Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFnea stopt weer met heroïne-cocaïne

Fnea stopt weer met heroïne-cocaïne

131 antwoorden
48 weergaven
18-5-2026
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#1
fneawognfkgln zei:
Die nieuwe afkickmethode, ik heb inmiddels in de krant aardig wat kritiek erover gelezen. Het zou niet echt iets nieuws zijn, vooral veer verkooppraat.
Klik om te vergroten...

Nee is niks. Het is allemaal niks. en zolang je dat blijft zeggen komt er geen verandering....succes
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
@ DreamWeaver, jij snapt het. Chapeau.

MetaalKonijn zei:
De één huilt d'r om, en dat is blijkbaar hoe Fnea dan emotioneel in elkaar zit volgens jou. Maar toch kan hij er maar beter niet teveel waarde aan hechten, voor z'n welzijn.

Is toch 'n ietwat scheve redenering naar mijn mening.
Klik om te vergroten...
Waar staat dat Fnea erom huilt? Zo direct als jij nu impliceert met 'blijkbaar' heb ik de link niet gelegd. En voor zijn welzijn kan hij voorlopig beter de krant helemaal niet lezen. Noem het egoïstisch als je wilt, maar het moge duidelijk zijn dat die knul er mentaal nog niet aan toe is om er op een 'normale' manier mee om te gaan c.q. te verwerken.

Saivy zei:
Men kiest toch zelf niet waar men ongelukkig van wordt?
Klik om te vergroten...
Nee, maar wel waar men gelukkig van wordt :wink:
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
DreamWeaver zei:
Ignorance is bliss.. Doe wat er nodig is om er bovenop te komen Fnea, of dat geen nieuws meer bekijken inhoud of een huisdier nemen is. Go easy on the Prozac, het duurt eventjes voordat het echt inkickt. Wees sterker dan je verslaving en grijp niet alles aan om weer te mogen shotten.
Klik om te vergroten...

net wat ik allemaal bedoelde... :wink:
@DreamWeaver : quote je ook The Limp??? :hearteyes:
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Doodkapje zei:
DreamWeaver zei:
Ignorance is bliss.. Doe wat er nodig is om er bovenop te komen Fnea, of dat geen nieuws meer bekijken inhoud of een huisdier nemen is. Go easy on the Prozac, het duurt eventjes voordat het echt inkickt. Wees sterker dan je verslaving en grijp niet alles aan om weer te mogen shotten.
Klik om te vergroten...

net wat ik allemaal bedoelde... :wink:
@DreamWeaver : quote je ook The Limp??? :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Ik quote alleen mezelf :wink:
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Waarom voelen mensen zich soms zo superieur in hun misere? Alsof niemand anders het zo voelt of ervaart. Voor iedereen is het t zelfde: de wereld is onrechtvaardig, accept. Doe je ding; verplichte zaken en zaken om van te genieten. doordraaien zonder door te draaien.....Het leven is voor een belangrijk deel keuzes maken. maak je keuze; wat WIL je?
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
DreamWeaver zei:
Doodkapje zei:
DreamWeaver zei:
Ignorance is bliss.. Doe wat er nodig is om er bovenop te komen Fnea, of dat geen nieuws meer bekijken inhoud of een huisdier nemen is. Go easy on the Prozac, het duurt eventjes voordat het echt inkickt. Wees sterker dan je verslaving en grijp niet alles aan om weer te mogen shotten.
Klik om te vergroten...

net wat ik allemaal bedoelde... :wink:
@DreamWeaver : quote je ook The Limp??? :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Ik quote alleen mezelf :wink:
Klik om te vergroten...

wijze kerel :hearteyes: :wink:
P
PsychoticoverdoseLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fnea, succes met alles. Ik ken de depressie, ook ik heb het gevoel gehad alsof de last van de wereld op mijn schouders lag. Ik ben er aan onderdoor gegaan, school heeft er zwaar onder geleden, thuissituatie ook. Maar ik heb er aan gewerkt, met behulp van medicatie, hoe tegen ik hier ook was. Probeer een uitlaatklep te vinden, een manier om het leed te relativeren, kleine stapjes zullen steeds groter worden. Zet je in voor wat je wilt bereiken.

De anti-depressiva zullen eerste paar dagen je depressie versterken, het zwarte gat zal groter worden, maar dit ebt weg. Hopelijk zul je daarna langzaamaan (het gaat stapsgewijs) er bovenop komen. De drugs zullen je niet helpen, ook al heb ik geen ervaring met opiaten, maar drugs zullen blijven roepen, zonder dat er vooruitgang wordt geboekt.

Probeer je leven terug te nemen en op te bouwen, in te richten zoals jij dat wilt: laat het onrecht achter je, en probeer iets op te bouwen waar jij voor wilt staan.
Succes!
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tellius zei:
Hoi,

Sorry hoor, maar hier moet ik godver**#me toch even mijn ei over kwijt.

*ik begrijp precies hoe je je voelt, ik was ook suicidaal. weet je wat mijn remedie voor de miserie in de wereld was? ik lees geen kranten, ik kijk geen nieuwsberichten, en kijk nog zelden tv. ik ging ook kapot van alle miserie die er op de wereld is, maar je kan er echt niks aan veranderen, dus sluit je er voor af. lees liever een tijdschrift daar staat een pak minder miserie in. als je depressief bent kan je maar beter zoveel mogelijk negatieve dingen vermijden en je zoveel mogelijk op positieve dingen richten.
Klik om te vergroten...

Daar is het probleem mee uit de huiskamer om het zo maar te zeggen, maar niet uit de wereld.

Zoals je al kan vermoeden, heb ik het ook bijzonder moeilijk met de situatie in de wereld. En daar hoef ik niet eens voor af te kicken. Vooral 's morgens - als mijn methadonspiegel op zijn laagst is en ik aardig wat 'voel' - kan ik met zó slecht voelen, én verantwoordelijk. Om maar één voorbeeldje te noemen, de EU koopt rechten om te vissen voor de westkust van Afrika (van één van de totaal corrupte regeringsleiders daar), vervolgens zien de vissers aldaar hun inkomsten verloren gaan en - wat zou jij doen als je jezelf en je gezin niet meer zou kunnen onderhouden - vluchten naar de dichtstbijzijnde gebieden van de EU. Vervolgens roept iedereen hier moord en brand, de profiteurs moeten maar teruggeschopt worden naar waar ze vandaan komen etc etc.

We NAAIEN de wereld, de zwakkeren, we zijn hier echter in de meeste gevallen onwetend over, en hebben ons oordeel al klaar. De hele 'war on terror' gaat in wezen niet over religie, maar over arm vs. rijk. Religie wordt enkel gebruikt als katalysator om een zo groot mogelijk draagvlak te creëren en zo veel mogelijk mensen achter één gezamelijk doel te krijgen, maar nogmaals, het is óns uitbuitingssysteem dat alle ellende veroorzaakt.

En dat wil ik weten, ik wil niet in mijn luxekooi 'genieten' van de vruchten van dit onrecht zonder me schuldig te volen, ik wil het ook van de daken schreeuwen.

maar natuurlijk: uiteindelijk is er niet veel wat je kan dóen. En dat verhoogt het gevoel van zich kut voelen.

Fnea, je bent wie je bent, ik vind dat je blij moet zijn dat je het onrecht aanvoelt, dat je er iets om geeft. Het is wie je bent, en er is geen knop om de boel mee uit te zetten. Ik weet dat het alles nóg moeilijker voor je maakt, ik wens je dan ook alle succes van de wereld.

T.
Klik om te vergroten...

jij mag er van vinden wat je wil, maar dat is de enige manier voor mij om een draaglijk leven te leiden. WANT JE KAN ER NIETs AAN DOEN DUS WAAROM PIJN LIJDEN? uit masochisme misschien??? :confused:
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#9
pepito zei:
Waarom voelen mensen zich soms zo superieur in hun misere? Alsof niemand anders het zo voelt of ervaart. Voor iedereen is het t zelfde: de wereld is onrechtvaardig, accept. Doe je ding; verplichte zaken en zaken om van te genieten. doordraaien zonder door te draaien.....Het leven is voor een belangrijk deel keuzes maken. maak je keuze; wat WIL je?
Klik om te vergroten...

Een van de symptomen van een depressie is nu juist dat je vaak niet meer weet wat je wilt en dus helemaal geen keuzes meer kan maken. Daar zit dan ook het probleem. Als ik destijds goed had geweten wat ik wilde was ik waarschijnlijk ook niet aan de dope geraakt.

Ik denk overigens niet dat iemand op dit forum zich 'superieur voelt in zijn misere'. Niet iedereen is nu eenmaal even goed bestand tegen de hardheid in de wereld.. dat alles heeft met karakter, opvoeding etc. etc. te maken. Om nog maar te zwijgen van alle emoties die op je af denderen zodra je gaat afkicken/afbouwen.
Met andere woorden: het is dus NIET voor iedereen hetzelfde: de een gaat er fluitend aan voorbij, de ander ligt er nachten van wakker en gaat er soms zelfs aan onderdoor. Ik vind het verhaal van Fnea en Tellius dan ook herkenbaar en weet uit ervaring hoe vreselijk moeilijk het is om er bovenop te komen.
Onder heroine-gebruikers zitten erg veel mensen met een overgevoelige persoonlijkheid (daar helpt heroine dan ook uitstekend tegen... )
Zolang je niet kan voelen wat een ander voelt kan en mag je er ook niet over oordelen denk ik. Depressie kan namelijk echt een hel zijn. Dat gun je zelfs je ergste vijand nog niet.
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
@silverfish : enof dat depressie een pure hel kan zijn!
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja, deuh........................

Beetje kip-ei kwestie, opvallend dat veel dope gebruikers komen met depressie verhaal. Doordraaien zonder door te draaien dus. Ik geloof persoonlijk niet meer in die verhalen, hoor t al 30 jaar, zowel beroepsmatig als prive. Past in straatje ik-heb-een-goed-excuus-snap dan-dat-ik-MOET-gebruiken. En ik weiger dat te accepteren. Maar dat zullen weinig mensen hier met me eens zijn. En dat is ook prima. Ieder zijn eigen mening. De mijne rigide,kortzichtig, bevooroordeeld? Prima.

En dat onder heroine gebruikers veel gevoelige mensen zitten en dat het een prima medicijn is: gooi maar in mijn pet.....logisch, heroine dempt ALLES. Kip en het ei.......
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#12
pepito zei:
Ja, deuh........................

Beetje kip-ei kwestie, opvallend dat veel dope gebruikers komen met depressie verhaal. Doordraaien zonder door te draaien dus. Ik geloof persoonlijk niet meer in die verhalen, hoor t al 30 jaar, zowel beroepsmatig als prive. Past in straatje ik-heb-een-goed-excuus-snap dan-dat-ik-MOET-gebruiken. En ik weiger dat te accepteren. Maar dat zullen weinig mensen hier met me eens zijn. En dat is ook prima. Ieder zijn eigen mening. De mijne rigide,kortzichtig, bevooroordeeld? Prima.

En dat onder heroine gebruikers veel gevoelige mensen zitten en dat het een prima medicijn is: gooi maar in mijn pet.....logisch, heroine dempt ALLES. Kip en het ei.......
Klik om te vergroten...

Mee eens!

Het is en blijft mogelijk om het anders te doen. Genoeg voorbeelden van mensen die met dezelfde of nog ergere klachten liepen die toch een normaal leven hebben gekozen.

Maar het is moeilijk zolang je omgeving niet zal veranderen. Je moet het totaal over een andere boeg gooien, denk ik. Anders zijn er teveel punten om weer ''even een reden'' te hebben voor drugs. Verder hoop ik natuurlijk dat Fnea een waar geluk zal vinden in het leven. Uiteindelijk zal dat het langste stand houden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."