Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
208 weergaven
18-5-2026
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#1
annihilation zei:
Omdat jij het niet interessant genoeg vindt mag Chip het toch wel posten? Anders gaan we voor andere leden invullen wat je wel en niet mag posten?
Klik om te vergroten...
Lees mijn post a.u.b. nog een keer door.

Ik ben serieus benieuwd waarom deze persoon, binnen een topic over politiek, steeds behoorlijk eenzijdige posts maakt zonder dieper in te gaan op de antwoorden en vragen die anderen aan de hand daarvan stellen.

Door hier dus steeds hetzelfde bubble-nieuws te posten krijgen mensen wellicht het idee dat het ongeveer op het niveau van een gehaktbal zit. 🤷
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Van der Wal stopt op

wnl.tv

Christianne van der Wal (VVD) stopt als Kamerlid: 'Dit is niet mijn plek'

wnl.tv wnl.tv
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
https://nos.nl/l/2559134
MENTALLLLLL

👀
nos.nl

Spanning rond stikstofbeleid Wiersma neemt toe na kritisch advies Raad van State

De Raad van State oordeelde vandaag negatief over de voorstellen van Wiersma om boeren die buiten hun schuld zonder vergunning zitten.
nos.nl nos.nl
nos.nl

Coalitiepartijen verliezen leden, FvD blijft verreweg de grootste

De regeringspartijen verloren samen ongeveer 3000 leden, lijkt uit cijfers van het Documentatiecentrum Nederlandse Politieke Partijen.
nos.nl nos.nl
nos.nl

Raad van State fileert stikstofaanpak Wiersma, boeren in onzekerheid

Volgens het adviesorgaan bieden de maatregelen die de landbouwminister voorstelt geen oplossing voor het stikstofprobleem.
nos.nl nos.nl
https://www.nrc.nl/nieuws/2025/03/1...eiding-om-lobbyregister-in-te-voeren-a4885769


Interessant om morgen te volgen: https://nos.nl/l/2559150
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
www.maartenonline.nl

'VVD moet samenwerken met GL-PvdA', zegt Klaas Dijkhoff - Maartenonline

De voormalige fractieleider van de VVD Klaas Dijkhoff vindt dat zijn partij en GL-PvdA een alliantie moeten vormen tegen antidemocratisch populisme. Dat zegt Dijkhoff in een interview dat hij gaf aan Maarten van Rossem in het opiniemagazine Maarten!
www.maartenonline.nl www.maartenonline.nl
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kordie zei:
www.hartvannederland.nl

Mensen met hoger inkomen gaan veel meer betalen voor Wmo-hulp

Mensen die gebruikmaken van hulp bij het huishouden, vervoer of andere voorzieningen via de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) moeten mogelijk fors meer meebetalen.
www.hartvannederland.nl

Weer over de rug van de zieke medemens
Klik om te vergroten...
Ik vind het niet zo heel gek.
Dat als je meer verdient je eigen bijdrage ook hoger is.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Spannende dag vandaag voor het kabinet;

www.tubantia.nl

Kabinet en coalitie weer op één lijn over Oekraïne-steun: ‘Kou is uit de lucht’

Een kabinetscrisis over de Oekraïne-kwestie is afgewend. Haagse bronnen melden na uren van politiek spoedberaad op donderdag dat de kou uit de lucht is. Hoe het tekstuele compromis eruit ziet over de Europese defensiemiljarden, is nog onbekend.
www.tubantia.nl www.tubantia.nl
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ahahahahahahahaha
nos.nl

Erasmus Universiteit verklaart scriptie staatssecretaris Maeijer ongeldig

De scriptie bevatte overgeschreven passages. Maeijer zegt een nieuwe scriptie te willen schrijven.
nos.nl nos.nl
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
nos.nl

Raad van State kraakt NSC-plan voor pensioenreferendum

Het plan om deelnemers van pensioenfondsen te raadplegen over de overgang naar het nieuwe stelsel wordt zeer negatief beoordeeld, blijkt uit een uitgelekt advies.
nos.nl nos.nl
Derde plan dat wordt gecheckt en met de grond gelijk wordt gemaakt ook ahahahaha man man man.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Henk Vermeer (BBB): “Hans, wat heb je aan veiligheid, als Nederlanders hun boodschappen niet kunnen doen of wakker liggen van de hoge energierekeningen?”

…

Wut? Dit is toch de leipkromste redenering OOIT. Wat heb je aan boodschappen als je niet veilig bent?!

Is er hier iemand die deze mening met de BBB en PVV deelt en mij dit kan uitleggen? I am bamboozeled.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
www.hartvannederland.nl

Mensen met hoger inkomen gaan veel meer betalen voor Wmo-hulp

Mensen die gebruikmaken van hulp bij het huishouden, vervoer of andere voorzieningen via de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) moeten mogelijk fors meer meebetalen.
www.hartvannederland.nl

Weer over de rug van de zieke medemens
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kordie zei:
www.hartvannederland.nl

Mensen met hoger inkomen gaan veel meer betalen voor Wmo-hulp

Mensen die gebruikmaken van hulp bij het huishouden, vervoer of andere voorzieningen via de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) moeten mogelijk fors meer meebetalen.
www.hartvannederland.nl

Weer over de rug van de zieke medemens
Klik om te vergroten...
De maximale bijdrage van 328 euro per maand is voor alleenstaanden die meer dan 61.000 euro per jaar verdienen. Bij meer personen in een gezin geldt dat bedrag voor een jaarinkomen vanaf 70.500 euro.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zeehond zei:
Ik vind het niet zo heel gek.
Dat als je meer verdient je eigen bijdrage ook hoger is.
Klik om te vergroten...
Wel mag de belasting op loon wel wat naar beneden. Max 20% zou wel mooi zijn tot 60k.
60 tot 100k 25% boven de 100k 30%.

Kunnen de mensen ook wat meer leven plus werken loont dan ook echt. 😋
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zeehond zei:
Ik vind het niet zo heel gek.
Dat als je meer verdient je eigen bijdrage ook hoger is.
Klik om te vergroten...

Enerzijds ga ik met je mee.
Anderzijds betaal je als zieke landgenoot bv vaak al een stuk meer aan medische kosten. En ziek zijn, en hulpmiddelen als wmo, kiest niemand voor.

En geheid dat partners van zieke mensen dan weer minder gaan werken om onder een grens te blijven.

Maar dat ligt er natuurlijk ook wel aan hoe snel ze gaan verhogen; wat het eventuele verschil gaat worden tussen x en x.
Als je 70K op je rekening krijgt is 328 vast te betalen. Maar ik denk dan vooral aan de midden inkomens
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kordie zei:
Enerzijds ga ik met je mee.
Anderzijds betaal je als zieke landgenoot bv vaak al een stuk meer aan medische kosten. En ziek zijn, en hulpmiddelen als wmo, kiest niemand voor.

En geheid dat partners van zieke mensen dan weer minder gaan werken om onder een grens te blijven.

Maar dat ligt er natuurlijk ook wel aan hoe snel ze gaan verhogen; wat het eventuele verschil gaat worden tussen x en x.
Als je 70K op je rekening krijgt is 328 vast te betalen. Maar ik denk dan vooral aan de midden inkomens
Klik om te vergroten...
Het gaat toch niet over midden inkomens? Ik beschouw 55k 60k niet echt als midden inkomen. 😬
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
annihilation zei:
Het gaat toch niet over midden inkomens? Ik beschouw 55k 60k niet echt als midden inkomen. 😬
Klik om te vergroten...

Ik denk dat ik het idd verkeerd lees nu.
Of verkeerd bereken ik mijn geval.

Ik heb via de gemeente een ptss begeleider. Daar betaal ik niks aan.
Dus ook niet die 21 euro.
Dus of het dan ook allemaal anders is per gemeente ...

Zie nu pas dat we het hebben over 1 Jan 2027. Das nog bijna twee jaar. En een voorstel ipv nieuwe wet
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
annihilation zei:
Het kabinet wil dit vaste bedrag afschaffen en voor inkomens vanaf 135 procent van het sociaal minimum een eigen bijdrage invoeren die afhankelijk is van inkomen en vermogen. Tot 135 procent van het sociaal minimum blijft er een vast tarief van rond de 23 euro over.


Heb je meer dan betaal je dus meer. Lijkt het echte leven wel.
Klik om te vergroten...

Ik snap ook dat heel veel dingen anders kunnen in de wmo. Een poetsvrouw zelf inhuren, scootmobiel kopen, traplift kopen kan ook prima als je genoeg binnen krijgt als verzamelinkomen (want daar gaat het om; verzamel inkomen).

Maar het gaat mij vooral om begeleiding en dagbesteding.
Ik heb drie uur per week een begeleider.
Hij helpt mij met de dingen die ik niet kan, en ook vooral hoe ik met ptss en een hersenbeschadiging daardoor + door de klappen op hoofd met mijn gezin kan om gaan en andersom.
Deze man is voor ons goud waard. Stuk ontlasting van mijn vrouw die bijna over loopt als mantelzorger.
Maar mij ook grotendeels regie geeft in alles, maar met sturing en controle omdat ik mij overschat ivm geen grens kennen.

Daarnaast wilt ik niet hele dagen voor de buis zitten. Ik werk naar arbeidsmatige dagbesteding toe, om vanuit daar te gaan ervaren en zoeken wat ik qua echt werk aan kan.

Gezien mijn vrouw 32 uur werkt hebben we geen slecht in komen. Maar het geld gaat maandelijks niet aan gekke dingen op. Gezin kost veel geld, maar ook dingen als 2x structureel eigen bijdrage / risico (vrouw heeft standaard medicijnen bv die maar deels vergoed worden).

328 euro EXTRA uitgeven per maand is voor ons als modaal inkomen heel veel.
Daarnaast zit ik in IVA herberekening en gaat mijn uitkering nog omlaag. Dat je dan iets moet opvangen lukt wel. Maar niet verlaging en 328 euro aan de wmo.

Als ik geen begeleiding krijg en ze mij laten kiezen 24/7 tussen vier muren ipv arbeidsmatig bezig zijn gaat dat fout.
En ik weet met mij heel veel anderen.

Dat ik wat meer zou moeten betalen aan wmo zou ik ook echt begrijpen en zeker geen probleem mee hebben.
Maar zo hard de lijn laten stijgen tot max 328 euro is bizar vind ik.

Meer info;

iederin.nl

Pas het wetsvoorstel vervanging abonnementstarief aan - Iederin

Zorgkosten voor mensen met een beperking of chronische ziekte zullen toenemen. Met minder bestaanszekerheid, meer armoede en meer zorgmijding tot gevolg.
iederin.nl iederin.nl

en

www.nibud.nl

Wmo-gebruikers financieel extra onder druk door verhoging eigen bijdrage

Het wetsvoorstel voor hervorming van de Wmo pakt nadelig uit voor mensen met een arbeidsongeschiktheidsuitkering, een inkomen tot modaal en/of een wisselend inkomen.
www.nibud.nl www.nibud.nl

Ik ben dit alles ook pas in gaan zien toen ik ziek werd. De hulp is echt goed vind ik. Maar ik heb er niet voor gekozen om ziek te worden. Dit soort * wetsvoorstellen zie ik als een straf voor het ziekenhuis zien: die hoge bedragen dan.
Niet dat ze er wat aan gaan veranderen. Dat is prima en nodig.

* De media schets al bijna of het door gaat. Maar het is pas een voorstel.

In die eerste link staat ook iets van een verdrag voor zieke mensen. Dat is getekend en zal kabinet zich mi ook aan moeten houden.

Ik weet wel dat ik gruwelijk veel spijt heb dat ik voor het land heb gevochten met tig bijna doodervaringen.
Had ik maar een simpel baantje gekozen. Dan had dat me een hoop medische shit bespaard. En straks met pech financiële shit.

Sorry ... Ik bedoel bovenstaande ook niet verkeerd. Maar ik hoop dat mijn rode lijn wordt gezien. Ziek zijn kost je al gewoon veel geld. Ziek zijn pakt je al je leven en van je naasten af; Dan zijn er gewoon top begeleiding thuis dingen en daginvulling projecten via wmo.
Maak die dan aub voor iedereen die het nodig heeft toegankelijk.

Ik struikel dus vooral over begeleiding thuis en dagbesteding.
De rest van wmo kan idd makkelijker in gedeeld. Vooral die huishoudelijke hulp en hulpmiddelen aanschaf.

Excuus.
Ben niet boos, want ik begrijp het wel als je het vanaf de zijkant bekijkt.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kordie zei:
Ik snap ook dat heel veel dingen anders kunnen in de wmo. Een poetsvrouw zelf inhuren, scootmobiel kopen, traplift kopen kan ook prima als je genoeg binnen krijgt als verzamelinkomen (want daar gaat het om; verzamel inkomen).

Maar het gaat mij vooral om begeleiding en dagbesteding.
Ik heb drie uur per week een begeleider.
Hij helpt mij met de dingen die ik niet kan, en ook vooral hoe ik met ptss en een hersenbeschadiging daardoor + door de klappen op hoofd met mijn gezin kan om gaan en andersom.
Deze man is voor ons goud waard. Stuk ontlasting van mijn vrouw die bijna over loopt als mantelzorger.
Maar mij ook grotendeels regie geeft in alles, maar met sturing en controle omdat ik mij overschat ivm geen grens kennen.

Daarnaast wilt ik niet hele dagen voor de buis zitten. Ik werk naar arbeidsmatige dagbesteding toe, om vanuit daar te gaan ervaren en zoeken wat ik qua echt werk aan kan.

Gezien mijn vrouw 32 uur werkt hebben we geen slecht in komen. Maar het geld gaat maandelijks niet aan gekke dingen op. Gezin kost veel geld, maar ook dingen als 2x structureel eigen bijdrage / risico (vrouw heeft standaard medicijnen bv die maar deels vergoed worden).

328 euro EXTRA uitgeven per maand is voor ons als modaal inkomen heel veel.
Daarnaast zit ik in IVA herberekening en gaat mijn uitkering nog omlaag. Dat je dan iets moet opvangen lukt wel. Maar niet verlaging en 328 euro aan de wmo.

Als ik geen begeleiding krijg en ze mij laten kiezen 24/7 tussen vier muren ipv arbeidsmatig bezig zijn gaat dat fout.
En ik weet met mij heel veel anderen.

Dat ik wat meer zou moeten betalen aan wmo zou ik ook echt begrijpen en zeker geen probleem mee hebben.
Maar zo hard de lijn laten stijgen tot max 328 euro is bizar vind ik.

Meer info;

iederin.nl

Pas het wetsvoorstel vervanging abonnementstarief aan - Iederin

Zorgkosten voor mensen met een beperking of chronische ziekte zullen toenemen. Met minder bestaanszekerheid, meer armoede en meer zorgmijding tot gevolg.
iederin.nl iederin.nl

en

www.nibud.nl

Wmo-gebruikers financieel extra onder druk door verhoging eigen bijdrage

Het wetsvoorstel voor hervorming van de Wmo pakt nadelig uit voor mensen met een arbeidsongeschiktheidsuitkering, een inkomen tot modaal en/of een wisselend inkomen.
www.nibud.nl www.nibud.nl

Ik ben dit alles ook pas in gaan zien toen ik ziek werd. De hulp is echt goed vind ik. Maar ik heb er niet voor gekozen om ziek te worden. Dit soort * wetsvoorstellen zie ik als een straf voor het ziekenhuis zien: die hoge bedragen dan.
Niet dat ze er wat aan gaan veranderen. Dat is prima en nodig.

* De media schets al bijna of het door gaat. Maar het is pas een voorstel.

In die eerste link staat ook iets van een verdrag voor zieke mensen. Dat is getekend en zal kabinet zich mi ook aan moeten houden.

Ik weet wel dat ik gruwelijk veel spijt heb dat ik voor het land heb gevochten met tig bijna doodervaringen.
Had ik maar een simpel baantje gekozen. Dan had dat me een hoop medische shit bespaard. En straks met pech financiële shit.

Sorry ... Ik bedoel bovenstaande ook niet verkeerd. Maar ik hoop dat mijn rode lijn wordt gezien. Ziek zijn kost je al gewoon veel geld. Ziek zijn pakt je al je leven en van je naasten af; Dan zijn er gewoon top begeleiding thuis dingen en daginvulling projecten via wmo.
Maak die dan aub voor iedereen die het nodig heeft toegankelijk.

Ik struikel dus vooral over begeleiding thuis en dagbesteding.
De rest van wmo kan idd makkelijker in gedeeld. Vooral die huishoudelijke hulp en hulpmiddelen aanschaf.

Excuus.
Ben niet boos, want ik begrijp het wel als je het vanaf de zijkant bekijkt.
Klik om te vergroten...
Alles is logisch: tot het jezelf overkomt.

vond dit een goeie aflevering
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#18
Modaal inkomen is 46k per jaar. Dat is toch niet echt weinig?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
Alles is logisch: tot het jezelf overkomt.
Klik om te vergroten...

Goed gezegd.
Dankje.

Ik hoorde gisteren iemand zeggen (niet op de): "man zeur niet zo, want zijn nu 328 euro" . Typisch iemand die niet weet wat voor kosten je al moet maken als ziek persoon (hij is kern gezond), hoe belangrijk een daginvulling is (hij kan werken en prima gezinsleven) en is volledig zelfstandig en heeft daar om geen hulp nodig qua begeleiding.

Ik ga het filmpje later eens kijken.
Heb nu concentratie ver onder nul.

Maar @ljuv jij weet het denk ik;
Hoe komt een staatssecretaris aan dit soort voorstellen? Staan ze ter ver van de normale wereld? Of zijn voorstellen altijd erger cq hoog ingezet en komen we dadelijk in 2027 wel gewoon uit op een wel acceptabel bedrag?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
annihilation zei:
Modaal inkomen is 46k per jaar. Dat is toch niet echt weinig?
Klik om te vergroten...

Als je niet ziek bent of geen ziek gezinslid hebt klopt dat inderdaad. Daar kun je best als gezin van leven op een normale manier.

Punt is dat als je ziek bent en meerdere mensen in je gezin je veel andere kosten bij de standaard kosten hebt.
Maar je valt wel net buiten de toeslagen. Dan maak je veel extra kosten.

Maar daarom zeg ik ook:
Laagste inkomens 23 euro wmo is prima.
Dan langzaam stijgen begrijp ik ook wel.
Maar ik vind de lijn hard gaan.
Volgens mij stopt de stijging ook weer bij 80000 ofzo.
Dus mensen die niks verdienen of veel verdienen komen goed weg.
En daar zie ik een stuk oneerlijkheid in.

Laat die afgekeurde miljonair wat ik ken maar veel meer betalen. Met miljoenen op de bank komt daar wmo poetshulp, wmo traplift, wmo bouw verandering in huis en wmo scootmobiel.
Hij zal makkelijker 328 euro kunnen missen. Peanuts voor hem.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5455565758...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."