Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
212 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ai ai ai. Vandaag pas de tijd gehad om het conceptprogramma van de VVD door te nemen en m’n maag keert zich echt om haha😂 Wat een taal maar WAT een (waan)ideeën ook zeg.
Ik mis de financiële paragraaf enorm, er komen wel doorrekeningen van het CBS maar dat duurt nog even. Maar daar kun je vaak uithalen welke keuzes écht worden gemaakt, en wat gewoon “leuke” verkiezingsleuzen zijn in het programma.

Kordie zei:
Alhoewel ik het idee heb dat het hier meer gaat over bijstandsuitkering ipv mensen die ziek zijn. Daar is nog wat over te zeggen.
Klik om te vergroten...
Ook al ben ik het ideologisch niet eens met je laatste zin, zou ik hier ook niet zomaar van uitgaan hoor:
1753800526513.png
1. Nogsteeds wordt nergens gedefinieerd wat er nou wordt bedoeld met hardwerkende Nederlanders en dat blijf ik bizar vinden. WANNEER werk je hard genoeg om hieronder te vallen? En gaat dat dan alleen om betaald werk?! Echt wtf… en gezien ze zo graag in overheidskosten willen knippen: zijn de artsen, verpleegkundigen, politie en brandweermensen en leraren ineens geen hardwerkende Nederlanders meer?!
Dikke wtf.

Puntje 2, 3 en 4 insinueren ook dat ze absoluut niet alleen willen bezuinigen op de bijstand, maar zéker ook in de zorg en bijbehorende uitkeringen. Dat lees je ook duidelijk terug in volgende passages:

1753800803859.png
1753800836260.png



Naja - ik had nog wel meer passages eruit gepikt waar mijn wenkbrauwen enorm van optrokken maar das misschien niet zo boeiend.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Ai ai ai. Vandaag pas de tijd gehad om het conceptprogramma van de VVD door te nemen en m’n maag keert zich echt om haha😂 Wat een taal maar WAT een (waan)ideeën ook zeg.
Ik mis de financiële paragraaf enorm, er komen wel doorrekeningen van het CBS maar dat duurt nog even. Maar daar kun je vaak uithalen welke keuzes écht worden gemaakt, en wat gewoon “leuke” verkiezingsleuzen zijn in het programma.


Ook al ben ik het ideologisch niet eens met je laatste zin, zou ik hier ook niet zomaar van uitgaan hoor:
Bekijk bijlage 66375
1. Nogsteeds wordt nergens gedefinieerd wat er nou wordt bedoeld met hardwerkende Nederlanders en dat blijf ik bizar vinden. WANNEER werk je hard genoeg om hieronder te vallen? En gaat dat dan alleen om betaald werk?! Echt wtf… en gezien ze zo graag in overheidskosten willen knippen: zijn de artsen, verpleegkundigen, politie en brandweermensen en leraren ineens geen hardwerkende Nederlanders meer?!
Dikke wtf.

Puntje 2, 3 en 4 insinueren ook dat ze absoluut niet alleen willen bezuinigen op de bijstand, maar zéker ook in de zorg en bijbehorende uitkeringen. Dat lees je ook duidelijk terug in volgende passages:

Bekijk bijlage 66376
Bekijk bijlage 66377



Naja - ik had nog wel meer passages eruit gepikt waar mijn wenkbrauwen enorm van optrokken maar das misschien niet zo boeiend.
Klik om te vergroten...

Bizar.
Ik schrik er van.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kordie zei:
Bizar.
Ik schrik er van.
Klik om te vergroten...
Ik eerlijk gezegd dus ook wel terwijl ik echt beter zou moeten weten…
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sowieso wel benieuwd of er behoefte is aan een nieuw verkiezingstopic...?

Enerzijds ben ik er vanuit mijn professie sowieso al mee bezig en is de moeite niet zo heul groot om dat hier ook te doen. En vind ik het altijd heuuuuul leuk om die dingen te delen met mijn omgeving (ook mijn digitale omgeving haha) en mensen te wijzen op de beschikbaarheid van verkiezingsprogramma's, stemwijzers, etc.
Tegelijkertijd merk ik dat de vaste groep forummers wel erg aan verandering onderhevig is geweest en dus wellicht niet zo geïnteresseerd is. Want áls ik dat topic zal openen, kunnen jullie wel lange en feitelijk onderbouwde posts/antwoorden verwachten. Dat doe ik met heel veel liefde en plezier, maar niet als ik daar constant gezeik over terughoor haha. (En als er weer een derde dubbelaccount wordt gemaakt door een whysoserious of aanverwanten met puur alleen maar opruiende narigheid of aanvallende bs naar mij toe ben ik sowieso weg hihihih).
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
In elk geval genoten van dees vanochtend:
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
Sowieso wel benieuwd of er behoefte is aan een nieuw verkiezingstopic...?
Klik om te vergroten...

Ja zou ik interessant vinden.
Zeker nu met de aanloop naar november.

Het fijne vind ik aan iemand als jij, en leden die kennis hebben van politiek, dat je hier op DF gewoon de waarheid kan lezen.
Waarom wordt iets gezegd, hoe komt iets tot stand, en vooral waarom niet gelijk paniek bij het minste of geringste.
Als niet politiek kenner (maar wel geïnterneerde als ik voor mezelf praat) weet jij veel beter de wegen en breng je dit op een duidelijke en prettige manier over.

ljuv zei:
n vind ik het altijd heuuuuul leuk om die dingen te delen met mijn omgeving (ook mijn digitale omgeving haha)
Klik om te vergroten...

En dat doe je ook heel goed.
Heb stiekem al best wat van je geleerd op politiek vlak en ik hoop er nog wat aan te kunnen vastknopen.

ljuv zei:
Tegelijkertijd merk ik dat de vaste groep forummers wel erg aan verandering onderhevig is geweest en dus wellicht niet zo geïnteresseerd is.
Klik om te vergroten...

Heel simpel zou ik zeggen:
Vind je politiek interessant of wil je wat vragen stellen / beter voorbereid gaan op stemmen (in plaats van: "het helpt toch niet, ik ga niet stemmen joh" of alleen maar luisteren naar de hardste schreeuwende politiekleider) kun je hier aansluiten.
Maakt het je niks uit dan staat het je vrij om dit topic over te slaan
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Sowieso wel benieuwd of er behoefte is aan een nieuw verkiezingstopic...?

Enerzijds ben ik er vanuit mijn professie sowieso al mee bezig en is de moeite niet zo heul groot om dat hier ook te doen. En vind ik het altijd heuuuuul leuk om die dingen te delen met mijn omgeving (ook mijn digitale omgeving haha) en mensen te wijzen op de beschikbaarheid van verkiezingsprogramma's, stemwijzers, etc.
Tegelijkertijd merk ik dat de vaste groep forummers wel erg aan verandering onderhevig is geweest en dus wellicht niet zo geïnteresseerd is. Want áls ik dat topic zal openen, kunnen jullie wel lange en feitelijk onderbouwde posts/antwoorden verwachten. Dat doe ik met heel veel liefde en plezier, maar niet als ik daar constant gezeik over terughoor haha. (En als er weer een derde dubbelaccount wordt gemaakt door een whysoserious of aanverwanten met puur alleen maar opruiende narigheid of aanvallende bs naar mij toe ben ik sowieso weg hihihih).
Klik om te vergroten...
Ik lees het alvast graag.
En mensen die het niet graag lezen hoeven dan toch gewoon dat topic niet te openen denk ik.
Ik vind dat je het steeds op een duidelijke correcte manier weet te brengen en vooral ook heel leesbaar en begrijpbaar.
Dus hou je vooral niet in zou ik zeggen!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Voor de nieuwe verkiezingen is dit topic geopend;

https://drugsforum.nl/threads/tweede-kamerverkiezingen-2025.78045/
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zanza zei:
Ik ben volgens deze norm zo ongeveer 50/50 fascist dan
Klik om te vergroten...
Ik weet 100% zeker dat jij geen fascist bent, jij hebt namelijk empathy en geeft veel om andere mensen, zelfs om die groep zwakkeren in onze samenleving.

Hooguit heb je een hekel aan bepaalde praktijken van andere culturen, maar dat maakt je zeker geen fascist.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Proxima zei:
Ik weet 100% zeker dat jij geen fascist bent, jij hebt namelijk empathy en geeft veel om andere mensen, zelfs om die groep zwakkeren in onze samenleving.
Klik om te vergroten...
Nee, dat weet ik ook wel. Maar ik refereerde naar die vergelijking, omdat ik dat zo zwart-wit vond. Daarom reageerde ik hier ook naar. Net alsof die 4 elementen je een fascist maken. Ik bedoel: van die 4 genoemde facetten is anticommunistisch iets waarvan ik hoop dat de meeste mensen dat ook zijn, bijvoorbeeld. Antidemocratisch ben ik niet, maar kan ook niet zeggen dat ik er 100% achter sta. Antiparlementair ben ik ook niet, maar ben zo gezegd weleens aan het denken aan de manier waarop we dat hier doen (zo ook mijn comments in het andere topic) en antiliberaal... ja dat ben ik dan nog het minst van allen.

Mijn optelsom van die 4 facetten, maakten dat ik uitkwam op dat ik 50% fascist ben, op wat absurdistische wijze geplaatst vanwege de omschrijvingen.
Proxima zei:
Hooguit heb je een hekel aan bepaalde praktijken van andere culturen, maar dat maakt je zeker geen fascist.
Klik om te vergroten...
En ja dat klopt inderdaad ook
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#11
N3K0 zei:
Het fascisme is een extreme vorm van autoritair nationalisme en is antidemocratisch, anticommunistisch, antiliberaal en antiparlementair. Het fascisme wordt als extreemrechts gezien binnen het politieke links-rechts spectrum (Wikipedia)

Dit is dus volgens jou Amerika?
Klik om te vergroten...
  • ✅ Autoritair: Trump kan doen wat hij wil. Mensen worden opgepakt door zwaarbewapende mensen in uniform die zich niet identificeren, om daarna gedeporteerd te worden naar o.a. een land waar ze per direct in een gevangenis worden gestopt, een gevangenis welke feitelijk een strafkamp is.

  • ✅ Nationalisme: MAGA, Make America Great Again

  • ✅ Antidemocratisch: Big Beautiful Bill, vrijwel alle checks and balances zijn ondertussen uitgeschakeld, en de juridische instituten zijn daardoor praktisch machteloos tegen de Trump administratie

  • ✅ Anticommunistisch: LIBTARDS!!!!! F*cking commies!

  • ✅ Antiliberaal: Big Beautiful Bill. LIBTARDS!!!!

  • ✅ Antiparlementair: Big Beautiful Bill, Gerrymandering, intimidatie, afpakken van stemrecht om triviale redenen, bijzonder moeilijk maken voor bepaalde groepen om überhaupt hun stemrecht te verkrijgen, georganiseerd stemmen van de tegenpartij afwijzen om triviale redenen, bestorming van het Capitol op de achtergrond toelaten, absolute controle over de massa-media, absolute controle over journalisme
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
[over stemmen tellen/controleren]
Het grootste verschil zit hem ook in dat je als normale inwoner in Nederland dus heul veul zicht hebt op het proces
Klik om te vergroten...
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Highonlife zei:
D66 won idd, al was het maar nipt van de PVV.
Klik om te vergroten...
Maar de PVV verloor veel zetels. D66 verdrievoudigde…

Kordie zei:
Enerzijds snap ik zijn punt wel. Waarom uitsluiten zonder met elkaar aan tafel te hebben gezeten.
Klik om te vergroten...
Stiekem ook wel eens dus. De uitkomst zal toch wel t zelfde zijn.

Kordie zei:
Anderzijds is dit ook weer niet professioneel:
"dan zullen wij er allles aan doen om hen ten volle en maximaal politiek te bestrijden"
Klik om te vergroten...
Zanza zei:
Want? Dit is toch wat een oppositie partij doet?
Klik om te vergroten...
Hmmm. Hier maar deels mee eens…

Als parlementslid heb je 3 verantwoordelijkheden: het volk representeren, kaders stellen en de regering controleren.
Soms is de regering controleren “tegenwerken”. Dat kan/moet regelmatig best hard gaan ja. Maar dat moet evengoed op de inhoud en dit heeft niks met inhoud te maken. Tis meer een dreigement (ik zie voor me van een kleine stampvoetende Wilders die zn zin niet krijgt) om koste wat het kost tegen alles in te gaan als hij nú niet mee mag praten… Ik vind het inderdaad ook best onprofessioneel/kinderachtig. Hij zou bijvoorbeeld ook eens kunnen reflecteren op waarom mensen elke keer weer niet meer met hem willen samenwerken voordattie met zulke “eisen” komt.

En ik ben het ook niet eens dat een partij alleen moet kijken naar wat voor zijn partij niet wenselijk is. Tuurlijk vertegenwoordig je je kiezers, maar als volksvertegenwoordiger moet je ook naar het algemeen belang kunnen kijken.

Zanza zei:
Als je in de oppositie zit en er komen zaken voorbij die jouw partij niet wenselijk zijn, werk je die toch ook tegen? En als er zaken zijn waar je wel een bijdrage aan kunt leveren, werk je mee
Klik om te vergroten...
Dat klinkt wel echt stukken constructiever dan “mochten andere partijen ons zonder onderhandelingen op de inhoud blijven uitsluiten, en zonder ons een coalitie vormen, dan zullen wij vanuit de oppositie alles wat in onze macht ligt doen om hen ten volle en maximaal politiek te bestrijden.”

merelkerel12 zei:
Wilders zijn handelen was ook zeer democratisch, echt super gepast ook zijn gedrag. Hij sluit geen partijen uit nee, maar loopt wel gauw weg als die regeert haha. Lmao. Ga maar lekker weer oppositie voeren, past beter bij hem.
Klik om te vergroten...
Pfff 18 jaar te gaan nog met deze man
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
Dat klinkt wel echt stukken constructiever dan “mochten andere partijen ons zonder onderhandelingen op de inhoud blijven uitsluiten, en zonder ons een coalitie vormen, dan zullen wij vanuit de oppositie alles wat in onze macht ligt doen om hen ten volle en maximaal politiek te bestrijden.”
Klik om te vergroten...
Ik lees het zo, niet zo
ljuv zei:
Tis meer een dreigement (ik zie voor me van een kleine stampvoetende Wilders die zn zin niet krijgt) om koste wat het kost tegen alles in te gaan als hij nú niet mee mag praten… Ik vind het inderdaad ook best onprofessioneel/kinderachtig
Klik om te vergroten...
🤷‍♂️
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Pfff 18 jaar te gaan nog met deze man
Klik om te vergroten...
🥳🥳 maakt debatten kijken eindelijk leuk. Voor mij althans. Dus hoop dat ie nog lang blijft. Denk alleen niet dat we nog 18 jaar van m kunnen genieten. Die is de 60 toch ook al ruim gepasseerd?

Hee huh. Ljuvie we zitten twee jaar terug in de tijd🤣
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
LucidLucy zei:
Een kwart van de zware rokers sterft voor zijn 65e...
Klik om te vergroten...

En krijgt ver daarvoor vaak al serieuze vaat en hartklachten zonder dat ze het weten.
Zoiets zei de radioloog een tijdje terug tegen me
Alleen kom je daar als roker pas vaak achter als je de leeftijd van Geert hebt, een ader die dicht slibt duurt lang.

-----

Alles over Jetten;

www.linda.nl

Van studententijd tot red flags: dít wil je weten over Rob Jetten

Vanaf vandaag is Rob Jetten officieel onze nieuwe premier. Dit is alles wat we over hem weten: van zijn studententijd tot liefdesleven.
www.linda.nl
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
ljuv zei:
Pfff 18 jaar te gaan nog met deze man
Klik om te vergroten...
Zanza zei:
Die is de 60 toch ook al ruim gepasseerd?
Klik om te vergroten...

62 om precies te zijn.

Een kwart van de zware rokers sterft voor zijn 65e...
Ik weet niet of ie inmiddels al gestopt is. Maar hij was altijd erg fan van z'n menthol sigaretten.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hahaha ja maar hij liep vorige week tegen de pers te roepen dat we voor zn 80e niet van m af waren😂

Jette rookt ook trouwens…….
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
Jette rookt ook trouwens…….
Klik om te vergroten...
Viel me sws altijd wel op als je beelden van de tuin van het Catshuis zag, als ze daar even pauzeerden, hoeveel er gerookt werd.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zanza zei:
Viel me sws altijd wel op als je beelden van de tuin van het Catshuis zag, als ze daar even pauzeerden, hoeveel er gerookt werd.
Klik om te vergroten...
Toch verwachten mensen het van Jetten vaak niet ahahaha vond ik altijd heel interessant. Net als Carola Schouten😏 Ook een roker.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5253545556...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."