Hoi,
Sorry hoor, maar hier moet ik godver**#me toch even mijn ei over kwijt.
*ik begrijp precies hoe je je voelt, ik was ook suicidaal. weet je wat mijn remedie voor de miserie in de wereld was? ik lees geen kranten, ik kijk geen nieuwsberichten, en kijk nog zelden tv. ik ging ook kapot van alle miserie die er op de wereld is, maar je kan er echt niks aan veranderen, dus sluit je er voor af. lees liever een tijdschrift daar staat een pak minder miserie in. als je depressief bent kan je maar beter zoveel mogelijk negatieve dingen vermijden en je zoveel mogelijk op positieve dingen richten.
Daar is het probleem mee uit de huiskamer om het zo maar te zeggen, maar niet uit de wereld.
Zoals je al kan vermoeden, heb ik het ook bijzonder moeilijk met de situatie in de wereld. En daar hoef ik niet eens voor af te kicken. Vooral 's morgens - als mijn methadonspiegel op zijn laagst is en ik aardig wat 'voel' - kan ik met zó slecht voelen, én verantwoordelijk. Om maar één voorbeeldje te noemen, de EU koopt rechten om te vissen voor de westkust van Afrika (van één van de totaal corrupte regeringsleiders daar), vervolgens zien de vissers aldaar hun inkomsten verloren gaan en - wat zou jij doen als je jezelf en je gezin niet meer zou kunnen onderhouden - vluchten naar de dichtstbijzijnde gebieden van de EU. Vervolgens roept iedereen hier moord en brand, de profiteurs moeten maar teruggeschopt worden naar waar ze vandaan komen etc etc.
We NAAIEN de wereld, de zwakkeren, we zijn hier echter in de meeste gevallen onwetend over, en hebben ons oordeel al klaar. De hele 'war on terror' gaat in wezen niet over religie, maar over arm vs. rijk. Religie wordt enkel gebruikt als katalysator om een zo groot mogelijk draagvlak te creëren en zo veel mogelijk mensen achter één gezamelijk doel te krijgen, maar nogmaals, het is óns uitbuitingssysteem dat alle ellende veroorzaakt.
En dat wil ik weten, ik wil niet in mijn luxekooi 'genieten' van de vruchten van dit onrecht zonder me schuldig te volen, ik wil het ook van de daken schreeuwen.
maar natuurlijk: uiteindelijk is er niet veel wat je kan dóen. En dat verhoogt het gevoel van zich kut voelen.
Fnea, je bent wie je bent, ik vind dat je blij moet zijn dat je het onrecht aanvoelt, dat je er iets om geeft. Het is wie je bent, en er is geen knop om de boel mee uit te zetten. Ik weet dat het alles nóg moeilijker voor je maakt, ik wens je dan ook alle succes van de wereld.
T.