Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFnea stopt weer met heroïne-cocaïne

Fnea stopt weer met heroïne-cocaïne

131 antwoorden
47 weergaven
18-5-2026
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#1
barry zei:
ik denk dat hij dat afkick centrum in het buitenland bedoelt
Klik om te vergroten...


Ja dat denk ik ook, Fnea z'n verhaal kan niet echt een aanleiding zijn om ermee te beginnen.
T
TelefoonLid
01-01-2024, 00:00
#2
ja het afkick centrum >_<

en hero doe ik neit .. :wave:
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#3
]-[IG]-[ zei:
En spuit je het nu nog steeds? Denk je dat dat het probleem erger heeft gemaakt? Wat bracht je er eigelijk toe om daarmee in deze situatie te beginnen? :confused:
Klik om te vergroten...

Ik ben gestopt met spuiten. Ik ben ook gestopt met cocaïne. Ik chinees nu dagelijks heroïne, een gram per dag ongeveer :(

Dan af en toe (3x per week ofzo) een benzo en ook ongeveer even regelmatig een paar capsules tramadol.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#4
Safire zei:
Solidius zei:
@ fneawognfkgln, probeer je niet zoveel aan te trekken van nieuwsberichten en alle ellende in de wereld, accepteer het feit dat alles is zoals het is en zo heeft moeten zijn. De onvoorspelbaarheid des levens heeft ook zo z'n charme. Waarom laat je jou geluk afhangen van wat er in de media wordt gepubliceerd? Geluk moet je zelf kweken, onderneem dingen waarvan JIJ gelukkig wordt.
Klik om te vergroten...

Hmm, heb het vermoeden dat jij nooit zwaar depressief bent geweest. In zo'n periode kun je zelfs janken als de hond van de buurman van de neef van je tante overlijdt.. En dingen ondernemen waar je gelukkig van wordt.. Depressieve mensen zouden dat maar al te graag willen doen, maar ze kunnen het simpelweg niet. De meest eenvoudige dingen als opstaan, plassen en drinken pakken kosten al ontzettend veel energie en wilskracht..
Klik om te vergroten...
Goede omschrijving! Duidelijk!
pepito zei:
Ja, deuh........................

Beetje kip-ei kwestie, opvallend dat veel dope gebruikers komen met depressie verhaal. Doordraaien zonder door te draaien dus. Ik geloof persoonlijk niet meer in die verhalen, hoor t al 30 jaar, zowel beroepsmatig als prive. Past in straatje ik-heb-een-goed-excuus-snap dan-dat-ik-MOET-gebruiken. En ik weiger dat te accepteren. Maar dat zullen weinig mensen hier met me eens zijn. En dat is ook prima. Ieder zijn eigen mening. De mijne rigide,kortzichtig, bevooroordeeld? Prima.

En dat onder heroine gebruikers veel gevoelige mensen zitten en dat het een prima medicijn is: gooi maar in mijn pet.....logisch, heroine dempt ALLES. Kip en het ei.......
Klik om te vergroten...

Ik weet hoe het voor mij werkt en ik weet vrij zeker dat dat voor meer mensen hier geldt.. Soms is de geestelijke pijn zo immens groot, dat je manieren gaat zoeken om even niet aan die pijn te hoeven denken. De meest voor de hand liggende optie als drugs gebruiker is dan méér gebruiken. De drugs zorgt er voor dat je heel eventjes alles positief in kunt zien en energie hebt om de dingen te ondernemen die je nuchter simpelweg niet kúnt. Fout? Uiteraard is wegvluchten voor je problemen door middel van drugs gebruik heel erg fout. Maar als je zo ontzettend depressief bent kan dat je niks meer schelen. Van binnen ben je al dood, dus wat maakt het dan uit als je lichamelijk ook kapot gaat.. Erger dan geestelijke pijn wordt het niet..
Klik om te vergroten...

Ook mooi omschreven. Slaat op de waarheid.

-xxx-
fnea
T
TelefoonLid
01-01-2024, 00:00
#5
fnea alles komt goed .. !
N
No troubleLid
01-01-2024, 00:00
#6
No comment


Maar used bedoelt niet slecht volgens mij...

We moeten ook niet te soft worden e ..
maar je hebt idd wel groot deel gelijk .
z
zarahLid
01-01-2024, 00:00
#7
volgens mij heeft het niets te maken met al dan niet soft willen zijn.
als je iemand een schop onder zn kont wil geven, kom dan met goeie argumenten zou ik zeggen. nu lijkt het iig alsof dude alleen maar zijn eigen frustraties op iemand anders projecteert...
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zelfmoord-gedeelte afgesplitst.

Nu gaan we hier dus weer verder over de huidige situatie van Fnea's lief en leed.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#9
waarom ga je niet gewoon een paar maand op reis naar één of ander land buiten Europa en doe daar vrijwilligerswerk voor een goed doel..

dan ben je weg van alles wat slecht voor je is en heb je tijd om te bezinnen en af te kicken
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#10
eXeCuze zei:
hmmn dat vind ik onzin leeftijd heeft er nix mee te maken kben nou 15 jaar maar voel me echt niet zo kvoel me eerder 18 ofzo kweet goed waar ik mee bezig ben ksnap zowiezo ook niet hoe je oooooit aan heroine kunt beginnen een spuit in je arm zetten om je goed te voelen vind ik te ver gaan en als je dan ook nog eens de verslavingsrisico's weet dan hebk er al helemaal geen behoefte meer aan
Klik om te vergroten...

Lees deze post ove 3 jaar nog maar eens terug :wink:
]
]-[IG]-[Lid
01-01-2024, 00:00
#11
fneawognfkgln zei:
Nou, het is echt moeilijker dan ik had gedacht.

Het is verschrikkelijk moeilijk.

Maar ik blijf strijden hoor.
Klik om te vergroten...

:confused:
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#12
fneawognfkgln zei:
Nou, het is echt moeilijker dan ik had gedacht.

Het is verschrikkelijk moeilijk.

Maar ik blijf strijden hoor.
Klik om te vergroten...

blijven vechten jo :wink: mijn steun heb je in ieder geval :)
a
alfieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik hoop echt, zoals iedereen hier op het forum, dat uwe wil u zal leiden naar de weg da ge wilt bewandelen.. Bij deze heel veel succes, goeie moed en doorzettingsvermogen gewenst... ook voor alle anderen die er van af willen.. Weet dat iedereen hier achter u staat op 't forum :) Ik duim alvast ..
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#14
]-[IG]-[ zei:
fneawognfkgln zei:
Nou, het is echt moeilijker dan ik had gedacht.

Het is verschrikkelijk moeilijk.

Maar ik blijf strijden hoor.
Klik om te vergroten...

:confused:
Klik om te vergroten...
Zo moeilijk te begrijpen?
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#15
fneawognfkgln zei:
Nou, het is echt moeilijker dan ik had gedacht.

Het is verschrikkelijk moeilijk.

Maar ik blijf strijden hoor.
Klik om te vergroten...

Ik weet het, heel moeilijk om er definitief mee te stoppen. Helemaal afkicken lukt me nooit. Ik heb het opgegeven. Wil niet zeggen dat het jou niet lukt. Voor mij hoeft het niet meer. Ik voel me goed zo. Als jij het echt wilt, dan zal het wel lukken. Met vallen en opstaan natuurlijk. Dat hoort erbij. Laat je daardoor niet ontmoedigen. Ga ervoor!

Heb je nog niet gedacht aan methadon? Je blijft dan wel verslaafd aan een opiaat natuurlijk. Maar het kost bijna niks, er zit geen rotzooi bij, etc. Gewoon elke dag een slokje methadon drinken en je kunt een normaal leven opbouwen. Bij een goeie dosis heb je geen drang meer naar heroïne. Het heeft tijdelijk voordelen om van de heroïne te blijven. Maar er zijn ook nadelen aan hoor! Het lost je coke probleem ook niet op.

En jij wilt helemaal clean zijn zeker? 't Zal niet gemakkelijk zijn om het met wilskracht te doen. Of neem je nog medicatie? Allesinds wens ik je heel veel succes om te blijven strijden!! Je komt er wel! :wink:
B
BiterLid
01-01-2024, 00:00
#16
Desnoods zoek je hulp.. ga naar van die praatgroepen die schijnen te helpen. (Samen met anderen stoppen helpt, en erover praten als je een slippertje hebt gemaakt.)

Heb je al gedacht aan een zinvol leven? Ik weet niet hoe lang je die rotzooi al gebruikt en hoe oud je bent enzo. Maar zie jij jezelf dood gaan aan die shit? Gebruik je het trouwens samen met vrienden? Wat moet ik me er eigenlijk bij voorstellen? Heb je gewoon een baan terwijl je gebruikt enzo?

Methadon helpt ook niet.. daar raak je ook gewoon verslaafd aan en de trek in heroine blijft er alleen maar door. Een leven zonder is zoveel beter, uiteindelijk.

Needlefreak.. Jammer dat je al geaccepteerd hebt dat je niet meer kan stoppen. Je weet dat je verslaving alleen maar erger zal worden met de jaren.
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#17
Biter zei:
Methadon helpt ook niet.. daar raak je ook gewoon verslaafd aan en de trek in heroine blijft er alleen maar door. Een leven zonder is zoveel beter, uiteindelijk.
Klik om te vergroten...
Je bent er zwaar verslaafd aan, das een feit. Heb jij ervaring met methadon? Ik sta nu op 70mg per dag. Als ik die dosis binnen heb kan ik makkelijk zonder heroïne. Soms spaar ik m'n methadon wel op om een dag heroïne te gebruiken. Methadon en heroïne samen doe ik niet. Vind ik de moeite niet. Je voelt minder van je bruin of je moet veel meer gebruiken, dan liever apart. Ik weet niet of m'n leven zoveel beter zou zijn zonder methadon. Ik denk het zelf niet.
Biter zei:
Needlefreak.. Jammer dat je al geaccepteerd hebt dat je niet meer kan stoppen. Je weet dat je verslaving alleen maar erger zal worden met de jaren.
Klik om te vergroten...
Ik heb alles onder controle. Ik heb dagelijks methadon ter beschikking. Af en toe eens bruin gebruiken kan ik niet laten maar ik blijf op methadon. Moest ik stoppen met methadon en weer vollenbak heroïne gaan gebruiken, dan zou het idd weer erger worden. Ondertussen ken ik mezelf wel op het vlak van druggebruik. :wink:
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#18
needlefreak zei:
Ik weet het, heel moeilijk om er definitief mee te stoppen. Helemaal afkicken lukt me nooit. Ik heb het opgegeven. Wil niet zeggen dat het jou niet lukt. Voor mij hoeft het niet meer. Ik voel me goed zo. Als jij het echt wilt, dan zal het wel lukken. Met vallen en opstaan natuurlijk. Dat hoort erbij. Laat je daardoor niet ontmoedigen. Ga ervoor!

Heb je nog niet gedacht aan methadon? Je blijft dan wel verslaafd aan een opiaat natuurlijk. Maar het kost bijna niks, er zit geen rotzooi bij, etc. Gewoon elke dag een slokje methadon drinken en je kunt een normaal leven opbouwen. Bij een goeie dosis heb je geen drang meer naar heroïne. Het heeft tijdelijk voordelen om van de heroïne te blijven. Maar er zijn ook nadelen aan hoor! Het lost je coke probleem ook niet op.

En jij wilt helemaal clean zijn zeker? 't Zal niet gemakkelijk zijn om het met wilskracht te doen. Of neem je nog medicatie? Allesinds wens ik je heel veel succes om te blijven strijden!! Je komt er wel! :wink:
Klik om te vergroten...
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#19
needlefreak zei:
Ik weet het, heel moeilijk om er definitief mee te stoppen. Helemaal afkicken lukt me nooit. Ik heb het opgegeven. Wil niet zeggen dat het jou niet lukt. Voor mij hoeft het niet meer. Ik voel me goed zo. Als jij het echt wilt, dan zal het wel lukken. Met vallen en opstaan natuurlijk. Dat hoort erbij. Laat je daardoor niet ontmoedigen. Ga ervoor!

Heb je nog niet gedacht aan methadon? Je blijft dan wel verslaafd aan een opiaat natuurlijk. Maar het kost bijna niks, er zit geen rotzooi bij, etc. Gewoon elke dag een slokje methadon drinken en je kunt een normaal leven opbouwen. Bij een goeie dosis heb je geen drang meer naar heroïne. Het heeft tijdelijk voordelen om van de heroïne te blijven. Maar er zijn ook nadelen aan hoor! Het lost je coke probleem ook niet op.

En jij wilt helemaal clean zijn zeker? 't Zal niet gemakkelijk zijn om het met wilskracht te doen. Of neem je nog medicatie? Allesinds wens ik je heel veel succes om te blijven strijden!! Je komt er wel! :wink:
Klik om te vergroten...

Bedankt needle!

Hey, dat je in de overtuiging bent dat je niet meer kán stoppen, dat is de ziekte verslaving die dat in je oor fluistert, dat hoort bij onze ziekte, dat we dat soort gedachtes denken, maar het is niet de realiteit man! Ik zit nu bij de N.A. en daar zitten mensen die na 30 jaar bruin-coke-drank gestopt zijn zelfs!

Methadon, dat willen ze me niet geven hier, geloof ik. Ik zit bij een hele slechte verslavingszorg. Althans ik heb een hele slechte relatie met mijn verslavingsarts. Hij denkt dat ik mij aanstel, dat ik makkelijk kan stoppen maar dat ik expres door blijf gebruiken enkel omdat ik het lekker vindt. Ik spreek hem niet meer, enkel nog een psycholoog daar.

Ik gebruik juist, omdat ik depressieve klachten heb. Soms voel ik me zo slecht dat ik mijn bed tot 16u niet uit kom. En wil ik echt dood. Ik heb al eerder een 'echte' depressie gehad die met medicijnen behandeld moet worden, en ben afgelopen vrijdag bij m'n psychiater geweest en we zijn tot de conclusie gekomen dat er een tweede grote depressie duidelijk op komst is. Heroïne geeft mij m'n levenslust, vitaliteit en energie terug. Gebruiken is het enige waar ik aan kan denken als ik me zo diep naar voel.

M'n psychiater heeft me Prozac voorgeschreven, een middel waar ik eerder goed op gereageerd heb, daar ben ik wel blij mee. Waarschijnlijk voel ik me binnenkort beter en is elk geval de intense verleiding om te gebruiken die komt als ik me depressief voel, weg.

Het lukt me trouwens wel om één dag clean te blijven af en toe. Soms twee dagen.

Maar ook m'n werk, ik doe zwaar werk (betaald gelukkig wel goed!) en dat is zooooveel makkelijker als ik bruin op heb.

En ik ben ook veel vrolijker als ik bruin op heb, ik ben lekker spraakzaam en actief.

En de enorm intense rush als je een shot neemt is zo lekker. Ik ben pas begonnen met intraveneus gebruik.

Maar ik blijf proberen te stoppen. Het maakt zo veel kapot. Maar ik vind het moelijk om te willen stoppen. Ik weet wel dat het móét. En het liefst zou ik gewoon een clean leven hebben. Maar voor die strijd die nodig is om dat te bereiken moet je zo enorm veel motivatie opbrengen, en daar heb ik moeite mee.

Dat komt, denk ik, omdat ik nooit geleerd heb door te zetten in mijn leven. Alles ging altijd vanzelf. Op school bijvoorbeeld. Ik ben geboren met een bovengemiddelde intelligentie. Daardoor heb ik op school nooit moeite hoeven doen, door te hoeven zetten, kracht er achter hoeven te zetten om bij te blijven. Ook heb ik nooit een sport gedaan ofzo. Ik heb nooit geleerd om me ergens volledig voor in te zetten, ergens 100% voor te gaan, ergens voor te vechten. Dát maakt het stoppen voor mij écht erg moeilijk.

Was ik er maar nooit mee begonnen...
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#20
Biter zei:
Desnoods zoek je hulp.. ga naar van die praatgroepen die schijnen te helpen. (Samen met anderen stoppen helpt, en erover praten als je een slippertje hebt gemaakt.)
Klik om te vergroten...
Hulp zoeken? Dat doe ik al drie jaar. Verslavingsartsen, psychiaters (meervoud), psycholoog, maatschappelijk werkster, psychomotore therapeut, buprenorfine, naltrexon, acht opnames!!!, afbouwschema's diazepam. Ik ga nu naar de N.A. (Anonieme Verslaafden), de A.A. voor junkies zeg maar. Is vergelijkbaar met een praatgroep.

Heb je al gedacht aan een zinvol leven?
Klik om te vergroten...
Pardon? Wat doet jou denken dat ik géén zinvol leven heb? Alleen het feit dat ik aan heroïne verslaafd ben? Ik werk, ik ga een studie volgen, ik heb vrienden, ik ga een paar keer per week bij m'n moeder langs, ik lees boeken, ik lach...

Ik weet niet hoe lang je die rotzooi al gebruikt en hoe oud je bent enzo. Maar zie jij jezelf dood gaan aan die shit? Gebruik je het trouwens samen met vrienden? Wat moet ik me er eigenlijk bij voorstellen? Heb je gewoon een baan terwijl je gebruikt enzo?
Klik om te vergroten...
Hoe lang, ruim drie jaar. Ik ben 20 jaar oud. Ik gebruik bijna altijd alleen, maar soms samen met iemand. En ja, ik heb een baan, en zoals ik al zei ga ik dus studeren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."