Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
215 weergaven
18-5-2026
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Hmmmm naja, het mogen misschien racistische en kortzichtige meningen zijn, het is wel een mening. Ik ben vooral heel erg benieuwd: wat zijn jullie verwachtingen als er inderdaad geen migranten meer worden binnengelaten in Nederland? Welke problemen die jullie ervaren lost dat op, geloven jullie, en op welke manier?
Klik om te vergroten...
Ik ben er niet zozeer op tegen. Alleen we kennen allemaal de beelden dat er gewoon te veel mensen komen. Dat ze in de buitenlucht moeten slapen een paar dagen. En we mogen wel iets strenger zijn. Kom jij hier asiel aanvragen maar je steelt of doet andere criminele dingen. Dan ga je gewoon per direct weg.

En we hebben al een probleem voor onszelf om huizen te krijgen. Dus ja laten we eerst even alles weer op de rails krijgen en gewoon iets beter selecteren wie we daadwerkelijk binnen laten en goede hulp kunnen bieden.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Hmmmm naja, het mogen misschien racistische en kortzichtige meningen zijn, het is wel een mening. Ik ben vooral heel erg benieuwd: wat zijn jullie verwachtingen als er inderdaad geen migranten meer worden binnengelaten in Nederland? Welke problemen die jullie ervaren lost dat op, geloven jullie, en op welke manier?
Klik om te vergroten...
Één van de weinige zaken wat dit oplost is dat mensen als @MR_CHIP de buitenlanders niet zomaar meer de schuld van alles kunnen geven.

Dus dan komt de volgende groep aan de beurt 'aan wie het ligt', uiteraard gaat dit door totdat mensen als @MR_CHIP onder hetzelfde sentiment ("uitkeringtrekkers die niets opleveren en onze woonruimte innemen") worden 'opgeruimd'.

Opvallend hoe weinig lering sommige mensen trekken uit een uitzonderlijk goed vastgelegde en recente historie.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
annihilation zei:
Ik ben er niet zozeer op tegen. Alleen we kennen allemaal de beelden dat er gewoon te veel mensen komen. Dat ze in de buitenlucht moeten slapen een paar dagen. En we mogen wel iets strenger zijn. Kom jij hier asiel aanvragen maar je steelt of doet andere criminele dingen. Dan ga je gewoon per direct weg.

En we hebben al een probleem voor onszelf om huizen te krijgen. Dus ja laten we eerst even alles weer op de rails krijgen en gewoon iets beter selecteren wie we daadwerkelijk binnen laten en goede hulp kunnen bieden.
Klik om te vergroten...
dit dus
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ook zouden we de regels moeten versoepelen zodat ze makkelijker aan werk kunnen komen en dus meedraaien in onze maatschappij. Dat lijkt mij voor zowel ons als de asielzoekers een stuk aangenamer.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Hmmmm naja, het mogen misschien racistische en kortzichtige meningen zijn, het is wel een mening. Ik ben vooral heel erg benieuwd: wat zijn jullie verwachtingen als er inderdaad geen migranten meer worden binnengelaten in Nederland? Welke problemen die jullie ervaren lost dat op, geloven jullie, en op welke manier?
Klik om te vergroten...

Misschien kunnen we dan eindelijk eens onze eigen maatschappelijke problemen oplossen?

Ik zeg maar iets.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gaat dit specifiek over asielzoekers of ook over arbeidsmigranten?
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#7
alles gaat voorbij zei:
Gaat dit specifiek over asielzoekers of ook over arbeidsmigranten?
Klik om te vergroten...
Arbeidsmigranten is niets mis mee lijkt mij?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#8
annihilation zei:
Arbeidsmigranten is niets mis mee lijkt mij?
Klik om te vergroten...

Hangt sterk van de arbeidsmigrant af.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Casrus zei:
Hangt sterk van de arbeidsmigrant af.
Klik om te vergroten...
Jazeker, om maar niet over de Locals te praten!
Ik ken er wel een aantal die best het land uit gezet mogen worden en op de boot naar Down-Under. (De oude vrouwen bedriegers, de pedofielen en die gastjes op de fat bikes natuurlijk, om er een aantal te noemen.)
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#10
Casrus zei:
Hangt sterk van de arbeidsmigrant af.
Klik om te vergroten...
Iemand die hier komt werken komt al met een heel andere insteek binnen dan een asielzoeker die denkt overal recht op te hebben.


ik doel niet op vluchtelingen ivm oorlog
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#11
annihilation zei:
Iemand die hier komt werken komt al met een heel andere insteek binnen dan een asielzoeker die denkt overal recht op te hebben.


ik doel niet op vluchtelingen ivm oorlog
Klik om te vergroten...

Dat 'overal recht op hebben' wordt ze aangepraat, net zoals bij de meeste mensen in de jaren tachtig. Na 2000 kregen ze dat er bij de meesten uit hoewel je bij de Surinaamse Creolen nog weleens van die 'ik heb overal recht op' mensen opmerkt.
J
JeetjeMineetjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Manu76 zei:
Jazeker, om maar niet over de Locals te praten!
Ik ken er wel een aantal die best het land uit gezet mogen worden en op de boot naar Down-Under. (De oude vrouwen bedriegers, de pedofielen en die gastjes op de fat bikes natuurlijk, om er een aantal te noemen.)
Klik om te vergroten...
Korte taalcursus Nederlands voor Wilders-stemmers:
- Je PRAAT MET iemand.
- Je SPREEKT OVER iemand.
En wat zijn 'Locals'?
Wil jij Nederland worden uitgezet, met deze verkrachting van onze Nederlandse taal?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vind dat minima 1x per jaar gratis verjaardagsboodschappen moeten mogen doen.

Tering man, ik had graag 1,5 week eerder geweten wat boodschappen tegenwoordig kosten, nu kan ik moeilijk 25 man een glas water en een kaakje geven 🤣
J
JeetjeMineetjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Casrus zei:
Dat 'overal recht op hebben' wordt ze aangepraat, net zoals bij de meeste mensen in de jaren tachtig. Na 2000 kregen ze dat er bij de meesten uit hoewel je bij de Surinaamse Creolen nog weleens van die 'ik heb overal recht op' mensen opmerkt.
Klik om te vergroten...
Probeer eens wat vaker naar buiten te gaan om eens echt onder de mensen te zijn.
Goed voor jou:
- Vitamine D.
- Lopen is goed voor je lichaam.
- Werken aan een gezonder sociaal netwerk.
- Sociale vaardigheden trainen.

Goed voor ons: Hoeven we minder je zielig gezever hier te lezen.
Ook goed advies voor https://drugsforum.nl/members/mr_chip.142770/
Veel succes! 👍
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#15
JeetjeMineetje zei:
Korte taalcursus Nederlands voor Wilders-stemmers:
- Je PRAAT MET iemand.
- Je SPREEKT OVER iemand.
En wat zijn 'Locals'?
Wil jij Nederland worden uitgezet, met deze verkrachting van onze Nederlandse taal?
Klik om te vergroten...
Ok, betere Nederlandse formulering, dank je wel? Ik heb trouwens niets in Nederland te zoeken en ik ben toch geneigd je niet te mogen.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#16
JeetjeMineetje zei:
Probeer eens wat vaker naar buiten te gaan om eens echt onder de mensen te zijn.
Goed voor jou:
- Vitamine D.
- Lopen is goed voor je lichaam.
- Werken aan een gezonder sociaal netwerk.
- Sociale vaardigheden trainen.

Goed voor ons: Hoeven we minder je zielig gezever hier te lezen.
Ook goed advies voor https://drugsforum.nl/members/mr_chip.142770/
Veel succes! 👍
Klik om te vergroten...

Surinamer?
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
ja moet je weer aanvallen op mij ?
Klik om te vergroten...

Nee, natuurlijk niet.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
1000024516.jpg
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
MR_CHIP zei:
Bekijk bijlage 64313
Klik om te vergroten...

Lijkt wel een stripverhaal.
Als hij ballen heeft hakt hij ook de knoop door en laat het kabinet vallen.
Maar goed, misschien doet hij dat ook wel als dadelijk NSC (of VVD) zegt dat er wijzigen moeten plaats vinden / wet toetsbaar moet zijn.
Caroline zal wel mee rennen
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
MR_CHIP zei:
Bekijk bijlage 64313
Klik om te vergroten...
“Er kwam dus een NSC-bewindspersoon naar me toe met een aantal wijzigingsmogelijkheden voor de asielwetten, zodat we tegemoet kunnen komen aan de knelpunten bij de ambtenaren, de Raad van Staten, en de uitvoerende organisaties. Zodat de plannen wel uit te voeren zijn en we ons doel kunnen behalen! Ik zei: Ik wil het doel helemaal niet halen, ik wil dat Nederland denkt dat wij dat als enige willen!”

Snap je het verschil?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5152535455...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."