OekraĆÆne. Dat heeft Geert Wilders op X laten weten. Volgens hem doet Nederland al aan "veel missies" mee en moet ook het Nederlands grondgebied beschermd worden.
www.vandaaginside.nl

Iedere week is het wel raak.
Maar goed, ik snap hem enerzijds. Hij moet natuurlijk zijn standpunten, waarop mensen hebben gestemd, hoog houden. Anders verliest hij bij nieuwe stemmingen die ongetwijfeld eens gaan komen heel heel heel veel
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Ik zie jou niet als trol, en @annihilation ook niet. Daarom doe ik ook mijn best jullie mening te begrijpen en sommige dingen wat verder uit te leggen dan ze enkel weg te zetten als rechtse meningen. Maar juist omdat ik daar moeite instop, begint het te frustreren hoe jullie reageren in dit topic (of juist heel bewust niet reageren…)
Klik om te vergroten...
Die opmerking van 4% moet je als knipoog zien he.
Ik ben vaak gewoon lui en geen zin om een lap tekst te typen. Maar volgens mij heb ik een paar dagen terug nog wel wat voorbeelden gegeven? En dat ik vind dat er bepaalde zaken toch wel anders moeten in de toekomst. En ik helemaal niet tegen asielzoekers ben en juist pleit voor versoepeling van regels voor mensen die hier komen mogen werken en zo makkelijker kunnen inburgeren.

Daarnaast gaf ik al eerder aan dat mijn mening iets wat gekleurd is. Ik woon dichtbij Ter-Apel kennis die buschauffeur was en dus ook de lijn van ter-Apel Emmen moest rijden met asielzoekers En mede hierdoor hij zijn baan heeft opgezegd. Dan de ontelbare verhalen en berichten online en van collega's.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#8
ldb123 zei:
Wel een goed punt, alleen krijg je geen uitkeringen en toeslagen bij de start van je leven.
Klik om te vergroten...
Kinderen krijgen dat wel zeker als ze geboren worden of opgroeien in kansarme gezinnen. Ook zijn de gezinnen die eerst kansarm waren en daar uit hebben kunnen klimmen, dankzij uitkeringen en toeslagen, stabieler van aard en hebben de kinderen daarvan betere kansen in onze maatschappij wat weer een aanwinst is voor iedereen, arm en rijk.

ldb123 zei:
maar het schaadt mij niet als een rijke vader zijn geld aan zijn kinderen geeft. Ook voor ons maakt dit geen verschil, integendeel zelfs: rijke families zorgen voor meer werkgelegenheid dan mensen die afhankelijk zijn van uitkeringen en subsidies.
Klik om te vergroten...
Bewijs voor de deze 'trickle down economics' is er nauwelijks, onderzoeken tonen juist aan dat dit de ongelijkheid vergroot. Rijke mensen kunnen zich het immers veroorloven om samen met hun financiƫle middelen arme, kansloze mensen uit te buiten.

ldb123 zei:
Heel bot gezegd zijn mensen met een uitkering niets waard voor onze samenleving, aangezien het geld wat ze betalen aan belasting, al uit belastinggeld van anderen bestaat.
Klik om te vergroten...
Dit is een oprechte vraag: hoe denk je dat onze maatschappij er uit zou zien als deze mensen geen uitkeringen en toeslagen zouden krijgen? Waar zouden deze mensen naartoe gaan, wat zullen ze volgens jou gaan doen om te overleven? Hoe denk jij dat ze onder deze ongelooflijke onzekerheid en stress, die ze elke dag verlamt en dwingt om te overleven per die zelfde dag, op zoek naar iets basaal als voedsel en medicatie, een betere kans maken om te groeien en weer iets toe te voegen aan onze maatschappij?

ldb123 zei:
Wat is er precies onwenselijk aan dat de 1% rijkste mensen, 22% van het geld hebben? Het feit dat de allerrijksten meer geld hebben, gaat er niet voor zorgen dat alles voor ons significant duurder wordt.
Klik om te vergroten...
Het zorgt ervoor dat de rijken steeds rijker worden, dat er een steeds grotere groep armen komt en dat de kloof tussen arm en rijk steeds groter wordt waardoor de kans op aansluiting alsmaar kleiner wordt.

Het geld wat de rijken bezitten, en wat dus een steeds groter percentage van het geheel is, zit dit dus niet in de zakken van de overheid, armen of organisaties die hiermee hoofdzakelijk iets goeds voor de maatschappij kunnen betekenen. Het zit in middelen zoals aandelen, obligaties (ok, kan goed zijn voor de maatschappij, maar wordt eigenlijk vooral gebruikt om het geld van de rijken met een hogere zekerheid weg te kunnen zetten), vastgoed (hey, we kunnen als jong stel niet meer betaalbaar een huis kopen!), hedge funds en andere virtuele potjes waar je als maatschappij niet zoveel aan hebt.

Sterker nog: een aantal van die potjes zoals, hedge funds en vastgoedbeleggingen met hun krankzinnige huurprijzen en verzieking van de koophuizenmarkt zijn zelfs hoofdzakelijk bezig om over de rug van anderen, als nutteloze tussenpartij die een percentage afroomt, nog meer geld te verdienen.

ldb123 zei:
Behalve als de EU heeeel veel gaat printen, wat de laatste jaren is gebeurd (corona, geld naar zuid-europa, toetreding van arme landen). Het feit dat het goed is voor de maatschappij is een utopisch punt, aangezien het geld voornamelijk NIET in de samenleving wordt gestopt.
Klik om te vergroten...
De vermogensgroep die hier het meeste baad bij heeft gehad, zijn inderdaad degene die al veel geld hadden.

ldb123 zei:
Elke extra miljoen gaat eerder naar NGO's, de EU of landen in oorlog. Je zal er niets van merken als de erfbelasting 100% worden, behalve dat je eventueel niets meer krijgt als iemand overlijdt.
Klik om te vergroten...
Geld naar de EU betaald zich dik terug, we krijgen daar niet alleen vrije handel, verbeterde mensenrechten en een grotere vuist en slagkracht naar de rest van de wereld mee, maar vooral onbetaalbare interne stabiliteit wat de basis is voor een gezonde samenleving en minder interne oorlog.

Zonder NATO en vooral de EU was WW3 al lang voorbij.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
annihilation zei:
Die opmerking van 4% moet je als knipoog zien he.
Ik ben vaak gewoon lui en geen zin om een lap tekst te typen. Maar volgens mij heb ik een paar dagen terug nog wel wat voorbeelden gegeven? En dat ik vind dat er bepaalde zaken toch wel anders moeten in de toekomst. En ik helemaal niet tegen asielzoekers ben en juist pleit voor versoepeling van regels voor mensen die hier komen mogen werken en zo makkelijker kunnen inburgeren.
Klik om te vergroten...
Uhu, maar op hoe de plannen van Wilders zouden moeten bijdragen aan dat wat volgens jullie anders moest, dus het stukje ā€œwat zijn de problemen nou echtā€, kreeg ik nauwelijks reactie en van @MR_CHIP zelfs niks. Dus dan wordt het een beetje eenrichtingsverkeer en kan ik daar maar beter gewoon in meegaan, volgens mij.

Ik vind ook dat er dingen anders moeten. Ik vind het alleen enorm frustrerend dat een aantal belangrijke politici enorm liegen en misleiden rondom de oorzaken en oplossingen, en zoveel mensen daar nog intrappen ook. Daardoor raakt Ć©chte verandering alleen maar verder weg…

annihilation zei:
Daarnaast gaf ik al eerder aan dat mijn mening iets wat gekleurd is. Ik woon dichtbij Ter-Apel kennis die buschauffeur was en dus ook de lijn van ter-Apel Emmen moest rijden met asielzoekers En mede hierdoor hij zijn baan heeft opgezegd. Dan de ontelbare verhalen en berichten online en van collega's.
Klik om te vergroten...
Gelukkig maar, dat je mening gekleurd is😜 Nee ik snap wat je bedoelt en daar probeerde ik dan ook rekening mee te houden. Het is helemaal niet erg om gekleurd te zijn soms en ook heel logisch. Het lijkt me best pittig om in de omgeving te wonen en al die misstanden van dichtbij mee te maken… Maar ik denk niet dat Wilders of Faber ook maar iets doen om dat beter te maken. Ter Apel blijft vooralsnog het Ć©nige aanmeldcentrum, en de plannen die er nu liggen zorgen voor minder geld naar die AZC’s (= minder personeel = meer misstanden) en nog minder doorstroming (= een nog voller Ter Apel).
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#10
FredKroket zei:
Je doet controversiƫle uitspraken en als iemand om verduidelijking vraagt geef je of geen antwoord of ontwijkend. Dat is een troll.

Je meningen boeien me niet zo veel want je doet alleen maar ongefundeerde uitspraken en gaat niet op de inhoud in.

Dan is mijn conclusie: troll.
Klik om te vergroten...
Vecht nooit met een varken in de modder. Jullie worden allebei vies, maar het varken vindt het leuk…
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#11
MR_CHIP zei:
ik ben een speciaal persoon
Klik om te vergroten...
Ja, the 28 jarige special one 🤣🤣🤣🤣
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zeehond zei:
Ja, the 28 jarige special one 🤣🤣🤣🤣
Klik om te vergroten...
Bijna x) 24 augustus
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
Bijna x) 24 augustus
Klik om te vergroten...
Bij de meesten komt het verstand met de jaren, bij een enkeling helaas niet.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zeehond zei:
Bij de meesten komt het verstand met de jaren, bij een enkeling helaas niet.
Klik om te vergroten...
Kunnen wij ook niets aan doen. šŸ˜‹
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zeehond zei:
Bij de meesten komt het verstand met de jaren, bij een enkeling helaas niet.
Klik om te vergroten...
Hoe ouder hoe gekker dan maar ? :P
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
Hoe ouder hoe gekker dan maar ? :P
Klik om te vergroten...
Als jij dat denkt, prima. Ik denk wat anders.
Ik neem nog een chippie.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik zal morgen eens een wat meer inhoudelijk reactie geven waarom ik bepaalde denk die ik vind en waarom ik denk dat die meer landelijke problemen zal oplossen
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
nos.nl

Raad van State kraakt NSC-plan voor pensioenreferendum

Het plan om deelnemers van pensioenfondsen te raadplegen over de overgang naar het nieuwe stelsel wordt zeer negatief beoordeeld, blijkt uit een uitgelekt advies.
nos.nl nos.nl
Derde plan dat wordt gecheckt en met de grond gelijk wordt gemaakt ook ahahahaha man man man.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Henk Vermeer (BBB): ā€œHans, wat heb je aan veiligheid, als Nederlanders hun boodschappen niet kunnen doen of wakker liggen van de hoge energierekeningen?ā€

…

Wut? Dit is toch de leipkromste redenering OOIT. Wat heb je aan boodschappen als je niet veilig bent?!

Is er hier iemand die deze mening met de BBB en PVV deelt en mij dit kan uitleggen? I am bamboozeled.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
www.hartvannederland.nl

Mensen met hoger inkomen gaan veel meer betalen voor Wmo-hulp

Mensen die gebruikmaken van hulp bij het huishouden, vervoer of andere voorzieningen via de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) moeten mogelijk fors meer meebetalen.
www.hartvannederland.nl

Weer over de rug van de zieke medemens

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5354555657...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."