#1
Heel veel succes en sterkte toegewenst
fneawognfkgln zei:7 jaar? Dat is inderdaad veel. En het zal moeilijk zijn, maar niets is onmogelijk. Ik ken iemand die na 30 jaar (30 jaar!) heroïne-coke-drank gestopt is! Je kan het wel, maar weet je, het is heel normaal om te denken dat je er nooit meer vanaf komt. Had ik tot voorkort ook en met ons iedere verslaafde want dat is gewoon een fase. Maar het kan wél!
En, tja verslavingszorg, opnames e.d. heb ik allemaal al gehad
Bedankt.
En jij ook sterkte.
xxx
fnea
Patrick a.k.a Spaceface zei:Helemaal stoppen lukt nog niet 100%, het is nu een paar keer per maand bruin nog
Je bent nog zo jong (4 jaar jonger dan ik) kan je niet beter een keer per maand naar een leuk housefeest gaan, of iets in die richting. Kost je evenveel als een shot (dan heb je er nog een biertje en jointje bij ook). En dan als je echt even van de wereld wil eventueel een paar xtc pilletjes erbij ofzo. Krijg je ook een aardige rush van in combinatie met zo'n feest en gezellige mensen geloof me... Ik heb nooit begrepen wat mensen zo bijzonder vinden aan heroïne, ik vind veel mensen die het gebruiken net lopende lijken (no offence). Maar goed ik hoef het ook niet te weten...
Veel succes in ieder geval met je verdere leven, ik vind het wel knap dat je zo snel weer aardig opgekrabbelt ben. good work![]()
)Ik ken geen enkele heroine gebruiker die GEEN klote leven heeft. en ik ken er toch aardig wat. Get a life, gebruik je hersens en kies er niet langer voor om een gevange te zijn in een vrij bestaan. Zolang de mening bestaat dat je er wel goed mee leven kan dan hou je de verslaving in stand. En dat is prima als je dat wil. Hier juist de roep om te willen stoppen. Fnea succes!silverfish zei:Kut voor je Fnea. Maar als je het wilt zal het je ooit lukken, al dan niet met subutex of methadon. Ik ben vanaf mijn 15de verslaafd geweest aan heroine en ben op-en-af steeds afgekickt maar ik ging na een paar maanden tot een jaar altijd weer opnieuw gebruiken.
Totdat er (na 16 jaar!..) een moment kwam dat ik het ZO ontzettend beu was dat ik er definitief mee kon kappen. Ik gebruik nu al meer dan zes jaar niet meer.
Dat je er niet meteen van af komt wil overigens niet zeggen dat je geen 'normaal' leven kunt leiden. Met hersens, doorzettingsvermogen en wilskracht (en die heb je volgens mij) kan je ondanks je gebruik vaak best nog werken en/of studeren.
Vervolgens kan je dan misschien een stapje verder gaan en je leven nog meer opbouwen.
Ik heb uiteindelijk een baan gevonden, ben van mijn schulden afgeraakt en taal niet meer naar dope (ondanks een lage dosering methadon; zo'n 15 mg). Maar dat heeft wel even geduurd geef ik toe... Het kost soms verdomd veel tijd maar het kan!
En remember: heroine gebruiken is niet persé gelijk aan een klotenleven. Probeer er hoe dan ook wat van te maken. Succes!
silverfish zei:En remember: heroine gebruiken is niet persé gelijk aan een klotenleven.
pepito zei:Ik ken geen enkele heroine gebruiker die GEEN klote leven heeft. en ik ken er toch aardig wat.
Get a life, gebruik je hersens en kies er niet langer voor om een gevange te zijn in een vrij bestaan. Zolang de mening bestaat dat je er wel goed mee leven kan dan hou je de verslaving in stand. En dat is prima als je dat wil.
fneawognfkgln zei:En de enorm intense rush als je een shot neemt is zo lekker. Ik ben pas begonnen met intraveneus gebruik.
Maar ik blijf proberen te stoppen. Het maakt zo veel kapot. Maar ik vind het moelijk om te willen stoppen. Ik weet wel dat het móét. En het liefst zou ik gewoon een clean leven hebben. Maar voor die strijd die nodig is om dat te bereiken moet je zo enorm veel motivatie opbrengen, en daar heb ik moeite mee.
Dat komt, denk ik, omdat ik nooit geleerd heb door te zetten in mijn leven. Alles ging altijd vanzelf.
Was ik er maar nooit mee begonnen...
*Slapstick drumroll & cymbal*fneawognfkgln zei:Ik ga écht proberen geen nieuwe meer te halen!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."