Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFnea stopt weer met heroïne-cocaïne

Fnea stopt weer met heroïne-cocaïne

131 antwoorden
46 weergaven
18-5-2026
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heel veel succes en sterkte toegewenst
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#2
poging nummer?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#3
fneawognfkgln zei:
7 jaar? Dat is inderdaad veel. En het zal moeilijk zijn, maar niets is onmogelijk. Ik ken iemand die na 30 jaar (30 jaar!) heroïne-coke-drank gestopt is! Je kan het wel, maar weet je, het is heel normaal om te denken dat je er nooit meer vanaf komt. Had ik tot voorkort ook en met ons iedere verslaafde want dat is gewoon een fase. Maar het kan wél!

En, tja verslavingszorg, opnames e.d. heb ik allemaal al gehad :wink:

Bedankt.

En jij ook sterkte.

xxx
fnea
Klik om te vergroten...

Wat Is er gebeurd? Je was ong. een maandje geleden nog zo positief over buprenorfine. En nu ben je alweer helemaal om?! Het kost je meer energie, (wils)kracht en zin wanneer je stopt, begint en weer probeert te stoppen.

Ik heb bewust de pogingen van het stoppen tot een minimum beperkt (helaas alsnog een periode van twee maanden met vallen en opstaan) waarin ik verschrikkelijke moeite had. Nu ik eenmaal de uitdaging in m'n leven heb gevonden, dat is bij iedere persoon weer verschillend wát die uitdaging is, lukt het mij om het bij de dagelijkse dosis buprenorfine te houden. Afgewisseld met een oxa/dia.

Mijn advies is om eerst een uitdaging in je leven te vinden, als basis. Dit kan je dan uit gaan breiden met het oppakken van de sociale aspecten van het leven zodat de afstand tussen jou en je oude gewoontes stapsgewijs groter en groter zullen worden. Én vermijd te allen tijde trigger-momenten.

Maar ja, ik weet 't. Dit klinkt nu als een hoop bullshit waarvan je zelf eigenlijk alles al weet. 't Zit 'm in de beslissing ''wil ik het écht doen of ga ik mezelf nog een paar keer voor de gek houden''.

Ik hoop van harte dat je voor langere tijd zult kunnen genieten van een schoon lijf, met alle emoties van het leven die het met zich mee brengt.

Good luck,

SPEESEEND
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#4
SUCCES, ga ervoor en geloof in jezelf :)
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja waar is het nou scheef gegaan, die buprenorfine was je redding.

Je funcioneerde lekker, had geen last van craving ?
Was het toch niet goed, waar is je arts die je toendertijd hielp ?

Sterkte man.

Stonie
B
BrandonLid
01-01-2024, 00:00
#6
zeer veel succes!!
De geest is sterker dan het lichaam, (ook al zal dat mischien niet zo voelen bij heroine, ben er helemaal niet bekent mee :flushed: )
dus wilskracht zal je erdoorheen slepen !
Probeer alleen die wil te vinden; door bv. een uitdaging in het leven!
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nou kben benieuwd.. succes ermee.
h
hypersnapLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik wens je zeer veel sterkte en moed toe fnea en als het je mss intreseerd, zoek iets voor je gedachten te kunnen verzetten. Ga sporten, speel spelletje, ga naar vrienden en bouw je band weer op. Als ik jou was zou ik een nieuw gsm nummer aanschaffen en niet aan je dealers geven, zou wordt het ook niet meer verleidelijk om er naar te bellen of gebeld te worden. In ieder geval HOU JE GOED!
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#9
wederom heel veel succes kerel!

Ik hoop dat het je dit keer lukt van de rotzooi af te blijven. Hoe is de verstandhouding nu eigenlijk met je moeder ? Daar waren laatst nogal wat problemen dacht ik.
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#10
Patrick a.k.a Spaceface zei:
Helemaal stoppen lukt nog niet 100%, het is nu een paar keer per maand bruin nog
Klik om te vergroten...

Je bent nog zo jong (4 jaar jonger dan ik) kan je niet beter een keer per maand naar een leuk housefeest gaan, of iets in die richting. Kost je evenveel als een shot (dan heb je er nog een biertje en jointje bij ook). En dan als je echt even van de wereld wil eventueel een paar xtc pilletjes erbij ofzo. Krijg je ook een aardige rush van in combinatie met zo'n feest en gezellige mensen geloof me... Ik heb nooit begrepen wat mensen zo bijzonder vinden aan heroïne, ik vind veel mensen die het gebruiken net lopende lijken (no offence). Maar goed ik hoef het ook niet te weten...

Veel succes in ieder geval met je verdere leven, ik vind het wel knap dat je zo snel weer aardig opgekrabbelt ben. good work :stoned:
Klik om te vergroten...

Om mezelf maar te quaten uit een vorig doodgebloed topic van een stopsessie :)! Probeer idd afleiding te zoeken en dump je phone je wilt toch niet eens gebeld worden door mensen die je de verdoemenis in helpen...

Nogmaals sterkte ik heb totaal geen ervaring met deze opiaat maar heb ook al mensen helemaal verkeerd zien gaan van crack (begonnen zelfs bezittingen van anderen te verkopen :rolleyes: )
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kut voor je Fnea. Maar als je het wilt zal het je ooit lukken, al dan niet met subutex of methadon. Ik ben vanaf mijn 15de verslaafd geweest aan heroine en ben op-en-af steeds afgekickt maar ik ging na een paar maanden tot een jaar altijd weer opnieuw gebruiken.
Totdat er (na 16 jaar!..) een moment kwam dat ik het ZO ontzettend beu was dat ik er definitief mee kon kappen. Ik gebruik nu al meer dan zes jaar niet meer.
Dat je er niet meteen van af komt wil overigens niet zeggen dat je geen 'normaal' leven kunt leiden. Met hersens, doorzettingsvermogen en wilskracht (en die heb je volgens mij) kan je ondanks je gebruik vaak best nog werken en/of studeren.
Vervolgens kan je dan misschien een stapje verder gaan en je leven nog meer opbouwen.
Ik heb uiteindelijk een baan gevonden, ben van mijn schulden afgeraakt en taal niet meer naar dope (ondanks een lage dosering methadon; zo'n 15 mg). Maar dat heeft wel even geduurd geef ik toe... Het kost soms verdomd veel tijd maar het kan!
En remember: heroine gebruiken is niet persé gelijk aan een klotenleven. Probeer er hoe dan ook wat van te maken. Succes!
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#12
silverfish zei:
Kut voor je Fnea. Maar als je het wilt zal het je ooit lukken, al dan niet met subutex of methadon. Ik ben vanaf mijn 15de verslaafd geweest aan heroine en ben op-en-af steeds afgekickt maar ik ging na een paar maanden tot een jaar altijd weer opnieuw gebruiken.
Totdat er (na 16 jaar!..) een moment kwam dat ik het ZO ontzettend beu was dat ik er definitief mee kon kappen. Ik gebruik nu al meer dan zes jaar niet meer.
Dat je er niet meteen van af komt wil overigens niet zeggen dat je geen 'normaal' leven kunt leiden. Met hersens, doorzettingsvermogen en wilskracht (en die heb je volgens mij) kan je ondanks je gebruik vaak best nog werken en/of studeren.
Vervolgens kan je dan misschien een stapje verder gaan en je leven nog meer opbouwen.
Ik heb uiteindelijk een baan gevonden, ben van mijn schulden afgeraakt en taal niet meer naar dope (ondanks een lage dosering methadon; zo'n 15 mg). Maar dat heeft wel even geduurd geef ik toe... Het kost soms verdomd veel tijd maar het kan!
En remember: heroine gebruiken is niet persé gelijk aan een klotenleven. Probeer er hoe dan ook wat van te maken. Succes!
Klik om te vergroten...
Ik ken geen enkele heroine gebruiker die GEEN klote leven heeft. en ik ken er toch aardig wat. Get a life, gebruik je hersens en kies er niet langer voor om een gevange te zijn in een vrij bestaan. Zolang de mening bestaat dat je er wel goed mee leven kan dan hou je de verslaving in stand. En dat is prima als je dat wil. Hier juist de roep om te willen stoppen. Fnea succes!
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#13
silverfish zei:
En remember: heroine gebruiken is niet persé gelijk aan een klotenleven.
Klik om te vergroten...

pepito zei:
Ik ken geen enkele heroine gebruiker die GEEN klote leven heeft. en ik ken er toch aardig wat.
Klik om te vergroten...
Get a life, gebruik je hersens en kies er niet langer voor om een gevange te zijn in een vrij bestaan. Zolang de mening bestaat dat je er wel goed mee leven kan dan hou je de verslaving in stand. En dat is prima als je dat wil.
Klik om te vergroten...

Ik ken wel heroïnegebruikers die geen klote leven hebben. Iedereen heeft al eens tegenslagen en moeilijke periodes. Ook mensen die geen drugs gebruiken. Daarom heb je nog geen klote leven. Ik gebruik zelf dagelijks afwisselend heroïne en methadon. Daarbij nog benzo's, alcohol en wiet. Maar ik heb zeker geen klote leven. Ik ga veel om met vrienden. Er gebeurd altijd wel iets en ik amuseer me rot. Ik ben verslaafd, dat wel. Ik moet elke dag een opiaat binnen krijgen of ik kom slecht. Maar ik neem dat erbij en ik geniet elke dag van het leven. Ik eet goed, voel me goed en ben gelukkig. :)
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#14
nogmaals bedankt :wink:
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#15
fneawognfkgln zei:
En de enorm intense rush als je een shot neemt is zo lekker. Ik ben pas begonnen met intraveneus gebruik.

Maar ik blijf proberen te stoppen. Het maakt zo veel kapot. Maar ik vind het moelijk om te willen stoppen. Ik weet wel dat het móét. En het liefst zou ik gewoon een clean leven hebben. Maar voor die strijd die nodig is om dat te bereiken moet je zo enorm veel motivatie opbrengen, en daar heb ik moeite mee.

Dat komt, denk ik, omdat ik nooit geleerd heb door te zetten in mijn leven. Alles ging altijd vanzelf.
Was ik er maar nooit mee begonnen...
Klik om te vergroten...

Heel herkenbaar, net hetzelfde bij mij. 'k Heb nu een nieuwe vriendin die ook een clean leven wilt (heeft ook een drugverleden) en ik ga het nog eens proberen. Meer voor haar dan voor mezelf, is niet goed, ik weet het wel. Maar zo lukt het me mss wel, met een goeie cleane relatie. Zij geeft me weer moed. Ze is een positieve invloed op me. Nu is het aan mij om me te bewijzen. Elke week ga ik weer 5mg methadon afbouwen. Geen harddrugs meer. Niet meer dagelijks zuipen, blowen en benzo's slikken. Gewoon clean zijn en samen met haar zijn. 'k Hoop dat de liefde overwint. Lukt het nu niet dan...'k Weet het niet maar 'k heb er erg veel moeite mee. Ben aan m'n 2de dag nu. 't is nu of nooit meer!
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#16
fneawognfkgln zei:
Ik ga écht proberen geen nieuwe meer te halen!
Klik om te vergroten...
*Slapstick drumroll & cymbal*
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Tyfus man je bent 20 jaar ....

Ik lees veel van je berichten ik weet niet waarom, je komt slim over en typt netjes. Dan krijg ik altijd en beeldvormig.
Je bent geen straatjunkie, je hebt wel een moeder waar je diep omgeeft.

Bij jou zag ik iets anders dan een jongeman van 20.

Luister pik, vanwege mijn 2 broerts kan ik geen medelijden meer hebben met verslaafden, waar ze verslaafd aan zijn interessert me echt niet.

Dus geen gepreek:

Je lachtte meer toen je nog nooit heroine had gezien noch geproeft.
Je kwam clean uit je moeders baarmoeder, alle stoffen waaraan jij jezelf verslaafd hebt gemaakt zijn onnatuurlijk en topegedient door jezelf.
Je werkte veel harder je toen je nog nooit heroine had gezien noch geproeft.
Je had veel meer zelfvertrouwen voordat heroine had gezien noch geproeft.
Je hebt nu nog vrienden maar laat je niet verkankeren door de heroine want je hebt straks NIETS MEER !!!
Met de Heroine bestrijdt je niets .... alleen je zucht naar meer.
Depressies worden nooit behandelt door heroine te gebruiken.
Je hebt echt alle kutsmoesjes naar voren gehaalt om door te blijven kutten.

Is er dan niets op deze planeet waar jij voor zou willen stoppen?
Wil jij dat jou moeder verandert zoals mijn moeder in geestelijk wrak ?

Iedere dag verwacht zij een telefoontje van het politie bureau met de mededeling dat het deze keer echt fout is gegaan.

Broer 1 Hepatitus C opgelopen na 15 jaar gebruik een spuitje geleent.
Zit nu even een jaartje vast voor het neersteken van een dealer, en gaat daarna gewoon dood.


Broer 2 Schizofreen gemaakt door de verslavingszorg, neemt onbekende tabletten waar ie van kwijlt en mij niet meer herkent. Kan niet naar de Detox want hij is psychisch niet goed, kan niet naar een psychiatrische instelling want hij is verslaafd.

KAP ERMEE MAN ....

Denk aan je gezondheid en als niet meer de moeite is en je wilt alsnog zelfmoord plegen denk ook is aan je moeder !!

Besef je wel, en realiseer jij je wel dat een moeder sterft van binnen als haar kind aan de heroine hangt.

Sterkte

Stonie
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fnea het zit in t laatste: "willen". Wil je stoppen, of moet je stoppen omdat je weet dat t zo niet gaat?
Geloof in je kracht, stellen dat je nooit hebt leren doorzetten zet geen zoden aan de dijk.....
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sherlock?

Ik denk dat als iemand hier wat van afkicken weet dat het fnea zelf wel is.
x
xplusifLid
01-01-2024, 00:00
#20
Veel succes! :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."