#1
barry zei:ik denk dat hij dat afkick centrum in het buitenland bedoelt
Ja dat denk ik ook, Fnea z'n verhaal kan niet echt een aanleiding zijn om ermee te beginnen.
barry zei:ik denk dat hij dat afkick centrum in het buitenland bedoelt

]-[IG]-[ zei:En spuit je het nu nog steeds? Denk je dat dat het probleem erger heeft gemaakt? Wat bracht je er eigelijk toe om daarmee in deze situatie te beginnen?![]()
Goede omschrijving! Duidelijk!Safire zei:Solidius zei:@ fneawognfkgln, probeer je niet zoveel aan te trekken van nieuwsberichten en alle ellende in de wereld, accepteer het feit dat alles is zoals het is en zo heeft moeten zijn. De onvoorspelbaarheid des levens heeft ook zo z'n charme. Waarom laat je jou geluk afhangen van wat er in de media wordt gepubliceerd? Geluk moet je zelf kweken, onderneem dingen waarvan JIJ gelukkig wordt.
Hmm, heb het vermoeden dat jij nooit zwaar depressief bent geweest. In zo'n periode kun je zelfs janken als de hond van de buurman van de neef van je tante overlijdt.. En dingen ondernemen waar je gelukkig van wordt.. Depressieve mensen zouden dat maar al te graag willen doen, maar ze kunnen het simpelweg niet. De meest eenvoudige dingen als opstaan, plassen en drinken pakken kosten al ontzettend veel energie en wilskracht..
pepito zei:Ja, deuh........................
Beetje kip-ei kwestie, opvallend dat veel dope gebruikers komen met depressie verhaal. Doordraaien zonder door te draaien dus. Ik geloof persoonlijk niet meer in die verhalen, hoor t al 30 jaar, zowel beroepsmatig als prive. Past in straatje ik-heb-een-goed-excuus-snap dan-dat-ik-MOET-gebruiken. En ik weiger dat te accepteren. Maar dat zullen weinig mensen hier met me eens zijn. En dat is ook prima. Ieder zijn eigen mening. De mijne rigide,kortzichtig, bevooroordeeld? Prima.
En dat onder heroine gebruikers veel gevoelige mensen zitten en dat het een prima medicijn is: gooi maar in mijn pet.....logisch, heroine dempt ALLES. Kip en het ei.......
Ik weet hoe het voor mij werkt en ik weet vrij zeker dat dat voor meer mensen hier geldt.. Soms is de geestelijke pijn zo immens groot, dat je manieren gaat zoeken om even niet aan die pijn te hoeven denken. De meest voor de hand liggende optie als drugs gebruiker is dan méér gebruiken. De drugs zorgt er voor dat je heel eventjes alles positief in kunt zien en energie hebt om de dingen te ondernemen die je nuchter simpelweg niet kúnt. Fout? Uiteraard is wegvluchten voor je problemen door middel van drugs gebruik heel erg fout. Maar als je zo ontzettend depressief bent kan dat je niks meer schelen. Van binnen ben je al dood, dus wat maakt het dan uit als je lichamelijk ook kapot gaat.. Erger dan geestelijke pijn wordt het niet..
eXeCuze zei:hmmn dat vind ik onzin leeftijd heeft er nix mee te maken kben nou 15 jaar maar voel me echt niet zo kvoel me eerder 18 ofzo kweet goed waar ik mee bezig ben ksnap zowiezo ook niet hoe je oooooit aan heroine kunt beginnen een spuit in je arm zetten om je goed te voelen vind ik te ver gaan en als je dan ook nog eens de verslavingsrisico's weet dan hebk er al helemaal geen behoefte meer aan
fneawognfkgln zei:Nou, het is echt moeilijker dan ik had gedacht.
Het is verschrikkelijk moeilijk.
Maar ik blijf strijden hoor.
fneawognfkgln zei:Nou, het is echt moeilijker dan ik had gedacht.
Het is verschrikkelijk moeilijk.
Maar ik blijf strijden hoor.
Zo moeilijk te begrijpen?]-[IG]-[ zei:fneawognfkgln zei:Nou, het is echt moeilijker dan ik had gedacht.
Het is verschrikkelijk moeilijk.
Maar ik blijf strijden hoor.
![]()
fneawognfkgln zei:Nou, het is echt moeilijker dan ik had gedacht.
Het is verschrikkelijk moeilijk.
Maar ik blijf strijden hoor.
Je bent er zwaar verslaafd aan, das een feit. Heb jij ervaring met methadon? Ik sta nu op 70mg per dag. Als ik die dosis binnen heb kan ik makkelijk zonder heroïne. Soms spaar ik m'n methadon wel op om een dag heroïne te gebruiken. Methadon en heroïne samen doe ik niet. Vind ik de moeite niet. Je voelt minder van je bruin of je moet veel meer gebruiken, dan liever apart. Ik weet niet of m'n leven zoveel beter zou zijn zonder methadon. Ik denk het zelf niet.Biter zei:Methadon helpt ook niet.. daar raak je ook gewoon verslaafd aan en de trek in heroine blijft er alleen maar door. Een leven zonder is zoveel beter, uiteindelijk.
Ik heb alles onder controle. Ik heb dagelijks methadon ter beschikking. Af en toe eens bruin gebruiken kan ik niet laten maar ik blijf op methadon. Moest ik stoppen met methadon en weer vollenbak heroïne gaan gebruiken, dan zou het idd weer erger worden. Ondertussen ken ik mezelf wel op het vlak van druggebruik.Biter zei:Needlefreak.. Jammer dat je al geaccepteerd hebt dat je niet meer kan stoppen. Je weet dat je verslaving alleen maar erger zal worden met de jaren.
needlefreak zei:Ik weet het, heel moeilijk om er definitief mee te stoppen. Helemaal afkicken lukt me nooit. Ik heb het opgegeven. Wil niet zeggen dat het jou niet lukt. Voor mij hoeft het niet meer. Ik voel me goed zo. Als jij het echt wilt, dan zal het wel lukken. Met vallen en opstaan natuurlijk. Dat hoort erbij. Laat je daardoor niet ontmoedigen. Ga ervoor!
Heb je nog niet gedacht aan methadon? Je blijft dan wel verslaafd aan een opiaat natuurlijk. Maar het kost bijna niks, er zit geen rotzooi bij, etc. Gewoon elke dag een slokje methadon drinken en je kunt een normaal leven opbouwen. Bij een goeie dosis heb je geen drang meer naar heroïne. Het heeft tijdelijk voordelen om van de heroïne te blijven. Maar er zijn ook nadelen aan hoor! Het lost je coke probleem ook niet op.
En jij wilt helemaal clean zijn zeker? 't Zal niet gemakkelijk zijn om het met wilskracht te doen. Of neem je nog medicatie? Allesinds wens ik je heel veel succes om te blijven strijden!! Je komt er wel!![]()
needlefreak zei:Ik weet het, heel moeilijk om er definitief mee te stoppen. Helemaal afkicken lukt me nooit. Ik heb het opgegeven. Wil niet zeggen dat het jou niet lukt. Voor mij hoeft het niet meer. Ik voel me goed zo. Als jij het echt wilt, dan zal het wel lukken. Met vallen en opstaan natuurlijk. Dat hoort erbij. Laat je daardoor niet ontmoedigen. Ga ervoor!
Heb je nog niet gedacht aan methadon? Je blijft dan wel verslaafd aan een opiaat natuurlijk. Maar het kost bijna niks, er zit geen rotzooi bij, etc. Gewoon elke dag een slokje methadon drinken en je kunt een normaal leven opbouwen. Bij een goeie dosis heb je geen drang meer naar heroïne. Het heeft tijdelijk voordelen om van de heroïne te blijven. Maar er zijn ook nadelen aan hoor! Het lost je coke probleem ook niet op.
En jij wilt helemaal clean zijn zeker? 't Zal niet gemakkelijk zijn om het met wilskracht te doen. Of neem je nog medicatie? Allesinds wens ik je heel veel succes om te blijven strijden!! Je komt er wel!![]()
Hulp zoeken? Dat doe ik al drie jaar. Verslavingsartsen, psychiaters (meervoud), psycholoog, maatschappelijk werkster, psychomotore therapeut, buprenorfine, naltrexon, acht opnames!!!, afbouwschema's diazepam. Ik ga nu naar de N.A. (Anonieme Verslaafden), de A.A. voor junkies zeg maar. Is vergelijkbaar met een praatgroep.Biter zei:Desnoods zoek je hulp.. ga naar van die praatgroepen die schijnen te helpen. (Samen met anderen stoppen helpt, en erover praten als je een slippertje hebt gemaakt.)
Pardon? Wat doet jou denken dat ik géén zinvol leven heb? Alleen het feit dat ik aan heroïne verslaafd ben? Ik werk, ik ga een studie volgen, ik heb vrienden, ik ga een paar keer per week bij m'n moeder langs, ik lees boeken, ik lach...Heb je al gedacht aan een zinvol leven?
Hoe lang, ruim drie jaar. Ik ben 20 jaar oud. Ik gebruik bijna altijd alleen, maar soms samen met iemand. En ja, ik heb een baan, en zoals ik al zei ga ik dus studeren.Ik weet niet hoe lang je die rotzooi al gebruikt en hoe oud je bent enzo. Maar zie jij jezelf dood gaan aan die shit? Gebruik je het trouwens samen met vrienden? Wat moet ik me er eigenlijk bij voorstellen? Heb je gewoon een baan terwijl je gebruikt enzo?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."