Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
207 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Absoluut, en ze hebben er ook gelijk in dat dit specifieke voorval heel direct aantoont dat het kabinet níet gezamenlijk kan functioneren (wat een essentieel onderdeel is van onze democratie). Dus het is ook niet héél gek. Een motie van wantrouwen is daarnaast ook heel specifiek bedoeld om een minister of een kabinet weg te sturen.

Ik snap het wel, ik zou alleen willen dat ze het even hard speelden op de dossiers die er écht toe doen.
Klik om te vergroten...

De val zal wel gebeuren met de voorjaarsnota denk ik.

Kan bijna niet zo doorgaan als nu.
Mensen verliezen het vertrouwen.
Hoorde Rob zeggen dat nog maar zestien procent van de Nederlanders het kabinet steunt
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roeptoeteren over fucking lintjes en het verbranden van een vlag. 15 kapotgeschoten hulpverleners door "israël", das allemaal niet erg.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
Eerlijk gezegd… ben ik het voor een heel klein deel best wel eens met Wilders. Ik zou echt woedend worden als dit kabinet valt over deze lintjes-gate.
Klik om te vergroten...

Geert heeft helemaal geen recht van spreken want hij is er zelf mee begonnen om bij het minste of geringste een motie van wantrouwen in te dienen.

Ik hoorde op BNR dat de PVV dit zelf heeft gelekt omdat ze het momenteel slecht doen in de peilingen.
Als ik het goed begrepen heb is de PVV alleen relevant op het moment dat migratie onderdeel uitmaakt van het maatschappelijk debat.

https://www.bnr.nl/podcast/studio-den-haag/10570779/de-stempelmachine-en-de-snelkookpan
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#4
alles gaat voorbij zei:
Geert heeft helemaal geen recht van spreken want hij is er zelf mee begonnen om bij het minste of geringste een motie van wantrouwen in te dienen.

Ik hoorde op BNR dat de PVV dit zelf heeft gelekt omdat ze het momenteel slecht doen in de peilingen.
Als ik het goed begrepen heb is de PVV alleen relevant op het moment dat migratie onderdeel uitmaakt van het maatschappelijk debat.

https://www.bnr.nl/podcast/studio-den-haag/10570779/de-stempelmachine-en-de-snelkookpan
Klik om te vergroten...

En dan nog. Want is de deur voor migranten die naar NL willen komen nu al dicht?
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lemmy zei:
En dan nog. Want is de deur voor migranten die naar NL willen komen nu al dicht?
Klik om te vergroten...
Dat doet er toch niet toe? Dat is een heksenjacht.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
alles gaat voorbij zei:
Geert heeft helemaal geen recht van spreken want hij is er zelf mee begonnen om bij het minste of geringste een motie van wantrouwen in te dienen.

Ik hoorde op BNR dat de PVV dit zelf heeft gelekt omdat ze het momenteel slecht doen in de peilingen.
Als ik het goed begrepen heb is de PVV alleen relevant op het moment dat migratie onderdeel uitmaakt van het maatschappelijk debat.

https://www.bnr.nl/podcast/studio-den-haag/10570779/de-stempelmachine-en-de-snelkookpan
Klik om te vergroten...
Nah dat weten we helemaal niet maar dat wordt wel gesuggereerd en zou heel logisch zijn. Oa om de redenen die jij noemt

Los van het lekken of niet: ze maken er iig zelf een zooitje van. Had eerder al de bijdrage van Ouwehands gedeeld maar die link leidde ook door naar m’n eigen insta dus verwijderd… maar die was spot on.

Het is een ziek onkundige minister, maar er zijn wel belangrijkere dingen om je als oppositie kwaad over te maken dan dit. In het bijzonder bij mevrouw Faber.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
nos.nl

Timmermans wil beweging 'van en voor de middenklasse'

De voorman van GroenLinks-PvdA presenteerde vandaag op een bijeenkomst in Utrecht een visiestuk. Het was een aanzet voor gesprekken binnen de twee partijen over de opzet van een linkse en groene partij.
nos.nl nos.nl

Deze week starten geloof ik de onderhandelingen voor de voorjaarsnota. Dat zal een uitdaging gaan worden vrees ik.

Frans ziet ze vallen denk en heeft al wat voorbereiding gedaan :wink:
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#8
alles gaat voorbij zei:
Dat doet er toch niet toe? Dat is een heksenjacht.
Klik om te vergroten...

Nee, ik ben daar ook tegen voor alle duidelijkheid. Maar het is weer eens een puntje dat Wilders niet kan realiseren. Dus ik hoop dat zijn partij onder de 10 zetels zakt volgende keer.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een ad hominem is doorgaans ongepast in een discussie, maar het 'beleid' van Faber laat weinig redenen over om deze toch niet te plaatsen. 😁

1744047927959.png
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
Misschien wel m’n favo podcast, ze leggen hier heel goed wat ik hiermee
ljuv zei:
Eerlijk gezegd… ben ik het voor een heel klein deel best wel eens met Wilders. Ik zou echt woedend worden als dit kabinet valt over deze lintjes-gate. Ze hebben al zóveel essentieels verprutst, Faber in het bijzonder. Kan me er behoorlijk aan storen hoe groot de media en de oppositie dit voorval maken. Als álles nou op rolletjes liep zou het te begrijpen zijn, maar er zijn zware inhoudelijke onderwerpen die ook in brand staan die niet de aandacht krijgen die ze verdienen.

Dat gezegd hebbende is het ook bijzonder treurig dat Faber zo star is geweest in het niet ondertekenen van de lintjes en het politiseren en polariseren van zo’n feestelijke traditie.
Klik om te vergroten...
bedoelde.

Gaat dus niet zo zeer erover dat ze wel of niet terecht zo hard werden aangepakt, maar over het moment en het onderwerp. De tumult van vorige week is nagenoeg precies wat de PVV wilde bereiken…
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wordt een zware dobber die voorjaarsnota aldus heer Wilder:

www.rtl.nl

Onderhandelingen voorjaarsnota worden zware klus: 'oceaan van verschillen'

PVV-leider Geert Wilders ziet de onderhandelingen over de voorjaarsnota somber in. Volgens Wilders zijn de verschillen tussen de coalitiepartijen 'gigantisch'. De contouren van de voorjaarsnota liggen er, zegt minister van Financiën Eelco Heinen in het wekelijks gesprek op RTL Z. Als het aan het...
www.rtl.nl www.rtl.nl
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
De voorjaarsnota is rond.
Ze hebben de handtekeningen gezet.

nos.nl

Coalitie akkoord over voorjaarsnota, onderhandelaars zwijgzaam over bezuinigingen

De coalitiepartijen PVV, VVD, NSC en BBB hebben ruim een etmaal met elkaar om de tafel gezeten.
nos.nl nos.nl

Dus het kabinet zal wel stabiel blijven staan
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Voor de Flodder fans:

https://x.com/Mowikan/status/1904467693903790155
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kordie zei:
Jetten heeft ook gesprokenn op een congres. Haalbaar allemaal? Nee m.i.

D66-leider Jetten: haal de bezem door de overheid - https://nos.nl/l/2563328
Klik om te vergroten...
Haha ja - zn inspiratiebronnen zijn Cameron en later Trump geweest. En nee, “1 in 2 out” is vooralsnog niet erg effectief of haalbaar. Omdat beleidsregels, wet en regelgeving enorm met elkaar verweven zijn. Je kan dus niet even simpel 1 regeltje weghalen. En als ze dat wel doen, heeft het weinig effect omdat het dan om de “simpele” regels gaat. Daar los je weinig mee op, al is het natuurlijk wel mooie campagne taal.

MAAR… de bezem halen door beleid, wet-, en regelgeving is zeker wel haalbaar. Dat kost alleen weer tijd en geld (doet helaas weer minder goed in campagnes) en je moet bereid zijn je te buigen over heel complexe shit. Uiteindelijk kan dat wel heel veel opleveren, is mijn overtuiging.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
O m g EINDELIJK. Ik realiseer me dat het nog heel minimaal is maar ben zo opgelucht dat ons kabinet EINDELIJK iets durft te zeggen en doen.


nos.nl

Veldkamp wil Europees onderzoek naar Israël: 'Blokkade schendt verdrag'

In het verdrag tussen de EU en Israël is afgesproken om mensenrechten en democratische principes te respecteren. "De proporties lijken volledig zoekgeraakt."
nos.nl nos.nl

"Het EU-Israël Associatieverdrag is gesloten om de politieke en economische samenwerking te verbeteren. Een onderdeel van dat verdrag is een actieplan, dat de samenwerking tussen Israël en de Europese Unie beschrijft.

Veldkamp geeft aan dat Nederland de verlenging van dat plan en andere samenwerkingen niet meer zal steunen zolang het onderzoek naar naleving van de afspraken over mensenrechten en democratische principes loopt. Nederland kan de verlenging van dat onderdeel blokkeren met een veto."

😭😭😭😭
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het kabinet wil dit vaste bedrag afschaffen en voor inkomens vanaf 135 procent van het sociaal minimum een eigen bijdrage invoeren die afhankelijk is van inkomen en vermogen. Tot 135 procent van het sociaal minimum blijft er een vast tarief van rond de 23 euro over.


Heb je meer dan betaal je dus meer. Lijkt het echte leven wel.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
WMO gaat vanaf 2027 ook duur worden als dit wetsvoorstel er door komt;

www.rtl.nl

Hervorming Wmo zorgt voor enorme verhoging eigen bijdrage

Het wetsvoorstel voor hervorming van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) pakt nadelig uit voor mensen met een arbeidsongeschiktheidsuitkering, een inkomen tot modaal en/of een wisselend inkomen en zet hun besteedbaar inkomen extra onder druk.
www.rtl.nl www.rtl.nl

Maar ook hier weer;
Als je de media mag geloven is het al er door. Terwijl het nog een voorstel is.

Met dit kabinet is het echt een puinhoop. Hoor Geert nog roepen: "we zijn er voor de zieken". Ja amahoela
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#19
Je had ook in Amerika kunnen wonen en niets vergoed kunnen krijgen en geen zorg. Dan valt het toch wel weer mee die 328€.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
annihilation zei:
Het kabinet wil dit vaste bedrag afschaffen en voor inkomens vanaf 135 procent van het sociaal minimum een eigen bijdrage invoeren die afhankelijk is van inkomen en vermogen. Tot 135 procent van het sociaal minimum blijft er een vast tarief van rond de 23 euro over.


Heb je meer dan betaal je dus meer. Lijkt het echte leven wel.
Klik om te vergroten...

Ik snap ook dat heel veel dingen anders kunnen in de wmo. Een poetsvrouw zelf inhuren, scootmobiel kopen, traplift kopen kan ook prima als je genoeg binnen krijgt als verzamelinkomen (want daar gaat het om; verzamel inkomen).

Maar het gaat mij vooral om begeleiding en dagbesteding.
Ik heb drie uur per week een begeleider.
Hij helpt mij met de dingen die ik niet kan, en ook vooral hoe ik met ptss en een hersenbeschadiging daardoor + door de klappen op hoofd met mijn gezin kan om gaan en andersom.
Deze man is voor ons goud waard. Stuk ontlasting van mijn vrouw die bijna over loopt als mantelzorger.
Maar mij ook grotendeels regie geeft in alles, maar met sturing en controle omdat ik mij overschat ivm geen grens kennen.

Daarnaast wilt ik niet hele dagen voor de buis zitten. Ik werk naar arbeidsmatige dagbesteding toe, om vanuit daar te gaan ervaren en zoeken wat ik qua echt werk aan kan.

Gezien mijn vrouw 32 uur werkt hebben we geen slecht in komen. Maar het geld gaat maandelijks niet aan gekke dingen op. Gezin kost veel geld, maar ook dingen als 2x structureel eigen bijdrage / risico (vrouw heeft standaard medicijnen bv die maar deels vergoed worden).

328 euro EXTRA uitgeven per maand is voor ons als modaal inkomen heel veel.
Daarnaast zit ik in IVA herberekening en gaat mijn uitkering nog omlaag. Dat je dan iets moet opvangen lukt wel. Maar niet verlaging en 328 euro aan de wmo.

Als ik geen begeleiding krijg en ze mij laten kiezen 24/7 tussen vier muren ipv arbeidsmatig bezig zijn gaat dat fout.
En ik weet met mij heel veel anderen.

Dat ik wat meer zou moeten betalen aan wmo zou ik ook echt begrijpen en zeker geen probleem mee hebben.
Maar zo hard de lijn laten stijgen tot max 328 euro is bizar vind ik.

Meer info;

iederin.nl

Pas het wetsvoorstel vervanging abonnementstarief aan - Iederin

Zorgkosten voor mensen met een beperking of chronische ziekte zullen toenemen. Met minder bestaanszekerheid, meer armoede en meer zorgmijding tot gevolg.
iederin.nl iederin.nl

en

www.nibud.nl

Wmo-gebruikers financieel extra onder druk door verhoging eigen bijdrage

Het wetsvoorstel voor hervorming van de Wmo pakt nadelig uit voor mensen met een arbeidsongeschiktheidsuitkering, een inkomen tot modaal en/of een wisselend inkomen.
www.nibud.nl www.nibud.nl

Ik ben dit alles ook pas in gaan zien toen ik ziek werd. De hulp is echt goed vind ik. Maar ik heb er niet voor gekozen om ziek te worden. Dit soort * wetsvoorstellen zie ik als een straf voor het ziekenhuis zien: die hoge bedragen dan.
Niet dat ze er wat aan gaan veranderen. Dat is prima en nodig.

* De media schets al bijna of het door gaat. Maar het is pas een voorstel.

In die eerste link staat ook iets van een verdrag voor zieke mensen. Dat is getekend en zal kabinet zich mi ook aan moeten houden.

Ik weet wel dat ik gruwelijk veel spijt heb dat ik voor het land heb gevochten met tig bijna doodervaringen.
Had ik maar een simpel baantje gekozen. Dan had dat me een hoop medische shit bespaard. En straks met pech financiële shit.

Sorry ... Ik bedoel bovenstaande ook niet verkeerd. Maar ik hoop dat mijn rode lijn wordt gezien. Ziek zijn kost je al gewoon veel geld. Ziek zijn pakt je al je leven en van je naasten af; Dan zijn er gewoon top begeleiding thuis dingen en daginvulling projecten via wmo.
Maak die dan aub voor iedereen die het nodig heeft toegankelijk.

Ik struikel dus vooral over begeleiding thuis en dagbesteding.
De rest van wmo kan idd makkelijker in gedeeld. Vooral die huishoudelijke hulp en hulpmiddelen aanschaf.

Excuus.
Ben niet boos, want ik begrijp het wel als je het vanaf de zijkant bekijkt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5556575859...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."