#1
Ai ai ai. Vandaag pas de tijd gehad om het conceptprogramma van de VVD door te nemen en m’n maag keert zich echt om haha😂 Wat een taal maar WAT een (waan)ideeën ook zeg.
Ik mis de financiële paragraaf enorm, er komen wel doorrekeningen van het CBS maar dat duurt nog even. Maar daar kun je vaak uithalen welke keuzes écht worden gemaakt, en wat gewoon “leuke” verkiezingsleuzen zijn in het programma.

1. Nogsteeds wordt nergens gedefinieerd wat er nou wordt bedoeld met hardwerkende Nederlanders en dat blijf ik bizar vinden. WANNEER werk je hard genoeg om hieronder te vallen? En gaat dat dan alleen om betaald werk?! Echt wtf… en gezien ze zo graag in overheidskosten willen knippen: zijn de artsen, verpleegkundigen, politie en brandweermensen en leraren ineens geen hardwerkende Nederlanders meer?!
Dikke wtf.
Puntje 2, 3 en 4 insinueren ook dat ze absoluut niet alleen willen bezuinigen op de bijstand, maar zéker ook in de zorg en bijbehorende uitkeringen. Dat lees je ook duidelijk terug in volgende passages:


Naja - ik had nog wel meer passages eruit gepikt waar mijn wenkbrauwen enorm van optrokken maar das misschien niet zo boeiend.
Ik mis de financiële paragraaf enorm, er komen wel doorrekeningen van het CBS maar dat duurt nog even. Maar daar kun je vaak uithalen welke keuzes écht worden gemaakt, en wat gewoon “leuke” verkiezingsleuzen zijn in het programma.
Ook al ben ik het ideologisch niet eens met je laatste zin, zou ik hier ook niet zomaar van uitgaan hoor:Alhoewel ik het idee heb dat het hier meer gaat over bijstandsuitkering ipv mensen die ziek zijn. Daar is nog wat over te zeggen.

1. Nogsteeds wordt nergens gedefinieerd wat er nou wordt bedoeld met hardwerkende Nederlanders en dat blijf ik bizar vinden. WANNEER werk je hard genoeg om hieronder te vallen? En gaat dat dan alleen om betaald werk?! Echt wtf… en gezien ze zo graag in overheidskosten willen knippen: zijn de artsen, verpleegkundigen, politie en brandweermensen en leraren ineens geen hardwerkende Nederlanders meer?!
Dikke wtf.
Puntje 2, 3 en 4 insinueren ook dat ze absoluut niet alleen willen bezuinigen op de bijstand, maar zéker ook in de zorg en bijbehorende uitkeringen. Dat lees je ook duidelijk terug in volgende passages:


Naja - ik had nog wel meer passages eruit gepikt waar mijn wenkbrauwen enorm van optrokken maar das misschien niet zo boeiend.